Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 440 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Dochodzisz za wcześnie? Durex ma coś dla Ciebie!

poniedziałek, 28 maja 2012 1:48

Turecka kampania prasowa dla prezerwatyw marki Durex adresuje dość popularny insight "dochodzenia za szybko" - jak wiadomo seks to jedna z tych nielicznych aktywności, w których szybkość nie jest zaletą...

.

.

Durex wyposażył swoje gumki w środek mający opóźniać dojście do finału, a oto trzy kreacje prasowe z Turcji komunikujące tę korzyść. To co pozytywnie zaskakuje, to sprytne obejście intymnego problemu za pomocą czytelnej (i zabawnej) metafory.

. 

.

Prostota i minimalizm jak zwykle górą!  W copy wystarczyło napisać:  Coming early?  [Dochodzisz za wcześnie?], a pod logo Durexa dać dopisek z benefitem produktu Durex with delaying effect [Durex z efektem opóźniającym] - i wszystko jasne. 

.

agencja: Euro RSCG Instanbul (Turcja)

Art Director: Serhat Akavcı
Copywriter: Caner Apaydın
Photographer: Murat Süyür


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

PZU bardzo się stara wyplenić ducha Molocha i może nawet mu się to uda...

środa, 23 maja 2012 0:06

Rebranding PZU - jak to zwykle w przypadku marek-gigantów - wywołał sporo emocji w sieci. Odniosłem wrażenie, że większość internautów negatywnie oceniła nowe logo - jak zwykle w takich przypadkach ilość żółci, którą wylano na autorów projektu, marketingowców PZU i kogo tam jeszcze była niezmierzona. 

.

Moim skromnym zdaniem rebranding wyjdzie PZU zdecydowanie na dobre - patrząc na stare logo można szczerze powiedzieć, że cokolwiek innego będzie lepsze od tego archaicznego, zakurzonego i nie przystającego do współczesności logo, którym dotychczas posługiwała się ta potężna jak na polskie warunki marka.  Można mieć różne zarzuty do nowego projektu logo, ale nie można mu odmówić prostoty i funkcjonalności w rozmaitych formach jego wykorzystania. Według mnie są to absolutnie kluczowe kryteria oceny każdego logo i uważam, że nowe logo realizuje je co najmniej na szkolną "czwórkę". 

.

 

"Podobanie się" jest kwestią z natury subiektywną i podlegającą też niestety dyktatowi tzw. "głosu ludu" - skoro kilku krzykliwych internautów zjechało projekt na samym początku, to zaraz dołączyli do nich kolejni, którzy nagle poczuli, że też znają się na projektowaniu logotypów i powinni wtrącić swoje trzy grosze.  Czy projekt mógłby być lepszy?  Pewnie tak, ale jeżeli chciano zachować jakąś ciągłość, a jednocześnie zdecydowanie unowocześnić design, to zapropnowane logo realizuje te cele. Fala krzykaczy wkrótce opadnie, a nowe logo już za kilka tygodni będzie skutecznie pracowało dla dobra PZU, bo z pewnością branding z jego wykorzystaniem będzie zdecydowanie lepszy, szczególnie w internecie, ale jak widać na poniższym obrazku - oddziały naziemne PZU również zyskały nowocześniejszy, lżejszy "look" dzięki tej zmianie.

.

Rebranding PZU został zgrabnie połączony z wizerunkową kampanią, do której zaangażowano popularnego komika Janusza Rewińskiego - co ciekawe Janusz Rewiński nie jest tu jednak "celebrytą" mającym rekomendować usługi PZU, a Panem Molochem - uosobieniem wszelkich wad i przywar starego monopolistycznego i zbiurokratyzowanego PZU...

.

agencja:  PZL

 

Koncept na tę kampanię jest całkiem odważny - w końcu PZU otwarcie przyznało, że duch Molocha kiedyś świetnie się tam czuł.  Pytanie czy widzowie uwierzą, że czasy się zmieniły i PZU to teraz inna firma? Z pewnością nie wydarzy się to od razu, a jedynie pozytywne "user experience" i "word of mouth" obecnych Klientów marki może pomóc autoryzować przekaz tej kampanii. 

.


agencja interaktywna: K2


Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

MTV ostrzega: nie licz na seks w niebie - lepiej używaj gumek na ziemi!

piątek, 18 maja 2012 0:01

Młodzieżowa stacja telewizyjna MTV już od kilku lat regularnie przeprowadza kampanie promujące bezpieczny seks wśród swoich widzów.  W ubiegłym roku sporo szumu wywołała niemiecka kampania MTV prowadzona pod hasłem Seks to nie wypadek - teraz szanse na powtórzenie sukcesu ma kampania z Brazylii, której hasło przewodnie to: There is no sex in heaven. Stay alive. Use a condom [W niebie nie ma seksu. Używaj więc kondomów, by pozostać żywym]. 

.

.

Bohaterami trzech egzekucji prasowych są męskie członki - wyposażone w anielskie skrzydełka - które najwyraźniej śmiertelnie się nudzą przebywając w niebie...

.

.

Dla zabicia czasu anielskie członki grają w warcaby, oglądają telewizję lub oddają się swoim hobby - jak chociażby granie na harfie.  Niestety żadnego seksu nie widać na horyzoncie - wygląda na to, że z tym niebiem to jakaś niezła kicha i lepiej nie udawać się tam zbyt szybko!

.

agencja: Loducca Sao Paulo (Brazylia)


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Miłość ojca, śmierć ropuchy i wielki biust w najnowszych reklamach samochodów Volkswagen Polo, Fiat Palio i Ford Falcon

wtorek, 15 maja 2012 0:50

W eterze właśnie pojawiły się trzy ciekawe nowe reklamy motoryzacyjne - dla zupełnie różnych marek samochodów, pochodzące z zupełnie różnych kontynentów i grające na zupełnie innych emocjach.  Ale za to jak grają na tych emocjach!

Zacznijmy od najbardziej klasycznego, brytyjskiego spotu pt. Dad [Tata] dla solidnej niemieckiej fury Volskwagen Polo. Cała ta reklama to tak naprawdę opowieść o relacji ojciec-córka, od dnia narodzin dziecka aż do dnia, gdy córka postanawia opuścić rodzinny dom. Nie muszę chyba wyjasniać, jaki pożegnalny prezent tatuś sprawił swojej ukochanej córeczce?

.

agencja: DDB London (UK)

 

Zauważyliście, że w tym spocie przez ponad minutę jego trawnia nie pojawia się w ogóle reklamowany produkt?  Cała historia została misternie utkana z prostych emocjonalnych ujęć pokazujących bliskość relacji ojca z córką, a Volkswagen Polo - którego dziewczyna znajduje na podjeździe, gdy opuszcza rodzinny dom - stanowi trafne podsumowanie tych relacji i swoistą fizyczną emanację rodzielskich uczuć, wzmocnione poprzez copy: Stay in safe hands. Polo - small but tough [Pozostań w bezpiecznych rękach.  Polo, małe ale solidne]. 

W zupełnie inny obszar budowania emocji udali się kreatywni z Australii tworząc najnowszy spot pt. Cane Toad Road dla marki Ford Falcon, którego przekaz racjonalny zawarto w końcowym copy: Six cylinder performance from a four cyliner engine [6-cylindrowe osiągi w 4-cylindrowym silniku], ale zakomunikowanie tej korzyści powierzono dwóm wielkim i obleśnym ropuchom Aga, które rozsiadły się na drodze...

 

agencja: JWT Australia

 

Nie wiem czy kiedykolwiek oglądaliśmy tak krwawą i niespodziewaną śmierć w reklamie motoryzacyjnej, jak ów obrazek rozbryzgującej się ropuchy przejechanej przez Forda Falcona...   Dla niewtajemniczonych: ropuchę Aga sprowadzono do Australii w 1935 roku z Ameryki Południowej, żeby zwalczała szkodniki upraw trzciny cukrowej, ale Aga wyposażona w toksyczne gruczoły szybko stała się wrogiem miejscowych gatunków jaszczurek i węży, a obecnie uważana jest za szkodnika.  Dlatego możemy wnioskować, że w Australii eksterminacja tego płaza w reklamie może mieć nawet pozytywny wydźwięk...

Na deser zostawiłem Wam argentyński spot pt. Boob Job [Powiększenie piersi] promujący nowe auto Fiat Palio pod hasłem: The car for the best time in your life [Samochód na najlepsze dni twojego życia] - znów mamy emocje, ale jakże inne od tych w poprzednich dwóch spotach! Najlepszy dzień w życiu bohatera poniższej reklamy nastąpił wtedy, gdy jego dziewczyna poinformowała go, że zamierza powiększyć swój biust. Spot okraszony został uroczą, surrealistyczną sekwencją skoku bohatera w dekolt dziewczyny...

.

agencja: Leo Burnett Argentina


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Weź udział w badaniu na temat reklam napojów energetycznych!

sobota, 12 maja 2012 22:22

Znajoma studentka psychologii przeprowadza właśnie badanie do swojej pracy magisterskiej i poprosiła mnie o zachęcenie Was, drodzy Czytelnicy mojego bloga, do wzięcia w nim udziału. Tematyka badania jest całkiem wdzięczna - chodzi bowiem o reklamy napojów energetycznych...   Próba badawcza musi mieć określoną wielkość, żeby badanie miało sens, więc liczę na Wasz udział!

A oto szczegóły: 

Aby zapisać się do badania wystarczy kliknąć w ten link.  Badanie jest w pełni anonimowe. W ciągu kilku dni otrzymacie maila z dokładnymi wskazówkami. Wasze dane posłużą jedynie do celów badawczych przy tym badaniu. Wypełnienie kwestionariusza, który otrzymacie później zajmuje nie więcej niż 7 minut. Wyniki badania zostaną również opublikowane na tym blogu.

Z góry dziękujemy każdemu uczestnikowi badania!


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

sobota, 19 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  27 341 070  

Kalendarz

« maj »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 27341070
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6253
Bloog istnieje od: 3507 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl