Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 437 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Otrivin przekonuje, że z otwartymi ustami wyglądasz jak debil...

środa, 29 czerwca 2011 22:52

Muszę przyznać, że szwajcarska kampania preparatu na katar marki Otrivin - nagrodzona na Festiwalu w Cannes Złotym Lwem w kategorii Film - pozytywnie mnie zaskoczyła i rozbawiła!  Nie dość, że oba spoty całkowicie przełamują schemat typowej reklamy medykamentu, to jeszcze z humorem dotykają pewnego tabu kulturowego narzuconego nam przez poprawność polityczną...

.

 

Skuteczność tego konceptu reklamowego opiera się na wywołaniu w widzach dwóch pierwotnych emocji - strachu i wstydu. Nikt nie chciałby, żeby omyłkowo wzięto go za osobę opóźnioną w rozwoju (strach) i na pewno nikt nie chciałby znaleźć się w takiej sytuacji, jak bohaterowie obu reklam (uczucie wstyd). Co należy zrobić, by uniknąć tych przykrych doznań? - Zastosować Otrivin, gdy ma się katar!

.

agencja:  Saatchi & Saatchi Carouge (Szwajcaria)

 

Oba filmy opierają się na niedopowiedzianej sytuacji, z której płynie jednak bardzo czytelny komunikat:  jeśli masz zapchany nos i ciężko oddychasz przez ciągle otwarte usta, to wyglądasz jakbyś miał zespół Downa (nie bójmy się nazwać rzeczy po imieniu!). Ludzie często ulegają stereotypom i szczególnie sytuacja szkolna z pierwszego spotu wygląda bardzo realistycznie. 

Z resztą w finale obu spotów pojawia się hasło tej kampanii, które dość jasno to ujmuje: You look dumber with your mouth open [Z otwartymi ustami wyglądasz debilniej]. Pewnym złagodzeniem tego prowokacyjnego hasła jest zamykający filmy packshot opakowania Otrivinu i jego afirmacyjny claim: The Pleasure of Breathing [Przyjemność oddychania].

 

agencja: Saatchi & Saatchi, Warszawa


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Spoty reklamowe marek Puma, MTV, Dulux, Land Rover i Rexona nagrodzone w Cannes za warsztat filmowy

niedziela, 26 czerwca 2011 21:50

Kontynuując przegląd zwycięzców różnych kategorii na festiwalu kreatywności w Cannes zatrzymajmy się dziś na kategorii Film Craft, bo z oczywistych względów jest to jedna z najbardziej widowiskowych kategorii.  Na tegorocznej liście zwycięzców znajdziemy oczywiście sporo spotów, o których miałem już okazję pisać - m.in. słynną piłkarską reklamę Nike pt. Write the Future, spot Chryslera pt. Born of Fire z udziałem Eminema, nową kampanię Heinekena pt. The Entrance - wszystkie te spoty zdobyły Złote Lwy.


Jednak zwycięzcą tej kategorii i zdobywcą Grand Prix okazał się film, który zupełnie przeoczyłem, a rzeczywiście jest bardzo dobry, choć nie tak widowiskowy jak reklama Nike - mowa o reklamie konkurencyjnej marki obuwia sportowego Puma pt. After Hours Athlete [Sportowiec po godzinach] - spot, który świetnie odczytuje różne insighty z życia zwykłych ludzi, nie uprawiających sportu wyczynowo, a jedynie "ruszających" się trochę po godzinach - chociażby biegnąc, by złapać taksówkę po wyjściu z knajpy...

.

agencja:  Droga5, New York (USA)

 

Inna reklama, którą odkryłem dzięki Cannes to spot stacji MTV zrealizowany w Brazylii z okazji 21 lat nadawania w tym kraju.  Film zatytułowany Balloons wykorzystuje popularną technikę animacji poklatkowej w nowym wydaniu - z wykorzystaniem pękających baloników...

.

agencja:  Loducca MPM, Sao Paulo (Brazylia)

 

Projekt Dulux Walls, który zdobył Srebrnego Lwa, to widowiskowa incjatywa z pogranicza CSR i reklamy - różne kolory farb marki Dulux wykorzystano, by pomalować i wnieść trochę radości w ponury, odrapany świat biednej brazylijskiej dzielnicy w Rio de Janeiro w ramach globalnego projektu Let's Colour Project firmy Akzo Nobel.

.

agencja:  Euro RSCG London (UK)

 

Brązowego Lwa zdobył zabawny spot promujący samochód LR4 marki Land Rover pt. Pathological Liar [Patologiczny kłamca], w którym bohater będący tytułowym patologicznym kłamcą musi wsiąść do swojego Land Rovera, by poczuć się na tyle bezpiecznie, by swojej partnerce wyznać, że wszystko co jej o sobie powiedział było kłamstwem...

.

agencja:  Y&R, New York (USA)

 

Na koniec zostawiłem sobie spot, który rozbawił mnie niemal do łez - zrealizowana w Argentynie reklama dla męskich dezodorantów Rexona Sensitive. Autorem jest agencja Ponce, która zasłynęła już kilkoma znanymi spotami dla innej marki Unilevera - Axe. W nagrodzonym Srebrnym Lwem filmie pt. Sensitive Armpits [Wrażliwe pachy] zobaczycie spocone męskie pachy śpiewające stary hicior Mandy z repertuary Barry Manilowa...  Nie będę nic więcej mówił - po prostu zobaczcie to sami!

.

agencja:  Ponce, Buenos Aires (Argentyna)


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Rumuński batonik ROM i jego amerykańskie oblicze w kampanii nagrodzonej w Cannes

piątek, 24 czerwca 2011 22:43

W tym roku z nieco mniejszym zainteresowanie śledzę doniesienia z Festiwalu Reklamy w Cannes, ale dwa Grand Prix zdobyte w kategoriach promo/activation i direct przez rumuński oddział agencji McCann Erickson za odważną kampanię pt. American ROM dla lokalnego batonika czekoladowego ROM zwróciły moją uwagę.  W tym przypadku nagrodę powinien też otrzymać Klient - marketing firmy Kandia Dulce - który dał się namówić na ten niezwykły eksperyment!

.

 .

Nie często się zdarzają kampanie, które tak inteligentnie wkręcają cały naród, by potem wykorzystać wzbudzone emocje na korzyść marki.  ROM to batonik, który wprowadzono na rynek w 1964 roku, jego nazwa wywodzi się od nazwy kraju, a jego "patriotyczny" wizerunek jest dodatkowo wzmocniony poprzez opakowanie zaprojektowane w kolorach rumuńskiej flagi. W czasie kryzysu gospodarczego, który niedawno dotknął Rumunię marka zaczęła tracić udziały na rzecz globalnych brandów takich jak Snickers czy Mars. Grupa docelowa - młodzi Rumuni - odwrócili się od ROM, które było marką ich rodziców i dziadków, a dodatkowo kojarzyło się ze słabym rządem i kulejącą rumuńską gospodarką. Co w tej sytuacji zrobiono? 

Zagrano na narodowym ego Rumunów - rumuńską flagę na opakowaniu ROM z dnia na dzień zamieniono na amerykańską, a w telewizyjnych spotach pojawił się arogancki i pewny siebie Amerykanin, który oznajmił zdumionym Rumunom, że ich narodowy przysmak będzie teraz bardziej "cool" dzięki nowemu amerykańskiemu wizerunkowi...

.

 

Oglądając spoty z tym pyszałkowatym Amerykaninem, który bezceremonialnie oznajmia, że to co amerykańskie jest z pewnością lepsze od rumuńskiego, trudno się dziwić, że reakcja Rumunów była tak silna. Z jednej strony dostali to, co wydawało im się bardziej "cool" - amerykańską wersję ROMa, z drugiej jednak - utrata narodowego symbolu okazała się dotkliwa i wzbudziła emocje, których młodzi Rumuni wcześniej nie odczuwali.  

 

 

Kampania wywołała protesty, które spontanicznie wyrażano poprzez organizację flashmobów w Bukareszcie, pisanie petycji i organizację nieoficjalnych fanpage'ów na Facebooku domagających się powrotu jedynego autentycznego ROM. Protesty dodatkowo podsycały prowokacyjne billboardy, które zachęcały do spróbowania nowego ROM pod hasłem: Patriotism won't feed you [Patriotyzm Cię nie nakarmi].

.

.

Po zaledwie jednym tygodniu "wkręcania" pojawił się spot, w którym arogancki Amerykanin oznajmił, że to wszystko był żart - Amerykański ROM to tylko limitowana edycja, a ROM nadal będzie sprzedawany w barwach rumuńskiej flagi.

 

 

Jakie były wyniki tej odważnej akcji?  Zacznijmy od tego, że kampania wywołała wiele dyskusji i relacji w mediach, które zapewniły marce darmową promocję o wartości 300 000 Euro. Udziały rynkowe ROM wzrosły o 20%, a w badanich ROM stał się ulubioną marką batoników dla Rumunów pokonując Snickersa.  Limitowana edycja amerykańskiego ROM wyprzedała się zaś na pniu, stając się rarytasem kolekcjonerskim!

 

agencja:  BV McCann Erickson, Bucharest (Rumunia)




Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Swingująca piosenka waginalna od Mooncup

czwartek, 23 czerwca 2011 10:33

Ponad rok temu opisywałem tutaj brytyjską kampanię teaserową marki Mooncup prowadzoną na outdoorze pod hasłem Love Your Vagina [Pokochaj swoją waginę]. Był to jeden z postów, które w 2010 roku cieszyły się największa popularnością na moim blogu, a więc nie mogłem zignorować swoistego finału tej prowokacyjnej kampanii.  Dla przypomnienia: Mooncup to marka specjalnych menstruacyjnych miseczek dopochwowych wielokrotnego użytku wykonanych z silikonu, które stanowić mają wygodną alternatywę dla podpasek i tamponów. Kampania zaś polegała na zachęcaniu kobiet do dzielenia się na specjalnej stronie internetowej - LoveYourVagina.com - swoimi własnymi, prywatnymi określeniami, jakich używają do nazywania waginy...

.

.

W wyniku tamtej kampanii i konkursu, który zorganizowano na stronie Mooncup zgromadził imponującą bazę ponad 14 tysięcy alternatywnych określeń dla waginy! Wszystkie zgłoszone propozycje nadal możecie przejrzeć w serwisie LoveYourVagina.com. Propozycje zgłaszały kobiety z całego świata - jak ktos dobrze poszpera na stronie to znajdzie i polsko brzmiące zdrobnienia...  Coś z tym należało zrobić i Mooncup wpadł na pomysł wybrania najciekawszych nazw i napisania specjalnej piosenki, w której zostałyby one użyte - panie, które są autorkami 25 wybranych do piosenki określeń (m.in.: honeypot, money slot, pleasure patch, little girl, oyster pearl, supersonic rocket pocket... i mój osobisty faworyt Downtown Dining and Entertainment District) mogą się teraz poczuć wyróżnione słuchając tego oto swingującego hitu pod tytyłem Love Your Vagina...

.

agencja:  St. Luke's

 

A jeśli komuś waginalny przebój wpadł w ucho, to oczywiście można go sobie zakupić na iTunes za jedyne 79 pensów - zyski ze sprzedaży mają być przeznaczone na szczytny cel wybrany przez fanów marki Mooncup na Facebooku.


 

Przy okazji, blogowi Czarno na Białym właśnie stuknęło 2 miliony odwiedzin - wielkie dzięki dla wszystkich czytelników za to, że ciągle tu jeszcze zaglądacie! Bez Was pewnie nie chciałoby mi się tego ciągnąć już 3 i pół roku ;-(


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Axe zapowiada apokalipsę 2012 roku - czas budować nową arkę...

niedziela, 19 czerwca 2011 0:25

Po sukcesie kampanii dezodorantu Axe Excite pt. Even Angels Will Fall [Nawet anioły będą spadać], w której już mieliśmy pewien przedsmak wątków religijnych, Unilever w Meksyku startuje z kolejną interesującą kampanią, która promuje nowy wariant o intrygującej nazwie Axe 2012 Final Edition.

.

.

Marketer postanowił wykorzystać słynne przesądy o końcu świata, jaki według kalendarza Majów ma nastąpić w roku 2012 i na przekór pesymizmowi tej przepowiedni w swojej nowej kampanii zapowiada szczęśliwy koniec świata (Feliz Fin Del Mundo) wraz z "ostatnią edecyją" słynnego dezodorantu. W klimatycznym spocie TV mamy więc chłopaka o imieniu Noah, który czując zbliżającą się apokalipsę buduje z drewna na pustkowiu nową wypasioną arkę...

.

agencja: CIRCUS Marketing, Mexico

 

Gdy arka jest już w pełni gotowa - wyposażona w elegancki drewniany fitness klub - Noah spryskuje się Axe 2012, by przyciągnąć zwierzynę, a na horyzoncie szybko pojawiają się różne tygrysice i inne kociaki... czyli standardowy efekt Axe!  A koniec świata w arce wypełnionej tymi miłymi paniami z pewnością będzie szczęśliwy dla Noah. 

Poniżej możecie obejrzeć materiał zza kulis realizacji spotu Axe 2012.

.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

sobota, 19 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  27 341 025  

Kalendarz

« czerwiec »
pn wt śr cz pt sb nd
  0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 27341025
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6253
Bloog istnieje od: 3507 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl