Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 440 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Laureat mFestiwalu w TVN :-)

niedziela, 27 lipca 2008 22:23

Pisałem już tutaj wcześniej o moim projekcie, któremu poświęciłem sporo czasu i zaangażowania przez dobre 3 miesiące od kwietnia do czerwca br. Projektem tym był mFestiwal - konkurs na reklamę dla mBanku z gatunku "user generated content", który wystartował 21 kwietnia i zakończył się 20 czerwca.

 

Poprzez stronę internetową www.mFestiwal.pl Internauci zgłaszali swoje filmy i plakaty do konkursu, oddawali głosy na swoich faworytów, komentowali prace, dyskutowali na forum, pobierali logotypy i inne elementy graficzne, polecali konkurs swoim znajomym.

 

 

Czas na krótkie podsumowanie I edycji mFestiwalu:

  • do konkursu zgłoszono 267 filmów i 639 plakatów;
  • oddano ponad 154 000 głosów7 000 komentarzy;
  • serwis internetowy www.mFestiwal.pl odwiedziło ponad 120 000 unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali ponad 1.8 miliona odsłon;
  • w ostatnim tygodniu trwania mFestiwalu w wyszukiwarce Google można było znaleźć ponad 11 500 stron zawierających frazę "mFestiwal".

 

Film uczestnika mFestiwalu o nicku tulipan pt. "Zdecydownie z mBankiem", który zajął 2. miejsce w głosowaniu Internautów, otrzymał także Nagrodę Komisji mFestiwalu, której częścią jest emisja tego filmu w stacji TVN 28 lipca przed "Faktami" o 19:00. Premierę telewizyjną filmu laureata mFestiwalu zapowiedzieliśmy też specjalną reklamą w Gazecie Telewizyjnej oraz bannerem na stronie głównej mBanku.  Chyba pierwszy raz w Polsce w głównej stacji TV pokazana zostanie amatorska reklama zrealizowana przez klienta danej marki. Myślę, że ten zabawny 60-sekundowy film o dziarskich posiadaczkach kultowej karty z delfinkiem zostanie pozytywnie przyjęty przez widzów. 

 

Nie zapominamy również o autorach wyróżnionych plakatów - wybrane projekty zostaną w sierpniu pokazane w sieci Centrów Finansowych mBanku i w mKioskach. Na przykład poniższy plakat pt. Król Zerus I:
autor: edtv  /  Nagroda Komisji mFestiwalu za plakat

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Psychograficzna segmentacja kotów w reklamie ;-)

piątek, 25 lipca 2008 1:41

W odróżnieniu od segmentacji demograficznej, która opiera się głównie na cyferkach, segmentacja psychograficzna polega na podziale konsumentów na mniejsze grupy pod względem ich stylu życia, zachowań zakupowych, zainteresowań, systemu wartości i typów osobowości. Na przykład, Pentor w swoich badaniach polskich konsumentów wyróżnił 6 segmentów psychograficznych: swojaków, sceptyków, zdobywców, dojrzałych, sfrustrowanych i tradycjonalistów. 

Psychografia stosowana jest przez marketerów w celu identyfikacji i precyzyjnego targetowania określonych grup klientów z odpowiednio dopasowaną ofertą i komunikacją odwołującą się do wartości wyznawanych przez daną grupę.  Jak się okazuje ten model targetowania jest również adekwatny w przypadku kotów ;-)  ... no ok, właścicieli kotów.  

Ostatnie reklamy karmy dla kotów różnych marek pokazując określony typ "psychograficzny" kota odwołują się do określonych postaw ich właścicieli.  Najbardziej znana marka Whiskas, należąca do MARS Inc, pokazuje koty w dość tradycyjnym ujęciu - w reklamach Whiskas są one po prostu leniwe, psotliwe, lubią mruczeć, spać i oczywiście jeść Whiskas. Koty Whiskasa są też rodzinne - w reklamach najczęściej zamieszkują domy pełne dzieci i szcześliwych par.

  

Koty spod znaku Whiskas są też sprytne i wiedzą, co dla nich dobre. Jak się okazuje w poniższej reklamie TV, koty te wiedzą również, jaki powinien być odpowiedni partner dla ich właścicielki.  Dlatego też właścicielka kota, zauroczona jego inteligencją musi ulec historycznemu sloganowi marki: "Twój kot kupowałby Whiskas".

Najnowsze wizerunkowe spoty Whiskas operują już nowym sloganem "Szczęście jedno ma imię" i bardzo mocno uderzają w tony emocjonalnej więzi właściciela i jego kota - wystarczy obejrzeć ten niepozorny spot, by wszystko było jasne.
.
agencja: TBWA\      dom mediowy: MediaCom Warszawa
Ale tymczasem do walki o serca i portfele właścicieli kotów stają nowe marki karmy: Perfect Fit i Sheba. W końcu nie wszyscy właściele kotów muszą postrzegać swoich mruczących ulubieńców w tak tradycyjny sposób, jak pokazuje to Whiskas.  Mamy więc reklamy innej marki MARS Inc -karmy Perfect Fit, która już w swojej nazwie zawiera to magiczne angielskie słówko "fit", które w dobie fascynacji zdrowym trybem życia i ogólnie pojętą kulturą "wellness" zrobiło zawrotną karierę, a sygnowane nim produkty instynktownie kwalifikujemy, jako zdrowsze, bardziej naturalne lub dietetyczne. Tak więc, aby kot był równie fit, jak jego podążająca za najnowszymi trendami właścicielka pownien oczywiście jeść karmę Perfect Fit. 
.
  
Jakoś dziwnie znajomo brzmi hasło-pytanie z reklamy prasowej Perfect Fit: "Czy Twój kot może być bardziej FIT juz w 21 dni?"  Czy przypadkiem z podobnymi hasłami nie zetknęliśmy się już w reklamach zdrowych produktów adresowanych do kobiet, typu płatki Nestle Fitness?   W ramach oferty Perfect Fit mamy jeszcze wewnętrzną segmentację na produkty: Junior (dla młodych kociaków), In-Home (dla kotów-domatorów), Active (dla aktywnych kotów 1-8 lat) i Sensitive (dla wrażliwych kotów).
.
Wybór karmy dla kota staje się więc lustrzanym odbiciem wyboru pożywienia jego właścicielki, a reklamy obu produktów odwołują się do takich samych wartości i stylu życia.
Z kolei Sheba, marka pozycjonowana w segmencie premium, należąca podobnie jak Whiskas do giganta FMCG - Mars Inc, w swoim sloganie "Nasz własny świat" oraz w pokazywniu kobiety i jej kota jako "nierozłącznej pary" odwołuje się zapewne do mitu wiecznej singielki, która swoje niepowodzenia miłosne wypłakuje w futerko ukochanego kota, podobnie jak robiła to nasza Magda M. W tym zamkniętym świecie nie ma miejsca dla żadnego faceta - jest tylko ona i jej kot. Nie ma w tym nic dziwnego, skoro z badań wynika, że czterokrotnie więcej kobiet posiada koty. Strona internetowa marki www.sheba.pl bardzo silnie komunikuje tą intymność relacji kobiety z jej kotem.
.
Sheba oferuje kotom wykwintne smakołyki, których nazewnictwo przypomina menu dobrej francuskiej restauracji - wśród produktów marki Sheba znajdziemy więc aksamitny "mus z cielęciną" czy "koktajl z owocami morza".  W tej sytuacji nie dziwi hasło reklamy prasowej "Rozpieszczaj go wciąż na nowo" - kotek ma być w centrum uwagi, a jego właścicielka ma stawać na rzęsach, żeby go ciągle rozpieszczać, dostarczając mu nowe przysmaki od Sheby. Marka Sheba odwołuje się wyraźnie do wartości hedonistycznych, aspiracyjnych i indywidualizmu.
.

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Ariel, Agnieszka Radwańska ... i jej mama

poniedziałek, 21 lipca 2008 0:43

Dość długo Agnieszka Radwańska, nasza utalentowana i odnosząca coraz większe sukcesy tenisistka, pozostawała "niezagospodarowana" na polu marketingowym.  Gdy zobaczyłem citylighty z jej wizerunkiem reklamujące proszek do prania Ariel - byłem trochę zaskoczony, że pierwszym reklamodawcą próbującym zdyskontować sukcesy młodej krakowianki jest właśnie ta marka FMCG należąca do Procter&Gamble.
 

 

 

W Polsce tenis jest ciągle sportem dość elitarnym, więc sponsorowanie Radwańskiej byłoby dobrym wehikułem np. dla ekskluzywnej marki odzieżowej, elektronicznej lub motoryzacyjnej (czytałem, że kontrakt z Mercedesem już jest negocjowany, a Isia musi szybko zdać egzamin na prawo jazdy...). 

 

 

 

Okay, więc Radwańska została ambasadorką Ariel - pomyślałem - no, może to jest nawet jakiś pomysł na nową formułę komunikacji i wzbudzenie większych emocji przez ten proszek do prania, którego reklamy do tej pory kojarzyły się ze straszliwie nudną i przewidywalną sztampą.  Każda kolejna reklama tego produktu koncentruje się na problemie jakiejś gospodyni domowej ze skutecznym wypraniem brudnych skarpetek syna-sportowca, białych koszul męża-biznesmena, tudzież jej własnej ulubionej bluzki - Ariel staje się "wybawcą", który pozwala bohaterce reklamy spać spokojnie.  Niestety gdy obejrzałem spot TV okazało się, że moje marzenia o przełamaniu tej żelaznej konwencji były mocno przedwczesne - bohaterką spotu jest mama Agnieszki Radwańskiej, której proszek Ariel pomaga zadbać, by sportowe stroje jej córki były zawsze nieskazitelnie czyste.  Cóz, może jeszcze przyjdzie czas na jakąś reklamę, w której Agnieszka sama zajmie się praniem swoich sukienek i skarpetek...  

Na razie pozostaje mi zacytować równie sztampową wypowiedź agencji PR obsługującej markę Ariel na temat związku, jaki dostrzeżono pomiędzy tenisistką a tym proszkiem do prania: "Agnieszka jest perfekcjonistką w tenisie, a Ariel to perfekcjonista w dziedzinie środków czystości. To zestawianie jest więc naturalne" - bez komentarza ;-)


agencja: Saatchi & Saatchi

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

sezon na prezerwatywy...

sobota, 19 lipca 2008 17:50

Jak się okazuje lato jest nie tylko szczytowym sezonem dla producentów napojów, piwa, lodów, kremów do opalania i lodówek, ale również okresem żniw dla producentów prezerwatyw. To właśnie w okresie wakacyjnym uaktywniają się niektóre brandy prezerwatyw, które przez całą resztę roku w ogóle nie promują się w mediach.

Kampanię reklamową w kinach właśnie rozpoczął polski brand Unimil, który jednak należy już do międzynarodowej grupy Ansell Limited i stąd spot TV jest tylko adaptacją reklamy wyprodukowanej zapewne na zachodnie rynki. Pod dwuznacznym hasłem "Czasami mniej znaczy więcej" promowane są ultracienkie gumki z linii "Contact"... przez które nawet linie papilarne można odcisnąć, co dobitnie pokazano w filmie.

 

 

agencja: BDDP&Fils   / polska adaptacja: TBWA
.
Osobiście jakoś nie jestem zachwycony tą reklamą.  W wielu innych kategoriach igranie z seksem w reklamie jest śliskie i można mieć opory, co do jego wykorzystywania, ale akurat w przypadku prezerwatyw można by chyba zrobić coś bardziej erotycznego niż wkładanie palca w gumkę. 
Unimil prowadzi też interaktywny konkurs na stronie www.unimil.pl pod nazwą "Załóż skafander" (StwórzWłasnąMegaRakietę) - specjalna aplikacja pozwala użytkownikom zaprojektować własną "rakietę", będącą oczywiście wariacją na temat prezerwatyw. Użytkownicy są zachęcani do wysyłania swoich rakiet znajomym oraz głosowania na inne zgłoszone projekty...
.
agencja: Han Galee
.
Chyba jednak wolę stylistykę kampanii prowadzonych przez Durex - ostatnia kampania Durex Sexperience prowadzona pod hasłem "Było baaardzo durexowo" jest zdecydowanie bardziej sexy...
.

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Wakacyjne starcie telekomów

niedziela, 13 lipca 2008 21:06

Silna multimedialna kampania wprowadzająca na rynek 36.6, nową markę Polkomtela, wyraźnie ożywiła pozostałe telekomy, które w lipcu ostrzej zaatakowały.  Najpierw obserwowaliśmy teaserową kampanię marki Play, która na billboardach ogłaszała: "Unia tego tu nie zrobi", "Z Warszawy tego nie przyślą" czy "Prezydent tego nie dokona".

 

 

Tajemnicza teaserowość nie dokońca się udała (...może takie było zamierzenie), bo strona internetowa do tej kampanii: www.juzzachwile.pl - jak odkryli szybko sprytni Internauci była zarejestrowana na firmę P4 czyli właściciela marki Play. Te zgrzebne, proste lay-outy z intrygującymi hasłami zostały po dwóch tygodniach zastąpione reklamami obwieszczającymi, że "Przyszło Play i zrobiło dla każdego najtańszy, szybki Internet". Poniżej przykład egzekucji prasowej Play - reklama typu "obłożenie" (outsert), jaka pojawiła się w dzienniku METRO.

agencja: Brain

 

Podczas gdy Play próbował nas zaintrygować "tajemniczym czymś", czego nikt z Wielkich dla nas nie załatwi, to jego rywale otwarcie walczyli o klientów - Orange wprowadził nowe "proste" taryfy dla klientów indywidualnych, a ich prostotę i uporządkowanie w formie wizualnej miały przedstawiać perfekcyjnie przycięte drzewka (co wyglądało na robotę niejakiego Edwarda Nożycorękiego), Era zaś wprowadziła telefony z nawigacją dla firm.

 

agencja Orange:  Leo Burnett

 

Będąca niegdyś w awangardzie polskich marek pod względem poziomu, kreatywności i innowacyjności komunikacji marka Heyah coraz bardziej pogrąża się w otchłani mdłych, nijakich kampanii, które chyba kierują tą ofertę do nieco innego targetu niż ten, o który Heyah walczyła wchodząc odważnie na rynek. Trudno to jednoznacznie ocenić nie znając aktualnej strategii dla tej marki, ani badań, którymi PTC zapewne dysponuje i być może zmiany w komunikacji są ich efektem.  Być może wcześniejsze ambitne i "offowe" w stylu kampanie nie były zrozumiałe dla grupy docelowej?

 

Ponownie palmę pierwszeństwa w starciu reklamowym telekomów muszę przyznać Polkomtelowi, który nie spoczął na laurach po launchu 36.6 i zaatakował konkurencję z drugiej strony swoją główną marką Plus i innowacyjną ofertą "Umowy Minutowej", której kampania jest kolejną udaną odsłoną kabaretu Mumio.

 

Zadziwiające jak długo Mumio potrafi nas bawić w reklamach Plusa. Oczywiście były w międzyczasie słabsze odsłony kabaretu, ale biorąc pod uwagę fakt, że związek Plusa z Mumio trwa już chyba ponad 3 lata, to chyba tylko ING z Markiem Kondradem mogą się pochwalić dłuższym mariażem komunikacyjnym na polskim rynku. 

 

Kreacje prasowe i outdoorowe wykorzystujące visual ze spotu TV przyciągają uwagę i w atrakcyjny sposób sprzedają koncept nowej oferty Plusa. Zastanawia mnie tylko nowy sposób prezentacji logo Plusa, które do tej pory najczęściej pojawiało się na granatowym tle trójkąta wykrojonego w prawym dolnym rogu reklamy. W takiej formie było niemal instynktownie rozpoznawane, a teraz trzeba się nieco skupić, by je zauważyć i zidentyfikować. Charakterystyczne, że konkurencyjna Era zaczęła teraz prezentować własne logo właśnie na wykrojonym trójkącie (patrz reklama prasowa powyżej) - czyżby mała zamiana systemów identyfikacji wizualnej między konkurencyjnymi markami?

 

agencja: PZL

dom mediowy: Universal McCann


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (3) | dodaj komentarz

sobota, 19 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  27 341 069  

Kalendarz

« lipiec »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 27341069
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6253
Bloog istnieje od: 3507 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl