Bloog Wirtualna Polska
Są 1 243 502 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Top Secret z opóźnieniem podąża śladami Reserved

niedziela, 28 września 2008 22:16
Polska spółka giełdowa Redan SA poinformowała o zmianie strategii marketingowej jej głównej marki odzieżowej Top Secret. Marka ta posiada obecnie 98 salonów w Polsce oraz 20 za granicą. Salony Top Secret o powierzchni od 100 do 400 m² otwierana są w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, najczęściej w galeriach handlowych.


.

Top Secret po kilku latach milczenia i zastoju związanego zapewne z wewnętrznymi problemami łódzkiej spółki, która notowała kiepskie wyniki, powraca do gry i zapowiada walkę o najatrakcyjniejszy target czyli aktywnych zawodowo 24 - 35-latków, którzy cenią elegancję i styl na co dzień oraz doceniają znaczenie dobrego wizerunku w pracy.  Zmiana pozycjonowania Top Secret wiąże się także ze stworzeniem nowego konceptu sklepu, według którego mają być projektowane nowo otwierane salony. Zmieniona została także strona internetowa marki www.topsecret.pl, która w nowym wydaniu ma ułatwić interakcję z klientami.  
Do sprzedaży wprowadzono zaś nowy asortyment, rozbudowując go o modele, poszukiwane przez zdefiniowaną grupę docelową, a więc ubrania i dodatki w stylu soft office.
.

.

Zobaczmy jak te zmiany przekładają się na styl komunikacji marki - poniżej spot TV z pierwszej kampanii TV Top Secret do muzyki Reni Jusis, która w tamtych czasach pełniła rolę ambasadorki tej marki.  Ciekawe czy ktoś jeszcze pamięta, że pierwszym ambasadorem Top Secret był aktor Paweł Deląg ...
.


.

A teraz zapraszam do obejrzenia aktualnego materiał video promującego Top Secret:


.


.
Czy ta stylistyka czegoś nam nie przypomina?  Oczywiście są to popłuczyny, ale widać wyraźnie, że marka Top Secret będzie zmierzała w kierunku tego obszaru, na którym bardzo mocno osadził się już Reserved...

Bo to właśnie Reserved był pierwszą polską mainstream-ową marką odzieżową, która odważnie wkroczyła z modowymi kolekcjami i wizerunkową komunikacją w stylu ekskluzywnych domów mody z Paryża.  Marka odzieżowa Reserved, należąca do gdańskiej spółki LPP, przeszła podobny lifting w połowie 2005 roku - z typowej marki casual została przesunięta w kierunku segmentu marek modowych skierowanych do nieco starszej i bardziej wymagającej klienteli, bliżej coraz popularniejszych marek zachodnich typu Zara i H&M.  Wiązało się to również z rozwojem drugiej młodzieżowej marki LPP - Cropptown - która pojawiła się w 2004 r. i była targetowana do młodszej grupy docelowej i oferowała nieformalny, młodzieżowy styl casual. Wcześniej Reserved promowało się prawie wyłącznie na outdoorze, wybierając billboardy zlokalizowane w pobliżu galerii handlowych, gdzie znajdowały się sklepy Reserved.  Po repozycjonowaniu Reserved przeprowadziło głośne kampanie z wykorzystaniem topowych modelek i modeli, sesje zdjęciowe przeprowadzano w malowniczych zakątkach.  Marka wreszcie pojawiła się w telewizji z mocno wizerunkowymi spotami "From Lisbon with Love" i "Paris Mon Amour". 
.


.


.
Chyba wszyscy pamiętają też ofensywę PR-ową Reserved z tamtego czasu - szum jaki robiono wokół zatrudnionego modela Ivana De Pinedy, ulubieńca marki Gucci, który był twarzą męskiej kolekcji Reserved MAN.
.

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (2) | dodaj komentarz

Pornograficzne Diesel Jeans świętują swoje 30 urodziny

piątek, 26 września 2008 10:35
Jeansowa marka DIESEL pochodzi z Włoch i od samego początku budowała swój wizerunek i rozpoznawalność brandu za pomocą ostrych, szokujących kampanii reklamowych.  Włosi lubują się w takich lekko obscenicznych sexy klimatach i na dodatek dobrze im to wychodzi.  Obecnie Diesel przygotowuje się do swoich 30 urodzin i wypuszcza kolejną kontrowersyjną kampanię wirusową pod hasłem "Dirty Thirty" (Brudna Trzydziestka), przetwarzającą w humorystyczny sposób motywy z filmów porno z lat 80-tych. Wszystkie treści pornograficzne zostały tu sprytnie zakryte zabawnymi animowanymi grafikami. Przyznam się, że spot ubawił mnie do łez ;-))            
.
 
.


Pod koniec filmiku pojawia się data 11 października, kiedy to do sklepów trafi jubileuszowa kolekcja ubrań Diesel. Jedna z aktorek dodaje: "To będzie prawdopodobnie najlepsza impreza urodzinowa w całym twoim życiu". Na 11 października Diesel zaplanował imprezy pod nazwą "The Diesel XXX Party" organizowane jednocześnie w 17 miastach na świecie - więcej szczegółów na www.diesel.com/xxx.

A wracając do historycznych kampanii Diesel Jeans, to moją ulubioną kampanią jest ta przygotowana w 2005 r. przez francuską agencję ER27, która zgarnęła nagrodę Silver Epica...  Sexy, sexy i jeszcze raz sexy - te jeansy kapią sexem.
.
  
.

.

.

.
Na swoim koncie Diesel ma także śmiałą kreację łamiącą homoseksualne tabu - dwóch marynarzy całujących się w gorącym uścisku...  Może dziś nie jest to już wielki szok, ale ten lay-out pochodzi z 1994 roku ;-)
.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Mięsożerna sałata... czyli fastfoodowy viral zza wielkiej wody

środa, 24 września 2008 0:25

 

Dziś dla odmiany mały wirusik zza oceanu. Jest  to dzieło wypuszczone przez Wendy's, trzecią największą sieć fastfoodów, obecną głównie w USA, Kanadzie i na paru mniejszych rynkach.

.

 

.

A tak wygląda strona internetowa, do której prowadzi adres www.meatatariansunite.com  podany na końcu spotu.  Mamy tu klasyczny mechanizm do zbierania adresów internetowych, w celu rozsyłania newsletterów Wendy's.  Jest to strona fikcyjnego stowarzyszenia "Mięsotarian" (w odróżnieniu od wegeterian) czyli coś dla osób kochających soczystego hamburgera ze świeżej wołowiny.  Manifest ruchu dobrze puentuje niniejsza deklaracja, którą pozwolę sobie przytoczyć w oryginale:


The Highly Esteemed Council of Meatatarians is an establishment of meat lovers and eaters whose goal is to eat meat, and only meat, without the inclusion of other non-meat products, while celebrating meat with the utmost regard. Our goal is to continue our dominance atop the food chain and bring meat lovers to a new understanding of their nature, their calling to become true Meatatarians.


Strona jednoznacznie nawołuje do zjednoczenia się wszystkich fanów mięsa i zostania mięsotarianinem poprzez wpisanie własnego adresu e-mailowego w okienko.

 


.

Hamburgery w Wendy's wyróżniają się tym, że mięsna "wkładka" ma u nich staromodny, kwadratowy kształt w odróżnieniy od okrągłych kotlecików serwowanych przez McDonald's i Burger Kinga. Wendy's zapewnia też, że ich hamburgery przygotowywane są ze świeżej wołowiny, a nie z mrożonej, jak u konkurencji.  Najbardziej znana kampania reklamowa Wendy's w USA rozsławiła slogan: Where's the Beef?, który trafił do mowy potocznej.

Na zakończenie jeszcze jeden filmik Wendy's, anonsowany na YouTube jako odrzucona przez firmę propozycja agencji reklamowej, ujawniona przez jej byłego pracownika...  Pachnie blefem na kilometr.  Kolejny viral i tyle ;-)

 

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Orsay mówi: Thank God I'm a Woman...

sobota, 20 września 2008 22:29

Kampanie reklamowe popularnych marek odzieżowych (H&M, Reserved, KappAhl, Cubus, C&A) są podobne do siebie. Modelka lub model w fajnych ciuchach plus logo marki, czasem dla zwiększenia efektu sprzedażowego dodawana jest jeszcze cena promowanego sweterka, bluzeczki czy innej sukienki, w której występuje model/modelka. Gdyby usunąć logo marki z tych reklam okazałoby się, że niczym szczególnym się od siebie nie różnią. 

 

Poza logotypem marki, stylizacją modela i estetyką fotografii elementem indywidualizującym przekaz reklamowy w tej kategorii jest niewątpliwie slogan kampanii, główne powtarzalne hasło marki.  Pod tym względem chciałbym wyróżnić kobiecą markę odzieżową Orsay.

.

.

Mimo że nie jestem targetem tego brandu, to przypuszczam, że slogan Orsay - Thank God I'm a Woman / Dzięki Bogu jestem kobietą - zastosowany w aktualnej kampanii działa pozytywnie na emocje kobiet i niewątpliwie odróżnia tą markę od tylu innych kobiecych marek odzieżowych obecnych na polskim rynku. 

.

.

W przypadku marki skierowanej tylko do kobiet zastosowanie sloganu, który w tak silny sposób akcentuje dumę i zadowolenie z bycia kobietą, tworzy wspólnotę "lejdis" i dowartościowuje płeć piękną jest strzałem w dziesiątkę.  Poza sloganem Orsay także modelki występujące w reklamach tej marki bardzo dobrze oddają radość z bycia kobietą. Warto też zwrócić uwagę na zastosowany w sloganie wybitnie kobiecy krój pisma oraz tagline pod logo: "The Feminine Style".

A facetom pozostaje czekać na jakąś męską markę odzieżową, która w równie udany sposób odwoła się do męskich emocji i dumy z bycia facetem ;-)

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (5) | dodaj komentarz

Rebranding piwa Tyskie

środa, 17 września 2008 23:26

Jakiś czas temu pisałem o kolejnej kampanii teaserowej na billboardach. Charakterystyczna czerwona czcionka pozwalała na pewne przypuszczenia, ale teraz wiemy już na sto procent, że to wstęp do kampanii rebrandingowej piwa TYSKIE.

.

.
... a oto rozwiązanie teasera:



.
Na portalach internetowych można się już natknąć na bannery, które stanowią rozwiązanie teaserowej zagadki z outdooru - okazuje się, że Kompania Piwowarska postanowiła odświeżyć szatę graficzną marki oraz jej opakowania.

. 

.

Bannery internetowe linkują do specjalnej strony www.tyskie.pl/rebranding, na której można się zapoznać ze wszystkimi szczegółami zmian, jakie zaszły w wyglądzie marki Tyskie.

.

.

 

A oto przegląd najważniejszych zmian wynikających z rebrandingu Tyskie:

.

.


.

 

Osobiście uważam, że zmiany poszły w dobrym kierunku - usunięto archaiczne pozostałości na rzecz nowoczesnej prostoty i minimalizmu. Zastanawiam się tylko na ile "tradycjonalistyczny" elektorat Tyskiego będzie zachwycony takimi zmianami.

 

            TAK BYŁO                                                     TAK BĘDZIE

.

Dopełnieniem rebrandingu jest kampania TV - niestety w tym przypadku nie mogę już powiedzieć nic dobrego o spocie. Jest to jedynie kolejna, nijaka i nudna do bólu realizacja mitu pt. "Tyskie podbija świat, a nawet wszechświat"...

.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (3) | dodaj komentarz

niedziela, 28 maja 2017

Licznik odwiedzin:  25 837 824  

Kalendarz

« wrzesień »
pn wt śr cz pt sb nd
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 25837824
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6249
Bloog istnieje od: 3425 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Bloog.pl