Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 437 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Google poddaje niezwykłym testom zdolności swojego sklepu Google Play

niedziela, 09 grudnia 2012 1:09

Google potrafi robić spoty, które chce się oglądać - wystarczyło, że zobaczyłem pierwszy film z serii czterech reklam promujących Google Play czyli należący do Google sklep z aplikacjami na Androida, a po prostu musiałem zobaczyć wszystkie!

.

.

We wszystkich spotach z tej zabawnej kampanii "testy" Google próbuje w dość łopatologiczny, ale nie pozbawiony absurdalnego humoru sposób przekazać ideę posiadania różnych treści w chmurze - czyli dostępnych za pomocą dowolnego urządzenia: laptopa, smartfona czy tabletu.

.

.

Ale dla większości osób Google Play to tylko sklep z aplikacjami, więc po to powstały osobne spoty, które mówią o różnych popularnych rzeczach, które można współdzielić pomiędzy posiadanymi urządzeniami, a są to: muzyka, filmy, e-booki i oczywiście aplikacje.

.

.

Jak to zwykle w przypadku Google kampania powstała in-house - dlatego duże brawa za kreatywność i wyśmienitą realizację dla Google! Z resztą widać już efekty inwestycji w Google Play Tests, bo każdy ze spotów tej kampanii ma od 3 do 6 milionów wyświetleń na YouTube.

.

agencja: Google Studio G, USA


Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zmocz i rozbierz przystojnych chłopaków z boysbandu, by kupić zawieszkę BREF do muszli klozetowej

czwartek, 22 listopada 2012 1:50

Środki czystości do toalet z pewnością należą do tych kategorii produktowych, które nie wywołują w nikim dużego zainteresowania ani zaangażowania. Kampanie reklamowe najczęściej oparte są o jakieś nudne benefity racjonalne, ale czasem zdarzają się akcje, które zręcznie wyłamują się z tego schematu. Na początku tego roku pisałem o amerykańskiej kampanii środka do udrażniania rur Liquid-Plumr, której bohaterami byli dwaj gorący hydraulicy przypominający raczej panów z zespołu The Chippendales.

.

Teraz w podobnym kierunku poszedł niezwykle konserwatywny marketer jakim jest firma Henkel. Dosłownie kilka dni temu na rynku włoskim Henkel zainicjował bowiem nową zaskakującą kampanię takim oto teaserem!

.

.

Nietypowa kampania przewidziana jest na kilka europejskich rynków (Włochy, Niemcy, Finlandia, Szwecja oraz Rosja) i prowadzona jest z wykorzystaniem tzw. "gadżetu" na YouTube dla marki Bref Power Active czyli popularnych zawieszek do toalet z 4-funkcyjnymi kolorowymi kulkami zapewniającymi: higienę, ochronę przed osadzaniem się kamienia, świeżość oraz czyszczącą pianę.

.

.

Grupą docelową produktu są przede wszystkim kobiety, ale w przeciwieństwie do tradycyjnych kampanii telewizyjnych targetujących szeroką grupę wiekową, akcja na YouTube niezwykle precyzyjnie adresuje generację 20/30-latek, do których odważna i humorystyczna akcja na YouTube trafi znacznie lepiej niż sztampowy spot w TV.  Centrum kampanii stanowi specjalny "scustomizowany" kanał YouTube, który swoim wyglądem przypomina kanał jakiegoś popularnego młodzieżowego boysbandu - w tym przypadku adekwatnie nazwanego Balls Dream Band...

.

Na kanale umieszczone jest muzyczne video zespołu, w którym czterech przystojnych chłopaków wykonuje angielską piosenkę pt. Please Baby Flush It [Kochanie, proszę spłucz to].  Słowa tego utworu:

You just need to let it flow

Flush it baby / Everything will change

Pull this chain / Let it rain

bardzo konkretnie zachęcają do pociągnięcia za sznurek spłuczki, który pojawia się po prawej stronie video-playera.

.

.

Kliknięcie w zwisającą spłuczkę powoduje, że intensywna fala wody wylewa się z góry na naszych czterech przystojniaków, którzy - jak się okazuje w szerszym planie - umieszczeni są w czterech okrągłych metalowych klatkach, zawieszonych na brzegu muszli klozetowej i kształtem przypominających oczywiście promowane zawieszki Bref Power Active.  Panowie nie zadowalają się jednak pierwszym prysznicem i w swojej piosence cały czas proszą o więcej!

.

.

Motywacją dla pań do klikania w spłuczkę jest konkretna wizualna "nagroda" następująca po spłukaniu - otóż za każdym razem członkowie boysbandu zrzucają z siebie jeden element garderoby. W finale zostają w samych szortach - niestety nie przewidziano opcji rozebrania ich do rosołu...

.

.

Po zakończeniu show mamy możliwość łatwego podzielenia się tym materiałem ze znajomymi za pomocą umieszczonych w kanale wtyczek społecznościowy do Facebooka, Twittera czy Google+. Jest również możliwość zadedykowania video jednej wybranej osobie.

Interesującym i nietypowym dla kategorii FMCG elementem kanału jest  umieszczenie na nim przycisku BUY NOW, którego kliknięcie przekierowuje na sprzedażowy Landing Page, gdzie możemy od razu dokonać zakupu promowanych zawieszek Bref Power Active z atrakcyjnym 25-procentowym rabatem!

.

agencja:  TBWA\ Italy


Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Dotknij Skittles na ekranie i zobacz co się stanie!

sobota, 24 marca 2012 23:53

Równo rok temu popularna marka owocowych cukierków Skittles wypuściła serię internetowych filmików, które pod hasłem Touch the Rainbow namawiały widzów do przykładania palca do ekranu w miejscu gdzie pojawi się cukierek Skittles, a to w konsekwencji powodowało różne zabawne skutki. Tamta kampania okazała się sporym sukcesem viralowym, więc nie dziwi chęć powtórzenia sukcesu z nową odsłoną tego pomysłu.

.

 

Tydzień temu na YouTube pojawiła się więc nowa odsłona kampanii pt. Touch [Dotknij], na którą składa się w sumie pięć nowych filmików, które są jeszcze bardziej odjechane niż te z ubiegłego roku. Powyżej możecie poddać swój palec zastrzykowi z syropu Skittles, który wykona Doktor Cyklop, a poniżej zagrać w tenisa z rozpadającym się Zombie.

 

 

Za pomocą swojego palca przyłożonego do ekranu możecie też przypadkiem rozwikłać zagadkę mitycznego stworzenia - tzw. Sasquatch czyli Wielkiej Stopy w poniższym spocie. 

 

 

Mój faworyt z tej serii filmików to spot pt. Skittles Princess - w którym piękna królewna pocałuje Wasz palec z nadziei, że zmieni się on w wymarzonego księcia...

 

 

Na koniec został nam spot pt. Werewolf Baby, w którym Wasz palec wkurzy małego wilkołaka...

 

agencja:  BBDO Toronto (Kanada)

Copywriter: Chris Joakim
Art Director: Mike Donaghey
Creative Directors: Carlos Moreno,  Peter Ignazi


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Sneakerpedia czyli "wikipedia" obuwia sportowego od Foot Locker

wtorek, 03 stycznia 2012 0:15

Foot Locker to wywodząca się z USA, jedna z największych globalnych sieci sklepów wyspecjalizowanych w obuwiu sportowym. Kilkakrotnie miałem już okazje pisać tu o zabawnych, a czasem nieco kontrowersyjnych kampaniach reklamowych tej marki. Dziś jednak będzie o rewelacyjnym projekcie interaktywnym, który Foot Locker zainicjował w ubiegłym roku - mowa o serwisie Sneakerpedia.

.

.

Serwis ten z założenia ma przypominać słynną Wikipedię - pod tym względem, że poszczególne jego składowe tworzone są spontanicznie przez internautów zainteresowanych "tematem".  A tematem są oczywiście "sneakersy" - Sneakerpedia aspiruje bowiem do bycia kompendium wiedzy o wszelkich modelach i wariantach butów sportowych znanych i mniej znanych marek.

.

.

To co niewątpliwie wyróżnia ten projekt na tle wielu innych akcji marketingowych to brak brandingu - Foot Locker jest praktycznie nieobecny w Sneakerpedii.  Jedyna wzmianka to niewielki, prawie nieczytelny dopisek Powered by Foot Locker pod logo serwisu. Nikt nie próbuje tu pod przykrywką budowania "społeczności fanów sneakersów" wcisnąć nam nowej pary adidasów, nie jesteśmy też nachalnie przekierowywani na oficjalny serwis tej sieci handlowej - tylko dlatego ta akcja ma jakieś szanse powodzenia, a sam serwis może okazać się całkiem przydatny dla grupy docelowej Foot Lockera!

.....

.

Każdy model butów ma w Sneakerpedii swoją odrębną stronę, na której znajdziemy zdjęcie, markę i nazwę, informacje o okresie produkcji, dostępnych wariantach kolorystycznych, materiale z jakiego jest wykonany, czasem także krótki rys historyczny - dodatkowo użytkownicy serwisu mogą dodawać swoje osobiste historie związane z danym modelem, komentować oraz logując się przez Facebook zaznaczyć w Sneakerpedii modele butów, które posiadają.  Całkiem przydatna jest też specjalna wyszukiwarka, gdzie wypełniając formularz możemy odszukać model, którego nazwy nie znamy lub nie pamiętamy. Oczywiście serwis nie jest kompletny i cały czas użytkownicy mogą go uzupełniać o nowe modele oraz edytować już istniejące strony - wystarczy się zalogować przez Facebook.

.

agencja: SapientNitro, USA


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

MANta Claus czyli Old Spice'owy Mikołaj rozdaje 7 miliardów prezentów...

sobota, 24 grudnia 2011 23:45

Isaiah Mustafa czyli znany już również w Polsce The Man Your Man Could Smell Like powraca w najnowszej świątecznej internetowej kampanii marki Old Spice, w której wciela się w postać MANta Claus. Z okazji świąt ten ulubieniec płci pięknej i wzorzec męskości postanowił uszczęśliwić całą ludzkość i rozdać 7 miliardów prezentów. Akcja przypomina poprzedni wielki sukces Old Spice - interaktywną akcję Responses - tym razem znów nakręcono mnóstwo mniej lub bardziej spersonalizowanych filmików.

.

 

Kampania wystartowała 5 grudnia, gdy w sieci pojawił się powyższy, filmik, w którym Old Spice Guy wyjaśnia, że skoro wszyscy lubią dostawać prezenty, a on lubi wszystkich, to w te święta obdaruje 7 miliardów ludzi upominkami... A pierwszy prezent Mustafa przygotował dla pewnej użytkowniczki Twittera o nicku @beautyjunkies lubiącej biżuterię i szpilki - otrzymała więc szpilki wykonane z naszyjników... Każdego kolejnego dnia Mustafa rozdawał kolejne prezenty swoim internetowym znajomym, mieszkańcom miasta Baltimore, Australijczykom... Aż w końcu, 5. dnia przyszła pora na mieszkańców kontynentów zaczynających się na samogłoskę, dla których Old Spice Man przygotował prawdziwie wyjątkowy podarunek...

.

 

... prezentem okazała się specjalna strona internetowa: www.devastatingexplosions.com, która pozwala wywoływać spektakularne eksplozje - bo wiadomo, że każdy z nas tak naprawdę miałby ochotę coś wysadzić w powietrze...

.

 

Dzięki prezentowi od Old Spice możemy teraz do woli powodować spektakularne eksplozje - wystarczy kliknąć myszką na rękę Mustafy znajdującą się nad czerwonym przyciskiem...

.

 

Nie był to jednak jedyny tak oryginalny prezent, bo dla starszych pań  ("Elderly Ladies") czarnoskóry heros przygotował również całkiem wyjątkowy prezent - specjalny wzór do wyszywania przypominający im o tym, by nie przyjmowały zbyt dużo sodu - plik PDF ze wzorem można pobrać po podaniu odpowiednio wysokiego wieku na tej stronie: http://monitoryoursodiumintake.com.

.

 

Dla mieszkańców Tybetu, Chile, Tadżykistanu i innych krajów położonych na wysokości powyżej 4000 metrów Mustafa przygotował wyjątkowy podarek w postaci możliwości ściągnięcia sobie unikalnego papieru do pakowania prezentów ze wzorem wykorzystującym twarz Old Spice Mana.  Ale naprawdę wyjątkowy prezent dostał się kobietom z wszystkich krajów świata, włączając Finlandię, Islandię, a nawet Europę Wschodnią - Isaiah Mustafa podarował im swój najsilniejszy mięsień czyli... serce!

.

 

Filmików z oryginalnymi prezentami od Old Spice przygotowano jak zwykle mnóstwo i nie sposób omówić je wszystkie - zainteresowani mogą je łatwo znaleźć na oficjalnym kanale marki na YouTube, a ja na koniec zostawiłem sobie filmik z prezentem dla Ellen DeGeneres, popularnej w USA gospodyni talk-show, która po pierwszym spocie Old Spice z Mustafą, zaprosiła go na wywiad do swojego programu - zobaczcie sami, co Old Spice Man sprezentował Ellen...

.

agencja: Wieden + Kennedy, Portland (USA)


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

piątek, 18 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  27 340 995  

Kalendarz

« sierpień »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 27340995
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6253
Bloog istnieje od: 3507 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl