Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 440 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Lionel Richie reklamuje chipsy, a Roger Federer - szwajcarskie czekoladki

wtorek, 31 sierpnia 2010 2:28
Popularny amerykański piosenkarz Lionel Richie, słynący z rzewnych ballad dla zakochanych, występuje w najnowszej kampanii brytyjskiej marki chipsów Walkers Extra Crunchy. W spocie TV, który w ostatni weekend zadebiutował w brytyjskiej telewizji Richie wykonuje przeróbkę jednego ze swoich największych przebojów Say You, Say Me.
.

agencja:  AMV BBDO, UK

Tym razem jednak Lionel śpiewa First You, Then Me, a nowy tekst piosenki mówi o dzielniu się chipsami. Występujący od dawna w reklamach Walkers Gary Lineker, znany niegdyś angielski piłkarz, ma w głębokim powarzaniu zacne ideały czarnoskórego pieśniarza, o czym ten boleśnie się przekonuje...  Na deser możecie też zobaczyć poniżej materiał zza kulis kręcenia tej reklamy.
.


Tymczasem najlepszy szwajcarski tenisista Roger Federer na fali ostatnich sukcesów swojego virala Gillette z trikiem alla Wilhelm Tell, o którym wspominały już chyba wszystkie liczące się media na świecie, co zaowocowało 6 milionami wyświetleń na YouTube, pojawił się również w nowej amerykańskiej reklamie TV szwajcarskich czekoladek Lindor Truffles od Lindt.

.

agencja:  Gotham Inc.

Muszę przyznać, że drewniany na ogół Federer, tutaj jest nawet naturalnie ciamajdowaty na swój specyficzny szwajcarski sposób...  W każdym razie reklama jest na solidną 4, bo sam też bym chętnie skonfiskował jakąś czekoladkę Lindor ;-) Również w tym przypadku udostępniono krótkie video z "making of", w którym Federer potwierdza swoją wielką miłość do czekoladek Lindt...
.

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

PiszMówDobowy zastąpił Siostry BezEndu w kampanii 36.6

poniedziałek, 30 sierpnia 2010 1:25
36.6, należąca do Polkomtela młodzieżowa marka prepaidowa, kontynuuje swój koncept reklamowy oparty na dość nietypowych postaciach bohaterów. Po słynnym TurboDymoManie, nieco mniej popularnym Super Es, w eterze przez kilka miesięcy królowały mocno zakręcone Siostry BezEndu, które wywoływały równie wiele zachwytów, co skrajnie negatywnych opinii.
.


Osobiście nie wiem o co było tyle lamentów, bo reklamy poza hipnotyczną melorecytacją oferty produktowej 36.6 nie mają w sobie zupełnie nic kontrowersyjnego.
.

.
W natłoku innych głupiutkich spotów Ery czy Orange, Siostry BezEndu wyróżniają się chociaż jakimś charakterem i zadziornością, która jest jak najbardziej pożądana w reklamach skierowanych do młodzieżowego targetu.




Wszystko jednak wskazuje na to, że podobnie jak poprzedni bohaterowie kampanii 36.6 Siostry BezEndu również wylądowały już na śmietniku historii, a do akcji wkroczył nowy bohater o wdzięcznej ksywce PiszMówDobowy.
.


PiszMówDobowy jest o tyle ciekawy, że w swojej stylizacji (obcisły skórzany kombinezonik, nibite ćwiekami rękawice) i ekspresyjnemu stosowaniu przemocy fizycznej przypomina raczej jakąś postać z odchyleniami SM z filmu Pulp Fiction.

.
Co do samej nazwy, to ja w pierwszej chwili myślałem, że to jakiś "piżmak domowy", dopiero na końcowej planszy doczytałem prawdziwego brzmienia tej uroczej ksywki nowego bohatera 36.6. Całkiem przyjemne dla ucha jest też copy: ...Aktywuj go aby umówić, albo odmówić, po prostu mówić bez końca...
.


agencja:  303

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Ciągle mokry i spocony jesteś cały? Weź PerspiBlock!

sobota, 28 sierpnia 2010 20:34
Aflofarm to nasz lokalny gigant rynku preparatów OTC i suplementów diety oraz jeden z największych reklamodawców w Polsce, choć pewnie mało kto spoza branży farmaceutycznej ma tego świadomość.  Według danych Expert Monitora za I półrocze 2010 Aflofarm zajmuje wysokie 9. miejsce z cennikowymi wydatkami mediowymi na poziomie 193 milionów zł, a wyżej są już tylko takie tuzy jak Unilever, Procter&Gamble, Polkomtel, Danone, L'Oreal czy Nestle. Aktualnie Aflofarm intensywnie promuje w telewizji swój nowy produkt o nazwie PerspiBlock - preparat w kapsułkach przeciwdziałający nadmiernej potliwości, dostępny także w formie antyperspirantu o działaniu miejscowym.
.


Spot TV już zdążył wywołać sporo dyskusji na forach internetowych, gdzie zniesmaczeni użytkownicy wylewają swoją niechęć do obrazków mężczyzny, z którego przez niemal cały film literalnie leje się woda (pot). Pocenie się jest rzeczą ludzką, choć z pewnością nie jest to coś szczególnie miłego dla oka. Osobiście uważam, że ta reklama może być bardzo skuteczna - widzowie, którzy problemu nie mają mogą jej nie cierpieć, ale Ci których problem nadmiernej potliwości dotyczy z pewnością wyłuskają ją z bloku reklamowego.
.

.
Wykorzystana w spocie przeróbka słynnego hitu "Ciągle Pada" z repertuaru Czerwonych Gitar ma z kolei spore grono fanów, którzy wręcz aktywnie poszukują tej nowej wersji piosenki do ściągnięcia.

  • Ciągle mokry / Siedzę w pracy i spocony jestem cały / Przez to zawsze skrępowany i nieśmiały / Ludzie śmieją się gdy widzą na mnie krople / I co? / Ciągle moknę / Pocę się przy niepogodzie i pogodzie...
Pomysł na wykorzystanie znanego kawałka i takie przerobienie jego tekstu, że świetnie oddaje główne insighty grupy docelowej, też jest strzałem w dziesiątkę!  

Gdyby ktoś był zainteresowany samym produktem, to więcej informacji o nim można znaleźć na stronie internetowej: www.perspiblock.com.pl.
.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Ekspresowy proces postarzania targetu sieci komórkowej Play

środa, 25 sierpnia 2010 23:51
Progeria to bardzo przykra choroba genetyczna objawiająca się znacznie przyspieszonym procesem starzenia. Jak się okazuje w marketingu niektórzy sami sobie fundują taką przypadłość.  Wszyscy jeszcze pamiętamy launch marki Play, która objawiła się na rynku w marcu 2007 roku - jej oferta miała być kierowana do młodych, wielkomiejskich trendsetterów, których w oficjalnych informacjach charakteryzowano tak: młodzi ludzie w wieku 25-30 lat, posiadający już własne dochody, aktywni i otwarci na nowe technologie.
.

.
Do tej grupy dopasowana była odważna i bardzo wyrazista komunikacja launchowa marki oraz specjalna oferta wypasionych telefonów. Oczywistym było, że taka wąska i wymagająca grupa docelowa może się obronić tylko we wstępnym okresie, a więc stopniowo Play przechodził od kontrowersji obyczajowych do ostrej walki cenowej, jaką stosował w ubiegłym roku realizując serię reklam porównawczych. Te działania zapewne przyciągnęły do Play sporą rzeszę klientów, dla których głównym kryterium wyboru oferty jest cena, a to są już ludzie często znacznie odbiegający profilem - zarówno demograficznym, jak i psychograficznym - od tego, dla którego marka była oryginalnie projektowana. 
.

.
Mamy połowę roku 2010, liczba klientów Play przekroczyła 4 miliony, a komunikacja marki bardzo wyraźnie skręciła w kierunku masowości rozumianej jako całkowite uwolnienie parametrów demograficznych, co wizualnie ujawnia się głównie w eksponowaniu rozpiętości wiekowo-społecznej użytkowników marki.
.

.
W ramach masowej kampanii prowadzonej pod hasłem Jestem w Play dziarscy staruszkowie i nobliwe panie w sile wieku na dobre zagościli w reklamach operatora.  Zaryzykowałbym nawet twierdzenie, że obecnie to Play jest liderem kategorii w pokazywaniu osób w wieku 55+ w swojej komunikacji.  Chyba jedynie Telekomunikacja Polska mogłaby rywalizować na tym polu.
.

agencja: Brain

Patrząc historycznie, wszyscy operatorzy dość szybko zorientowali się, że utrzymywanie marki atrakcyjnej dla bardzo szerokiej grupy docelowej jest trudne i skuteczniej jest mieć kilka odrębnych brandów / subbrandów, które mogą zachować wyrazistość wizerunkową poprzez dopasowanie się do specyficznych gustów swoich targetów. Dobrym przykładem takiego podejścia są marki Heyah, Simplus i 36.6, które już dziś mogą powalczyć o odzyskanie młodszych klientów Play.
.

.
Play jednak pozostaje monolityczną marką - wprowadzony rok temu subbrand Play Fresh właściwie niczym zauważalnym się nie wyróżnia, trudno więc liczyć, żeby w takim wydaniu mógł być alternatywą dla agresywnych Sióstr BezEndu z kampanii 36.6.
.

.
Oczywiście młode osoby nadal pojawiają się w kampaniach Play, choć warto zwrócić uwagę, że nie są to już drapieżne i wylansowane postaci, ale raczej pospolite, grzeczne, ułożone ... i często niestety pozbawione wyrazu.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Smak dietetycznego napoju Mountain Dew zrobi z Ciebie orła

wtorek, 24 sierpnia 2010 1:36
Diet Mountain Dew, dietytyczny napój cytrusowy należący do koncernu PepsiCo, ma nową reklamę w USA zatytułowaną Like an eagle [Jak orzeł].  Spot z pewnością zwróci uwagę widzów, choć nie jestem przekonany czy taka reklama jest w stanie kogoś przekonać do spróbowania tego wynalazku...  Tak czy owak brawa dla aktorki, która wcieliła się rolę kobiety-orła - jest bardzo przekonująca!
.

agencja: BBDO
Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

sobota, 19 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  27 341 044  

Kalendarz

« sierpień »
pn wt śr cz pt sb nd
      01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 27341044
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6253
Bloog istnieje od: 3507 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl