Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 436 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

NIE BIEGAM, bo... czyli zakręcony teaser kampanii Stoperanu

wtorek, 07 czerwca 2011 1:00

Zupełnie przypadkiem natknąłem się dziś na dwa różne citylighty z dość niezwykłym hasłem NIE BIEGAM - niezwykłym, bo w czasach gdy co chwila organizowane są jakieś biegi, maratony i inne przełajówki, a telewizja i celebryci wszelkiej maści lansują bieganie jako nieodzowny element zdrowego trybu życia, głoszenie jawnej niechęci do tej formy aktywności fizycznej jest co najmniej niepoprawne politycznie.

.

.

Niemniej uważam, że hasło na teaser jest absolutnie genialne, bo proste i na tyle przewrotne, a wręcz sprzeczne z przyjętą normą, że spora część grupy docelowej poczuje się nim zahaczona. Pytanie co będzie rozwinięciem teasera, bo przejście z "niebiegania" do walki z biegunką może być najbardziej śliskim momentem tej kampanii...

.

.

To co najbardziej mnie zastanawia, to grupa docelowa tej kampanii - wygląda na to, że lek antybiegunkowy Stoperan, który do tej pory targetował głównie kobiety i to raczej nie te najmłodsze, postanowił podbić trudną grupę wielkomiejskich uniseksualnych 20-latków!

.

.

Biegunka może przydarzyć się każdemu, ale czy rzeczywiście ta grupa aż tak potrzebuje specjalnego preparatu? Czy młodzi, wyluzowani i atrakcyjni ludzie na reklamach oraz internetowa forma dialogu, jaką zapoczątkował teaser odsyłający nas na stronę internetową www.niebiegam.pl zapewnią sukces sprzedażowy?  Czas pokaże - na pewno agencji Red8 (skąd wiemy, że to ta agencja? - Wystarczy sprawdzić w DNS, kto zarejestrował domenę niebiegam.pl) i firmie US Pharmacia należą się brawa za odwagę i świeże podejście do tego niezbyt przecież wdzięcznego tematu!

.

.

Oczywiście teaser już wywołał pewne poruszenie u wielkich fanów biegania - kolejny raz widać, jak ciężko sporej części Polaków złapać właściwy dystans do tego, co mówi do nich reklama. Interpretowanie dosłownie - niemal słowo w słowo - przekazów marketingowych, które często ze względu na specyfikę produktu muszą być dwuznaczne czy wręcz metaforyczne to prawdziwa zmora!  Na reklamach widać przecież chłopaka z deskorolką, a na innej reklamie dziewczyna trzyma rakietę tenisową - jak dla mnie jest to jasny sygnał, że ci młodzi ludzie nie negują sensu aktywnego trybu życia czy uprawiania sportu. Ich manifest NIE BIEGAM wskazuje raczej na chęć cieszenia się dłużej miłymi chwilami, na wolność wyboru i tego typu kwestie...

.

.

Po co więc ktoś wysyła list protestacyjny do rzecznika prasowego US Pharmacii i robi szum w serwisie Wykop.pl - czyżby był to również jakiś zaplanowany element teasera? 

Zapomniałbym dodać - na facebookowym fanpage'u NIE BIEGAM można ponoć zdobyć koszulki z tym kultowym już napisem ;-)

.

agencja:  Red8


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Daj o siebie zadbać - prosi Plus, zmianiając swój slogan i pozycjonowanie marki

środa, 11 maja 2011 0:59

Sieć komórkowa Plus na dziś zwołała konferencję prasową, na której ma ponoć zaprezentować nowe pozycjonowanie marki, którego kwintesencją będzie zapewne nowy claim, który już widać na zielonych teaserowych billboardach czyli:  Daj o siebie zadbać.

.


.

Miejmy nadzieję, że zmiana pozycjonowania nie spowodowała, że z logo Plusa na zawsze już wyparowały wszelkie kolory...  Co do nowego hasła marki, to ma ono jedną dobrą cechę - stanowi również wyraźne call-to-action, podczas gdy poprzedni claim Plusa - Razem lepiej - był ładną, ale dość obojętną konstatacją.  Najnowsza odsłona kampanii z Kabaretem Mumio pt. Satysfakcja Monitorowana to również zapowiedź nowego - moją uwagę szczególnie przyciągnął zabawny jingiel zamykający spot. Myślę, że ma spore szanse stać się mocnym znakiem rozpoznawczym Plusa jeśli będzie konsekwentnie stosowany.

.

 

Troska o zadowolenie klientów to oczywiście mocno zgrany koncept w kategorii usług, więc Plus będzie musiał wyjść z czymś naprawdę przełomowym, żeby cała ta "zmiana pozycjonowania" nie okazała się wielką bujdą na resorach. Na dobry początek operator mógłby łaskawie zaprzestać tych bezsensownych loterii opartych na bezwzględnym systemie totalnego spamerstwa SMSowego - jak dla mnie byłby to bardzo przyjemny i mile widziany wyraz troski oraz wyraźny gest pokazujący kierunek zmian!

.

agencja:  PZL


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Najlepsze jeszcze przed nami w nowej kampanii piwa Żywiec

sobota, 09 stycznia 2010 21:28

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że Żywiec po cichu właśnie wystartował z nową dużą kampanią reklamową. W telewizji pojawił się przyciągający uwagę teaserowy spot, w którym występuje ceniony aktor Krzysztof Majchrzak.
.

agencja: Just
dom mediowy: Macroscope OMD

Majchrzak, znany z ambitnych ról filmowych i teatralnych, zbudował sobie wizerunek outsidera i nonkonformisty. Aktor ten nie brał dotychczas udziału w typowo komercyjnych projektach, dlatego jego udział w kampanii Żywca z pewnością będzie zaskoczeniem dla wielu osób. W spocie, który przybiera formę monologu, Majchrzak w pewnym sensie "tłumaczy" swój występ w tej reklamie tym, że pozwolono mu zadecydować jak będzie ona wyglądała.



Ostatnia duża kampania Żywca odbyła się latem 2009 r. - wówczas slogan marki Żywiec brzmiał jeszcze: Prawie wszystko się zmienia. Aktualny spot kończy się obietnicą, która najprawdopodobniej będzie nowym sloganem: Żywiec. Najlepsze przed Tobą. Strona internetowa Żywca - www.zywiec.com.pl - została już zmieniona pod nową kampanię. W miejscu gdzie umieszczono nowy spot z Majchrzakiem są jeszcze trzy wolne zakładki z napisem "Najlepsze przed Tobą. Odwiedź nas niebawem", co sugeruje, że wkrótce zobaczymy kolejne odsłony tej kampanii. Warto też zwrócić uwagę na zawartość nowego serwisu Żywca, bo zapewne stanowi on odzwierciedlenie odświeżonego pozycjonowania tej marki. A więc teraz Żywiec będzie budował swoją tożsamość w oparciu o następujące wartości:

  • bezkompromisowość i niezłomność
  • silny związek z Polską
  • dążenie do celu na przekór przeciwnościom
  • optymizm na przyszłość: "najlepsze przed nami"

Do takiego zestawu cech postać Krzysztofa Majchrzaka całkiem nieźle pasuje - przyznaję, że jestem bardzo ciekaw, jak się rozwinie ta kampania. A Wy?


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Czyżby to kolejny teaser BZ WBK na outdoorze?

sobota, 31 października 2009 23:50
Od czasu dużej wiosennej kampanii lokaty z Danny'm DeVito BZ WBK nie był zbyt aktywny reklamowo. Na mieście właśnie pojawiły się nowe intrygujące billboardy z teaserowym hasłem: Kobiety nie chcą równych praw!
Biorąc pod uwagę charakterystyczny krój zielonej czcionki jest to najprawdopodobniej wstęp do nowej kampanii Banku Zachodniego.



BZ WBK już wcześniej kilkakrotnie stosował takie zabiegi - przed pierwszą kampanią z Johnem Cleese'm pojawiły się billboardy z hasłem Wszyscy Biorą, a przed kampanią z Leo Beenhakerem - z hasłem Będą Zmiany.

Samo hasło teaserowe ma posmak komunikacji skierowanej do kobiet lub do mężczyzn, jeśli w rozwiązaniu teasera zostanie przewrotnie rozwinięte.  Jest to o tyle nietypowe, że usługi bankowe mają raczej charakter unisex. Bardzo jestem ciekaw, co też BZ WBK przygotował na jesień ... i mam nadzieję, że nie zatrudnił kolejnej przebrzmiałej międzynarodowej gwiazdy do swojej kampanii.
 

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

piątek, 18 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  27 340 979  

Kalendarz

« sierpień »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 27340979
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6253
Bloog istnieje od: 3507 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl