Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 405 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Poczujesz VA VA VOOM na własnej skórze - podczas jazdy testowej nowym Renault Clio!

piątek, 29 marca 2013 11:01

Czym jest tajemniczo brzmiące hasło Va Va Voom? Fanom barwnej rapperki Nicki Minaj przyjdzie zapewne do głowy tytuł jej piosenki z 2011 roku, ale to nie Minaj wymyśliła to określenie - pochodzi ono z brytyjskiej kampanii reklamowej z 2001 roku dla francuskiego autka Renault Clio, w której znany francuski piłkarz Thierry Henry próbował wytłumaczyć co jest Va Va Voom, a co nie jest...

.

.

Tamta kampania była na tyle skuteczna, że termin Va Va Voom - na określenie czegoś ekscytującego, pełnego życia, a nawet atrakcyjnego seksualnie - został dodany do Oxfordzkiego słownika języka angielskiego. Fraza Va Va Voom jest "sticky" - lepka, zapadająca w pamięć, wywołująca różne skojarzenia.

.

.

Nic więc dziwnego, że hasło to powróciło w 2011 roku w kolejnej kampanii Renault Clio pt. What is Va Va Voom? - tym razem z udziałem całej palety gwiazd.  W spocie pojawiają się m.in. Audrey Hepburn, Rihanna, Dita Von Teese, David Bowie, Thierry Henry i Marlon Brando...

.

agencja:  Publicis London

 

Minęły 2 lata i trzy wymyślone słowa Va Va Voom znów wracają w najnowszej brytyjskiej kampanii Renault Clio, w której francuski koncern podkreśla, że: We designed the New Clio with Va Va Voom [Zaprojektowaliśmy nowe Clio z Va Va Voom]. Tym razem akcja ma charakter viralowej "zaskoczki", a Va Va Voom znalazło właściwą fizyczną emanację w postaci kuszącego czerwonego przycisku na panelu sterowania auta.

.

.

Na osoby, które się zgłaszają na jazdę próbną nowym Renault Clio do jednego z dealerów czeka niespodzianka, której szybko nie zapomną.  Niespodzianka została przygotowana w dwóch wersjach - coś dla panów (powyżej) i coś dla pań (poniżej).

.

agencje:  Manning Gottlieb OMD / Unruly / Scortch London (UK)


Podziel się
oceń
2
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Najbardziej nieświeży oddech na świecie mają Francuzi z Rouen wg Tic Tac

czwartek, 19 kwietnia 2012 1:49

Tic Tac - należąca do Ferrero marka drażetek o różnych smakach, pakowanych w charakterystyczne przezroczyste pudełka - przeprowadziła niedawno ciekawą akcję promocyjną we Francji pod hasłem:  La Pire Haleine du Monde, co po naszemu można przetłumaczyć jako Najbardziej nieświeży oddech na świecie. Akcja ta łączy w sobie elementy eventu, flashmoba i guerilla marketingu, a jej filmowa rejestracja właśnie stała się viralowym przebojem na YouTube, generując w ciągu 10 dni ponad 2.5 miliona wyświetleń!

.

agencja:  Ogilvy France, Paris

 

Zastosowano prosty mechanizm - podstawiona osoba pytała przypadkowego przechodnia o drogę, a gdy ten otwierał usta pytający niespodziewanie mdlał, co pociągało za sobą "efekt domina" kolejno mdlejących ludzi... Na końcu gdy "ofiara" była już niemal pewna, że całe miasteczko padło, z telebimu ustawionego na placu padała podpowiedź, by sięgnąć po Tic Tac'a...  

Akcję przeprowadzono we francuskim miasteczku Rouen, w którym zlokalizowana jest jeden z zakładów Ferrero produkujących słynne Tic Tac's.  W realizację eventu zaangażowano więc również 60 pracowników wspomnianego zakładu, którzy "mdleją" na centralnym placu miasta.  W akcję włączyła się nawet miejscowa drużyna koszykarzy!

.

.

Warto zwrócić uwagę, że przeprowadzenie takiego eventu to jedno, a sprawienie, że dowiedziało się o nim kilka milionów internautów spoza Rouen i spoza Francji to już zupełnie inna sprawa. Tic Tac bardzo sprawnie wypromował całe wydarzenie za pomocą mediów społecznościowych - na Twitterze wykreowano tag #lapirehaleine [nieświeży oddech], a cała aktywność na francuskim fanpage'u Tic Taca na Facebooku w ostatnich dniach skupiona była właśnie na promowaniu filmiku z akcji.  Rezultaty widać!

.



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Bezcenny efekt WOW we francuskiej kampanii kremów Nivea Q10

niedziela, 01 kwietnia 2012 2:23

Francuskie kampanie skierowane do kobiet dość często ostatnio wychodzą w przestrzeń miejską i wykorzystują elementy ambientu, eventu oraz efekt zaskoczenia znany z flashmobów - wystarczy tu przypomnieć ubiegłoroczną kampanię wody mineralnej Contrex. Teraz na podobną akcję zdecydowała się jedna z czołowych globalnych marek kosmetycznych - Nivea - która właśnie promuje swoją linię kremów Q10 pod hasłem: Efekt WOW dzięki Q10 i lekkiej konsystencji kremów Nivea.

..

.

Tylko jak ów efekt WOW zmaterializować w oryginalny, impaktowy i wywołujący jeszcze efekt "word-of-mouth" sposób?  Otóż 14 marca na pewnej ulicy, pewna dziewczyna wypróbowała krem Nivea Q10 na stoisku promocyjnym, a później przydarzyły się jej rzeczy, które można określić tylko słowami "efekt WOW"...  Zobaczcie sami!

.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Naturalna energia z pomarańczy oświetla reklamę soku Tropicana

wtorek, 12 kwietnia 2011 2:28

Ostatnio ambient rzadko gościł na moim blogu, ale ta akcja dla pomarańczowego soku marki Tropicana przyciągnęła moją uwagę swoją prostotą przekazu i adekwatnością pomysłu.  We Francji ustawiono reklamę outdoorową wykonaną z prawdziwych pomarańczy, które w naturalny sposób podświetliły hasło Energie Naturelle oraz logo marki.

.

.

Znajdujący się w pomarańczach kwas wszedł w reakcję z igłami wykonanymi z cynku i miedzi, na które nakłuwano pomarańcze, a wszystko to odpowiednio okablowane powołało do życia wielką eko-baterię, która oświetliła ten żywy citylight soku Tropicana. Testy i przygotowania do eventu, który możecie obejrzeć na filmiku poniżej trwały aż 3 miesiące, a wykorzystane tu pomarańcze skończyły w kompostowni, gdzie przerobiono je na ekopaliwo.

.

agencja: DDB, France


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nie daj się rąbać na OC i AC czyli mBank na szlabanach parkingowych

niedziela, 23 stycznia 2011 21:19

W ramach remanentu za ubiegły rok chciałbym jeszcze napisać o jednej akcji ambientowej, którą przeprowadziłem w listopadzie w ramach kampanii ubezpieczeń samochodowych mBanku. 

.

Punktem wyjścia była oczywiście prowadzona od jesieni 2009 roku kampania telewizyjna z motywem drwali "rąbiących" niezbyt rozgarniętych kierowców na cenie polisy OC i AC...

.

.

W 2010 roku powstał drugi spot z ekipą nieustraszonych drwali uzbrojonych w ostre siekiery, którzy tym razem trafili na nieco bardziej pewnego siebie klienta. Dlatego też zmuszeni zostali do bardziej dyskretnego działania - z poziomu bagażnika...


agencja:  AMBASADA Brand Communication

 

W listopadzie 2010 podczas drugiej fali kampanii telewizyjnej "Rąbanie" przeprowadziliśmy miesięczną akcję ambientową wspierającą przekaz spotu TV i przypominającą, że zawsze warto sprawdzić ofertę mBanku na www.mBank.pl. Nośnikiem komunikatu został szlaban parkingowy - "medium" idealnie trafiające do grupy docelowej kampanii czyli kierowców.

.

.

Wspólnie z agencją ambientową LOUD wybraliśmy 50 dużych parkingów w największych polskich miastach - na każdym z wybranych parkingów przez okres 4 tygodni (pokrywający się z czasem emisji spotu w TV) do szlabanów zostały doczepione siekiery oraz tabliczki z przekazem reklamowym.

.


.

Były to m.in. parkingi przy popularnych galeriach handlowych (np. Złote Tarasy w Warszawie czy Galeria Łódzka w Łodzi), miejskie parkingi strzeżone, parkingi przy dużych biurowcach i hotelach oraz parkingi przy lotniskach. Szacujemy, że kontakt z tą kampanią ambientową mogło mieć nawet kilkaset tysięcy kierowców.

.

.

Efektem całej kampanii "Rąbanie" był znaczący wzrost sprzedaży ubezpieczeń samochodowych mBanku i jeszcze większy wzrost ilości kwotacji wysokości składki w kalkulatorze udostępnionym na stronie www.mBank.pl, co może zaowocować zwiększoną sprzedażą także w kolejnych miesiącach.

.

agencja kreatywna:  AMBASADA Brand Communication

agencja ambientowa:  LOUD  /  dom mediowy:  MPG


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 581 939  

Kalendarz

« listopad »
pn wt śr cz pt sb nd
  0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28581939
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl