Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 437 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Musztarda Grey Poupon - jedna z większych przyjemności w życiu gentlemana!

czwartek, 14 marca 2013 23:56

Grey Poupon to nieco zapomniana marka musztardy typu "dijon", do której produkcji wykorzystywane jest białe wino. Oryginalnie marka wywodzi się z francuskiego miasta Dijon, gdzie w 1777 roku dwaj panowie Maurice Grey i Auguste Poupon połączyli siły, by zacząć produkcję wspomnianej musztardy. W 1946 roku amerykańska firma Heublein Company kupiła prawa do marki Grey Poupon na rynek amerykański i tak zaczęła się kariera marki w Stanach, gdzie na początku lat 80-tych Grey Poupon zyskał dużą popularność dzięki uważanej dziś za kultową reklamie pt. Pardon Me - zobaczcie klasykę gatunku reklamowego z 1981 roku!

.

 .

Moment przekazywania charakterystycznego słoika musztardy Grey Poupon z jednego Rolls-Royce'a do drugiego stał się swoistym mnemonikiem, który na dobre wszedł do pop-kultury i został wielokrotnie sparodiowany - m.in. w filmie "Wayne's World" oraz w serialach "Family Guy" czy "Married with Children". 

.

.

Po krótkim okresie popularności - będącej konsekwencją wspomnianej reklamy - marka Grey Poupon stała się ofiarą kolejnych zmian właścicielskich. W ich wyniku obecnie marka jest własnością koncernu Kraft Foods, którego zasługą jest podejmowanie od ubiegłego roku prób reaktywowania brandu. A sytuacja marki nie była wesoła - jeśli ktoś w ogóle pamiętał jeszcze Grey Poupon (po ponad 20 latach reklamowego "milczenia"), to oczywiście w głowie miał obrazek dwóch gentlemenów w Rolls-Royce'ach oraz ich nieśmiertelny dialog:

- Pardon Me, would you have any Grey Poupon?   [Przepraszam, czy nie miałby Pan przypadkiem Grey Poupon?]

- But of course!   [Ależ oczywiście!]

Dlatego zdecydowano, by nową szerokozasięgową kampanię Grey Poupon zbudować właśnie w nawiązaniu do tego kultowego spotu z 1981 roku, a na premierę zwiastuna nowego spotu wybrano jeden z najpopularniejszych programów TV w USA - transmisję z gali rozdania Oscarów 2013 w stacji ABC!

.

.

Zwiastun informował Amerykanów, że słynna reklama Grey Poupon sprzed 25 lat miała ciąg dalszy, którego wówczas nie pokazano, ale został on teraz ujawniony na stronie GreyPoupon.com. Na tej stronie widzowie mogli obejrzeć swoisty remake klasyka, ale wydłużony do epickiej jak na reklamę długości 2 minut i zawierający brawurowy ciąg dalszy, którego nikt nie mógł się spodziewać...

.

.

Wszystko zaczyna się tak, jak w oryginalnym spocie, ale gentleman pożyczający słoik Grey Poupon niespodziewanie odjeżdża, zaś właściciel słoika wszczyna pościg, by odzyskać swoją ukochaną musztardę! Świetny casting głównych aktorów, dobrze dobrane kostiumy i scenografia w stylu vintage, zabawne nawiązania do gadżetów w stylu wczesnego James'a Bonda oraz zdjęcia, które specjalnie postarzono poprzez przepuszczenie przez VHS - oto 120-sekundowy spot pt. The Lost Footage [Zagubiony materiał filmowy], który w finale wprowadza nowy slogan marki: Spread good taste [Rozpościeraj dobry smak]. Dzięki nietypowej promocji podczas Oscarów spot zgromadził już ponad 1.6 miliona wyświetleń na YouTube!

.

agencja:  Crispin Porter + Bogusky


Podziel się
oceń
3
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Herbata Tetley powraca do korzeni i reaktywuje swój stary format reklamowy

poniedziałek, 15 listopada 2010 23:55

W 1973 roku powstała pierwsza reklama herbaty Tetley, w której wystąpiły rysunkowe postaci - Gaffer, Sidney, Maurice, Clarence, Archie i inni - znane jako Tetley Tea Folk. Przez następne 28 lat w reklamach Tetley zawsze występowali ci sami, znajomi rysunkowi bohaterowie, których przygody rozgrywały się w realnym świecie na tle prawdziwych rekwizytów. Autorem oryginalnego pomysłu była agencja McCann Ericson, ale później kampanię kontynuowała także agencja D'Arcy.

Aż w 2001 szef marketingu Tetley nieroztropnie uznał, że format się zestarzał, a nowy trend promujący herbatę jako element zdrowego stylu życia wymaga nowocześniejszych reklam. Tym sposobem Tetley Tea Folk zostali odesłani na emeryturę - mimo że marka zajmowała 1. miejsce na brytyjskim rynku, a sprzedaż gadżetów z bohaterami kampanii sama w sobie stanowiła niezły biznes. 

.

Archiwalna reklama Tetley Tea "History Museum" z lat 90-tych

.

Minęło 9 lat i herbata Tetley nie jest już liderem rynku w Wielkiej Brytanii - została pokonana przez PG Tips, markę należącą do Unilever, którą od kilku lat promuje szmaciana Małpa...

Jak trwoga to do Boga! I tym sposobem w 2010 roku Tetley niespodziewanie postanowiło reaktywować sprawdzoną paczkę bohaterów, których Brytyjczycy ciągle doskonale pamiętają i darzą sporym sentymentem. We wrześniu w brytyjskiej telewizji zadebiutował nowy nostalgiczny spot, który pokazuje w jaki sposób uśpieni Tetley Tea Folk ponownie budzą się do życia...  Nowa kampania przywołuje również stary slogan marki: That's Better. That's Tetley.

.

agencja: MCBD

 

Po dwóch tygodniach pojawił się drugi spot, w którym przebudzeni rysunkowi bohaterowie zakradają się do magazynu fabryki produkującej herbatę Tetley i odkrywają, że przez 10 lat gdy pozostawali uśpieni pojawiły się zupełnie nowe odmiany Tetley - zielona oraz Extra Strong.  Pracownicy magazynu rozpoznają Tetley Tea Folk i zapraszają ich na wspólną herbatkę...

.

.

Jak się okazuje, od czasu zakończenie poprzedniej kampanii z Tetley Tea Folk w 2001 roku producent herbaty otrzymał ponad 10 tysięcy próśb od fanów reklamy, domagających się powrotu rysunkowych bohaterów.  Poza telewizją relaunch Tetley objął również internet - na Facebooku aktywnie działa fanpage Tetley Tea Folk, który liczy już ponad 65 tysięcy fanów.



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Cudowne lata 90-te i niezapomniane reklamy jeansów Levi's

piątek, 13 sierpnia 2010 0:18
Dla odmiany proponuję Wam dziś sentymentalną podróż do cudownych lat 90-tych. Miałem wtedy kilkanaście lat i nie przypuszczałem, że kiedykolwiek będę się zajmował zawodowo marketingiem i reklamą.  Interesowała mnie głównie muzyka, którą w nałogowych ilościach pochłaniałem za pomocą MTV.  Oglądając MTV nie sposób było nie wchłaniać również wspaniałych wizerunkowych reklam, którymi wypełnione były bloki reklamowe w tej stacji.  Do dziś w pamięci zostało mi kilka bardzo mocnych obrazów z tamtych lat, a większość z nich należy do jednej marki - jeansów Levi's.
.
Naszą podróż zacznijmy od spotu pt. Swimmer z 1992 roku, który w cudowny sposób ukazuje leniwą atmosferę bogatego i konformistycznego amerykańskiego przedmieścia.  W ten cukierkowy obrazek wkracza bohater ubrany w klasyczne Levi's 501, który uosabia wyzwolenie, pewność siebie i seksualność, które manifestuje przepływając w swoich jeansach przez kolejne baseny przy sąsiadujących domach.
.


Ogromnym atutem tego spotu jest klasyczna piosenka pt. Mad About The Boy w wykonaniu Dinah Washington, która nadaje rytm i niezapomniany nastrój całemu filmowi.  Końcowe hasło głosi:  The more you wash them, the better they get  [Im częściej je moczysz, tym lepsze się stają].
.
Kolejna reklama Levi's, którą wciąż doskonale pamiętam po tylu latach, to spot pt. Cinderella z 1992 roku. Scenariusz tego filmu w przewrotny sposób wykorzystuje motywy z bajki o Kopciuszku, ale zamiast zgubionego pantofelka mamy tu parę jeansów Levi's...
.


Jednym z wyróżników reklam Levi's było wykorzystywanie słynnych standardów muzycznych - w Kopciuszku przypomniano zapomniany utwór pt. Piece of my heart w wykonaniu Ermy Franklin (siostra słynnej królowej soul Arethy Franklin), który znany jest również z wykonania Janis Joplin. W wyniku kampanii Levi's singiel z tą piosenką ponownie trafił na brytyjską listę przebojów w 1992 osiągając miejsce dziewiąte.
.
W 1994 roku pojawił się niesamowity czarno-biały spot pt. Creek, którego akcja rozgrywa się gdzieś na amerykańskim Zachodzie pod koniec XIX wieku.  Dwie nastoletnie dziewczynki zakradają się nad rzekę, gdzie zauważają kąpiącego się tam młodego mężczyznę - wówczas film nabiera niesamowitej energii za sprawą kawałka pt. Inside zespołu Stiltskin.
.

.
Debiutancki singiel nikomu nieznanego zespołu Stiltskin z utworem Inside z powyższego spotu wskoczył w maju 1994 roku na 1. miejsce brytyjskiej listy przebojów - taka była wówczas siła rażenia kampanii reklamowych marki Levi's.
.
Ostatni już spot, który chciałem Wam przypomnieć to Fall z 1994 roku - jego akcja rozgrywa się w czasie wojny w 1944, gdy trudno było kupić jeansy Levi's.  Niesamowicie dwuznaczna atmosfera, ikoniczne obrazy i pozbawiona słów gra spojrzeń między bohaterami - tego się nie da zapomnieć!
.


W latach 90-tych marka Levi's była prowadzona przez agencję Bartle Bogle Hegarty (BBH), która w tym roku ostatecznie po 28 latach pracy dla Levi's ostatecznie rozstała się z tym klientem.  Można powiedzieć, że to koniec pewnej epoki.  Czasy się zmieniły i nikt już nie kręci takich reklam.  O ostatnich kampaniach Levi's, za które odpowiada agencja Wieden+Kennedy możecie przeczytać tutaj i tutaj.
Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Wszystko wskazuje na to, że powinien był iść do Specsavers...

poniedziałek, 12 lipca 2010 23:06
Największa brytyjska sieć salonów optycznych Specsavers, obecna również w Irlandii, Skandynawii, Hiszpanii, Holandii oraz Australii i Nowej Zelandii, słynie ze swoich zabawnych i wyrazistych kampanii reklamowych, które zawsze podsumowuje prosty slogan: Should've gone to Specsavers  [Pownien był iść do Specsavers].  Ilość zabawnych historyjek, które można tworzyć, by później zakończyć je tym hasłem jest w zasadzie nieograniczona.  Kilka dni temu pojawił się uroczy nowy viral pt. Sub parodiujący popularny niemiecki film o łodzi podwodnej Das Boot [Okręt] z 1981 roku, który był również inspiracją dla świetnego spotu Simplusa pt. Mutti z ubiegłego roku.
.

.
Dla Specsavers nie ma żadnych ograniczeń formalnych czy tematycznych - niedowidzący wieloryb grubiańsko zalecający się do łodzi podwodnej również zostaje odesłany do salonu Specsavers. 
  
Na początku tego roku sporą karierę wirusową zrobiła świetna parodia słynnej reklamy dezodorantu Axe, w której tabuny napalonych kobiet w bikini biegną w amoku wiedzione mocarną wonią Axe...

.

.
Niestety zamiast słynnego Efektu Axe jesteśmy świadkami zupełnie innego efektu - gdy chłopak przywdziewa swoje niezbyt atrakcyjne okulary, by dojrzeć wszystkie laski zwabione zapachem dezodorantu następuje The Should've Gone To Specsavers Effect. Viral w ciągu 4 miesięcy odnotował prawie 900 tysięcy wyświetleń na YouTube. 
.
Ale Specsavers to nie tylko prześmiewcze filmy wirusowe - ta największa na Wyspach sieć salonów optycznych, której udziały rynkowe szacuje się na 39% - jest również jednym z 50 największych reklamodawców w brytyjskiej telewizji z rocznym budżetem na poziomie dwudziestukilku milionów funtów.  Poniżej możecie zobaczyć spot TV pt. Postman Pat z 2009 roku, wykonany pracochłonną techniką animacji lalkowej i nakręcony kamerą 16 mm, by zachować oldschoolowy klimat starego serialu BBC dla dzieci o listonoszu Pat.
.

.
Gdy pod koniec 2009 roku Specsavers obchodziło swoje 25. urodziny do sieci wypuszczono pt. Spermsavers, w którym jeden z plemników ma wyraźne problemy ze zlokalizowaniem jajeczka...   Zgadliście - on również powinien szybko udać się do Specsavers. 
.

.
Co ciekawe, Specsavers nie korzysta z usług agencji reklamowych - posiadają własny wewnętrzny zespół kreatywny Specsavers Creative, który jest odpowiedzialny za wszystkie kampanie tej marki, jak chociażby ten spot pt. Crop Circles [Kręgi w zbożu], w którym kosmici prześladują pewnego farmera wypalając tajemnicze kręgi na jego polu.  Tylko dlaczego to robią?
.

.
Slogan marki czyli Should've gone to Specsavers wszedł już do potocznego języka na Wyspach, co tylko potwierdza siłę i atrakcyjność komunikacji prowadzonej przez Specsavers.  Sporo kontrowersji wywołała poniższa reklama pt. I don't regret anything [Niczego nie żałuję] z ikoną francuskiej piosenki Edith Piaf z 2008 roku, która śpiewa, że jakoby żałuje tylko jednej rzeczy - mogła kupić sobie dwie pary ładnych okularów za zaledwie 75 funtów w Specsavers.
.

.
Specsavers miało zgodę na wykorzystanie wizerunku Edith Piaf w tej reklamie, ale mimo to na Facebooku powstała grupa fanów pieśniarki protestująca przeciwko reklamie Specsavers. Poniżej jeden z bardziej klimatycznych spotów Specsavers.
.

.
Na koniec zostawiłem sobie spot pt. The Alibi z 2008 roku naśladujący schemat przesłuchania podejrzanego na komisariacie policji znany z wielu hollywoodzkich filmów.
.

Agencja:  Specsavers Creative, Guernsey
Creative Director: Graham Daldry
Art Director:  Neil Brush
Copywriter:  Simon Bougourd
Reżyseria:   James Howorth

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Impossible Dream II - Honda przypomina swój klasyczny spot w nowej wersji

środa, 05 maja 2010 23:34
W grudniu 2005 roku pojawił się epicki 2-minutowy spot reklamowy japońskiej marki Honda, znanej głównie z produkcji samochodów i motocykli, ale wytwarzającej również kosiarki, silniki do motorówek i parę innych rzeczy.  Film ten zatytułowany Impossible Dream [Niemożliwe marzenie] pokazywał mężczyznę, który przemierzał ląd, morze i powietrze za pomocą różnych pojazdów marki Honda - od najstarszych po te bardziej współczesne - do słynnej piosenki The Impossible Dream z musicalu Don Quixote, "Man of La Mancha". Spot ten można zaliczyć do gatunku wizerunkowych reklam korporacyjnych - nie promuje żadnego konkretnego produktu, ale pokazuje cały przekrój działalności dużego koncernu i wzmacnia szerokie kompetencje jego marki.
.


Kanwą dla tego spotu jest pay-off marki Honda The power of dreams  [Siła marzeń], co zostaje podkreślone w tekście piosenki mówiącym o przekraczaniu granic, podążaniu za własnymi marzeniami bez względu na przeciwności - "(...) to reach the unreachable star"  [... aby sięgnąć nieosiągalnej gwiazdy]. W ostatnim ujęciu oryginalnej wersji spotu bohater unosi się w balonie z logo Hondy ponad wodospadem Iguazu Falls, a głos lektora komentuje: I couldn't have said it better myself  [Sam nie powiedziałbym tego lepiej]. Film był kręcony w Nowej Zelandii, Japonii i Ameryce Południowej i szybko zyskał status klasyka oraz zdobył tytuł "Telewizyjnej Reklamy Roku" w konkursie British Television Advertising Awards.
.

.
W ubiegłym tygodniu - niemal pięć lat po premierze oryginału - w holenderskiej telewizji zadebiutowała odświeżona i wydłużona o dodatkowe 30 sekund wersja tego spotu. Sukcesywnie poniższy spot będzie emitowana także w kilku innych krajach europejskich. Celem kampanii ma być zbudowanie spójnego wizerunku marki na naszym kontynencie.  W wersji z 2010 roku zamiast balonu, który kończył oryginalną podróż bohatera pojawiają się nowe produkty Hondy, które symbolizują innowacyjność i przyszłość tej marki: samolot HondaJet, hybrydowy samochód Honda CR-Z hybrid, samochód z napędem wodorowym Honda FCX Clarity, robot Honda Asimo oraz generatory słoneczne. Film zamyka ujęcie, w którym bohater zanurza się w gorącej kąpieli na zewnątrz swojego domu nad brzegiem morza, a głos lektora komentuje: What good is dreaming it, if you don't actually do it  [Jaki sens miałyby marzenia, gdybyśmy ich nie realizowali].

.

agencja: Wieden + Kennedy, London
reżyseria:  Ivan Zacharias

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

piątek, 18 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  27 341 011  

Kalendarz

« sierpień »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 27341011
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6253
Bloog istnieje od: 3507 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl