Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 408 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Inteligentna kampania outdoorowa IBM dla inteligentniejszych miast

niedziela, 25 sierpnia 2013 23:31

IBM - jedna z największych amerykańskich korporacji - zaangażowała się w projekt o nazwie Smarter Cities [Inteligentniejsze Miasta], w ramach którego tworzy rozwiązania z wykorzystaniem najnowszych technologii, które miastom pozwalają lepiej odpowiadać na potrzeby ich mieszkańców w zakresie bezpieczeństwa, opieki zdrowotnej, ekologii czy transportu.  Ale jak zakomunikować taki projekt na zewnątrz?

.

ibm-smart-ideas-smarter-cities-rain.jpg

.

Chyba zgodzicie się, że zamiast o czymś opowiadać lepiej dać ludziom odczuć to na własnej skórze?! Taki właśnie zamysł przyświecał twórcom tej kampanii - tradycyjne medium outdoorowe zostało bowiem tak przekształcone, by poza swoją standardową funkcją reklamową spełniało także inne funkcje użytkowe, jak chociażby osłony przed deszczem czy ławki, na której można chwilę odpocząć.

.

IBM-SmarterCities_OOH1.jpg

.

Główne hasło kampanii - Smart Ideas for Smarter Cities [Inteligentne pomysły dla inteligentniejszych miast] nie jest może szczególnie błyskotliwe, ale w tekście poniżej możemy doczytać: Sitting on a smart idea for your city? Share it at people4smartercities.com.  Mamy więc element interaktywny i zachętę do podzielenia się własnymi pomysłami na poprawienie życia w swoim mieście.

.

IBM-SmarterCities_OOH3.jpg

.

Tych niestandardowych billboardów zapewne wcale nie było dużo, ale to wystarczyło, by ich zdjęcia obiegły w internecie cały świat i osiągnęły zasięg równy kilku wysokobudżetowym kampaniom telewizyjnym. Outdoor to właśnie takie medium - "inteligentnie" wykorzystane może dać gigantyczny zwrot z inwestycji w postaci publikacji PR, buzzu w sieci i zasięgu wielokrotnie wyższego od tego, jaki miały te billboardy "na żywo".

.

IBM-SmarterCities_O&M-Paris.jpg

.

Kampanię "Smarter Cities" przygotowała dla IBM agencja Ogilvy Paris i zdobyła za nią Grand Prix na tegorocznym festiwalu reklamy w Cannes w kategorii Outdoor.  W pełni zasłużona nagroda!

.


Podziel się
oceń
8
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Guma do żucia Orbit opanowała wszystkie scrolle w mieście...

niedziela, 25 listopada 2012 0:25

Wrigley, właściciel marki gumy do żucia Orbit, udowodnił tej jesieni, że pomysłową kampanią outdoorową można przyciągnąć uwagę równie dobrze jak wypasionym spotem telewizyjnym. 

.

.

Chodząc po Warszawie czy Łodzi odnoszę wrażenie, że reklama Orbit opanowała wszystkie istniejące nośniki outdoorowe typu scroll, ale można ją też spotkać na dwóch sąsiadujących ze sobą citylightach.

.

.

Same scrolle nie są niczym nowym i były już wiele razy wykorzystywane do takiej komunikacji, w której jedna odsłona zagaja (Gdy dobre jedzenie staje się złą resztką), a druga stanowi odpowiedź (Sięgnij po gumę Orbit), ale chyba nikt wcześniej nie oparł na tym całego pomysłu kampanii.

.

.

W pewnym stopniu na sukces obecnej kampanii outdoorowej zapracowała jednak wcześniejsza komunikacja telewizyjna, w której od ponad roku konsekwentnie pojawiają się THE JEDZONKA czyli zabawne małe symbole resztek jedzenia: pączek, banan, kawa, cebula, kurza noga czy brokuł, które podobnie jak Mały Głód w kamanii serków Danio atakują ludzi tuż po posiłku - a wtedy do gry wkracza Guma Orbit, która bezlitośnie rozprawia się z jedzonkami.

.

.

Gdy startował ten format kampanii Orbit nie byłem jego wielkim fanem, ale teraz muszę przyznać, że duża konsekwencja w jego stosowaniu opłaciła się i dziś Jedzonka można postawić jako przykład świetnie wylansowanych anty-bohatertów marki, na których rozpoznawalności Orbit może spokojnie budować każdą kolejną aktywność marketingową.

.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Mrożona kawa, mokry nos psa... i nadejszła chwila na pstrąga z grilla na outdoorze

środa, 04 lipca 2012 1:28

Lato to dobry okres na kampanie outdoorowe - słońce (na ogół) świeci długo, więc tablice są dobrze widoczne w naturalnym oświetleniu nawet wieczorem, ale warto pamiętać, że również młoda grupa docelowa większości kampanii spędza więcej czasu na zewnątrz, zaliczając więcej kontaktów z nośnikami OOH niż zimą czy jesienią.  Zobaczmy więc, którzy marketerzy postanowili wykorzystać te sprzyjające okoliczności i z jakim skutkiem!

.

.

Jacobs promuje swoją submarkę kawy Cronat Gold pod hasłem: Czas na kawę mrożoną - z tego co zauważyłem jest to zgrabnie połączone z degustacjami w wybranych hipermarketach.  Poza standardowymi billboardami można też trafić na nośniki 2D, na których szklanka mrożonej kawy wyciągnięta została poza obszar tablicy, czym jeszcze bardziej przyciąga uwagę i wzbudza pragnienie w upalne dni... Oczywiście wykorzystanie elementu 2D nie jest niczym szczególnie nowym, ale biorąc pod uwagę, że marketerzy rzadko sięgają po to rozwiązanie, to ciągle można się w ten sposób wyróżnić.  Kampania promuje też specjalny miniserwis: www.mrozonakawa.pl, na którym znajdziecie mnóstwo przepisów oraz videoblogi pokazujące jak przygotować rozmaite mrożone kawy.

Pewnym [w sumie pozytywnym] zaskoczeniem jest dla mnie kampania akcji Teraz Pstrąg, współfinansowana przez Unię Europejską, która promuje konsumpcję pstrąga z grilla pod zapadającym z pamięć hasłem:  Nadejszła chwila na pstrąga z grilla...

.

.

Oczywiście headline nie byłby tak uroczy i nośny, gdyby nie mała literka "j" w słowie "Nadejszła", a dodatkowo pysznie old-skulowa warstwa graficzna nawiązująca do pozerskiego optymizu plakatów ery socrealizmu. Więcej informacji o samym pstrągu i jej walorach znajdziecie na promowanej na billboardach stronie www.terazpstrag.pl.

A na koniec zostawiłem sobie kolejny przykład wykorzystania elementu 2D - tym razem w kampanii karmy dla psów Pedigree, która prowadzona jest pod hasłem: Zdrowy - od mokrego nosa... po merdający ogon.  Pomimo zastosowania 2D i silnego brandingu, to moim zdaniem nie jest to dobry lay-out na outdoor - headline rozbity na dwie, nieco trudne do połączenia części; zupełnie nie potrzebna wstawka "z nowym", zwiększająca tylko chaos, a na domiar złego packshot opakowania karmy zupełnie zlewa się z tłem... Szkoda, że egzekucja niezbyt się udała, bo zamysł kreatywny był całkiem sensowny!

.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

ING Życie drażni ego typowego Polaka zachęcając do oszczędzania na emeryturę

poniedziałek, 31 października 2011 0:38

Temat naszych przyszłych emerytur od jakiegoś czasu gości w mediach. Wiadomo, że ich wysokość może być mało satysfakcjonująca, a jednak wciąż bardzo niewielu Polaków interesuje się innymi niż obowiązkowe formami oszczędzania na starość. Towarzystwo ubezpieczeń ING Życie od września prowadzi kampanię reklamową, która - jak sądzę - całkiem sprytnie wbija szpilę w mózgi współobywateli i drażni ich wrażliwe ego.

.

Czyż można było lepiej wycelować niż zadając takie właśnie prowokacyjne pytania, jakie serwuje nam ING Życie na swoich billboardach i citylightach?  W końcu żadna znajoma, kolega czy sąsiad nie powinni mieć 1000 zł emerytury więcej od nas! Co najwyżej, to my możemy mieć 1500 zł więcej od nich...

No właśnie, typowe dla nas cechy zostały zgrabnie wykorzystane, by przyciągnąc uwagę, ale sama kampania ma charakter niemal społeczny, bo kwestia oszczędzania na emerytury to nie tylko kwestia zysków dla ING Życie, ale całkiem realny problem, z którym każdy z nas będzie się musiał prędzej czy później zmierzyć. A im prędzej, tym większa szansa że skutecznie!

agencja: Grandes Kochonos


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Mądre oczy zobaczą świetną reklamę outdoorową soczewek Acuvue

czwartek, 20 października 2011 22:24

Dziś krótko i bez owijania w bawełnę - strasznie mi się podoba poniższa reklama soczewek kontaktowych Acuvue!  Bardzo prosty, wręcz banalny pomysł wykorzystania motywu tablicy służącej do badania wzroku sprawdza się na citylightach rewelacyjnie.

.

.

Druga zaleta tej kampanii to jej społeczny wymiar - zachęcanie ludzi do badania wzroku przynajmniej raz w roku zamiast bezpośrednio promować zakup soczewek Acuvue.  Oczywiście istnieje ryzyko, że część osób które zetknęły się z tą reklamą nie dostrzeże delikatnego brandingu marki Acuvue, to jednak jeśli trafią do okulisty na badanie wzroku będzie to już połowa sukcesu tej kampanii.  Podejrzewam, że koncern Johnson & Johnson zadbał już, by w gabinetach okulistycznych polecano soczewki Acuvue.

.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 582 062  

Kalendarz

« listopad »
pn wt śr cz pt sb nd
  0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28582062
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl