Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 437 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Powerade i Reebok celnie uderzają w czułe struny osób uprawiających sport

niedziela, 09 czerwca 2013 22:30

W ostatnich tygodniach dwie reklamy przyciągnęły moją uwagę mimo, że nie było w nich niczego szczególnie zaskakującego, zabawnego czy nowego.  Po prostu bardzo celnie trafiły w insight osoby aktywnej fizycznie, ćwiczącej, walczącej by zachować regularność pomimo braku czasu, zmęczenia, a czasem znudzenia. 

.

Reebok+Powerade.jpg

.

Najpierw zaatakował mnie Reebok - marka, która od kilku lat próbuje zbudować silną pozycję w obszarze fitnessu dzięki powiązaniu z nową modą na trening Crossfit i muszę przyznać, że jest to dość skuteczna strategia.  W mojej głowie Adidas i Puma zaczynają mieć coraz bardziej modowy wizerunek, a Reebok kojarzy się z wysiłkiem i potem przelanym na treningu. W jakich butach ćwiczę? - Oczywiście Reebok...

.

.

Spot pt. Live with Fire [Żyj z ogniem] mówi o życiu tak, jakby to była osoba - życie nie dba jak wyglądasz, skąd pochodzisz, ani jak silny jesteś. Życie po prostu chce, żebyś się do niego przyłączył! Jesteś aktywny czyli żyjesz.  Żyjesz z ogniem!

.

Napój izotoniczny Powerade, marka należąca do koncernu Coca-Cola, w swoim najnowszym spocie pt. Możesz więcej niż myślisz równie celnie wypunktował wszystkie te sytuacje, z jakimi zmagają się osoby ćwiczące czy uprawiające jakiś sport - każde kolejne zdanie wypowiadane przez lektora przywołuje w głowie jakieś wspomnienie czy sytuację.  Powerade wprawdzie jasno mówi, że nie wyciągnie Cię z łóżka, nie zawiąże sznurówek, ani nie załatwi pięknej pogody...  ale może pomóc znaleźć w sobie siłę, żebyś wciąż zaskakiwał samego siebie tym, ile jeszcze możesz osiągnąć - ...i każdemu ćwiczącemu na sercu robi się trochę cieplej!

.


Podziel się
oceń
4
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Wolisz różowe czy czarne? - Lody Magnum w dwóch kuszących nowych smakach!

środa, 08 maja 2013 0:04

Wreszcie zrobiło się nieco cieplej i od razu pojawił się apetyt na lody - a jak lody, to oczywiście prędzej czy później pojawi się pokusa na Magnum... bo Magnum wie, jak kusić i wywoływać pożądanie w reklamie.  Stare dobre Magnum na patyku ze swoją solidną, grubą polewą z pysznej czekolady - co roku pojawia się w jakimś nowym smaku czy wariancie, a w tym roku są aż dwa: Pink Marc de Champagne oraz Black Espresso i kuszą od tygodnia na citylightach!

.

.

Jak zwykle prosty komunikat: Dwa różne smaki na dwie różne chwile. Magnum - Dla spragnionych przyjemności. Co więcej trzeba mówić - przecież widok lekko nadgryzionych lodów mówi wszystko!

Nie widziałem w naszej TV spotu reklamowego, ale za granicą jest też emitowana taka oto reklama, której dodatkową atrakcją jest mała rólka popularnego aktora Orlando Blooma...

.

.

Mnie jak zwykle najbardziej w pamięci zostaje ten niesamowity dźwięk pękającej pod zębami polewy czekoladowej - w radio mogliby puszczać 5-sekundowe spoty z samym tym dźwiękiem, a i tak wyobraźnia sporej części słuchaczy zostałaby odpowiednio pobudzona...

.

.

Kampania prowadzona jest też w internecie (strona moodometer.mymagnum.com) oraz na fanpage'u marki na Facebooku. 

.

.

 .

Główną atrakcją jest tu aplikacja o nazwie Moodometer czyli swoisty Miernik Nastroju, który określa czy w danym momencie jesteś bardziej Pink czy Black...


Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Virgin Atlantic - linie lotnicze, które latają na przekór wszelkiej zwyczajności

czwartek, 03 stycznia 2013 22:29

Linie lotnicze Virgin Atlantic, jedna ze spółek "dziewiczego" imperium sir Richarda Bransona, to z pewnością jeden z najbardziej wyrazistych przewoźników lotniczych na świecie. Przyciągające uwagę czerwone barwy, charyzmatyczny założyciel, konsekwentnie budowany wizerunek w oparciu o pracowników linii, których wyróżnia pasja i zaangażowanie - to cechy, które składają się na markę Virgin Atlantic - Your airline's either got it or it hasn't [Twoja linia lotnicza albo ma to coś albo nie] było przewrotnym hasłem ostatniej dużej kampanii z 2010 roku.

.

.

Teraz Virgin Atlantic powraca z nową kampanią, której hasło brzmi: Flying in the face of ordinary [Latając na przekór zwyczajności], które podkreśla, że marka ta uosabia wszystko to, co niezwykłe, wybitne i podważające status quo - do tego stopnia, że "cudowne dzieci" z całego świata kończą jako piloci i stewardessy w Virgin Atlantic...

.

agencja:  RKCR \ Y&R

 

Oczywiście cała fabuła spotu jest przyjemnie przerysowana i utrzymana w charakterystycznej estetyce "glamour" znanej z trailerów do największych hollywoodzkich superprodukcji.  Copywriter z pewnością dobrze się bawił pisząc te buńczuczne kwestie w rodzaju:

Destiny brought them together / Przeznaczenie splotło ich drogi

Now they are flying to save us all / Teraz latają by uratować nas wszystkich

Saving us from the bland, the beige and the common / Uratować nas przed mdłością, beżem i pospolitością

They are a welcome splash of red in a weary world of grey / Są mile widzianym bryzgiem czerwieni w znużonym świecie szarości.

.

.

Z pewnością patrząc na atrakcyjne i pewne siebie stewardessy ubrane w seksowne czerwone mundurki i czerwone szpilki, które dla Virgin Atlantic projektowali najwięksi projektanci mody czujemy, że ta linia ma swój styl i osobowość istotnie inną od całej reszty podniebnego towarzystwa...

 .

 .

Ale tak jak już pisałem cała ta niezwykłość i wyrazistwość Virgin Atlantic to zasługa pracowników - którzy jak to z przymróżeniem oka pokazano w nowej reklamie - byli kiedyś wybitnymi dziećmi, a teraz swoje niezwykłe talenty realizują dla dobra pasażerów tej linii lotniczej.

.

.

Przy okazji tej kampanii Virgin Atlantic przeprojektowało swój firmowy kanał na YouTube - warto go obejrzeć, bo naprawdę prezentuje się bardzo atrakcyjnie!


Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Kultowe trampki YUK z ery przedinternetowej powracają w najnowszej kampanii marki Diesel

poniedziałek, 10 grudnia 2012 2:25

.

Był rok 1993 gdy Diesel wprowadził na rynek swoje sportowe buty YUK - model ten z miejsca stał się hitem i najlepiej sprzedającym się modelem w historii obuwia marki Diesel. 

.

.

Minęło 20 lat i aby uczcić rocznicę premiery tego modelu Diesel wprowadza go ponownie do sprzedaży w dokładnie takim samym kształcie jak wyglądał on w 1993 roku - w epoce niemal prehistorycznej, bo przecież nie było wtedy jeszcze internetu, mp3 ani iPhone'a...

.

.

Prehistoryczne YUKi to prawdziwy "vintage" - nie mierzą pulsu ani czasu, nie zaktualizują Twojego statusu na Facebooka, nie są wyposażone w GPS - generalnie są całkowicie offline...

.

.

...i Ty również, Drogi Czytelniku, powinieneś się dostosować do YUKów, rozstać się z fejsem, twitterem i instagramem! Jak głosi hasło kampanii: The shoes don't care [Te buty mają to gdzieś]. The Pre-Internet Shoe - No tracking, No timing, No wallposting, No bullshit [Przedinternetowe buty - żadnego trackingu, mierzenia czasu, wpisów na tablicy czy innych bzdur]. Uwaga! te buty nawet nie lubią parkoura.

.

.

I nie odpowiedzą na żadne Twoje pytanie - bo niby dlaczego miałyby liczyć Twoje kopnięcia, kroki czy skoki?  Kogo to w ogóle obchodziło w erze przedinternetowej?

.


.

Relaunch modelu YUK stał się okazją dla marki Diesel, by namówić współczesnych, w pełni internetowych użytkowników marki do zrobienia kroku wstecz do ery przedinternetowej - do zobaczenia, jak wyglądało życie bez ciągłego napływu informacji o tym, co robią nasi znajomi, co zjedli na lunch, gdzie byli na imprezie i jaki film widzieli w kinie.

.

.

Z okazji 20. urodzin YUK, Diesel przeprowadza konkurs pod nazwą The Pre-Internet Experience, w którym można wygrać 20 par tych kultowych butów, a zadanie konkursowe to podjęcie się wyzwania nie logowania się na Facebooka przez 3 dni oraz nie korzystanie z Twittera lub Instagramu przez 2 dni. Generalnie - Go offline!  Są jacyś chętni do podjęcia wyzwania? - To zapraszam na stronę: www.diesel.com/yuk.

.

agencja:  SMFB


Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Czy związek piwa Heineken z Jamesem Bondem może być szczęśliwy?

sobota, 03 listopada 2012 23:24

Przyznaję uczciwie, że fanem filmów z agentem 007 nie jestem - mielizny scenariuszowe i przerost formy nad treścią skutecznie powstrzymują mnie od ekscytowania się tą serią.  Muszę jednak przyznać, że maszyna marketingowa stojąca za tym produktem filmowym jest niezmiennie dobrze naoliwiona i znów ściągnęła do kin tłumy na premierę najnowszego filmu pt. Skyfall.  Oczywiście każda marka chciałaby się pokazać w towarzystwie przystojnego i niepokonanego Jamesa Bonda, ale stać na ten prestiż tylko największe globalne brandy - koszt ulokowania marki w tej produkcji oraz prawo wykorzystania motywów z filmu w kampanii reklamowej marki można szacować na kilkadziesiąt milionów dolarów. Z tego co widać w mediach, to największymi inwestorami w produkcję Skyfall były marki Heineken, SONY i Coke ZERO.

.

.

Zastrzyk gotówki od  Heinekena ponoć uratował produkcję Skyfall, która od początku borykała się problemami finansowymi - nie dziwi więc fakt, że Bond znany z picia Martini w jednej ze scen Skyfall (zdjęcie powyżej) pojawia się z zieloną butelką Heinekena w ręku...  O ile ulokowanie piwa w samym filmie nie razi aż tak bardzo - w końcu jest to moment, gdy poobijany Bond, oficjalnie uznany za zmarłego, dochodzi do siebie na tureckim wybrzeżu - to już spot reklamowy Heinekena, w którym odpicowany David Craig w smokingu raczy się piwkiem może być dla wielu miłośników Bonda profanacją!

.

agencja:  Wieden+Kennedy, Amsterdam (Holandia)

.

Choć trzeba przyznać, że sam spot stanowi genialną kontynuację formatu reklamowego, który Heineken zainicjował 2 lata temu filmem The Entrance.  Spot ten ma wszystko, co potrzeba, żeby przykuć uwagę widza - szybkie tempo, dobrą muzykę, piękną nową dziewczynę Bonda Bérénice Marlohe i trzymającą w napięciu akcję - powiedziałbym wręcz, że wszystko to czego zabrakło w drugiej połowie Skyfall dłużącej się nieprzeciętnie.

.

.

Na szczęście Heineken zadbał również o interkatywną część kampanii, która kieruje odbiorców na fanpage marki, gdzie można zabawić się w dedektywa szukającego tajemniczej walizki Jamesa Bonda w specjalnej aplikacji Crack the Case, która nawiązuje też do spotu reklamowego.

.  

 

Podsumowując, Heineken na pewno nie stracił na bliskim kontakcie z agentem 007 - gigantyczny budżet zainwestowany w Skyfall browar zgrabnie przekuł na atrakcyjną globalną kampanię, która z pewnością wzmocniła wizerunek Heinekena jako marki premium. Otwartą kwestią pozostaje czy marka zwiąże się z Bondem na dłużej...

Tego problemu nie ma polska marka męskich kosmetyków Bond, która z agentem Jej Królewskiej Mości jest poprzez swoją nazwę związana na zawsze - tylko czy naprawdę firma PharmaCF (właściciel marki Bond) musi tak masakrować jego nazwisko, by wypromować jakiś tandetny konkurs SMS-owy??

.



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

piątek, 18 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  27 341 007  

Kalendarz

« sierpień »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 27341007
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6253
Bloog istnieje od: 3507 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl