Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 243 500 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Czy można stracić dziewictwo od używania tamponu? Nowa kampania marki U by Kotex obala mity miesiączkowe

sobota, 12 stycznia 2013 1:19

O amerykańskiej marce podpasek, wkładek higienicznych i tamponów U by Kotex miałem już okazję pisać na moim blogu w 2010 roku, gdy koncern Kimberly-Clark wprowadzał ją na amerykański rynek. Odważne, zupełnie nietypowe dla kategorii, czarne opakowania oraz prowokacyjna kampania reklamowa, która podważała wszelkie "bezpieczne" metafory dotychczas stosowane w komunikacji podpasek i tamponów - taki właśnie był launch marki
U by Kotex.

.

.

Teraz U by Kotex powraca z nową kampanią pt. Generation Know [Pokolenie Wiem], która kontynuuje strategię obalania mitów, przełamywania milczenia, zmiany sposobu mówienia o menstruacji oraz edukowania młodych dziewczyn.  Już pierwszy główny spot telewizyjny tej kampanii stawia podstawowe pytanie - dlaczego wokół menstruacji narosło tyle dziwnych i zupełnie nieprawdziwych mitów?!

.

agecja:  Ogilvy & Mather, New York

.

Chłopak zawsze zgadnie, że masz okres, a od używania tamponu można stracić dziewictwo. To tylko dwa z wielu mitów, z jakimi od pokoleń stykają się w USA młode dziewczny wkraczające w dorosłość. Zestawienie w spotach obok siebie młodych dziewczyn i starszych kobiet, które swój pierwszy okres zaliczyły w latach 50-tych pokazuje, jak niewiele się przez te lata zmieniło w zakresie edukacji i otwartości w tym temacie! W swojej kampanii U by Kotex mówi otwarcie: Jest rok 2013! Dlaczego te mity w ogóle jeszcze istnieją?  i zwraca się bezpośrednio do dziewczyn: U can break the cycle of misinformation [Ty możesz przełamać krąg dezinformacji].

.

.

Drugi spot to kolejna porcja zabawnych mitów - że niby tampon może się gdzieś zagubić w pochwie albo że nie wolno pływać w morzu bo można przyciągnąć rekina...  Jak można sobie poradzić z takimi mitami jeśli już samo słowo "wagina" wywołuje popłoch na twarzach większości młodych dziewczyn zaczepionych przez Kat Lazo, młodą video-bloggerkę zatrudnioną do wsparcia kampanii poprzez uliczne sondy i filmiki testymonialowe. 

.

.

Bloggerka Kat Lazo i trzy inne dziewczyny: Hillary-Anne, poskramiaczka mitów; Aline - aktywistka oraz sekspertka Amber -  biorą się razem za obalanie wszystkich tych głupich mitów, edukowanie i przełamywanie oporów, by dziewczyny wreszcie mogły swobodnie rozmawiać o swoim ciele, o okresie czy higienie intymnej... a U by Kotex mógł sprzedawać więcej tamponów, które raczej się nigdzie nie zagubią w tej przepastnej, złowrogiej waginie!

.

.

Centralnym miejscem tej kampanii jest specjalna strona internetowa - GenerationKnow.com - stylizowana na portal społecznościowy poświęcony zdrowiu i higienie intymnej młodych dziewczyn.  Adresatki tego serwisu mogą tam zadać dowolne pytanie, na które uzyskają odpowiedź zarówno od bardziej doświadczonej rówieśniczki (Peer Answer), kobiety w wieku ich mamy (Mom Answer), jak i kobiety-lekarza (Health Expert Answer).

.

.

Jak do tej pory marka U by Kotex to naprawdę spory sukces rynkowy dla Kimberly-Clark - szczególnie w kategorii tamponów, gdzie prowokacyjna młodzieżowa linia kolorowych tamponów pozwoliła marce zagarnąć aż 9% udziałów w amerykańskim rynku w ciągu zaledwie 2.5 roku od launchu (dane wg SymphonyIRI za grudzień 2012).

 


Podziel się
oceń
3
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Męska Grypa czyli jak Gripex Max odkrywa nową odmianę popularnej choroby

sobota, 17 listopada 2012 1:15

Najpierw zobaczyłem gdzieś na mieście billboard czy citylight z zabawnym wizerunkiem kilku ewidentnie mocno przeziębionych panów i headlinem, w którym pojawiło się owo intrygujące określenie "męska grypa".  Zaraz potem w ręce wpadł mi numer bezpłatnego dziennika METRO, w którym Gripex Max przywłaszczył sobie całą pierwszą i drugą stronę gazety, by przybliżyć Polakom tę nową odmianę grypy...

.

.

US Pharmacia, właściciel marki Gripex, stworzył kampanię, która nie dość że świetnie przyciąga uwagę poprzez wykreowanie tej nowej męskiej odmiany grypy, to jeszcze paradoksalnie adresuje obie płcie - mężczyzn poprzez uczynienie z nich bohaterów kampanii oraz kobiety poprzez mocno humorystyczne potraktowanie "męskiego" sposobu przechodzenia grypy, który z oczywistych względów jest też udziałem kobiet opiekujących się swoimi partnerami.

.

.

Dawno już nie widziałem tak świeżego i oryginalnego pomysłu na komunikację leku przeciwprzeziębieniowego, który łączyłby humor, zabawę i merytoryczne treści.  Reklama w Metrze zawierała QR kod, który przekierowywał na mobilną stronę kampanii, na której można m.in. rozwiązać Wielki Test Męskiej Grypy...

.

.

Odpowiadając na kilka prostych pytań wielokrotnego wyboru otrzymasz diagnozę jakim typem "chorego" jesteś, a możliwości są cztery: Diva, Superbohater, Misiaczek i Czaruś.  Taki sam test można oczywiście rozwiązać również na standardowej stronie kampanii: www.meskagrypa.pl.

.

.

Fajnym rozwiązaniem jest to, że po rozwiązaniu testu i poznaniu swojego typu można też zobaczyć rozkład procentowy w całej Polsce, a nawet w podziale na poszczególne województwa. Aktualnie wyniki ogólnopolskie są następujące: 45% Misiaczek, 28% Superbohater, 20% Diva i 7% Czaruś...

.

.

Specjalnie na potrzeby kampanii powstała też specjalna aplikacja mobilna Pokonaj Grypę, którą można sobie ściągnąć na komórkę (dostępna na iOS, Android i Windows Phone) - aplikacja pozwala określić stan organizmu i zawiera porady, co do leczenia.  Oczywiście kampania "Męska Grypa" opanowała też fanpage marki Gripex na Facebooku, gdzie królują obecnie zabawne obrazki panów z kampanii z tekstami w rodzaju: 36,7 na termometrze? "Mamusia" w najczęstszych połączeniach wychodzących.

Kampanię "Męska Grypa" przygotowała agencja Gong, a media zaplanował dom mediowy Starcom.

.



Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Brut vs Old Spice - który zapach jest prawdziwą esencją męskości?

środa, 18 lipca 2012 2:00

Dzięki kultowym już kampaniom z udziałem czarnoskórego Isaiah Mustafy zakurzona marka Old Spice, należąca do koncernu Procter & Gamble, w krótkim czasie odzyskała wigor, odmłodziła swój wizerunek i podreperowała wyniki sprzedażowe.  Wypracowany przez agencję Wieden+Kennedy format reklamowy sprawdza się nawet wtedy, gdy Mustafa dostaje urlop i zastępuje go inny biały aktor, jak chociażby w najnowszym spocie pt. Semi Truck promującym linię dezodorantów Old Spice Danger Zone.

.

agencja:  Wieden+Kennedy, Portland (USA)

.

Cała obecna komunikacja marki Old Spice sprowadza się do ciągłego potwierdzania faktu, że prawdziwy facet potrzebuje męskiego zapachu, a jedynym prawdziwie męskim zapachem jest Old Spice.  A co za tym idzie "męskość" zamknięta w opakowaniu Old Spice może też niczym cudowny eliksir sprawić, że niezbyt atrakcyjny kujon w okularach poczuje się jak gwiazda rocka, bo jak zapewnia slogan kampanii:  There's a man in there [Tam w środku jest facet].

.

.

Jednak właściciele marki Old Spice nie mogą spać spokojnie, bo właśnie na podobny ruch marketingowy czyli odmłodzenie i precyzyjne spozycjonowanie marki zdecydował się nowy właściciel starej kultowej marki Brut, tradycyjnie kojarzonej z wodą kolońską w ciemnozielonych butelkach, wprowadzoną na rynek jeszcze w 1964 roku przez firmę Fabergé.

.

.

Obecnie w USA marka Brut należy do Idelle Labs Ltd, a nowy właściciel startuje właśnie z kampanią reklamową pt. Let Your Man Out [Pokaż swoją męskość], która ma przywrócić sens dawnemu sloganowi marki: Essence of Man [Esencja Mężczyzny]. W pierwszym spocie pt. Late [Późno] ów claim znajduje dość ciekawe przełożenie na kwestię hiperpłodności - bohater reklamy pod wpływem swojej wody kolońskiej Brut wiatropylnie "zapładnia" swoją żonę, ale również złotą rybkę i jamnika...

.

 

Fabuła drugiego spotu pt. Weather [Pogoda] jest już nieco mniej zaskakująca - bohater, który aplikuje sobie antyperspirant Brut powoduje tym, że prognoza pogody zmienia się z deszczowej na słoneczną, a smętny facet zapowiadający pogodę w cudowny sposób przemienia się w atrakcyjną blondynę w kusym bikini...

.

agencja:  Sigma Group (USA)

.

No cóż, na razie marce Brut brakuje jeszcze wyrazistości i lekkiego humoru, z jakiego słynie Old Spice, ale pierwszy krok na drodze do rewitalizacji tego zasłużonego brandu został zrobiony!  A na deser zobaczmy sobie jeszcze jeden spot Old Spice - ponownie bez Mustafy, ale za to z krokodylem i stadem piranii!

.



Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Dołącz do Wiserhood - klubu prawdziwie bezkompromisowych facetów!

wtorek, 08 listopada 2011 1:36

W świecie w którym kobiety wyznaczają trendy i są ostatecznymi arbitrami dobrego gustu i stylu niektórzy panowie czują się trochę zagubieni... Z pomocą postanowiła im przyjść kanadyjska marka whisky Wiser's, która od 3 lat prowadzi swoją zabawną kampanię pod hasłem Welcome to Wiserhood. Niech najnowszy spot wprowadzi Was w świat prawdziwie bezkompromisowych facetów, którzy stanowią ostatnią linię obrony przed panoszącym się feminizmem...

.

 

To co łączy wszystkie spoty z tej kampanii to właśnie ta komiczna grupka "prawdziwych facetów", którzy na końcu każdego spotu zaczynają po woli bić brawo bohaterowi reklamy, który w jakiś mniej lub bardziej wyraźny sposób przeciwstawił się kobiecej dominacji - tak jak chociażby bohater poniższego spotu pt. Art Gallery.

.

 

Nie ma to jak dostać od wybranki swojego serca sweterek, który zupełnie nie jest w Twoim stylu... Ale członek klubu Wiserhood poradzi sobie również w takiej sytuacji!

.

 

Prawdziwy mężczyzna poradzi sobie z pieczonym indykiem bez użycia elektrycznych gadżetów...

.

 

Czasem jednak nawet kolega z pracy może okazać się podstępnym wrogiem męskości - również w takim przypadku Wiser's premiuje panów, którzy potrafią bezkompromisowo bronić honoru swojej płci...

.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Męski striptease jako nagroda za wysiłek fizyczny dla odchudzających się pań?

poniedziałek, 17 października 2011 0:10

Francuska marka wody mineralnej Contrex, należąca obecnie do koncernu Nestle, wypuściła właśnie dość nietypową kampanię pt. Contrexperience. Kampania targetuje głównie płeć piękną i pozycjonuje wodę Contrex jako partnera w odchudzaniu się, ale sposób w jaki to robi jest rzeczywiście oryginalny.

.

.

Spot zrealizowany w konwencji radosnego happeningu czy publicity stunt pokazuje, że spalanie zbędnych kalorii wcale nie musi być nudne, a kobiety można zachęcić do wysiłku fizycznego na różne sposoby ;-)

.

agencja:  Marcel Paris


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

niedziela, 28 maja 2017

Licznik odwiedzin:  25 837 751  

Kalendarz

« maj »
pn wt śr cz pt sb nd
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 25837751
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6249
Bloog istnieje od: 3425 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Bloog.pl