Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 243 501 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Bądź bardziej jak pies - proponuje brytyjska sieć komórkowa O2

czwartek, 18 lipca 2013 23:09

Brytyjska sieć komórkowa O2 wystartowała niedawno z ciekawą kampanią reklamową prowadzoną pod zaskakującym hasłem: Be More Dog [Bądź bardziej psem]. Punktem wyjścia do całego konceptu kampanii jest spostrzeżenie, że ludzie - pomimo niesamowitych możliwości jakie oferuje współczesny świat i jego technologia - stają się coraz bardziej pasywni, zdystansowani czy wręcz znudzeni.  Swoim zachowaniem przypominamy więc koty, które również są nieufne, wycofane, nie okazują radości ani podekscytowania...

.

.

...a powinniśmy być bardziej jak psy - cieszyć się z różnych drobiazgów, które uprzyjemniają nam życie, ekscytować się nowymi technologiami i porzucić nasz cynizm na rzecz próbowania nowych rzeczy z otwartym umysłem, bez uprzedzeń!

Bohaterem spotu TV - robiącego właśnie szybką karierę wirusową w sieci - jest kot, który pewnego dnia postanawia być bardziej jak pies. Wybiega z domu i zaczyna dosłownie cieszyć się życiem oraz wszystkim, co go otacza!

.

agencja:  VCCP (UK)

.

No dobrze, przesłanie tej kampanii jest jednak dość ogólne i na pierwszy rzut oka słabo powiązane z branżą telekomunikacyjną, którą reprezentuje marka O2 - a więc chodzi tu po prostu o przyciągnięcie uwagi widzów, zaciekawienie oryginalnością i humorem przekazu, by w efekcie przekierować zainteresowanych na specjalną stronę internetową bemoredog.com.

.

o2_BeMoreDog_website1.jpg

 .

Na stronie internetowej ponownie spotykamy naszego zabawnego kota ze spotu TV, dla którego mottem życiowym stało się Carpe diem, a właściwie to chwytaj frisbee!  Kot mówi do nas i zachęca do zabawy z nim. Aby móc rzucać kotu frisbee wystarczy w prosty sposób połączyć swojego smarfona ze stroną - dzięki zastosowanej tu technologii nasza komórka staje się swego rodzaju "pilotem" i możemy za jej pomocą rzucać frisbee, które wyłapuje nasz kot na stronie!

.

.o2_cat-frisbee-game.jpg

.

A jak już się pobawimy z kotem, odprężymy i zachwycimy sprytnym wynalazkiem, który nam na to pozwolił, to z pewnością będziemy bardziej skłonni przemyśleć opcję przeniesienia się do O2 - tej uroczej sieci komórkowej, która chce żebyśmy byli bardziej psami niż kotami - czyli żebyśmy zamerdali ogonem na samą myśl o tym...

.

o2_BeMoreDog_website3.jpg


Podziel się
oceń
5
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

No to Frugo stało się owocem kultury dla nizin społecznych

wtorek, 18 czerwca 2013 1:37

Najnowsza kampania napoju Frugo - prowadzona pod hasłem Owoc Kultury - pachnie mi powrotem do przewrotnego i kontestacyjnego stylu, w jakim marka ta w latach 90-tych podbiła serca młodych ludzi.  Trzeba tu wspomnieć, że kampanię tę przygotowała agencja PZL, której szefują Kot Przybora i Iwo Zaniewski czyli twórcy pierwszych kampanii Frugo - wówczas jeszcze pracujący w agencji Grey.

.

Frugo_OwocKultury_citylighty.jpg

.

W kampanii wykorzystano estetykę miejskiego graffiti, ale bynajmniej nie mówimy tu o pięknych, kipiących od kolorów i metaforyki muralach, a o zwykłych bazgrołach, które raczej szpecą ściany i mury naszych miast. Na citylightach (powyżej) slogany kampanii - Humanizm Wam w duszęKwiatek Ci w rękę Jadziu i Frugo Ci w koszyk napisane są niechlujnie farbą na tle szarej ściany.  Jeszcze ciekawiej wyglądają murale (poniżej), gdzie "szara ściana" tła jest już realną pobazgraną ścianą... 

.

FRUGO_Humanizm_mural.jpg

.

Dużo pozytywnych emocji wzbudza też nowy spot reklamowy Frugo, który czerpie z konwencji horroru, thrillera i sitcomu dostarczając nam iście wybuchową mieszankę, przy której trudno nie parsknąć śmiechem - szczególnie przy końcowym "Poświecę Państwu"...

.

agencja:  PZL

 

Trzeba przyznać, że Iwo Zaniewskiemu z PZL znów udało się wychwycić nastroje młodych i odważnie uderzyć w odpowiednią strunę - zatrudnienie do reklamy nieogranych naturszczyków, którzy wbrew obiegowym stereotypom zachowują się nadzwyczaj kulturalnie wobec pary stremowanych młodych bohaterów, okazało się strzałem w dziesiątkę!

.

FRUGO_Jadziu_mural.jpg


Podziel się
oceń
4
3

komentarze (0) | dodaj komentarz

Czy zły wilk zjadłby trzy małe świnki, gdyby wcześniej ktoś podarował mu Oreo?

niedziela, 19 maja 2013 0:39

Najpopularniejsze na świecie ciastka Oreo rozpoczęły ten rok od mocnej kampanii Cookie or Creme, w której zaciętą walkę stoczyli między sobą zwolennicy ciastek ze zwolennikami kremu. Teraz czarne markizy powracają z nową słodką kampanią prowadzoną pod hasłem Wonderfilled [Cudownie wypełnione], która zachęca do dzielenia się Oreo z innymi.

.

.

Animowany 90-sekundowy spot pt. OREO Wonderfilled Anthem to zabawna opowieść o tym, jak zmieniłyby się losy znanych "czarnych charakterów" - złego wilka, łaknącego krwi wampira czy wygłodniałego rekina - gdyby ktoś wcześniej podzielił się z nimi ciastkami Oreo.

.

agencja:  The Martin Agency

 

Do spotów napisano specjalną wpadającą w ucho piosenkę, którą wykonała popularna grupa Owl City, a pełen utwór można za darmo ściągnąć ze strony: www.oreo.com/wonderfilled. Jaka szkoda, że agencje tak rzadko podejmują wyzwanie stworzenia specjalnej piosenki do kampanii - ten kawałek udowadnia, że czasem warto się postarać!

.

.

Do prasy zaprojektowany został przyciągający uwagę lay-out w komiksowym stylu wykorzystujący zabawne rysunki stworzone na potrzeby spotów telewizyjnych.

Jednym słowem - Oreo znów zafundowało sobie i nam bardzo przyjemną kampanię! Brawa dla The Martin Agency!


Podziel się
oceń
3
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Buty są nudne, dlatego noś trampki - przekonuje Converse w najnowszej kampanii

wtorek, 23 kwietnia 2013 0:36

Marka Converse - obecnie należąca do koncernu Nike,Inc. - nie musi się często reklamować. Chyba wszyscy kojarzą kultowe trampki Chuck Taylor All Star, których historia sięga roku 1932. Od czasu do czasu warto jednak o sobie przypomnieć i wzmocnić wizerunek - taką rolę spełnia najnowsza globalna kampania prowadzona pod hasłem: Shoes Are Boring, Wear Sneakers  [Buty są nudne, noś trampki].

.

.

Muszę przyznać, że dawno żaden slogan reklamowy tak mi się nie spodobał - jest prosty, zapadający w pamięć, zawiera esencję marki Converse, a jednocześnie stanowi wyraźne call-to-action. Można zaryzykować twierdzenie, że jest tak samo genialny jak słynne Just do it marki Nike.

.

agencja:  Anomaly

 

Spot reklamowy, który można obecnie zobaczyć w naszych kinach, stanowi świetny punkt wyjścia do całej serii mocnych, wyrazistych, przykuwających uwagę printów - mających swoją emanację w reklamach outdoorowych, graffiti, plakatach, etc.

.

.

Kreacje oparte są o realistyczne, nieco nawet "brudne" zdjęcia przedstawiające ludzi w trampkach w zaskakujących sytuacjach i dwuznacznych ujęciach, które z pewnością nie są nudne...

.

.

Zgodnie z tym, co proklamował spot TV - shoes keep it down, sneakers make a scene [buty są stonowane, trampki robią scenę].

.

.

... shoes go running at dawn, sneakers go home at dawn [buty idą pobiegać o świcie, a trampki wracają do domu o świcie]...

.

.

...shoes party, sneakers after party [buty mają imprezy, a trampki - after party]...

.

.

Shoes keep it clean, sneakers get dirty [Buty starają się być czyste, trampki zawsze się ubrudzą]...  Shoes pay the fare, sneakers ride for free [Buty płacą za przejazd, trampki jeźdżą za darmo].

.

.

Pod pozorem wyśmiewania "butów" ta kampania bardzo ładnie buduje podział na ludzi, którzy noszą buty i prowadzą nudne, przewidywalne życie oraz tych, którzy noszą trampki i są cool.  Grupa docelowa oczywiście za nic w świecie nie będzie chciała przynależeć do świata butów!

.


Podziel się
oceń
2
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Najbardziej Interesujący Mężczyzna Świata w szczytowej formie powraca w nowej odsłonie kampanii piwa Dos Equis

niedziela, 14 kwietnia 2013 1:12

Meksykańskie piwo Dos Equis, należące obecnie do koncernu Heineken, od 7 lat konsekwentnie buduje swoją komunikację reklamową wokół postaci Najbardziej Interesującego Mężczyzny Świata - fikcyjny bohater, którego ze swadą portretuje 74-letni aktor Jonathan Goldsmith, to podstawa sukcesu tej niszowej marki na trudnym amerykańskim rynku.

.

.

Po tylu latach pokusa wprowadzenia zmian w formacie reklamowym lub wręcz jego porzucenia na rzecz czegoś nowego jest duża, ale na szczęście marketingowcy Doq Equis wiedzą, że platforma reklamowa The Most Interesting Man in the World to kura znosząca złote jajka i trzeba ją pielęgnować tak długo, jak się da!  Nowe reklamy piwa Dos Equis nie pojawiają się zbyt często, więc efekt wypalenia i znudzenia raczej nam nie grozi.  Najnowszy 30-sekundowy spot to znów popis genialnego copywritingu i żelaznej konsekwencji w kreowaniu charyzmatycznej persony Najbardziej Interesującego Mężczyzny Świata!

.

.

Czyż można pozostać obojętnym na błyskotliwe "one-liner'y" jakimi narrator opisuje tu naszego bohatera:  In a past life, he was himself [W poprzednim życiu był sobą] czy If opportunity knocks and he's not home, opportunity waits  [Jeśli okazja przychodzi, a jego nie ma akurat w domu, to okazja czeka]?  Najbardziej Interesujący Mężczyzna Świata potrafi grać w piłkę ręczną, odczytywać starożytne hieroglify, ale również - jak pokazuje drugi z nowych spotów poniżej - był faktycznym wynalazcą pierwowzoru telefonu komórkowego!

.

.

Poza powyższymi spotami telewizyjnymi nasz bohater jest również aktywny w internecie, gdzie właśnie organizuje pospolite ruszenie, by przenieść tegoroczne obchody meksykańskiego święta Cinco de Mayo (5 maja) na Dos de Mayo (2 maja) - chodzi o to, że w tym roku 5 maja wypada w niedzielę, więc następnego dnia trzeba wstać wcześnie rano do pracy. Najbardziej Interesujący Mężczyzna obawia się więc, że fani piwa mogą nieco ograniczyć jego spożycie, ale sam również ma dobry powód by nawoływać do przeniesienia obchodów 5 maja na wcześniejszy termin - otóż w poniedziałki prowadzi wykłady z zaklinania grzechotników...

.

,

Najbardziej Interesujący Mężczyzna Świata zachęca nas, byśmy zmobilizowali naszych znajomych, współpracowników, kochanki i sąsiadów do przeniesienia celebracji na 2 maja, a w specjalnej loterii organizowanej wspólnie z czasopismem dla panów MAXIM można wygrać przelot i pobyt dla 2 osób w Los Angeles wraz z wejściówkami na specjalną imprezę The Most Interesting Cinco Party.  No cóż, ten post mogę zakończyć tylko w jeden sposób - cytując Najbardziej InteresującegoI don't always drink beer, but when I do, I prefer Dos Equis.  Stay thristy, my friends!

.

agencja:  Havas Worldwide New York (USA)


Podziel się
oceń
2
1

komentarze (0) | dodaj komentarz

niedziela, 28 maja 2017

Licznik odwiedzin:  25 837 796  

Kalendarz

« maj »
pn wt śr cz pt sb nd
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 25837796
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6249
Bloog istnieje od: 3425 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Bloog.pl