Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 405 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Testy na żywo ciężarówek VOLVO najgorętszą kampanią wirusową w sieci 2013 roku

sobota, 16 listopada 2013 23:41

VOLVO Trucks kompletnie rozłożyło konkurencję na łopatki swoim najnowszym filmem viralowym z serii "Live Tests" pt. The Epic Split [Epicki Szpagat], w którym emerytowany karateka i gwiazdor kina akcji Jean-Claude Van Damme testuje stabilność i precyzję jazdy ciężarówek marki Volvo.

.

.

Film ten swoją premierę miał zaledwie 3 dni temu, a już zdołał zgromadzić imponujące 15 milionów wyświetleń na YouTube i stać się najpopularniejszym video w sieci w tym tygodniu. Co ciekawe nie jest to pierwszy sukces wirusowy szwedzkiego producenta ciężarówek - cała kampania "Live Tests", na którą składa się 6 głównych filmów ze spektakularnymi testami oraz sporo materiałów zza kulis osiągnęła wysokie wyniki wyświetleń. Dlatego postanowiłem poprosić o krótki wywiad Marie Vassiliadis z działu PR i Media Relations w Volvo Trucks - zapraszam do lektury!

Piotr Jakubowski:  Kiedy w ubiegłym roku zobaczyłem Waszą pierwszą próbę zdobycia sukcesu viralowego - film pt. The Ballerina Stunt - pomyślałem: dlaczego producent ciężarówek bawi się w marketing wirusowy? Czy to w ogóle ma sens w przypadku marketingu B2B?

Marie Vassiliadis (Volvo Trucks): Wykorzystanie contentu video w mediach interaktywnych i społecznościowych jest bardzo efektywnym sposobem na dotarcie do zupełnie nowych odbiorców oraz budowanie znajomości marki. Dodatkowo naszej podstawowej grupie docelowej dostarczyliśmy materiał, który ich zaangażował i mogli się nim dzielić ze znajomymi.

.

 .

PJ:  Jaki był Wasz podstawowy cel biznesowy, który stał za powstaniem  całej viralowej platformy "Live Tests"?

MV:  Poczynając od września 2012 odświeżyliśmy całą naszą Europejską gamę ciężarówek i w połączeniu z tą intensywną kampanią launchową chcieliśmy stworzyć komunikację, która byłaby jednocześnie spektakularna i rozrywkowa. Ale pamiętajmy, że to nie jest tylko rozrywka! Elementem wspólnym wszystkich naszych filmów z serii "Live Tests" jest to, że na żywo demonstrują one jakiś techniczną korzyść naszych nowych ciężarówek.

PJ:  Czy trudno było przekonać Waszych szefów w Volvo Trucks i jakich argumentów użyliście by dostać zielone światło na zrealizowanie tego projektu i kontynuowanie go aż do teraz?

MV:  Najważniejszy argument za wyborem takiej formy komunikacji to jej efektywność kosztowa - w porównaniu do tradycyjnej reklamy - w dotarciu zarówno do naszej podstawowej grupy docelowej, jak i zupełnie nowych grup odbiorców.

.

.

PJ:  W jaki sposób mierzycie impakt i efektywność tego projektu i czy możecie już ujawnić jakieś statystyki?

MV:  Mierzymy impakt w mediach cyfrowych, ze szczególnym uwzględnieniem social media, ale również efekty PR-owe zarówno online i offline.  Jest jeszcze za wcześnie, by zobaczyć pełen obraz wyników tej kampanii, ale pierwsze raporty wskazują na ogromny sukces w poziomie zainteresowania mediów oraz zaangażowaniu odbiorców w social media.

PJ:  Jakiej rady udzielilibyście innej firmie, która chciałaby osiągnąć podobny sukces wirusowy do Waszego?

MV:  Najważniejsze, żeby mieć koncept komunikacyjny, który oparty jest na jakiejś historii bliskiej biznesowi danej firmy i który jest dopasowany do podstawowej grupy docelowej.

.

.

PJ:  Czy zauważyliście już jakieś efekty sprzedażowe będące efektem sukcesu wirusowego Waszych filmów w sieci?

MV:  Jeszcze zbyt wcześnie, by to oceniać, ale okazało się, że te filmy są świetnym narzędziem wspierającym naszych dealerów na całym świecie.

PJ:  Czy pomysły na kolejne odsłony testów ciężarówek powstawały wewnątrz firmy czy też autorem jest agencja reklamowa lub reżyser?

MV:  Pomysł kreatywny tej kampanii powstał w szwedzkiej agencji Forsman & Bodenfors z Gothenburga, a do każdego z filmów zatrudniliśmy innego reżysera oraz dom produkcyjny.

.

The Epic Split_VolvoTrucks_JCVD.png

.

PJ:  Czy film pt. The Epic Split z udziałem Jean-Claude Van Damme'a - który właśnie w tej chwili wskoczył na 1. miejsce najpopularniejszych virali na YouTube - to już ostatni odcinek w serii "Live Tests" czy też szykujecie jeszcze jakąś niespodziankę?

MV:  Tak, to jest ostatni z filmów jakie przygotowaliśmy w ramach tej fazy kampanii launchowej dla nowej gamy ciężarówek. Natomiast planujemy już kolejne filmy, które również będą oparte na koncepcie "Live Tests".

A wszystkie filmy z serii "Live Tests" oraz materiały zza kulis ich powstawania znajdziecie na kanale marki Volvo Trucks na YouTube - zapraszam!


Podziel się
oceń
9
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Mistrzyni chodzenia po linie testuje precyzję ciężarówek Volvo FH

niedziela, 19 sierpnia 2012 0:50

Szwedzka marka motoryzacyjna Volvo wpadła na odważny pomysł wirusowej promocji swoich ciężarówek Volvo FH poprzez spot dokumentujący emocjonujący wyczyn niejakiej Faith Dickey - mistrzyni chodzenia po linie - która zgodziła się podjąć wyzwanie i przejść po linie rozciągniętej pomiędzy dwiema jadącymi ciężarówkami Volvo...  Nie ma co więcej pisać - po prostu zobaczcie ten spot!

 

 

Celem tej akcji, którą przeprowadzono na zamkniętej autostradzie w Chorwacji, było zademonstrowanie precyzji jazdy ciężarówek Volvo, co całkiem nieźle udało się udowodnić.  Autorem pomysłu jest szwedzka agencja Forsman & Bodenfors, a film wyreżyserował Henry Alex Rubin.

.

.

Jeśli mam być szczery, to nie jestem do końca przekonany, co do sensowności realizowania tego typu akcji dla producenta samochodów ciężarowych.  Wprawdzie sukces viralowy osiągnięto, bo spot na YouTube w ciągu 3 dni obejrzało ponad 1 milion osób, ale pytanie czy w ogóle byli wśród nich potencjalni nabywcy lub decydenci w firmach, które kupują takie samochody.  Otwartą kwestią jest też czy przeciętny oglądacz takiego spotu w ogóle zapamięta markę ciężarówki i przekaz marketingowy, który chciano przemycić w tej produkcji.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Myśliwy i Niedźwiedź powracają w viralowym sequelu dla korektora Tipp-Ex

niedziela, 15 kwietnia 2012 0:20

Kilka dni temu marketingowy guru Bob Garfield opublikował na Advertising Age swój tekst pt. Quit Wasting Your Time and Money Trying to Produce Viral Videos [Przestań tracić swój czas i pieniądze próbując wyprodukować wirusowy film] - zasadniczo podzielam główne tezy Garifelda wyłożone w tym artykule. Viral nie jest czymś, co można zaplanować i dostarczyć tak, jak się dostarcza nową reklamę telewizyjną czy spot radiowy. Można oczywiście zidentyfikować wiele czynników, które potencjalnie mogą sprzyjać wirusowaniu i próbować je uwzględnić w scenariuszu.  Można również zapewnić "płatne" wsparcie takiego video w odpowiednich serwisach internetowych i przeprowadzić profesjonalny "seeding" (rozsiewanie). Nigdy jednak nie mamy gwarancji, że to co wyprodukowaliśmy stanie się prawdzimym viralem - a prawdziwy viral to taki, który ludzie z własnej inicjatywy przesyłają do swoich znajomych. Wiele reklam zdobywa nawet milionowe ilości wyświetleń na YouTube, ale bynajmniej nie świadczy to o ich wirusowości, tylko o budżecie jaki został wydany na ich promocję. Czy jednak rzeczywiście nie ma jakiejś skutecznej metody replikowania magicznej receptury virala?  Na świecie działa co najmniej kilka agencji wyspecjalizowanych w viral marketingu - wystarczy wymienić słynne The Viral Factory czy Buzzman - które z pewnością nie zgodzą się z opinią wyrażoną przez Boba Garfielda, a ich sukcesy biznesowe świadczą, że mając spore doświadczenie i swobodę twórczą można zmontować viral na zamówienie...

.

Wspomniany Buzzman właśnie dostarczył nam powtórkę z rozrywki czyli viralowy sequel słynnej wirusowej kampanii pt. A hunter shoots a bear  dla korektorów marki Tipp-Ex z 2010 roku, która do dziś zgromadziła imponujące 19 milionów wyświetleń na YouTube.  Tamta kampania nie była jednak zupełnie świeżym pomysłem - bazowała na sprawdzonej, będącej również ogromnym sukcesem wirusowym, amerykańskiej kampanii sieci Burger King pt. The Subservient Chicken z 2004 roku.  Obie akcje oparto na interaktywnym mechanizmie, gdzie użytkownik wpisywał określone komendy, które uruchamiały dostosowane do nich zachowania bohaterów - formuła ta jest bardzo pracochłonna, bo wymaga nakręcenia sporej ilości materiałów filmowych będących odpowiedzią na opracowaną wcześniej listę najbardziej popularnych komend, jakie użytkownicy mogą wpisywać. 

.

.

Teraz Tipp-Ex powrca z drugą odsłoną swojej kampanii pt. Hunter and bear's 2012 birthday party [Urodzinowa impreza myśliwego i niedźwiedzia] - kampania ta ponownie oparta została na sprawdzonej formule, w której użytkownicy mogą wejść w interakcję z bohaterami, zadecydować o ich losie (inicjujący spot powyżej), a następnie zobaczyć ich w różnych odsłonach uzależnionych od tego, co użytkownik wpisze we wskazanym polu. Mamy rok 2012, a więc zgodnie z przepowiedniami w Ziemię uderza wielki meteor - dokładnie w momencie gdy Myśliwy i Niedźwiedź zasiadają do konsumpcji urodzinowego tortu... 

.

Na szczęście miś znajduje korektor Tipp-Ex, a Myśliwy wymazuje nim rok 2012 z opisu filmu na YouTube - w ten oto sposób widzowie zostają zaproszeni do wpisywania tam innych dat, co uruchamia alternatywne wersje urodzinowej imprezy osadzone w danym okresie historyczny. Ogółem dostępnych jest około 50 wersji urodzin - możecie sprawdzić np. rok 100 (wyścig rydwanów w antycznym Rzymie), rok 1000 (urodziny w średniowiecznym lesie), rok 1500 (Myśliwy w roli Mona Lisy), rok 1850 (pojedynej na Dzikim Zachodzie), rok 1920 (niemy film) czy chociażby rok 1989 (obalenie Berlińskiego Muru)...

To co bardzo mi się podoba w tej kampanii, to fakt, że produkt nie uległ marginalizacji, ale został zgrabnie wpleciony w całą kampanię. Widzowie nie mają odczucia, że ktoś im coś wciska, a mimo to każdy chyba zapamięta że ta akcja promowała korektor Tipp-Ex.

.

agencja:   Buzzman, USA


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

VIRUSOVO czyli nowe dziecko w rodzinie ;-)

niedziela, 07 marca 2010 3:19
Na świat przyszło jakiś miesiąc temu, a na swoim koncie ma już ponad 30 postów i 26 tysięcy odwiedzin - mowa o moim nowym blogu VIRUSOVO, który w całości poświęcony jest najpopularniejszym viralom.



Jak to się mówi w korporacyjnym świecie, nadszedł odpowiedni moment, by wykorzystać tzw. "synergię grupy" i wypromować nieco najmłodsze dziecko za pomocą zasłużonego Czarno na Białym ;-)  Zapraszam wszystkich Czytelników tego bloga do zaglądania również na VIRUSOVO - znajdziecie tam najlepsze, najciekawsze i najbardziej popularne virale - zarówno te najnowsze, jak i starsze.

A w najnowszym wpisie na VIRUSOVO przeczytacie o pewnej standardowej reklamie olimpijskiej Visa, która niespodziewanie nabrała wirusowego rozpędu na YouTube...  Jeszcze raz zapraszam!

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Seks + celebrytka nadal wystarczają, by reklama odniosła sukces viralowy

niedziela, 10 stycznia 2010 20:47
Pierwsze w 2010 r. notowanie listy najpopularniejszych virali w sieci zawiera kilka nowości, choć 1. miejsce ciągle zajmuje Evian ze swoją gromadką bobasów na wrotkach. Warto jednak zwrócić uwagę na reklamę, która znikąd wskoczyła aż na 2. pozycję - jest to spot czwartej największej amerykańskiej sieci fastfood'owej Carl's Jr. z udziałem pewnej pięknej kobiety - niejakiej Kim Kardashian. Spot zanotował już ponad 640 tysięcy wyświetleń!



Kim jest panna Kardashian? Otóż jest to jedna z tych celebrytek, które są znane głównie z tego, że są znane. Niczego szczególnego w swoim życiu nie osiągnęła. Jej rodzina stała się znana ponieważ jej ojciec, Robert Kardashian był obrońcą O.J. Simpsona w głośnym procesie sądowym, którym żyła cała Ameryka na początku lat 90-tych, a w którym popularny sportowiec oskarżony był o zamordowanie swojej żony i jej przyjaciela. Kilka lat temu rodzina Kardashian wystąpiła w programie typu "reality show" dla stacji telewizyjnej E! i właśnie dzięki temu programowi zwrócono uwagę na atrakcyjną Kim, która następnie dostała rolę w niezbyt udanym filmie pt. Disaster Movie, pozowała nago dla Playboya oraz wzięła udział w amerykańskiej edycji programu Taniec z Gwiazdami, z którego odpadła już w 3. odcinku.

Gdy kilka tygodni temu przeczytałem, że Carl's Jr zaangażował Kardashian do swojej nowej kampanii sałatek uznałem, że to będzie kolejny spot, który przejdzie bez echa. No cóż, przyznaję się do pomyłki! Atrakcyjna celebrytka z dużym biustem zajadająca w łóżku sałatkę z grillowanego kurczaka, jabłek, orzechów włoskich i żurawiny to po prostu samorodny wirus - szczególnie gdy sos żurawinowy pobrudzi jej ciało i będzie musiała się rozebrać, by wziąć oczyszczającą kąpiel...


agencja: Mendelsohn Zien, Los Angeles

I kto powiedział, że sałatka nie może być gorąca? - pyta lektor pod koniec spotu, gdy urocza panna Kardashian zanurza się w wannie pełnej piany nadal zajadając się sałatką od Carl's Jr. Twórcy kampanii nie zapomnieli też o zaangażowaniu internautów poprzez serwisy społecznościowe.



Na Facebook na stronie Carl's Jr: http://facebook.com/CarlsJr
można obejrzeć nakręcone ujęcia, które były "too hot for TV", zdjęcia, chatować oraz umówić się na wirtualną sałatkową randkę z Kim Kardashian...



Sieć Carl's Jr od pewnego czasu stawia na połączenie fastfood z seksem - w starciu z hamburgerowymi gigantami: McDonald's i Burger King, to właśnie erotyka stała się wyróżnikiem tej mniej znanej marki.  A wszystko zaczęło się od głośnej współpracy z dziedziczką hotelowej fortuny - Paris Hilton - która w 2005 roku wystąpiła w reklamie Spicy BBQ Six Dollar Burger. Ubrana w kusy kostium kąpielowy Paris myła Bentley'a, ociekała wodą i zajadała się ogromnym Burgerem...



Jedno trzeba przyznać - reklama sałatki z Kim Kardashian znacznie lepiej ogrywa sam produkt niż to miała miejsce w przypadku spotu z Paris Hilton, gdzie to samochód zdawał się być w centrum uwagi. Na koniec dla fanów pięknej Kim zamieszczam jeszcze materiał "making of" z realizacji spotu.



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 582 049  

Kalendarz

« listopad »
pn wt śr cz pt sb nd
  0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28582049
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl