Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 408 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Mentos zgrabnie wpisuje swoje reklamy prasowe w zawartość wybranych czasopism

czwartek, 30 sierpnia 2012 0:31

Reklama prasowa ulega sukcesywnej i chyba nieodwracalnej degradacji - wraz z malejącymi nakładami pism, ograniczane są budżety, co zmniejsza clutter, a to z kolei owocuje mniejszą ilością niestandardowych i kreatywnych rozwiązań - bo po co się starać, skoro i tak nasza reklama będzie jedną z trzech zamieszczonych w danym numerze...  To oczywiście było pewne przejaskrawienie, bo są branże - jak chociażby moda czy ekskluzywne kosmetyki - dla których reklama w magazynach to ciągle podstawa, ale tam raczej trudno liczyć na wyjście poza kanon "beauty".  Dlatego bardzo ucieszyła mnie najnowsza amerykańska kampania gum do żucia Mentos Pure Fresh, która w przyciągający uwagę sposób wpisuje markę w specyfikę danego tytułu prasowego.

.

.

W męskim czasopiśmie Maxim ukazuje się powyższa egzekucja pt. "Knickers", w której ręka z opakowaniem Mentosów skutecznie przysłania wdzięki kuszącej swoim tyłkiem modelki - dość typowy widok w magazynach dla panów...

Hasło kampanii - Look, we have gum! [Patrz, mamy gumę!] - w prosty i zabawny sposób koresponduje ze zdjęciami.

.

.

W magazynach lifestylowych / z życia gwiazd - takich jak InTouch, People i US Weekly - pojawiać się będą dwie kreacje: powyższa pt. "Wardrobe Malfunction" z panią, która ewidentnie ma pewien problem z sukienką oraz poniższa pt. "Pants" z gwiazdorem, który jest tak roztargniony, że ponownie wyszedł na spacer z psem w samych slipkach - co by nie było, historia jak z naszego Show czy Party.

.

.

Na koniec mamy jeszcze projekt pt. "Streaker", który będzie się ukazywał w czasopismach sportowych takich jak ESPN The Magazine oraz Sports Illustrated.

.

agencja:  The Martin Agency, Richmond (USA)


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Sprite zachęca nastolatków do porzucenia kamuflażu i bycia w pełni sobą

niedziela, 26 sierpnia 2012 0:38

Najnowsza globalna kampania Sprite - jednej z największych marek napojów gazowanych, należącej do The Coca-Cola Company - pozycjonuje ją jako swego rodzaju "wyzwalacz" niezależności, indywidualizmu i buntu wobec uniformizacji... 

Czyż to nie ironia losu, że masowa marka należąca do jednej z największych globalnych korporacji próbuje wkraść się w łaski młodych umysłów podsuwając im taki oto wywrotowy komunikat reklamowy? - Zobaczcie sami najnowszy spot pt. Camo [Kamuflaż]!

.

agencja: BBH New York & BBH Shanghai   /   reżyseria:  Peter Thwaites

 

Trzeba docenić samą urodę wizualną filmu, który swoim klimatem przywodzi na myśl jakąś orwellowską opowieść, rozgrywającą się w kraju, gdzie każdy obywatel ze strachu woli stać się niewidzialnym poprzez idealne wtopienie się w tło krajobrazu. 

.

Jednak w momencie gdy na scenę wkracza zielona butelka Sprite i niczym jakiś magiczny napój wybudza młodego bohatera z letargu, to czuć w tym wszystkim marketingowy fałsz.  Na dodatek historia zaczyna skręcać w kierunku drętwego "love-story", gdy na drodze chłopaka staje dziewczyna, która również za sprawą Sprite zerwała z kamuflażem. 

.

.

Jest w tym wszystkim jednak pewien głębszy sens biznesowy - okazuje się bowiem, że Sprite jest marką nr 1 w Chinach, gdzie pod względem sprzedaży bije na głowę nawet Coca-Colę.  Jak wiadomo młodzi chińczycy dość chętnie przyjmują wynalazki kultury Zachodu, a że żyją w kraju, w którym cały czas trzeba coś udawać, żeby nie mieć problemów, to najnowszy spot Sprite może trafić tam na podatny grunt.  Co ciekawe film ten nakręcono w Pradze, gdzie jeszcze 30 lat temu wielu ludzi żyło w mentalnym kamuflażu... Poniżej możecie zobaczyć materiał "making of" z planu zdjęciowego tej reklamy.

.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Kiefer Sutherland wypieka wystrzałowe babeczki z pomocą laptopa Acer Aspire Ultrabook

środa, 22 sierpnia 2012 0:21

Acer - tajwański producent sprzętu komputerowego - rozpoczyna właśnie dużą globalną kampanię promującą swoje innowacyjne laptopy Acer Aspire S5 Ultrabook

.

.

Gwiazdą otwierającego kampanię spotu pt. Bake It (powyżej trailer, a spot poniżej) jest hollywoodzki aktor Kiefer Sutherland - znany z głównej roli w kultowym serialu 24 godziny, ale mający na swoim koncie również kilka występów reklamowych, chociażby niedawną kampanię dla dezodorantów Axe pt. Fear No Susan Glenn

.

.

Sutherland wciela się tu w rolę twardziela przypominającego Jacka Bauera z 24 godzin, który postanawia otworzyć cukiernię i sprzedawać babeczki - w urzeczywistnieniu tego szalonego marzenia pomaga mu kumpel uzbrojony w najnowszego laptopa Acer Aspire S5 Ultrabook.

.

agencja:  Mother London (UK)   /   reżyseria:  Ivan Zacharias

 

Oczywiście Sutherland vel Jack Bauer nie byłby sobą, gdyby chciał handlować zwyczajnymi babeczkami - on musi mieć babeczki w swoim stylu czyli Dynamite Cupcakes, przygotowane przy użyciu młota pneumatycznego i miotacza ognia...   Komuś babeczkę?

 



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Mistrzyni chodzenia po linie testuje precyzję ciężarówek Volvo FH

niedziela, 19 sierpnia 2012 0:50

Szwedzka marka motoryzacyjna Volvo wpadła na odważny pomysł wirusowej promocji swoich ciężarówek Volvo FH poprzez spot dokumentujący emocjonujący wyczyn niejakiej Faith Dickey - mistrzyni chodzenia po linie - która zgodziła się podjąć wyzwanie i przejść po linie rozciągniętej pomiędzy dwiema jadącymi ciężarówkami Volvo...  Nie ma co więcej pisać - po prostu zobaczcie ten spot!

 

 

Celem tej akcji, którą przeprowadzono na zamkniętej autostradzie w Chorwacji, było zademonstrowanie precyzji jazdy ciężarówek Volvo, co całkiem nieźle udało się udowodnić.  Autorem pomysłu jest szwedzka agencja Forsman & Bodenfors, a film wyreżyserował Henry Alex Rubin.

.

.

Jeśli mam być szczery, to nie jestem do końca przekonany, co do sensowności realizowania tego typu akcji dla producenta samochodów ciężarowych.  Wprawdzie sukces viralowy osiągnięto, bo spot na YouTube w ciągu 3 dni obejrzało ponad 1 milion osób, ale pytanie czy w ogóle byli wśród nich potencjalni nabywcy lub decydenci w firmach, które kupują takie samochody.  Otwartą kwestią jest też czy przeciętny oglądacz takiego spotu w ogóle zapamięta markę ciężarówki i przekaz marketingowy, który chciano przemycić w tej produkcji.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Jeszcze piękniejsze auto - reinkarnacja Volkswagena Garbusa czy lifting twarzy Smarta?

czwartek, 16 sierpnia 2012 0:25

Kolejne wersje znanych modeli samochodów zwykle są coraz piękniejsze, co oczywiście najczęściej wynika z tego, że ich poprzednie wcielenia zdążyły nam się opatrzyć, a kanonny estetyki zmienić.  Tak czy owak, do agencji reklamowych zapewne trafiają czasem briefy, w których głównym celem kampanii ma być zbudowanie przekazu, że nowy samochód X jest jeszcze piękniejszy niż był.  I co wtedy?  Zobaczmy dwa najnowsze przykłady takich właśnie kampanii!

.


.

Najpierw sprawdźmy, jak sobie poradził z tym wyzwaniem oryginalny samochodzik miejski dla 2 osób czyli smart fortwo, który w swoim najnowszym spocie informuje nas, że przeszedł Facelift [lifting twarzy], ale nie był to zwykły lifting, ale "a facelift to be jealous of" [lifting, o który można być zazdrosnym]...

.

agencja: BBDO Proximity Berlin (Niemcy)

 

Reklama ma niewątpliwie posmak estetyzujących filmów, jakie tworzone są dla modowych marek perfum czy ubrań - sam samochód pokazany jako obiekt zazdrości dość dziwnego, zblazowanego towarzystwa, które ewidentnie przeszło już mnóstwo mniej lub bardziej udanych zabiegów chirurgii plastycznej...

.

Tymczasem niezwykle popularny i kultowy Volkswagen Beetle, zwany u nas Garbusem, nigdy nie miał opinii pięknego auta - mówiono, że jest wytrzymały, oszczędny, ale z pewnością nie piękny...  Jednak czasy się zmieniają i najnowsze wcielenie VW Beetle to już zupełnie co innego - wprawdzie zachowano charakterystyczną linię nadwozia, ale całość robi całkiem eleganckie wrażenie.  A więc dlaczego by nie powiedzieć, że Beetle stał się piękny?  Agencja wymyśliła do tego zgrabne story:

They say if you are good in one life, you are rewarded in the next

...a więc reinkarnacja: ktoś kto w swoim poprzednim życiu ciężko charował i był dobry zostaje za to nagrodzony - w drugim życiu rodzi się więc jako piękny! I tak oto mamy pięknego Garbusa po reinkarnacji...

.

agencja: Adam & Eve / DDB UK

 

I co Wy na to?  Która kampania bardziej Wam się podoba?



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 582 034  

Kalendarz

« sierpień »
pn wt śr cz pt sb nd
  0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28582034
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl