Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 440 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Gdybym był przyszłością już byś mnie miał - jestem o krok przed Tobą, jestem nowy Nikon 1

wtorek, 31 lipca 2012 0:55

Dwie wizyty w kinie w ciągu ostatniego tygodnia i dwa kontakty z poniższą reklamą aparatu fotograficznego Nikon 1 pt. Jestem o krok przed Tobą wystarczyły, bym zapragnął ją odszukać, obejrzeć ponownie i napisać o niej na moim blogu...

.

.

Co w tej reklamie jest takiego szczególnego? Na pewno spora dawka pozytywnych emocji, świetnie napisane copy i oczywiście ta niesamowita muzyka (utwór "Welcome Home" w wykonaniu Radical Face), której najpierw w ogóle się nie zauważa, ale gdy w połowie spotu chórek eksloduje z całą mocą, to ja po prostu wymiękam. 

No dobra, przyznaję - mam Nikona, więc pewnie to dlatego...

.

Tak czy owak uważam, że kampania Nikon 1 to kawał dobrej roboty, bo przecież wcale nie łatwo na bazie jednej "drobnej" funkcji (robienie zdjęć zanim użytkownik naciśnie do końca spust migawki, a także w trakcie jego zwalniania) zbudować całą kampanię, która jeszcze dodatkowo pozycjonuje markę jako najbardziej innowacyjną na rynku, wyprzedzającą nawet najśmielsze oczekiwania klientów.

.

agencja:  Jung von Matt (Niemcy)

 

Ogromny wkład w sukces tej kampanii ma również cały europejski format reklamowy Nikona pt. I am Nikon [Jestem Nikon], który jeszcze w 2010 roku stworzyła niemiecka agencja Jung von Matt. Widać, że jest on bardzo elastyczny, a jednocześnie niezwykle spójny wymuszając komunikację opartą na motywie nadawania aparatowi Nikon cech ludzkich.

.



Podziel się
oceń
0
2

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nie obawiaj się Susan Glenn - Axe przekonuje, że z odpowiednim dezodorantem możesz zdobyć każdą dziewczynę

niedziela, 29 lipca 2012 0:37

Najnowsza amerykańska kampania dezodorantów Axe, prowadzona pod hasłem Fear No Susan Glenn [Nie obawiaj się żadnej Susan Glenn], odbiega stylistycznie od typowego dla tej marki sposobu komunikowania wartości produktu. Axe zawsze dość konkretnie i w sposób dostosowany do młodej męskiej grupy docelowej pozycjonuje się jako marka dezodorantów gwarantujących seksualne powodzenie u płci przeciwnej.  W omawianej kampanii również o "to" chodzi, ale cała opowieść poświęcona jest emocjom, jakie w bohaterze wywoływała niejaka Susan Glenn - bo to nie była JAKAŚ dziewczyna, to była TA dziewczyna, prawdziwa piękność, o której marzył w liceum.  A bohaterem i narratorem tej opowieści jest hollywoodzki gwiazdor Kiefer Sutherland, znany chociażby z głównej roli w popularnym serialu 24 godziny.

.

agencja: BBH New York (USA)   /   reżyseria: Ringan Ledwidge

 

Pomysł spotu jest na tyle uniwersalny, że chyba każdy facet może w swojej przeszłości odnaleźć choć jedną "Susan Glenn" - piękną dziewczynę, której pragnął, a jednak nigdy nie odważył się nawet zaczepić.  Konsekwencją zatrudnienia Sutherlanda jest przeniesienie akcji spotu do lat 80-tych, gdy on sam był w liceum - cały spot dzięki temu zabiegowi zyskuje ciekawy klimat oraz wizualny styl tamtych lat. 

.  

.

Ton całego filmu jest zaskakująco poetycki i oniryczny, niesiony ciepłym mocnym głosem Sutherlanda, który o wybrance swojego serca mówi m.in. tak:

Beneath my feet my own private earthquake registered an 8 when Susan Glenn was near (...) In her presence, all that was beautiful before she arrived turned grotesque. And in her shadow, others became goblin-esque. … In my mind, I was a peasant before a queen.

[Pod stopami czułem trzęsienie ziemi o sile 8 stopni kiedy Susan Glenn była w pobliżu (...) W jej obecności, wszystko to co było piękne zanim się pojawiła, nagle stawało się groteskowe. A w jej cieniu, inni byli po prostu chochlikami.  Czułem się jak wieśniak przed królową].

Chyba w żadnej dotychczasowej kampanii Axe nie zbliżyło się nawet do takiego copywritingu i miękkiego sposobu dotykania tematyki erotycznej fascynacji płcią przeciwną, bo przecież domyślamy się, że Kiefer Sutherland nie był niewiniątkiem, nawet w liceum...

.

.

W finałowej scenie spotu, gdy widzimy Sutherlanda jako 46-latka w łazience, jego głos komentuje: If I could do it again, I'd do it differently [Gdybym miał jeszcze jedną szansę, wykorzystałbym ją inaczej], po czym pojawia się packshot dezodorantu Axe i hasło kampanii: Fear No Susan Glenn.  To hasło to również adres specjalnej strony internetowej będącej częścią tej kampanii: www.fearnosusanglenn.com, za pomocą której panowie mogą zgłaszać swoje "Susan Glenn", które udało im się zdobyć dzięki Axe...   A Wam jak się podoba mityczna Susan Glenn?

.


Podziel się
oceń
0
1

komentarze (0) | dodaj komentarz

Twix przedstawia "prawdziwą" genezę swoich dwóch batoników

poniedziałek, 23 lipca 2012 0:28

Koncern Mars Inc. najwyraźniej postanowił tchnąć nieco życia w markę Twix, która w ostatnich latach była znacznie mniej aktywna reklamowo niż takie brandy należące do Marsa jak chociażby Snickers czy M&M's.

.

.

W USA i w Niemczech wystartowała właśnie nowa kampania Twix pt. Ideologies, która przenosi nas w czasie do wiktoriańskiej Anglii, gdzie dwaj bracia Seamus i Earl - wynalazcy batonika Twix - przypadkiem przełamali go na pół i pokłócili się o władzę nad rodzinnym biznesem. W efekcie powstają dwie rywalizujące ze sobą fabryki - jedna produkuje prawego Twixa, a druga - lewego...

.

agencja: BBDO New York (USA)   /   reżyseria: Craig Gillespie

 

Kampania zaprasza konsumentów do opowiedzenia się po jednej ze stron konfliktu - mamy wskazać, który batonik wolimy. Problem jednak w tym, że oba Twixy są identyczne! Copywriterzy jakoś poradzili sobie jednak z tym drobnym defektem i przygotowali zupełnie odmienne opisy procesu produkcyjnego dla prawego i lewego batonika - oczywiście różnią się one tylko pod względem literackim (banner poniżej).

.

.

Osobiście nie jestem do końca przekonany do tej kampanii - spot telewizyjny ma oczywiście swój urok i dobrze się go ogląda, ale cały koncept "rywalizacji" pomiędzy lewym i prawym Twixem sprawia wrażenie kompletnie sztucznego i pozbawionego sensu, co widać już po pierwszych komentarzach internautów.  Brakuje tu jakiegokolwiek zaczepienia w prawdziwej historii marki czy insight'cie konsumenckim.  Dla zjadaczy Twixów oba batoniki niczym się nie różnią, więc dlaczego mieliby angażować się w jakąś wymyśloną rywalizację?!  W ramach tej kampanii mają się wkrótce pojawić kolejne spoty pokazujące dalsze dzieje rywalizacji - może więc będzie jeszcze okazja się przekonać do tego pomysłu...  Więcej ciekawostek o zmyślonych różnicach między prawym i lewym Twixem znajdziecie na fanpage'u marki na Facebooku.

.



Podziel się
oceń
0
1

komentarze (0) | dodaj komentarz

Brut vs Old Spice - który zapach jest prawdziwą esencją męskości?

środa, 18 lipca 2012 2:00

Dzięki kultowym już kampaniom z udziałem czarnoskórego Isaiah Mustafy zakurzona marka Old Spice, należąca do koncernu Procter & Gamble, w krótkim czasie odzyskała wigor, odmłodziła swój wizerunek i podreperowała wyniki sprzedażowe.  Wypracowany przez agencję Wieden+Kennedy format reklamowy sprawdza się nawet wtedy, gdy Mustafa dostaje urlop i zastępuje go inny biały aktor, jak chociażby w najnowszym spocie pt. Semi Truck promującym linię dezodorantów Old Spice Danger Zone.

.

agencja:  Wieden+Kennedy, Portland (USA)

.

Cała obecna komunikacja marki Old Spice sprowadza się do ciągłego potwierdzania faktu, że prawdziwy facet potrzebuje męskiego zapachu, a jedynym prawdziwie męskim zapachem jest Old Spice.  A co za tym idzie "męskość" zamknięta w opakowaniu Old Spice może też niczym cudowny eliksir sprawić, że niezbyt atrakcyjny kujon w okularach poczuje się jak gwiazda rocka, bo jak zapewnia slogan kampanii:  There's a man in there [Tam w środku jest facet].

.

.

Jednak właściciele marki Old Spice nie mogą spać spokojnie, bo właśnie na podobny ruch marketingowy czyli odmłodzenie i precyzyjne spozycjonowanie marki zdecydował się nowy właściciel starej kultowej marki Brut, tradycyjnie kojarzonej z wodą kolońską w ciemnozielonych butelkach, wprowadzoną na rynek jeszcze w 1964 roku przez firmę Fabergé.

.

.

Obecnie w USA marka Brut należy do Idelle Labs Ltd, a nowy właściciel startuje właśnie z kampanią reklamową pt. Let Your Man Out [Pokaż swoją męskość], która ma przywrócić sens dawnemu sloganowi marki: Essence of Man [Esencja Mężczyzny]. W pierwszym spocie pt. Late [Późno] ów claim znajduje dość ciekawe przełożenie na kwestię hiperpłodności - bohater reklamy pod wpływem swojej wody kolońskiej Brut wiatropylnie "zapładnia" swoją żonę, ale również złotą rybkę i jamnika...

.

 

Fabuła drugiego spotu pt. Weather [Pogoda] jest już nieco mniej zaskakująca - bohater, który aplikuje sobie antyperspirant Brut powoduje tym, że prognoza pogody zmienia się z deszczowej na słoneczną, a smętny facet zapowiadający pogodę w cudowny sposób przemienia się w atrakcyjną blondynę w kusym bikini...

.

agencja:  Sigma Group (USA)

.

No cóż, na razie marce Brut brakuje jeszcze wyrazistości i lekkiego humoru, z jakiego słynie Old Spice, ale pierwszy krok na drodze do rewitalizacji tego zasłużonego brandu został zrobiony!  A na deser zobaczmy sobie jeszcze jeden spot Old Spice - ponownie bez Mustafy, ale za to z krokodylem i stadem piranii!

.



Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Produkty do stylizacji włosów AXE Hair wprowadza sprośny pluszowy miś Ted...

niedziela, 15 lipca 2012 23:48

Unilever miał nosa podpisując umowę z wytwórnią Universal Pictures, dzięki której do promocji wprowadzanej właśnie w USA nowej linii produktów do stylizacji włosów marki Axe Hair może wykorzystywać postać pluszowego misia o imieniu Ted, bohatera hollywoodzkiej komedii pt. ted, która właśnie święci tryumfy w amerykańskich kinach. 

.

Reżyserem komedii Ted, w której występują Mark Wahlberg i Mila Kunis, jest Seth MacFarlane - znany jako twórca niezwykle popularnego serialu animowanego Family Guy.  MacFarlane dodatkowo użycza swojego głosu postaci sprośnego misia Ted'a, a dla Unilevera wyreżyserował dodatkowo kilka reklam Axe Hair z udziałem Ted'a.

.

.

Jak widać, nie dosyć że Ted promuje nową gamę produktów Axe za pomocą zabawnego hasła - Get Teddy Bear Hair with Axe Hair [Miej włosy jak pluszowy miś dzięki Axe Hair], ale również Axe promuje film i zaprasza do jego obejrzenia w swoich reklamach. 

.

Trzeba przyznać, że sam film został bardzo celnie wybrany - nie dość, że okrzyknięto go już jedną z najlepszych komedii 2012 roku, to typ poczucia humoru jaki prezentuje postać misia Ted jest dobrym odzwierciedleniem tego, co Axe od lat uprawia w swoich reklamach. 

.

 

Ted występuje również w klasycznych reklamach Axe, jak chociażby tej poniżej promującej szampon przeciwłupieżowy Axe Armor, w której pojawia się na końcu, by z przekąsem podsumować "tylko trzy dziewczyny w ręcznikach??!" i zaprosić widzów do kina na swój film. 

.


 

Na sam koniec zostawiłem Wam filmik, który również wyreżyserował dla Axe Seth MacFarlane, a jest on kolejną wariacją na temat słynnej sceny orgazmu w restauracji z filmu Kiedy Harry poznał Sally - spot można obejrzeć dopiero po zalogowaniu się na YouTube (jest przeznaczony dla osób powyżej 18 lat) ...a i uwaga na głośniki, jesli oglądacie w pracy ;-)

.



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

sobota, 19 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  0  

Kalendarz

« lipiec »
pn wt śr cz pt sb nd
      01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 27341054
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6253
Bloog istnieje od: 3507 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl