Bloog Wirtualna Polska
Są 1 243 502 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Twój pies lub kot wcale nie jest takim twardzielem, jakiego zgrywa...

wtorek, 29 czerwca 2010 0:38
Niewielka australijska kampania reklamowa farmaceutycznej firmy Bayer promująca preparat przeciwko pasożytom marki Advocate, przeznaczony dla psów i kotów została dostrzeżona przez wielu internautów z różnych części świata. Ale nie ma się co dziwić - emocje łączące ludzi z ich domowymi czworonogami są uniwersalne. Trudno byłoby przejść obojętnie wobec spotu, w którym leniwy kocur mówi do nas tekstami filmowych twardzieli...
.


Kampania prowadzona jest pod hasłem: Because cats / dogs aren't as tough as they think they are  [Ponieważ koty / psy wcale nie są takie twarde, jak im się wydaje, że są]. Psy i koty, które naśladują filmowe kwestie bohaterów granych przez takich aktorów jak: Arnold Schwarzeneger, Robert De Niro czy Al Pacino, ale nie są świadome swojej bezbronności wobec pasożytów. Hasło zamykające oba spoty jest niemal identyczne: The guard dog for cats  lub The guard dog for dogs, ale wykorzystując wyrażenie "guard dog" [pies obronny] w odniesieniu do kotów nabiera to zabawne dwuznaczności... 


agencja: JayGrey, Australia
Creative director, art director & copywriter:  Jay Furby
Art director & copywriter:  David White

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Woda Perrier nie pozwoli Ci się roztopić nawet w najgorszym upale

niedziela, 27 czerwca 2010 22:47
Dzisiejszy dzień przypomniał mi, że jednak mamy lato, a latem słońce potrafi tak przygrzać, że asfalt zaczyna się topić... Zjawisko "topienia się" pod wpływem wysokiej temperatury [z ang. melting] stało się inspiracją dla francuskiej kampanii wody mineralnej Perrier, która odpowiednio schłodzona z pewnością ów proces roztapiania się jest w stanie powstrzymać.
.

.
Spot telewizyjny ma w sobie to coś, co sprawia, że po jego obejrzeniu mam autentyczną ochotę napić się wody. Bardzo konsekwentnie zbudowano atmosferę wszechogarniającego miejskiego upału, który prześladuje spragnioną orzeźwienia bohaterkę, a charakterystyczna szklana zielona butelka Perrier okazuje się być prawdziwym zbawcą, za którym warto skoczyć z piątego piętra.
.


agencja: Ogilvy Paris, Francja
reżyseria: Frederic Planchon


.
Kreacje prasowe mają swój urok dzięki zatrzymaniu tych surrealistycznych momentów, w których roztapiające się przedmioty zaczynają przypominać słynne miękkie zegary z obrazu Trwałość Pamięci Salvadora Dali.
.

.
Co ciekawe spot TV występuje w dwóch wersjach z różnym zakończeniem - w wersji, którą mogliście zobaczyć powyżej bohaterka ląduje z butelką Perrier w basenie, co niewątpliwie wzmaga poczucie orzeźwienia.  W wersji reżyserskiej spotu (poniżej), która została właśnie doceniona Brązowym Lwem w Cannes kobieta spada na miękką, roztapiającą się w słońcu furgonetkę, na dachu której gasi pragnienie pijąc łapczywie wodę Perrier.
.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Kto ma ochotę na świeże mięso z dinozaura prosto z lodówki Bosch VitaFresh?

sobota, 26 czerwca 2010 20:22
Kolejna ciekawa kampania, która wypłynęła przy okazji Festiwalu Reklamy w Cannes to ambientowa akcja pt. Fresh Stone-Age Meat [Świeże mięso z epoki kamienia łupanego] promująca nowe lodówki marki Bosch wyposażone w technologię VitaFresh, która pozwala zachować świeżość warzyw, mięsa i ryb przechowywanych w takiej lodówce znacznie dłużej. Pomysł był prosty - w lodówce Bosch VitaFresh nawet mięso pochodzące z epoki kamienia łupanego pozostałoby świeże do dziś...
.

.
Klienci kilku sieci supermarketów w Niemczech zostali zaskoczeni nowymi promocyjnymi produktami mięsnymi, na które mogli się natknąć w sklepowych lodówkach - trudno przecież przejść obojętnie wobec soczystego udka dinozaura, świeżutkich steków z mamuta czy filetu z tygrysa szablozębnego.
.

.
Dodatkowo wprowadzenie nowych mięsnych specjałów było promowane w gazetkach dystrybuowanych przez supermarkety oraz w reklamach dźwiękowych emitowanych w sklepach.  Na opakowaniach prehistorycznych przysmaków zaskoczeni klienci zauważali specjalne telekody, które po sfotografowaniu telefonem komórkowym przekierowywały ich na specjalną stronę internetową poświęconą lodówkom Bosch z technologią VitaFresh.
.

agencja: DDB Berlin, Germany

Efektem 6-dniowej akcji w 24 supermarketach było 75 tysięcy kontaktów z przekazem reklamowym oraz 236% więcej odwiedzin na specjalnej stronie promocji VitaFresh.  Akcja Boscha przygotowana przez agencję DDB Berlin została nagrodzona Srebrnymi Lwami w Cannes w kategorii Promo & Activation za najlepsze wykorzystanie Merchandizingu i In-Store Marketingu.

Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Aparat FUJI Finepix F70 wykryje uśmiech nawet na pogrzebie

piątek, 25 czerwca 2010 2:36
Wśród kampanii prasowych nagrodzonych Złotymi Lwami na tegorocznym festiwalu w Cannes moją uwagę przyciągnęła bardzo prosta, ale jakże sugestywna indyjska kampania cyfrowego aparatu fotograficznego FUJI Finepix F70 z funkcją Smile Capture [wykrywanie uśmiechu].
.

.
Na tę kampanię składają się trzy kreacje, z których niewątpliwie najbardziej intrygujący jest projekt pt. Funeral  [Pogrzeb] - aparat Fuji wychwycił tu niestosowny do sytuacji uśmiech u młodej kobiety pozornie pogrążonej w żałobie (czyżby czarna wdowa?).  Podobną dwuznaczność i tajemnicę skrywa w sobie poniższa egzekucja pt. Airport [Lotnisko], która przedstawia parę w pożegnalnym uścisku przed odlotem jednego z nich, jednak aparat Fuji wykrył na twarzy kobiety ledwo widoczny zarys uśmiechu...

.

.
Trzecia egzekucja pt. Poker demaskuje niewystarczająco pokerową twarz jednego z graczy, który przed obiektywem aparatu Fuji nie jest w stanie ukryć swojego uśmiechu zadowolenia z posiadanych kart.

.

Agencja: RMG Gurgaon, Indie
Creative Directors: Anupama Ramaswamy / Simran Sahni
Illustrator: Atul Kumar / Pranab Mandol
Photographer: Photolibrary

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Brazylijska kampania prasowa magazynu Billboard wygrywa w Cannes

czwartek, 24 czerwca 2010 23:42
Na trwającym właśnie festiwalu reklamowym w Cannes niespodziewanie Grand Prix w kategorii reklamy prasowej zdobyła brazylijska kampania promująca amerykańskie czasopismo muzyczne Billboard prowadzona pod hasłem: Music. See what it's made of  [Muzyka. Sprawdź z czego jest zrobiona].
.

.
Na kampanię przygotowaną przez agencję AlmapBBDO z Sao Paulo składają się pięć kreacji z wizerunkami charyzmatycznych gwiazd różnych stylów muzycznych:  Marilyn Manson, Eminem, Amy Winehouse, Britney Spears i Bono z U2.  Wizerunek każdej z tych pięciu gwiazd został jednak stworzony z malutkich wizerunków innych muzyków, których twórczość istotnie wpłynęła na ich muzyczną drogę.  I tak, w przypadku Marilyn Mansona - na jego visual składają się wizerunki: Kiss, The Cure, Cher i Ozzy Osbourne'a.



Muzyka białego rappera Eminema według powyższej reklamy to pochodna twórczości takich wykonawców jak: Ice T, Run DMC, Vanilla Ice i LL Cool J. Natomiast styl muzyczny Bono ukształtowany został pod wpływem takich postaci jak: Bob Dylan, David Bowie, Lou Reed i Matka Teresa...



Collage z wizerunkiem Amy Winehouse tworzą miniatury takich muzyków jak: Sarah Voughan, Marvin Gaye, Billie Holiday i Sid Vicious.
.


Popowa gwiazdka Britney Spears została potraktowana nieco po macoszemu, bo jak sugeruje poniższa kreacja muzyka panny Spears to kompilacja różnych wcieleń Madonny i wpływu paparazzich.

.

Agencja: AlmapBBDO, Sao Paulo (Brazylia)
Creative Directors:  Dulcidio Caldeira, Luiz Sanches
Art Directors:  Marcos Medeiros, Danilo Boer
Copywriter:  Andre Kassu
Illustrator:  Marcos Kotlhar

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

niedziela, 28 maja 2017

Licznik odwiedzin:  25 837 822  

Kalendarz

« czerwiec »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 25837822
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6249
Bloog istnieje od: 3425 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Bloog.pl