Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 408 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Lay's i Tymbark sięgają po "crowdsourcing" w swoich najnowszych kampaniach

sobota, 18 września 2010 22:31
Polscy marketerzy coraz odważniej wkraczają na grząski grunt crowdsourcingu - nurtu który od kilku lat cieszy się sporą popularnością na świecie. W marketingu crowdsourcing sprowadza się najczęściej do powierzania obowiązków tradycyjnie pełnionych przez agencje reklamowe, wewnętrzne działy R&D czy agencje designerskie społeczności klientów lub internautów. Wykorzystując format konkursu z mniej lub bardziej atrakcyjnymi nagrodami marketerzy próbują przyciągnąć uwagę i zaangażować klientów w tworzenie reklam, opakowań czy nawet nowych wariantów swoich produktów. Akcji z gatunku user-generated content na reklamę marki (np. mFestiwal) lub opakowanie produktu (np. zapach Puma Create czy piwo Redd's) było już mnóstwo na naszym rynku, ale akcja chipsów Lay's zachęcająca grupę docelową do wymyślania nowych smaków chipsów jest chyba pierwszą tego typu inicjatywą, która realizowana jest jako integralna część dużej kampanii reklamowej tej marki.
.

.
Frito-Lay Poland, właściciel marki Lay's, poszedł na całość i do wypromowania swojej akcji zatrudnił pierwszoligowego celebrytę - aktor Paweł Wilczak występuje w spotach reklamujących konkurs. Do jury konkursu, które ma ocenić zgłoszone smaki i wskazać 4 finalistów zaproszono natomiast znanego z TVN Pascala Brodnickiego. 
.

.
To co w akcji Lay's zwraca uwagę to uzależnienie wysokości nagrody o wielkości sprzedaży zwycięskiego smaku. Marketer zamierza wprowadzić na rynek chipsy w 4 nowych smakach zaproponowanych przez czwórkę finalistów, a głosy konsumentów zdecydują o zwycięzcy, który ma otrzymać 1% z wartości sprzedaży swojego smaku, jednak nie mniej niż 50 000 zł.
.

agencja: BBDO Warszawa

W tym samym czasie wystartował też konkurs marki Tymbark pod nazwą Odkapsluj Wyobraźnię, który jest oczywiście dość typową akcją user-generated content. Konkurs promowany jest chyba tylko poprzez kampanię banerową w internecie, ale warto poświęcić mu chwilę, bo w ramach jednej akcji i jednego serwisu konkursowego - http://kapsel.pl/ - realizuje de facto aż 5 równoległych konkursów pozwalając internautom wybrać "dyscyplinę", w której czują się najlepiej.
.

.
W ramach tej akcji możemy więc opracować nowy smak Tymbarku, wymyślić swoje własne hasło na kapsel Tymbarku, zaprojektować etykietę na butelkę napoju, stworzyć plakat reklamowy czy wreszcie nakręcić spot filmowy marki Tymbark.  Z pewnością każdy znajdzie jakąś kategorię, w której może się sprawdzić - w końcu wymyślenie hasełka na kapsel Tymbark nie kosztuje wiele zachodu. Nagrody w konkursie Tymbarku nie są tak wysokie, jak w akcji Lay's, ale jest ich sporo i są zróżnicowane w zależności od stopnia trudności danej kategorii - od iPodów nano, poprzez tablety, kamery HD, lustrzanki Canon po iPady.
.

.
Znając życie większość "twórczości" konkursowej będzie na żenująco niskim poziomie, ale zawsze jest szansa, że jakis młody "nieodkryty" talent zgłosi coś, co marketer będzie mógł wykorzystać w swoich działaniach. Osobiście jestem ciekaw wyników akcji Lay's - czy pomysły klientów przejdą test na półce sklepowej?  Jak na razie wśród zgłoszonych smaków można znaleść m.in.: pistacjowe, owoce morza, kiszony ogórek...  Ja dziękuję za takie smaki - wolę paprykowe ;-)
Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Doritos przenosi swój koncept konkursu na reklamę do Wielkiej Brytanii

poniedziałek, 01 marca 2010 23:59
Amerykańska marka chipsów Doritos, należąca do firmy Frito-Lay (część koncernu PepsiCo) słynie z organizowanych w USA od 2006 roku konkursów na swoją amatorską reklamę, w których można wygrać grubą kasę, a najlepsze spoty są później emitowane w stacji CBS podczas najważniejszego wydarzenia telewizyjnego sezonu, czyli transmisji z finałowego meczu Super Bowl.
.

.
Konkurs Crash the Super Bowl to jedna z pierwszych tak głośnych i przeprowadzonych z sukcesem akcji z gatunku user-generated content, bazująca na angażowaniu konsumentów w aktywne tworzenie komunikacji ich ulubionej marki w duchu nurtu WEB 2.0. W tym roku aż trzy spoty, które znalazły się w finale konkursu zostały pokazane podczas Super Bowl - poniżej jeden z nich, który właśnie robi karierę wirusową w sieci.
.

.
Oczywiście można debatować czy poziom artystyczny reklam zgłaszanych do konkursu Crash The Super Bowl jest wysoki, ale z pewnością prezentują one dość uniwersalny "slapstickowy" poziom humoru zrozumiały dla każdego przeciętnego konsumenta chipsów Doritos, a to również jest ważne. Konkurs ten ma być zabawą dla konsumentów i związać ich bliżej z marką, a tę funkcję spełnia bardzo dobrze. Dodatkowo generowany jest spory buzz w sieci, a większość ze zwycięskich filmów staje się także efektywnymi viralami promującymi markę Doritos wśród Internautów.
.

.
Teraz Frito-Lay postanowiło przenieść sprawdzony format na inne rynki i oto właśnie mamy lokalną mutację takiego konkursu na Wyspach Brytyjskich pod nazwą Doritos King of Ads, który wystartował 16 lutego i potrwa do 30 kwietnia 2010 roku. W tym okresie Brytyjczycy mogą zgłaszać poprzez specjalną stronę konkursową http://kingofads.doritos.co.uk swoje propozycje spotu reklamowego dla Doritos. Wygrać można nawet do 200 tysięcy funtów, a zwycięski spot również zostanie pokazany w telewizji.
.

.
Prace zgłoszone do konkursu zostaną następnie poddane ocenie specjalnego Jury, w którego składzie znaleźli się: Noel Clark - reżyser, scenarzysta i aktor, Lauren Lavern - była członkini grupy punkowej, osobowość telewizyjna i radiowa oraz David Shane - copywriter, były aktor i były scenarzysta South Park. Jury wyłoni TOP15 najlepszych filmów, a ich autorzy zostaną zaproszeni do Londynu, by przed jurorskim panelem obronić niczym w agencyjnym przetargu swój pomysł kreatywny.  Po tym etapie Jury wyłoni 3 finalistów, których filmy zostaną poddane pod głosowanie Internautów. A więc ostateczny zwycięzca konkursu zostanie wybrany głosami publiczności.
.
Konkurs King of Ads jest szeroko promowany - między innymi poprzez zabawną kampanię prasową autorstwa agencji AMV BBDO London. 
.

copy:  Pat chce nakręcić następną reklamę telewizyjną dla Doritos i wygrać 200 tysięcy funtów. Prosimy! Wygraj to zanim on to zrobi!



A oto jaki brief konkursowy otrzymali uczestnicy konkursu:

The competition is simple. We want you to make a 29 second TV advert for Doritos and upload it to our website. We can’t help you with your idea.   Sorry about that. 

But we can give you an idea of what Doritos stands for as a brand. We’re all about getting it started. Sharing. Good times. Having a laugh. Think big, bold, flavours that are packed with crunch.

We’re looking for an ad that entertains your mates as much as it does you. One you’re proud to share. One that makes all the other contestants wish they’d done it themselves. One that is undeniably cool.

Be creative and original with your entry. Seriously. What will make Doritos stand out from all the other boring ads on TV? Is there a clever new way to talk about Doritos, or one of our flavours? An inspired endline, maybe. A genius gag, possibly. It’s entirely up to you.

Now, get to work.


agencja:  AMV BBDO London, UK
Art Director: Tim Vance
Typographer: Aaron Moss
Copywriter: Paul Knott

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Meksykańska piękność w chipsach Doritos

poniedziałek, 18 maja 2009 22:42
Któż nie pamięta tej słynnej sceny w oscarowym przeboju American Beauty, w której bohater grany przez Kevina Spacey śni o pięknej przyjaciółce swojej córki (Mena Suvari), którą widzi nago leżącą na czerwonych płatkach róż?




Zabawna parodia tej pamiętnej sceny pojawia się w najnowszym autralijskim spocie amerykańskich chipsów marki Doritos zatytułowanym Mexican Beauty.


agencja: Make, Brisbane (Australia)
reżyseria: Cameron Hird

Ta należąca do firmy Frito-Lay marka znana jest z organizowania konkursów typu "user-generated content", w których Internauci zgłaszają własne propozycje spotów dla Doritos, a najlepsze filmy zostają później zaprezentowane podczas prestiżowej transmisji z finałowego meczu rozgrywek amerykańskiego futbolu tzw. Super Bowl. Poniżej dwa przykłady twórczości user-generated, która również została zainspirowana słynną sceną z American Beauty.



Pytanie na ile australijski spot jest oryginalnym pomysłem agencji, a może został zainspirowany którymś z pomysłów uczestników konkursów organizowanych przez Doritos?


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Laureat mFestiwalu w TVN :-)

niedziela, 27 lipca 2008 22:23

Pisałem już tutaj wcześniej o moim projekcie, któremu poświęciłem sporo czasu i zaangażowania przez dobre 3 miesiące od kwietnia do czerwca br. Projektem tym był mFestiwal - konkurs na reklamę dla mBanku z gatunku "user generated content", który wystartował 21 kwietnia i zakończył się 20 czerwca.

 

Poprzez stronę internetową www.mFestiwal.pl Internauci zgłaszali swoje filmy i plakaty do konkursu, oddawali głosy na swoich faworytów, komentowali prace, dyskutowali na forum, pobierali logotypy i inne elementy graficzne, polecali konkurs swoim znajomym.

 

 

Czas na krótkie podsumowanie I edycji mFestiwalu:

  • do konkursu zgłoszono 267 filmów i 639 plakatów;
  • oddano ponad 154 000 głosów7 000 komentarzy;
  • serwis internetowy www.mFestiwal.pl odwiedziło ponad 120 000 unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali ponad 1.8 miliona odsłon;
  • w ostatnim tygodniu trwania mFestiwalu w wyszukiwarce Google można było znaleźć ponad 11 500 stron zawierających frazę "mFestiwal".

 

Film uczestnika mFestiwalu o nicku tulipan pt. "Zdecydownie z mBankiem", który zajął 2. miejsce w głosowaniu Internautów, otrzymał także Nagrodę Komisji mFestiwalu, której częścią jest emisja tego filmu w stacji TVN 28 lipca przed "Faktami" o 19:00. Premierę telewizyjną filmu laureata mFestiwalu zapowiedzieliśmy też specjalną reklamą w Gazecie Telewizyjnej oraz bannerem na stronie głównej mBanku.  Chyba pierwszy raz w Polsce w głównej stacji TV pokazana zostanie amatorska reklama zrealizowana przez klienta danej marki. Myślę, że ten zabawny 60-sekundowy film o dziarskich posiadaczkach kultowej karty z delfinkiem zostanie pozytywnie przyjęty przez widzów. 

 

Nie zapominamy również o autorach wyróżnionych plakatów - wybrane projekty zostaną w sierpniu pokazane w sieci Centrów Finansowych mBanku i w mKioskach. Na przykład poniższy plakat pt. Król Zerus I:
autor: edtv  /  Nagroda Komisji mFestiwalu za plakat

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

mFestiwal ...czyli Imperium mBanku kontratakuje ;-)

wtorek, 22 kwietnia 2008 22:56

Kolejny mój projekt ruszył z pełną parą w poniedziałek - mFestiwal czyli otwarty konkurs internetowy na reklamę dla mBanku. Macie dość nudnych reklam? Pokażcie nam swój pomysł na reklamę mBanku! Mamy 2 kategorie: spot filmowy i plakat reklamowy. Tematyka prac jest dowolna - poza oczywistym ograniczeniem, że mają to być reklamy mBanku.

.

 

Stworzyliśmy specjalną stronę www.mFestiwal.pl poprzez którą uczestnicy mogą upload'ować swoje prace, oglądać je i oddawać głosy.  W mFestiwalu nie ma jury - zwycięzców wybiorą sami Internauci głosując na stronie mFestiwalu. Konkurs potrwa 8 tygodni i zakończy się 20 czerwca - przez cały ten okres można zgłaszać swoje filmy i plakaty oraz oddawać głosy. 

Zapomniałbym dodać, że mamy niezłe nagrody pieniężne - w kategorii FILM: 1. miejsce - 25 000 zł, 2. miejsce - 10 000 zł i 3. miejsce - 5000 zł, a w kategorii PLAKAT: 1. miejsce - 10 000 zł, 2. miejsce: 5 000 zł i 3. miejsce - 3 000 zł.

mFestiwal promowany jest w 4funTV - spot możecie zobaczyć poniżej:

_

A już wkrótce rusza kampania promocyjna na MTV i VIVA - każda ze stacji wyprodukowała własny spot reklamujący mFestiwal ;-) 

Na ambientowe naklejki promujące mFestiwal można trafić w toaletach kin z sieci Multikino i Silver Screen, a plakaty pojawią się na wybranych wyższych uczelniach.

.

 

W sieci całą akcję promuje nowa odsłona znanego Wam już dobrze z TV mBankowego Księdza w przebraniu - zachęcam do obejrzenia:

 

 

agencja: Albedo Marketing

dom mediowy: Vizeum

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 582 034  

Kalendarz

« listopad »
pn wt śr cz pt sb nd
  0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28582034
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl