Bloog Wirtualna Polska
Są 1 272 723 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Kropla zimnej wody Perrier ratuje roztapiającą się w upale Ziemię

piątek, 29 czerwca 2012 1:42

Francuska marka wody mineralnej Perrier w 2010 roku zachwyciła mnie swoję kampanią, w której świat został pokazany w stanie postępującego "roztapiania się", a butelka zimnej wody Perrier jako ostatni ratunek...

Teraz Perrier powraca z kontynuacją tamtej kampanii - w artystycznym spocie pt. The Drop [Kropla] piękna bohaterka zostaje wysłana w kosmos we francuskiej misji, by ocalić Ziemię przed zagładą. Tajną bronią kobiety okazuje się być dobrze schłodzona butelka wody Perrier, a konkretnie - jedna jej kropla...

.

agencja: Ogilvy & Mather Paris (Francja)   /   reżyseria:  Johan Renck

 

Spot Perrier pojawił się na YouTube około 3 tygodni temu, a już zanotował ponad 3.3 miliona wyświetleń - okazuje się więc, że nawet takie estetyzujące reklamy, nie mające w sobie nic szokującego czy bardzo zabawnego, mogą liczyć na szeroki zasięg wirusowy w sieci. Warto zwrócić uwagę, że reżyserem spotu jest Szwed Johan Renck znany głównie z modowych reklam dla takich marek jak H&M i Armani oraz video-clipów dla takich gwiazd jak Madonna czy Kylie Minogue.  A jak Wam się podoba nowy spot Perrier?
.


 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Najciekawsi zwycięzcy tegorocznego festiwalu reklamy Cannes Lions

poniedziałek, 25 czerwca 2012 1:08

Tegoroczny 59. festiwal kreatywności reklamowej CANNES LIONS dobiegł już końca i można przeglądać listy zwycięzców i wyróżnionych w poszczególnych kategoriach.

Zaskakującym zwycięzcą w kategorii filmowej okazał się spot The Chipotle Cultivate Foundation pt. Back to the Start, o którym miałem okazję pisać na moim drugim blogu VIRUSOVO, gdy we wrześniu ubiegłego roku stał się on hitem viralowym za oceanem. Trzeba przyznać, że filmik wciąga i w oryginalnej formie promuje powrót do tradycyjnego rolnictwa.

.

agencja: Creative Artists Agency, Los Angeles (USA)

.

Na pewno nie jestem zaskoczony, że w kategorii reklamy prasowej Grand Prix zgarnęła świetna, prosta i nieco kontrowersyjna ze względów politycznych kampania włoskiej marki odzieżowej Benneton prowadzona pod hasłem UNHATE. O tej kampanii pisałem tu w listopadzie, tuż po tym gdy interwencja Watykanu zaowocowała wycofaniem jedgo z lay-out'ów na którym papież całował egipskiego imama...

agencje:  Fabrica, Treviso (Włochy) i 72andSunny, Amsterdam (Holandia)

.

Zwycięzcą Grand Prix w kategorii Film Craft okazał się epicki spot franuskiej stacji telewizyjnej Canal+ pt. Bear [Niedźwiedź], którego niezwykłym bohaterem jest niedźwiedź uprawiający zawód reżysera filmowego...

.

agencja:  BETC Paris (Francja)

 

Interesującym i na pewno zaskakującym zwycięzcą kategorii PR jest kampania pt. The Most Popular Song zrealizowana dla Banco Popular de Puerto Rico - to zupełnie niezwykła akcja o charakterze na poły społecznym, której zadaniem była zmiana nastawienia narodu portorykańskiego do pracy. Zadanie z pewnością było trudne, bo aż 60% mieszkańców tej wyspy utrzymuje się z zasiłków. Sposobem na wdarcie się do umysłów portorykańczyków okazał się wielki miejscowy przebój salsy "No Hago Mas Na" (co znaczy "Nic nie robię") w wykonaniu zespołu El Gran Combo, którego tekst na potrzeby kampanii napisano od nowa, wychwalając uroki aktywnego życia zawodowego. Dzięki szerokiej kampanii Banco Popular wspierającej come-back El Gran Combo - nowa wersja przeboju pt. "Echar Pa'Lante" dotarła do 1. miejsca listy przebojów stając się tym samym The Most Popular Song...

.

agencja: JWT San Juan (Puerto Rico)

 

Miłą niespodzianką jest zwycięstwo brytyjskiej kampanii Google dla usługi Google Voice Search w kategorii Media, w ramach której stworzono ponad 150 różnych kontekstowych reklam OOH wykorzystując 10 formatów, a wszystko to jeszcze wypełnione zabawnymi, zapadającymi w pamięć fonetycznymi zapisami headline'ów. Nie dziwi więc fakt, że rozpoznawalność tej kampanii była 3x większa od typowej kampanii outdoorowej.

.

dom mediowy: MANNING GOTTLIEB OMD London (UK)


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Jaki jest ten "reklamowy tata" czyli Dzień Ojca w spotach telewizyjnych

poniedziałek, 18 czerwca 2012 23:52

Dzień Ojca jak każde inne popularne święto nadaje się do wykorzystania w komunikacji marketingowej - wszak przy tej okazji można sprzedać parę produktów skierowanych do mężczyzn w kwiecie wieku (prezenty od dzieci) lub wywołać odpowiednie emocje do opchnięcia produktów i usług zupełnie z tym nie związanych...

...jak chociażby Coca-Cola - owszem napój ten może się niektórym dzieciom kojarzyć z domem rodzinnym i ojcem, który je nim raczył (cóż za brak odpowiedzialności, żeby pociechy poić czymś tak niezdrowym?!), ale w hiszpańskim spocie tej kultowej marki chodzi przede wszystkim o warstwę emocjonalną relacji syn--ojciec, ukazanej w ciepłej i lekko humorystycznej tonacji, a szklanka zimnej Coca-Coli ma być tylko dopełnieniem tego słodkiego obrazka.

.

 

Z nieco innej pozycji startuje kampania marki Gillette prowadzona pod hasłem Here's To Dad [Za Tatę!] - w końcu Gillette to marka typowo męska, używana zarówno przez młodych, jak i starszych mężczyzn.  W tym przypadku kontekst Dnia Ojca można świetnie wpleść w naturalny flow opowieści, jakie marka ta zwykle serwuje w swojej komunikacji.  Trzej wybitni sportowcy, ambasadorzy marki Gillette - tenisista Roger Federer, sprinter Tyson Gay oraz pływak Ryan Lochte - mówią więc o swoich ojcach, jako tych, dzięki którym osiągnęli tak wiele...

.

agencja:  BBDO New York

 

Dla sieci komórkowych Dzień Ojca, to jeszcze jedna okazja, by podkreślić jak ważną kwestią jest komunikacja międzyludzka, którą te firmy ułatwiają.  Amerykańska sieć Verizon pokazuje nam ojca i syna, którzy w salonie tej sieci rozmawiają ze sobą za pomocą SMSów, ale ileż pozytywnych uczuć udało się w nich przemycić!

.

 

Natomiast sieć Vodafone w Portugalii wypuściła z okazji Dnia Ojca uroczy spot, w którym mały chłopiec z komórki swojego taty dzwoni wcześnie rano do jego biura, by powiedzieć, że tata dziś do pracy nie przyjdzie, bo bardzo boli go brzuch... a wszystko to, by spędzić z zapracowanym ojcem więcej czasu razem!  Spot kończy hasło: Today it's our day.  Happy Father's Day [Dziś jest nasz dzień. Szczęśliwego Dnia Ojca].

.

agencja:  JWT Lisboa (Portugalia)


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Chevrolet niechcący pokazuje, dlaczego czasem lepiej nie pokazywać prawdziwych Klientów w reklamie

niedziela, 17 czerwca 2012 1:06

Chevrolet właśnie wystartował w USA z nową kampanią reklamową pt. Happy Volt Owners [Szczęśliwi Posiadacze Volta] dla swojego hybrydowego modelu Chevy Volt - w spotach telewizyjnych występują bowiem prawdziwi posiadacze reklamowanego modelu Volt.

.

 

Pomysł pokazania w reklamie tzw. "prawdziwych" użytkowników marki wydaje się mieć spory potencjał - w końcu któż inny może być bardziej wiarygodny i autentyczny w roli adwokata marki?  Jednak spoty Chevy Volta udowadniają, jak trudno z sukcesem przeprowadzić taką kampanię - niby wszystko zrobiono "po bożemu", a wyszła z tego jakaś niestrawna kicha, która mnie osobiście całkowicie zniechęciła do reklamowanego auta!

.

 

Dlaczego ta kampania nie działa? Wydaje mi się, że wynika to przede wszystkim ze specyfiki kategorii - samochód to produkt aspiracyjny i silnie nacechowany emocjonalnie. 

.

.

Nie chcemy mieć auta, którym jeżdżą jacyś przeciętni, mało atrakcyjni i niezbyt błyskotliwi ludzie, a niestety taką mieszankę "ambasadorów" serwuje nam tu Chevy.  Jeśli tacy ludzie mają Volta, to ja już chyba wolę wybrać inny samochód...

.

 

Twórcy kampanii postanowili chyba pokazać, że Volt jest dla każdego - dla gospodyni domowej, emeryta, drobnego przedsiębiorcy, zakompleksionego informatyka, wygadanej pani adwokat i przaśnego macho. Niestety jak coś jest dla każdego, to najczęściej okazuje się, że w rzeczywistości jest dla nikogo - każda bowiem z grup, które reprezentują poszczególni bohaterowie tych reklam chce się poczuć wyjątkowo, a nie wtłoczona w "auto dla każdego".

.

 

To co w kampanii Chevy Volta dość dobrze wyszło to rozprawienie się z różnymi mitami na temat samochodów hybrydowych - testymoniale posiadaczy Volta dość dobrze sprawdzają się jako sposób przełamania różnych zakorzenionych przekonań i stereotypów.

.

 

Trochę szkoda, że taką komunikacją Chevrolet spłaszcza wizerunek Volta, bo auto prezentuje się całkiem nieźle i przy odpowiedniej kampanii mogłoby się nawet stać "obiektem pożądania" dla jakiejś hipsterskiej grupy "zielonych", a tak może być już tylko "mniejszym złem" dla przeciętniaków.

.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Rasowe psy w roli modeli prezentujących najnowszą kolekcję okularów słonecznych marki Diesel

poniedziałek, 04 czerwca 2012 0:58

Modowe kampanie takich produktów jak okulary słoneczne na ogół wyglądają dość podobnie do siebie - atrakcyjne modelki i przystojni modele dumnie prezentują się na tle atrakcyjnej scenerii. Marka Diesel, która jest znana z kontestowania obowiązujących w tej kategorii klisz, postanowiła oczywiście przełamać monotonię takich kampanii i do swojej najnowszej reklamy zaangażowała kilka rasowych psów. Pudel, chart afgański, terrier i doberman świetnie zastąpiły ludzkich modeli, czyniąc kampanię kolekcji Wiosna-Lato 2012 znacznie bardziej zapamiętywalną i impaktową!

.

agencja:  Poke, London (UK)

 

Warto jednak zwrócić uwagę, że spot Diesla nie tylko pokazuje letnią kolekcję okularów na psich modelach, ale też bardzo zgrabnie parodiuje wszystkie najbardziej charakterystyczne klisze modowych sesji zdjęciowych. Zblazowany pudel pozuje na old-skulowej sofie w okularach z linii Flirtini, podczas gdy terrier w okularach z linii Bad Max tak zachłannie pije wodę, że moczy swoje futerko - bezpośrednia aluzja do częstego motywu zmoczonych męskich ciał w modowych reklamach...

.

.

Pięknego charta afgańskiego widzimy zaś w okularach z linii Love Bug z rozwianą grzywą, na tle skąpanego w słońcu pola ze zbożem. Zdystansowany doberman w okularach z linii Steeling Bullet prezentuje się w miejskiej scenerii pomieszczeń przypominających sale przesłuchań na policji, charakterystyczne żaluzje, wentylator, zepsuty telewizor dopełniają scenografii.

.



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

wtorek, 21 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 584 276  

Kalendarz

« czerwiec »
pn wt śr cz pt sb nd
    010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28584276
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3602 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl