Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 408 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Dorota Wellman uwalnia Polki od wzdęcia w przyciężkawej kampanii jogurtów Activia

poniedziałek, 29 sierpnia 2011 23:27

Szkoda, że tak mało polskich osobowości telewizyjnych potrafi dobrze zarządzać swoją karierą komercyjną.  Po bardzo kiepskiej kampanii Kas Stefczyka z aktorem Arturem Żmijewskim, mamy kolejny przykład rozmieniania się na drobne - dziennikarka telewizyjna Dorota Wellman to z pewnością jedna z bardziej lubianych prezenterek, która pomimo braku figury modelki przyciąga uwagę i budzi sporą sympatię u widzów.  Ta sympatia to wszak ogromny potencjał marketingowy, który przy odpowiednim pomyśle kreatywnym mógłby pomóc zarówno reklamowanej przez Wellman marce, jak i jej samej. Nie dziwi więc decyzja Danone, by zaangażować panią Dorotę do kampanii flagowego produktu francuskiego koncernu - probiotycznych jogurtów Activia.

.

 

Z pewnością Danone i jego marka Activia to nie przaśne Kasy Stefczyka, a produkcje z Wellman zachowują międzynarodowy standard dla tego typu testymonialowych reklam.  Sama Dorota Wellman dołączyła zaś do grona takich postaci, jak chociażby Hollywoodzka aktorka Jamie Lee Curtis, które promują Activię w kampaniach realizowanych na innych rynkach.  Jednak popularna zachodnia marka nie gwarantuje jeszcze, że sama kampania będzie wysokich lotów, a udział w niej nie okaże się wstydliwym epizodem, który celebryta wolałby wymazać ze swojego życiorysu. Oba spoty z Dorotą Wellman nie wnoszą niestety nic nowego do dotychczasowej komunikacji Activii - wyglądają raczej na jakąś "polską" adaptację pomysłu, który sprawdził się gdzieś w Rumunii czy na jakimś innym rynku, a Wellmanową wciśnięto w jego sztywne ramy z obowiązkowym zielonym balonikiem jako niezbywalnym atrybutem marki. Nikt nawet nie pomyślał, jak skutecznie wykorzystać komediowy potencjał Doroty Wellman, by wprowadzić nieco lekkości i humoru do tej wzdętej kampanii.  A szkoda! 

.

agencja:  Young & Rubicam, Warszawa


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Kasy Artura Żmijewskiego czyli jak popsuć sobie wizerunek na własne życzenie

czwartek, 18 sierpnia 2011 0:47

Nie jestem wielkim fanem aktora Artura Żmijewskiego, którego twarz już zawsze będzie mi się kojarzyła z rolą niezłomnego doktora z męczącego serialu TVP2 "Na dobre i na złe", choć teraz ponoć jest gwiazdą innego hitu pt. "Ojciec Mateusz". Nie mogę się jednak w tym temacie wypowiadać, bo serial nie jest mi znany.  Tak czy owak pan Artur Żmijewski miał też w przeszłości na koncie parę całkiem niezłych tytułów kinowych oraz dość bezpieczny wizerunek postaci wolnej od "pudelkowych" skandali.  Grając w topowych serialach telewizji publicznej był dość dobrym materiałem na ambasadora jakiejś masowej marki, najlepiej skierowanej do gospodyń domowych, bo jakby nie było to one stanowią trzon widowni "mydalnych oper" z repertuaru TVP. Żmijewski zdecydował się jednak na udział w kampanii reklamowej Kas Kredytowych Skok Stefczyka...

.

.

Kasy Kredytowe Skok Stefczyka to specyficzny parabankowy twór spółdzielczy, który swoją grupę docelową upatruje chyba w elektoracie Prawa i Sprawiedliwości, a w reklamach mówi o polskim kapitale, rodzinnych wartościach i innych tego rodzaju atrybutach, które mogą być atrakcyjne głównie dla słuchaczy Radia Maryja. Pan Żmijewski ma oczywiście pełne prawo reklamować Skoki, jeśli ich misja i wizerunek mu odpowiadają. Faktem jest jednak, że biorąc udział w takiej kampanii zamyka sobie drogę do znacznie bardziej prestiżowych kontraktów, na jakie aktor z jego pozycją mógłby sobie pozwolić.

Przyznam szczerze, że zbaraniałem, jak zobaczyłem poniższy billboard Kas Stefczyka z Żmijewskim - czegoś tak nieudolnie amatorskiego i pozbawionego choćby krzty estetyki dawno już nie widziałem!  Bardzo jestem ciekaw czy Żmijewski akceptował ten lay-out i czy dobrze się czuje oglądają się teraz na tych koszmarnych plakatach przypominających wprawki uczących się obsługiwać program Corel Draw.

.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Schick Quattro namawia kobiety, by zrobiły sobie weekendową przerwę od golenia nóg

poniedziałek, 15 sierpnia 2011 0:30

Firma Wilkinson oferuje specjalne maszynki do depilacji nóg dla pań pod marką Schick Quattro for Women, których marketingową obietnicą jest taka skuteczność golenia, że użytkowniczka tej maszynki może sobie zrobić "jeden czy dwa" dni przerwy przed kolejnym goleniem... 

.

 

Teraz wykorzystując kontekst wakacyjny Schick Quattro wypuścił sympatyczną kampanię prasową, która prowadzona jest pod hasłem:  Taka a Shave-cation [Zrób sobie golenio-kacje].  W kampanii tej marka sugeruje paniom A whole weekend away from your razor [Cały weekend zdala od golarki].

.

Nóg nigdy nie goliłem, ale mając doświadczenie z goleniem twarzy mogę sobie wyobrazić, że codziennie golenie nóg może być dla wielu pań prawdziwym utrapieniem i przykrym obowiązkiem "perfekcyjnej damy". Dlatego myślę, że benefit w postaci weekendu bez golenia i to jeszcze w gorącym okresie wakacyjnym jest bardzo atrakcyjnym komunikatem.  W body copy możemy przeczytać:  A shave so smooth, you can skip a day or two.  FREE YOUR SKIN [Golenie tak gładkie, że spokojnie możesz zrobić dzień lub dwa przerwy. Uwolnij swoją skórę].

.

.

Atrakcyjny pomysł na promocję produktu został tu dodatkowo wzmocniony świetnymi kreacjami, które dobrze trafią w gusta kobiecej grupy docelowej - przyciągająca uwagę estetyka retro, nawiązująca do stylu reklamowego z lat 50/60-tych.  Postać kobiety w reklamach jest jednak aktywna, radosna, ciesząca się swoim wolnym czasem na plaży i wakacjami od golenia nóg, które długo wyglądają świetnie...  Przy okazji warto przypomnieć, że o marce Quattro for Women usłyszeliśmy już 2 lata temu przy okazji kampanii maszynek do bikini, namawiającej panie do przystrzyżenia trawniczka...

.

agencja:  JWT, New York (USA)

Creative Directors: Billy Faraut
Art Director:   Yangjie Wee, Kirstin Roquemore
Copywriters:  Alexis Reid, Tiffany Appleton


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Joya czyli najgorętsze lody - prosto z Izraela

czwartek, 11 sierpnia 2011 0:56

W ramach dogorywającego polskiego lata chciałbym Wam dziś zaserwować coś naprawdę gorącego - reklamę lodów z Izreala!  Chodzi o lokalną markę Joya, należącą do koncernu Nestle, która promowana jest dwuznacznym sloganem The hottest ice-cream ever [Najgorętsze lody w historii], a jej reklamy starają się wykreować prawdziwie "gorące" okoliczności konsumpcji...

.

 

Zarówno najnowszy spot (powyżej), jak i ubiegłoroczny (poniżej) utrzymane są w podobnym stylu - świetna, emocjonalna muzyka, mocne zbliżenia na roztapiające się lody i powoli spływającą czekoladę, specyficzny sposób pokazywnia łyżki... W nowym spocie mamy dodatkowo wyraźny wątek damsko-męskiego przyciągania, gdzie "najgorętsze lody" zostają zgrabnie wplecione w frywolną sytuację podrywu.

 

agencja: Geller Nessis / Publicis, Izrael


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

A może by tak wystąpić w najnowszej reklamie Carlsberga?!

wtorek, 09 sierpnia 2011 0:09

Parę miesięcy temu pisałem o nowej kampanii piwa Carlsberg, która zmieniła globalny slogan marki na: That calls for a Carlsberg.  Spoty z tej kampanii można już od jakiegoś czasu oglądać w polskiej telewizji, ale wygląda na to, że polscy copywriterzy nie zdołali wymyślić sensownego tłumaczenia dla nowego sloganu, bo lektor cały czas czyta w nich stare dobre "Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie", mimo że napis na ekranie głosi coś innego.  Ot, taka drobna niekonsekwencja...  Ale dziś nie o tym - drugi spot z nowej kampanii pt. Mount Everest został zgrabnie przerobiony w aplikację Facebookową, która pozwala użytkownikowi wystąpić w tej właśnie reklamie i zadziwić jego znajomych na Facebooku... 


 

Aby przejść do aplikacji Your Everest wystarczy kliknąć w banner, który pojawia się na dole ekranu w spocie powyżej.  Miłej zabawy!


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 581 979  

Kalendarz

« sierpień »
pn wt śr cz pt sb nd
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28581979
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl