Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 243 501 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Odliczanie czas zacząć - Whitney Houston powraca z nową płytą 31 sierpnia 2009

poniedziałek, 03 sierpnia 2009 0:04
Spokojnie, nie zmieniam tematyki bloga - powrót Whitney Houston zainteresował mnie w kontekście marketingowym. Jest to bowiem doskonale zaplanowana i przeprowadzona kampania PRowo-reklamowa, która właśnie po ponad 2 latach powoli zbliża się do końca. Wiemy już kiedy nastąpi wielkie boom - miał być to 1 września 2009, ale ostatecznie przyśpieszono premierę i nowa płyta Whitney Houston pt. "I look to you" ujrzy światło dzienne już 31 sierpnia 2009 r.



Warto się przyjrzeć z bliska tej rozciągniętej w czasie kampanii relaunchowej - tak, jest to przecież relaunch produktu, który wypadł z rynku dobre 7 lat temu. A produkt jest z najwyższej półki - ma na swoim koncie 11 numerów jeden na liście Billboard Hot 100. Na oficjalnej stronie internetowej piosenkarki www.whitneyhouston.com właśnie udostępniono internautom z niektórych krajów możliwość darmowego pobrania pierwszego tytułowego singla z nowej płyty - piosenki "I look to you" - ta słodko-gorzka ballada raczej nie rozczaruje fanów twórczości Whitney. A pomysł, by pozwolić internautom na darmowe pobieranie utworu z pewnością zapewni odpowiedni buzz w sieci.


Sposób w jaki dawkowano mediom i fanom Whitney informacje o jej nowej płycie to istny majstersztyk. Od marca 2007 r. gdy Clive Davis, szef Sony Music Worldwide, ogłosił, że Whitney pracuje nad nowym studyjnym albumem do dziś utrzymywano stałe zainteresowanie mediów tematem nowej płyty artystki. Odwlekano datę jej premiery, do mediów przeciekały co chwila informacje o tym, kogo zaproszono do napisania nowych piosenek dla Whitney (R.Kelly, Akon, Diane Warren, Alicia Keys), czy o tym, kto zajmie się produkcją płyty (will.i.am, Ne-Yo, John Legend). Pojawiały się plotki na temat utraty głosu, o operacjach strun głosowych, o lekcjach śpiewu. Przeciekały też niektóre piosenki np. duet z Akon'em czy typowana na pierwszy singiel "I Didn't Know My Own Strength". Niedawno głównym tematem spekulacji był tytuł płyty - obstawiono "Undefeated", ale jak już wiadomo będzie to "I look to you". W końcu światło dzienne ujrzała także okładka nowego albumu (poniżej).

       

Gdy data premiery płyty została upubliczniona na stronie internetowej piosenkarki rozpoczęła się seria publicznych prezentacji i spotkań, na których szef kreatywny Sony Music i wieloletni mentor artystki Clive Davis opowiadał o pracy nad albumem, a Whitney pokazywała się publiczności po latach nieobecności - 45-letnia kobieta po przejściach, ale w całkiem niezłej formie.

Londyn


Nowy Jork


Los Angeles


Wywiad dla MTV


Upadła gwiazda w otchłani narkotykowego uzależnienia, wyzwalająca się z toksycznego małżeństwa z nieudacznikiem, utrata wielkiego głosu, który kochał cały świat... 7 długich lat milczenia od ostatniej niezbyt udanej płyty "Just Whitney" z 2002 roku. Ta kampania relaunchowa to opowieść o odrodzeniu się gwiazdy, a tłumy uwielbiają przecież takie historie. Tylko czekać aż Hollywood zrobi z tego jakiś epicki wyciskacz łez. W obliczu nagłej śmierci Michaela Jacksona, powrót Whitney, będącej obok Jacksona i Madonny najjaśniejszą ikoną amerykańskiej muzyki pop lat 80/90-tych, nabiera znacznie większej wagi dla pokolenia obecnych 30/40-latków.

A na zakończenie ujawniona również niedawno ostateczna lista piosenek na nowej płycie:

1. Million Dollar Bill
2. Nothin' But Love
3. Call You Tonight
4. I Look To You
5. Like I Never Left (feat. Akon)
6. A Song For You
7. I Didn't Know My Own Strength
8. Worth It
9. For The Lovers
10. I Got You
11. Salute

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Kampania "we are one" kultowego zapachu unisex CK One

piątek, 01 maja 2009 22:47

Dziś natknąłem się na reklamę CK One na jednym z przystanków. Widać, że wielka kampania relaunchowa pierwszego kultowego zapachu unisex One od Calvin'a Klein'a prowadzona pod hasłem we are one dotarła także do Polski.



Kampania CK One we are one rozpoczęła się w USA 20 stycznia 2009 czyli w dniu, w którym Barack Obama zainaugurował swoją prezydenturę. Twórcy kampanii widzą pewną zbieżność przesłania kampanii oraz haseł głoszonych przez prezydenta Obamę - inspiracją jest tu powszechny ruch społeczny ludzi bez względu na ich wiek, płeć, rasę i kulturę, którzy łączą się w duchu jedności, celebrując wspólną siłę i optymizm nowego pokolenia. Zgrabnie wpisuje się to w wizerunek pierwszego tak popularnego zapachu unisex - przypomnijmy, że CK One narodził się w 1994 roku. Obecnie zapach należy do Coty Prestige. W spocie telewizyjnym możemy obejrzeć 27 modeli i modelek w wieku od 3 do ponad 40 lat, a wśród nich także polską modelkę Annę Jagodzińską.


agencja: Laird and Partners
reżyseria: Francis Lawrence

Na potrzeby kampanii CK One zamówiono piosenkę, którą można usłyszeć w spocie TV - autorem i wykonawcą utworu We Are One jest Jamie Burke, który pojawia się również jako model w spocie oraz reklamach drukowanych. Piosenkę Burke'a można za darmo ściągnąć na stronie www.CKone.com.
Poniżej możecie zobaczyć materiał "making of" z kręcenia spotu telewizyjnego.





Zdjęcia do kampanii prasowej wykonał legendarny fotograf Steven Meisel, znany ze swoich zdjęć do włoskiego i amerykańskiego Vogue oraz współpracy z Madonną przy jej kontrowersyjnej książce Sex z 1992 r.



Kampania prasowa składa się z galerii klasycznych, czarno-białych zdjęć, które od zawsze tworzyły charakterystyczny wizerunek ck one. Na zdjęciach widać grupę świętujących kobiet, mężczyzn oraz dzieci na szczycie góry.




zdjęcia: Steven Meisel


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Chipsy PRINGLES powracają nad Wisłę

sobota, 06 września 2008 2:00

Obecna niemal na całym świecie marka chipsów PRINGLES, należąca do koncernu Procter & Gamble, powraca na polski rynek.  W Polsce mieliśmy już okazję chrupać Pringles w latach 90-tych, ale były znacznie droższe od konkurencji i nie zrobiły u nas wielkiej kariery. P&G po cichu wycofał je więc z naszego rynku.

  

Historia marki Pringles sięga 1968 r., a jej niewątpliwym wyróźnikiem jest charakterystyczne opakowanie w kształcie tuby, pokrytej od wewnątrz aluminiową folią oraz jednakowo duże chipsy o specyficznym kształcie. Slogan reklamowy wykorzystywany przez Pringles w Europie brzmiał: "Once you pop, you can't stop." ("pop" odnosi się od dźwięku, jaki wydaje opakowanie Pringles).

 

Powrót marki na polski rynek anonsowany jest spotem TV, który odwołuje się do starych reklam Pringles i wcześniejszej obecności tej marki na polskim rynku. Pokazanie fragmentów historycznej reklamy z lat 90-tych niewątpliwie wywołuje u dzisiejszych 30. i 40-latków pewną nostalgię za czasami, gdy wszystkie te znane brandy szturmem wkraczały na polski rynek. Pringles z pewnością były w gronie tych symbolicznych "zachodnich" marek FMCG, takich jak proszek do prania Persil, batonik Mars czy szampon Head&Shoulders, kojarzących się z nastaniem gospodarki rynkowej.  Miło, że znów można będzie zobaczyć to jakże charakterystyczne opakowanie na półce w sklepie. 

.

agencja: Grey Warszawa
.
Poza telewizją, chipsy Pringles promowane są także w Internecie - m.in. na komunikatorze Gadu-Gadu. Ciekaw jestem, jak teraz P&G będzie pozycjonować tą markę i jaki będzie jej indeks cenowy wobec produktów konkurencji. Z pewności Polacy są obecnie znacznie zamożniejsi niż w latach 90-tych i co raz chętniej sięgają po marki premium, więc jest duża szansa na udany relaunch tej marki.
.
.
Na dobry początek sprzedaży P&G proponuje klientom promocję kinową - opakowanie Pringles 170g można wymienić na bilet kinowy w wybranych multipleksach Cinema City. 
.

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (10) | dodaj komentarz

niedziela, 28 maja 2017

Licznik odwiedzin:  25 837 762  

Kalendarz

« maj »
pn wt śr cz pt sb nd
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 25837762
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6249
Bloog istnieje od: 3425 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Bloog.pl