Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 243 500 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Isaiah Mustafa pokonuje Fabio w łazienkowym pojedynku herosów Old Spice

niedziela, 31 lipca 2011 0:26

Gdy tydzień temu pisałem tutaj o tym, że popularny niegdyś włoski model Fabio będzie teraz nowym Old Spice guy, to czułem, że coś w tym wszystkim nie gra.  Fabio zupełnie nie pasował do aktualnej strategii marki Old Spice, która odmładza swoją grupę docelową i próbuje być "cool".  O 52-letnim Fabio Lanzoni można powiedzieć wiele, ale z pewnością nie jest on "cool" dla współczesnych 20/30-latków. 

.

.

Kiedy jednak Fabio otwarcie zaatakował swojego poprzednika Isaiah Mustafę i wyzwał go na internetowy pojedynek (filmik powyżej), to stało się jasne, że cała ta akcja z Fabio jest jedynie zręcznym chwytem agencji, by ponownie rozniecić zainteresowanie marką Old Spice w internecie i zmobilizować fanów oryginalnego Old Spice guy'a czyli czarnoskórego Isaiah Mustafy.

.

 

Isaiah Mustafa szybko powrócił z niebytu i oczywiście przyjął wyzwanie Fabio - w tym momencie było już jasne, że dni Fabio są policzone. Początek wielkiego pojedynku zapowiedziano na 26 lipca na godzinę 9 na "arenie internetowej" - event ten zaś nazwano Mano a Mano in El Baño, co z hiszpańskiego oznacza: Ręka w rękę w łazience.

.

 

Akcja początkowo przypominała wcześniejszy internetowy wyczyn Old Spice, znany jako Responses, w którym Isaiah Mustafa na żywo reagował na posty internautów w serwisach społecznościowych nagrywając spersonalizowane filmiki skierowane do wybranych osób. Tym razem po prostu dwaj panowie nagrywali konkurencyjne filmiki walcząc o poparcie internautów, które miało zdecydować o tym, który z nich pozostanie twarzą marki Old Spice.

 

 

YouTube-owa rywalizacja między Isaiah a Fabio była całkiem zabawna i wyglądała mniej więcej tak, jak w poniższych dwóch filmach, których w ramach całej akcji powstało ponad 100!

.

 

Gdyby ktoś bardzo chciał obejrzeć wszystkie filmiki z Isaiah i Fabio, to zapraszam na kanał marki Old Spice na YouTube - tam można znaleźć wszystkie spoty z akcji Mano a Mano en el Baño.

 

.

A jak się zakończył pojedynek?  Zgodnie z przewidywaniami zwyciężył Isaiah Mustafa, choć pod koniec doszło nawet do rękoczynów i rzucania w siebie różnymi przedmiotami...

.

 

W finale Fabio, swoim ciężkim akcentem, wybełkotał, że tak naprawdę to postrzega Isaiah Mustafę jako teraźniejsze wcielenie siebie samego z przeszłości, gdy był najbardziej kochaną postacią telewizyjną.  W odpowiedzi Mustafa wybacza mu i proponuje, by cofnęli się w czasie tak, by cała ta historia w ogóle się nie wydarzyła. Ostatecznie jednak Fabio zostaje wydalony na odległą planetę pełną jego klonów.

.

 

W kończącym akcję spocie Isaiah Mustafa pokazał klasę - podziękował swoim fanom za wsparcie, ale też wypowiedział kilka ciepłych słów o Fabio jako o godnym przeciwniku.  Isaiah udaje się na wakacje, bo akcja przyniosła spodziewany rezultat - spoty z akcji Mano a Mano zgromadziły w ubiegłym tygodniu łącznie ponad 3.5 miliona wyświetleń na YouTube podbijając szczyt listy najpopularniejszych virali. Akcja świetnie wpisująca się w nurt advertainment czyli treści reklamowych niosących spore walory rozrywkowe ponownie wywołała spory buzz i pobudziła fanów marki, którzy w ostatnim czasie nie reagowali już tak entuzjastycznie na nowe produkcje z Mustafą.  Pytanie tylko czy Old Spice zobaczy jakieś efekty tej inwestycji w raportach sprzedażowych?

.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

L'Oreal znów nadużył photoshopa - reklamy z Julią Roberts i Christy Turlington zakazane na Wyspach

czwartek, 28 lipca 2011 1:00

Francuski koncern kosmetyczny L'Oreal znany jest z zatrudniania popularnych modelek i aktorek do kampanii reklamowych swoich licznych marek: L'Oreal, Garnier, Lancome, Maybelline i wielu innych.  Niestety L'Oreal słynie również z tego, że wygląd tych modelek i aktorek jest w reklamach notorycznie poprawiany, modyfikowany, a wszelkie defekty skrzętnie tuszowane. W efekcie potencjalna klientka może pomyśleć, że ten nieskazitelny wygląd zatrudnionej aktorki czy modelki to zasługa kosmetyków firmy L'Oreal.  Kilka lat temu głośno było o reklamie maskary z udziałem Penelope Cruz - przekaz reklamowy mówił o efekcie wydłużenia rzęs o 60%, a tymczasem podczas kręcenia spotu TV piękna Penelope miała przyklejone sztuczne rzęsy...   

ASA, Brytyjska organizacja stojąca na straży standardów i dobrych praktyk w reklamie, zakazała emisji tamtego spotu. Najwyraźniej L'Oreal nie odrobił lekcji, bo właśnie znów dostał po łapach od ASA - tym razem podwójnie! Pierwsza z dwóch właśnie zakazanych na Wyspach Brytyjskich reklam dotyczy podkładu Teint Miracle marki Lancôme - twarzą tej kampanii jest amerykańska gwiazda filmowa Julia Roberts!

.

.

Nikt chyba nie wątpi, że 43-letnia Julia Roberts to ciągle bardzo atrakcyjna kobieta, która w odpowiednim makijarzu może nadal zachwycać piękną młodzieńczą twarzą...  Aktorka została sfotografowana przez Mario Testino, który słynie ze stosowania bardzo mocnego oświetlenia, co pozwala ukryć sporo niedoskonałości.  ASA poprosiła więc L'Oreal o przedstawienie oryginałów zdjęć, by móc ocenić wpływ retuszu i innych zabiegów na wygląd aktorki w finalnej reklamie, jednak francuski koncern odmówił tłumacząc się tym, że umowa z Roberts nie pozwala im na to. W tej sytuacji ASA nie była w stanie ocenić na ile promienny wygląd Julii Roberts w powyższej reklamie to zasługa podkładu Lancôme i fotografa, a na ile rezultat pracy zdolnego grafika i zakazała dalszego wykorzystywania lay-out'u.

Druga zakazana przez ASA reklama promuje podkład The Eraser marki Maybelline - popularna niegdyś supermodelka, 42-letnia Christy Turlington jest twarzą tej reklamy. Projekt przedstawia mocne zbliżenie twarzy modelki, która została podzielona na kilka prostokątów - jaśniejsze to te, na których zastosowano reklamowany podkład, a ciemniejsze przedstawiają naturalny wygląd Turlington. Również w tym przypadku L'Oreal nie był w stanie udowodnić, że pokazany w reklamie efekt podkładu nie został wzmocniony podczas cyfrowej obróbki zdjęcia.

.

agencja:  Gotham, NYC (USA)

.

Doniesienia o kolejnych zakazywanych reklamach w Wielkiej Brytanii pokazują tylko jak bardzo nasz polski rynek jest jeszcze "zacofany", bo chyba nikomu nie przeszło nawet przez myśl, by protestować przeciwko skrajnie "wyretuszowanym" wizerunkom Kayah w reklamach kosmetyków AA czy Danuty Stenki w kampanii Garnier z 2008 roku. Tak więc Polki nadal karmione będą nierealistycznymi obrazami perfekcyjnej urody, której nigdy nie uda im się osiągnąć przy użyciu jakichkolwiek kosmetyków...

.



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Jeśli stracisz prawo jazdy, to będziesz miał przesrane...

poniedziałek, 25 lipca 2011 22:03

Kampanie społeczne walczące z piractwem drogowym na ogół straszą nas obrazami wypadków drogowych, zmasakrowanych ludzkich ciał, zmiażdżonych samochodów czy smutnymi, pełnymi żalu zwierzeniami winowajców. Tymczasem w Australii zrealizowano humorystyczną kampanię skierowaną do młodych kierowców - którzy jak wiadomo są najbardziej skłonni do ryzykownej jazdy - pod jakże wymownym hasłem: Lose Your License and You're Screwed [Stracisz prawko, to będziesz miał przesrane].

.

.

Pomysł kreatywny tej kampanii jest prosty i świetnie dopasowany do grupy docelowej - dla młodych ludzi prawko to pewien symbol dorosłości, jeden z kilku atrybutów, które dają swobodę i poczucie niezależności.  A więc utrata prawa jazdy w tym wieku mocno uderza w ego młodego człowieka, podważa jego poczucie własnej wartości.  Zobaczcie jak celnie zostało to uchwycone w pierwszym ze spotów telewizyjnych pt. Mum [Mama].

.

 

Młodość to oczywiście również umawianie się na randki i pierwsze erotyczne uniesienia w samochodzie pożyczonym od rodziców...  Ale gdy stracisz prawko, to pewne rzeczy raczej Cię ominą...

 

 

...albo będą znacznie bardziej stresujące i upokarzające, co ukazuje kolejny ze spotów pt. Taxi.

 

agencja:  Clemenger BBDO, Adelaide (Australia)

 

Kampania ta została zrealizowana na zlecenie MAC czyli Motor Accident Commission, organizacji rządowej w stanie South Australia, która zarządza funduszami ze specjalnej opłaty pobieranej podczas rejestracji każdego nowego samochodu. Z tych pieniędzy MAC wypłaca odszkodowania dla ofiar wypadków drogowych w Południowej Australii, ale również zleca i finansuje takie kampanie edukacyjne.

 

 

W ramach kampanii przygotowano też trzy zabawne spoty radiowe, które możecie odsłuchać na stronie internetowej MAC.

To co najbardziej podoba mi się w tej kampanii to fakt, że nie jesteśmy straszeni ekstremalnymi sytuacjami, które zawsze łatwo wrzucić do szufladki "Mnie się to nigdy nie przytrafi" - zamiast tego mamy coś, co może się przytrafić każdemu.  Nie trzeba przecież powodować śmiertelnego wypadku, by przekroczyć limit punktów karnych i pożegnać się z prawem jazdy.

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nike przedstawia jedyne uzależnienie, które jest dobre dla Twojego ciała

sobota, 23 lipca 2011 23:04

Nike wie jak robić reklamy, które przyciągną uwagę grupy docelowej i uderzą w odpowiednie struny emocjonalne.  Tym razem celem ataku są biegacze, a najnowszy brazylijski spot Nike pt. Addiction [Uzależnienie] świetnie trafia w prosty insight, który może zidentyfikować w sobie niemal każda osoba regularnie uprawiająca sport. Trening - w tym przypadku bieganie - staje się nałogiem, uzależnieniem dla organizmu, bez którego czujesz się źle... niemal tak jak narkoman bez kolejnej dawki swojego narkotyku.

.

agencja: F/Nazca Saatchi & Saatchi, Sao Paulo (Brazylia)


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Czy nowy 50-letni Old Spice Guy dorówna sukcesom swojego poprzednika Isaiah Mustafy?

czwartek, 21 lipca 2011 22:03

Od 2009 roku w amerykańskich kampaniach marki Old Spice z powodzeniem występował przebojowy czarnoskóry aktor i były zawodnik amerykańskiego footballu Isaiah Mustafa, zwany też potocznie Old Spice Guy lub The Man Your Man Could Smell Like od tytułu pierwszego spotu z jego udziałem.

.

Kampanie z udziałem Mustafy odniosły ogromny sukces - odmłodziły wizerunek wiekowej marki, pozwoliły jej zdobyć rzeszę fanów w internecie, pobiły rekordy popularności na YouTube oraz zgarnęły kilka prestiżowych nagród na festiwalach reklamowych...  Dlatego ze sporym zdziwieniem przeczytałem wczoraj, że w USA właśnie startuje kampania, która przedstawia nowego Old Spice guy.  Kto nim jest?  Fabio! Tak, ten Fabio - zapomniany, długowłosy 50-letni włoski ex-model, który szczyt swojej popularności osiągnął w latach 90-tych, gdy jego wizerunek zdobił okładki tanich romansów spod znaku Harlequina. Później zaliczył jeszcze kilka małych rólek filmowych i zniknął.  Aż do teraz...

.

agencja:  Wieden+Kennedy, Portland (USA)

 

Spoty telewizyjne z udziałem Fabio zachowują wyraźny format reklam Old Spice - format, który ugruntował się właśnie za sprawą kampanii z udziałem Isaiah Mustafy.  Jak na razie Fabio przegrywa z Isaiahą - opinie internautów (poza wąską grupą fanek Fabio) nie są pozytywne i trudno się dziwić. Charyzmatyczny 37-letni Mustafa został zastąpiony przez zapomnianego, podstarzałego i nadmuchanego mięśniaka, który kojarzy się głównie z kiczem poprzedniej epoki.   

.

 

Wbrew pozorom sam Fabio może mieć całkiem spory potencjał komediowy (nie do końca jeszcze wykorzystany w tej pierwszej serii spotów) - właśnie ze względu na swój mocno przerysowany wizerunek, drewniane aktorstwo i długą absencję w mediach. Takie pewnie były powody zaangażowania go do tej kampanii.  A poza tym, reklamy Old Spice są obecnie kierowane głównie do kobiet, bo to one najczęściej dokonują zakupu kosmetyków dla swoich partnerów, zaś Fabio jako uosobienie bohatera książkowych romansów powinien trafić do jakiejś części kobiecego targetu - zapewne zupełnie innej części niż ex-footballista Mustafa. Panie, które dziś mają 35-50 lat, mogły się podkochiwać w muskularnym Włochu, gdy był na topie, a teraz z sentymentu zwrócą uwagę na spoty z jego udziałem... Pytanie czy kupią później Old Spice dla swoich mężów czy też synów?

.

 

Mustafa ma w moim odczuciu jeszcze jedną zasadniczą przewagę nad Fabio - podobał się kobietom, ale był też akceptowany przez większość mężczyzn, w reklamach aspirował wręcz do roli wzorca męskości i w ten sposób jego wizerunek wzmacniał wizerunek marki Old Spice.  W przypadku Fabio jakoś trudno mi uwierzyć, by faceci w USA w ogóle traktowali go serio.  Co gorsza, młodsze pokolenie może nawet uznać, że to obciach używać dezodorantu, którego twarzą jest ktoś taki!

.

.

Kluczem do sukcesu tej kampanii będzie więc całkowite przymróżenie oka i namówienie Fabio, by w jeszcze większym stopniu robił sobie jaja z samego siebie.

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

niedziela, 28 maja 2017

Licznik odwiedzin:  25 837 740  

Kalendarz

« lipiec »
pn wt śr cz pt sb nd
    010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 25837740
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6249
Bloog istnieje od: 3425 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Bloog.pl