Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 243 500 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Ograniczenia i limity nie interesują nju mobile - czyli kolejny challenger próbuje podważyć status quo

niedziela, 26 maja 2013 2:24

Pierwsza była Heyah - submarka ówczesnej Ery - która pojawiła się niespodziewanie w lutym 2004 roku i z dużym rozmachem reklamowym podbiła rynek swoim wyrazistym symbolem czerwonej łapy oraz prostotą oferty. Później Polkomtel próbowała powtórzyć sukces Heyah - w 2008 roku na rynek weszła młodzieżowa marka 36.6. Początkowo szło średnio, ale gdy w kampaniach tej marki zaczął się pojawiać antybohater TurboDymoMan można było odnieść wrażenie, że 36.6 jest na fali.  Kilka lat później Plus zdecydował się zlikwidować wszystkie submarki i skupił na głównym brandzie.

.

.

Mamy 2013 rok, Orange wprowadza submarkę nju mobile - nie wiem, jak Wy, ale ja przeżywam kolejne déjà vu!  Znów słyszymy tą samą opowieść o braku ograniczeń i zobowiązań, o prostej i taniej ofercie - a mówi to kolejna młodzieżowa marka, która ma ambicję stać się kolejnym Robin Hoodem rynku komórkowego w Polsce.

.

.

Bohaterem marki nju mobile jest sympatyczny rysunkowy "ziemniak", który wyśpiewuje w spotach proste, zapadające w pamięć bon moty, zawsze prowadzące do konkluzji, że ograniczenia i limity nie interesują go, bo oczywiście on chce płacić mniej i nie wiązać się żadnymi długoterminowymi umowami. 

.

.

Świeża i odróżniająca się od pozostałych marek telekomunikacyjnych identyfikacja wizualna marki nju mobile oparta została na błękitno-żółtych barwach, a zaprojektowała ją agencję Good. Prostota rysunkowego stylu wizualnego dobrze koresponduje z nonszalanckim, bezpośrednim i do bólu szczerym sposobem, w jaki Ziemniak mówi o swoich potrzebach i oczekiwaniach. Taka komunikacja dobrze trafia do młodych, ale z tego co zaobserwowałem - starsi też się śmieją podczas reklam nju mobile.

.

Nowa marka w ekspresowym tempie zgromadziła już ponad 110 tysięcy fanów na Facebooku i jest bardzo aktywna w tym kanale. Widać, że Orange naprawdę dobrze przygotował launch nju mobile - także od strony strategii social mediowej.

.

.

W spocie poniżej kompletnie urzekło mnie rozważanie przez Ziemniaka własnej śmierci pod kołami tramwaju w kontekście skutków tego nieplanowanego "odejścia" dla długoterminowej umowy z operatorem. A na deser jeszcze ta szczera konstatacja, że słabo z rodziną robić interesy... - no naprawdę trudno nie stać się fanem Ziemniaka!

.

agencja: Ogilvy & Mather Advertising

 

Oczywiście launch marki nju mobile i jej wywrotowa oferta wywołały natychmiastowe reakcje konkurencji - nowe oferty zaczęli promować: Red Bull Mobile (submarka Play), Heyah i Virgin Mobile. Jak na razie muszę pochwalić Heyah za najnowszą reklamę z diabłem, któremu "walą kopyta" - w końcu powrót do wysokiej formy!

.

.

A więcej informacji o ofercie nju mobile znajdziecie oczywiście na stronie marki: www.njumobile.pl.

.


Podziel się
oceń
2
2

komentarze (0) | dodaj komentarz

Czy zły wilk zjadłby trzy małe świnki, gdyby wcześniej ktoś podarował mu Oreo?

niedziela, 19 maja 2013 0:39

Najpopularniejsze na świecie ciastka Oreo rozpoczęły ten rok od mocnej kampanii Cookie or Creme, w której zaciętą walkę stoczyli między sobą zwolennicy ciastek ze zwolennikami kremu. Teraz czarne markizy powracają z nową słodką kampanią prowadzoną pod hasłem Wonderfilled [Cudownie wypełnione], która zachęca do dzielenia się Oreo z innymi.

.

.

Animowany 90-sekundowy spot pt. OREO Wonderfilled Anthem to zabawna opowieść o tym, jak zmieniłyby się losy znanych "czarnych charakterów" - złego wilka, łaknącego krwi wampira czy wygłodniałego rekina - gdyby ktoś wcześniej podzielił się z nimi ciastkami Oreo.

.

agencja:  The Martin Agency

 

Do spotów napisano specjalną wpadającą w ucho piosenkę, którą wykonała popularna grupa Owl City, a pełen utwór można za darmo ściągnąć ze strony: www.oreo.com/wonderfilled. Jaka szkoda, że agencje tak rzadko podejmują wyzwanie stworzenia specjalnej piosenki do kampanii - ten kawałek udowadnia, że czasem warto się postarać!

.

.

Do prasy zaprojektowany został przyciągający uwagę lay-out w komiksowym stylu wykorzystujący zabawne rysunki stworzone na potrzeby spotów telewizyjnych.

Jednym słowem - Oreo znów zafundowało sobie i nam bardzo przyjemną kampanię! Brawa dla The Martin Agency!


Podziel się
oceń
3
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Boyz II Men, Mr. T i Jennifer Love Hewitt w podniebnej kampanii sieci Old Navy

niedziela, 12 maja 2013 0:05

Popularna w USA sieć odzieżowa Old Navy, tańszy "młodszy brat" marki GAP, od kilku miesięcy prowadzi kampanię, której akcja rozgrywa się na pokładzie samolotu, a pierwsza stewardessa próbuje ogarnąć chaos jaki wprowadzają celebryci, którzy stanowią główną atrakcję tych spotów. Gwiazdą najnowszej reklamy jest nieco zapomniana soulowa grupa wokalna Boyz II Men, która w latach 90-tych całkowicie zdominowała amerykańską listę przebojów - ich przeboje "End of the Road", "I'll make love to you", "One Sweet Day" (duet z Mariah Carey), "On bended knee" oraz "Water runs dry" spędziły łącznie ponad 50 tygodni na 1. miejscu listy Billboard Hot 100.

.

.

W reklamie Old Navy panowie z Boyz II Men stanowią część tzw. "inflight entertainment" (oferta rozrywkowa na czas przelotu) i z gracją parodiują swój własny przebój I'll Make Love to You

Love white jeans on you / Great new look for you / Ooooh oooh oooh

Jak zwykle nienagannie ubrani na biało promują tu damską kolekcję białych jeansów, bo jak mówi jedna z pań "white is the new blue" [biały to nowy niebieski].

.

.

Tymczasem aktor Mr. T - którego z pewnością pamiętacie jako B.A. Baracusa z serialu The A-Team [Drużyna A] w innej reklamie pojawia się w dość brutalny sposób, by poinformować pasażerów i nieco przerażoną stewardessę o ofercie nowych, jeszcze bardziej kolorowych T-shirtów w Old Navy.

.

.

Popularna aktorka Jennifer Love Hewitt - znana chociażby z kultowych horrorów "Koszmar minionego lata" i "Koszmar następnego lata" promuje "hoodies" czyli bluzy z kapturem. Nie trudno zgadnąć, bo już na początku aktorka przedstawia się nam jako Jennifer Love Hoodies, a później następuje prezentacja bluzy i jej specjalnego mechanizmu do flirtowania ;-)

.

agencja:  Crispin Porter + Bogusky


Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Wolisz różowe czy czarne? - Lody Magnum w dwóch kuszących nowych smakach!

środa, 08 maja 2013 0:04

Wreszcie zrobiło się nieco cieplej i od razu pojawił się apetyt na lody - a jak lody, to oczywiście prędzej czy później pojawi się pokusa na Magnum... bo Magnum wie, jak kusić i wywoływać pożądanie w reklamie.  Stare dobre Magnum na patyku ze swoją solidną, grubą polewą z pysznej czekolady - co roku pojawia się w jakimś nowym smaku czy wariancie, a w tym roku są aż dwa: Pink Marc de Champagne oraz Black Espresso i kuszą od tygodnia na citylightach!

.

.

Jak zwykle prosty komunikat: Dwa różne smaki na dwie różne chwile. Magnum - Dla spragnionych przyjemności. Co więcej trzeba mówić - przecież widok lekko nadgryzionych lodów mówi wszystko!

Nie widziałem w naszej TV spotu reklamowego, ale za granicą jest też emitowana taka oto reklama, której dodatkową atrakcją jest mała rólka popularnego aktora Orlando Blooma...

.

.

Mnie jak zwykle najbardziej w pamięci zostaje ten niesamowity dźwięk pękającej pod zębami polewy czekoladowej - w radio mogliby puszczać 5-sekundowe spoty z samym tym dźwiękiem, a i tak wyobraźnia sporej części słuchaczy zostałaby odpowiednio pobudzona...

.

.

Kampania prowadzona jest też w internecie (strona moodometer.mymagnum.com) oraz na fanpage'u marki na Facebooku. 

.

.

 .

Główną atrakcją jest tu aplikacja o nazwie Moodometer czyli swoisty Miernik Nastroju, który określa czy w danym momencie jesteś bardziej Pink czy Black...


Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Dobre rzeczy powinny trwać wiecznie według reklamy Vodafone

czwartek, 02 maja 2013 22:53

Najnowsza reklama sieci komórkowej Vodafone to jeden z tych nielicznych spotów, które można z powodzeniem nazwać małymi arcydziełami.  Bez nachalności, bez zbędnych słów i innych tanich chwytów - a za pomocą jedynie filmowych środków wyrazu udało się przekazać istotę hasła kampanii: Good things should last forever [Dobre rzeczy powinny trwać wiecznie]. Dobrą rzeczą jest pocałunek dwojga kochanków i w reklamie Vodafone udało się sprawić, że trwa on wiecznie, choć ta wieczność to zaledwie 90 sekund czasu reklamowego...

.

agencja:  Grey London (UK)   /    reżyseria:  Frédéric Planchon

 

A wszystko zaczęło się od kolejnego nudnego briefu na reklamę nowej taryfy Vodafone Red, w której abonenci mają nielimitowane rozmowy i SMSy oraz spory pakiet internetowy. Dobra taryfa, dobro, dobre rzeczy, pozytywne emocje,... pocałunek.  A co gdyby udało się sprawić, że pocałunek z ukochaną osobą trwałby wiecznie?  To byłoby coś! I tak powstał spot pt. The Kiss [Pocałunek].

.

.

Od pary onieśmielonych nastolatków zdobywających się ukradkiem na pierwszy pocałunek w ogrodzie aż po parę staruszków, którzy nadal nie szczędzą sobie czułości. Kamera jest blisko i cały czas uważnie obserwuje zakochanych, którzy na naszych oczach starzeją się, a w ich role wciela się kolejno pięć par aktorów. Świetny casting; dobrze wygrane niuanse każdego okresu życia od nieśmiałości, poprzez pożądanie, po empatię i czułość; naturalistyczne zdjęcia w duchu kina europejskiego oraz subtelna muzyka - to niewątpliwe atuty tego spotu.

.


Podziel się
oceń
0
2

komentarze (0) | dodaj komentarz

niedziela, 28 maja 2017

Licznik odwiedzin:  25 837 734  

Kalendarz

« maj »
pn wt śr cz pt sb nd
  0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 25837734
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6249
Bloog istnieje od: 3425 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Bloog.pl