Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 412 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Inteligentna kampania outdoorowa IBM dla inteligentniejszych miast

niedziela, 25 sierpnia 2013 23:31

IBM - jedna z największych amerykańskich korporacji - zaangażowała się w projekt o nazwie Smarter Cities [Inteligentniejsze Miasta], w ramach którego tworzy rozwiązania z wykorzystaniem najnowszych technologii, które miastom pozwalają lepiej odpowiadać na potrzeby ich mieszkańców w zakresie bezpieczeństwa, opieki zdrowotnej, ekologii czy transportu.  Ale jak zakomunikować taki projekt na zewnątrz?

.

ibm-smart-ideas-smarter-cities-rain.jpg

.

Chyba zgodzicie się, że zamiast o czymś opowiadać lepiej dać ludziom odczuć to na własnej skórze?! Taki właśnie zamysł przyświecał twórcom tej kampanii - tradycyjne medium outdoorowe zostało bowiem tak przekształcone, by poza swoją standardową funkcją reklamową spełniało także inne funkcje użytkowe, jak chociażby osłony przed deszczem czy ławki, na której można chwilę odpocząć.

.

IBM-SmarterCities_OOH1.jpg

.

Główne hasło kampanii - Smart Ideas for Smarter Cities [Inteligentne pomysły dla inteligentniejszych miast] nie jest może szczególnie błyskotliwe, ale w tekście poniżej możemy doczytać: Sitting on a smart idea for your city? Share it at people4smartercities.com.  Mamy więc element interaktywny i zachętę do podzielenia się własnymi pomysłami na poprawienie życia w swoim mieście.

.

IBM-SmarterCities_OOH3.jpg

.

Tych niestandardowych billboardów zapewne wcale nie było dużo, ale to wystarczyło, by ich zdjęcia obiegły w internecie cały świat i osiągnęły zasięg równy kilku wysokobudżetowym kampaniom telewizyjnym. Outdoor to właśnie takie medium - "inteligentnie" wykorzystane może dać gigantyczny zwrot z inwestycji w postaci publikacji PR, buzzu w sieci i zasięgu wielokrotnie wyższego od tego, jaki miały te billboardy "na żywo".

.

IBM-SmarterCities_O&M-Paris.jpg

.

Kampanię "Smarter Cities" przygotowała dla IBM agencja Ogilvy Paris i zdobyła za nią Grand Prix na tegorocznym festiwalu reklamy w Cannes w kategorii Outdoor.  W pełni zasłużona nagroda!

.


Podziel się
oceń
8
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 581 990  

Kalendarz

« sierpień »
pn wt śr cz pt sb nd
   01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28581990
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl