Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 408 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Mercedes-Benz przechytrzy nawet kostuchę

niedziela, 30 maja 2010 19:06
Najnowszy niemiecki spot Mercedesa pt. Sorry naprawdę robi wrażenie - szczególnie gdy ogląda się go za pierwszym razem. Wówczas efekt zaskoczenia jest najsilniejszy. W końcu nieczęsto mamy okazję zobaczyć tak złowrogą postać kostuchy w reklamie...
.

agencja: Jung von Matt / Neckar, Stuttgart (Niemcy)
reżyseria: Alex Feil

Mercedes-Benz promuje w tym spocie swoją technologię BAS Plus (Brake Assist System), dzięki której w sytuacji zagrożenia siła hamowania zostaje zwiększona. Hasło kampanii:  Senses danger and increases braking power. BAS PLUS   [Wyczuwa zagrożenie i zwiększa siłę hamowania. BAS PLUS].
.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nonkonformistyczne chomiki powracają w kampanii samochodu KIA Soul

piątek, 28 maja 2010 2:32

W połowie 2009 roku w USA pojawił się spot reklamujący samochód KIA Soul, który w końcu zdobył uwagę grupy docelowej i wyróżnił ten model na trudnym rynku amerykańskim. Był to spot, w którym reklamowanym samochodem poruszały się trzy gigantyczne chomiki słuchające muzyki za pomocą systemu sterowanego z iPoda. Tłem dla nowoczesnych i wyzwolonych chomików poruszających się KIA Soul byli ich mniej rozgarnięci bracia uwięzieni w chomiczych kółkach symbolizujących konformizm posiadaczy najpopularniejszych w USA samochodów innych dużych marek.

. 

.

Pierwszy spot - zatytułowany A New Way To Roll odniósł spory sukces wirusowy - do dziś na YouTube zanotował on ponad 1.2 miliona wyświetleń, jak również zdobył nagrodę dla najlepszej reklamy w branży motoryzacyjnej w USA za 2009 rok. 

Teraz pojawił się drugi spot pt. This or That, który również wykorzystuje popularne chomiki, tym razem wcialające się w role wyluzowanych hip-hopowcór rapujących kawałek zespołu Black Sheep. Ponownie KIA Soul zostaje zestawiona z innymi absurdalnymi pojazdami, np. tosterem.  Sukces viralowy pierwszego spotu spowodował, że tym razem zadbano o dodatkowe atrakcje - już wkrótce ma pojawić się specjalna linia ubrań Hamstar, w jakich występują rapujący chomiki: www.hamstarclothing.com.
.

agencja: David & Goliath

Trzeba pamiętać, że koreańska marka KIA ma dość słabą pozycję w USA i za pomocą takiej komunikacji próbuje się reklamować jako marka dla osób niepokornych, nonkonformistów, poszukujących bardziej niszowych marek. Bardzo wyraziście zostało to pokazane na poniższej reklamie prasowej.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Życie jest zbyt krótkie, więc oczekuj więcej od Renault Clio R.S.

środa, 26 maja 2010 23:10
Model samochodu Renault Clio obchodzi swoje 20. urodziny i z tej okazji na rynku pojawiła się specjalna wersja Renault Clio R.S., którą z humorem promują dwa świeżutkie spoty reklamowe.  W pierwszym, pt. Traffic Lights [Światła] mamy do czynienia z dość wyeksploatowaną sytuacją - chłopak jedzie na pierwsze spotkanie z rodzicami swojej dziewczyny.  Przejażdżkę umila mu piosenka "Zombie" zespołu The Cranberries...
.


Jak wiadomo w takich sytuacjach prawie zawsze zdarza się jakieś faux-pas... ale jak przytomnie zauważa ojciec dziewczyny: chłopak przynajmniej ma dobry samochód. Spot zamyka slogan: Life is too short to be boring  [Życie jest zbyt krótkie, żeby być nudnym]. 

Drugi spot, pt. School Out [Po szkole], pokazuje kolejną charakterystyczną sytuację - grupka tatusiów czeka pod szkołą na swoje pociechy, które właśnie skończyły lekcje. Jeden z nich, właściciel Renault Clio RS, ma jednak nieco więcej szczęścia...
.

agencja:  Publicis Conseil

Ten spot podsumowuje hasło:  Renault Clio. Expect more from adult life  [Oczekuj więcej w dorosłym życiu].  Oba spoty są czysto wizerunkowe i całkiem nieźle budują wizerunek Renault Clio, jako autka, które pomimo niewielkich rozmiarów może być dobrą wizytówką osób o określonym stylu życia i bycia.

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Moda, Hitler, nowe lody i inne sycylijskie klimaty na outdoorze

wtorek, 25 maja 2010 0:01
Wakacje na Sycylii pozwoliły mi odpocząć od polskiej reklamy, ale za to po kilkuletniej przerwie miałem znów możliwość zobaczenia na żywo włoskiej twórczości reklamowej - głównie pod postacią reklamy outdoorowej. W Italii dominującą branżą w mediach OOH jest moda.  Zacznijmy więc od lokalnej kampanii z Palermo, która już wywołała protesty i odbiła się sporym echem poza granicami Italii.  Chodzi o niewielki butik New Form, który w swoich reklamach wykorzystał postać Hitlera ubranego na różowo i opatrzonego hasłem: Cambia style. Don't follow your leader [Zmień styl! Nie podążaj za swoim przywódcą].
.


Bardzo widoczna na Sycylii jest kampania zegarków od Calvina Kleina. Dwa  lay-out'y wyraźnie przygotowane z myślą o sezonie wakacyjnym pokazują damskie i męskie zegarki CK w scenerii plażowej.
.




Na wielu billboardach uwagę przyciągają nogi pewnej pani wypoczywającej na łożu. Pani ma na nogach wyszukane szpilki, które chyba nie sprzyjają wypoczywaniu, a jest to reklama włoskiej marki obuwia dla pań - Albano.
.


Dla odmiany męskie obuwie marki Timberland reklamuje się na tablicach umieszczonych na dworcu kolejowym w Palermo - but niczym motorówka śmiga po morzu, a hasło głosi: Take it all on.
.


Moją uwagę od razu przyciągnęła dość dziwna kampania wykorzystująca dwa lay-outy z chłopakiem i dziewczyną z nienaturalnie wypchanymi policzkami i wytrzeszczem oczu. Jak się okazuje jest to reklama nowej marki lodów Tipico.
.

.
Dlaczego chłopak i dziewczyna mają tak wybrzuszone policzki? No cóż aby rozwiązać tę zagadkę trzeba połączyć dwa elementy. Haslo kampanii: In un sol boccone [W jednym kęsie] i specyficzny kształ lodów Tipico, który możecie zobaczyć na ich stronie internetowej www.ilcannologelato.it. Jest to więc swego rodzaju teaserowy rebus, bo sam reklamowany produkt został sprytnie ukryty w ustach bohaterów kampanii.
.


Na lotnisku w Palermo moją uwagę przyciągnęła reklama sieci supermarketów SicilConad, która w zgrabny sposób wykorzystała drzwi trzech sąsiadujących ze sobą wind. Hasło: Apre le porte alla qualita [Otwórz drzwi do jakości].
.


A na koniec zostawiłem sobie obiekt, który wprawdzie spełnia funkcje użytkowe (vending machine),ale jest też własną autoreklamą, a wzbudzał naprawdę spore zainteresowanie na lotnisku, choć nie zauważyłem, by ktoś odważył się z niego skorzystać. Chodzi o swoisty Pizzomat marki Let's Pizza, który po zapodaniu odpowiedniej kwoty pieniędzy i wybraniu jednego z kilku dostępnych wariantów pizzy natychmiast wypieka i w ciągu zaledwie 2,5 minuty wypluwa pudełko z gotową gorącą pizzą... 
.

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Postaci z serialu "Mała Brytania" reklamują Nationwide

sobota, 15 maja 2010 3:30
Nationwide to brytyjska instytucja finansowa o charakterze spółdzielni (tzw. "building society" - przypominająca nieco nasze "Skoki"), której slogan brzmi: Proud to be different  [Dumny z bycia innym] i trzeba przyznać, że jej najnowsza kampania telewizyjna również jest całkiem inna...  a to za sprawą występujących w niej ekscentrycznych i wyrazistych bohaterów kultowego angielskiego serialu komediowego BBC  Little Britain [Mała Brytania], których grają komicy Matt Lucas i David Williams. Serial ten swego czasu był również pokazywany w Polsce przez TVP2 i nawet wywołał pewien skandal związany z ocenzurowaniem przez TVP drugiego odcinka, z którego wycięto skecz z homoseksualnym pastorem.
.
W pierwszym spocie pt. Yeah, but, no, but... pojawia się kultowa postać Vicky Pollard - znana z serialu niezbyt rozgarnięta nastolatka-dresiarka, wtórna analfabetka, która wraz ze swoją przyjaciólką Rochelle wpada do placówki Nationwide myśląc, że to bar z rybą i frytkami...  Uprzejmy pracownik Nationwide zapoznaje je z ofertą i informuje, że Nationwide nie posiada akcjonariuszy, którym musiałoby płacić dywidendę, a więc koncentrują całą swoją uwagę na klientach.
.

.
Fani serialu Little Britain od razu rozpoznają charakterystyczny tekst Vicky "Speak English!", który serwuje pracownikowi Nationwide, gdy ten zaczyna wyliczać trudne nazwy produktów bankowych, jakie oferuje Nationwide. Ostatecznie jednak Vicky zgadza się otworzyć konto osobiste w Nationwide.
.

.
W drugim spocie pt. We're ladies [Jesteśmy damami] występują dwie wiktoriańskie damy czyli para transwestytów, znanych z serialu - Emily i Florence - którzy przychodzą, by otworzyć konto oszczędnościowe dla jednej (jednego?) z nich, który właśnie skończył 18 lat, ale jest jeden warunek - konto musi być odpowiednie dla damy...
.

.
Jak informuje pracownica Nationwide ich konto oszczędnościowe Champion Saver jest odpowiednie zarówno dla dam, jak i dla gentlemenów. 
.

.
Trzeci spot pt. Yeah, I know powiązany jest ze sponsoringiem angielskiej drużyny piłkarskiej przez Nationwide i zbliżającym się Mundialem w RPA. Występuje w nim słynny duet - Andy Pipkin i Lou Todd - czyli udający inwalidę maruda i jego wierny opiekun. Lou zaczepia włoskiego trenera reprezentacji Anglii Fabio Capello podczas treningu prosząc o jego autograf na koszulce dla Andiego, podczas gdy ten za jego plecami ośmiesza kilku zawodników reprezentacji Anglii.
.

agencja: Leagas Delaney

Nationwide Building Society próbuje odróżnić się od typowych brytyjskich marmurowych banków skracając dystans, z jakim klienci z reguły podchodzą do konserwatywnych instytucji finansowych. Charakterne postaci z komediowego serialu, który otwarcie kpił z typowych brytyjskich przywar, całkiem nieźle się sprawdziły w tej roli, choć trzeba też przyznać, że serial jest już trochę zakurzony (emitowano go na Wyspach w latach 2003-2006) i dla części Brytyjczyków kampania ta trąci już myszką.

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 581 935  

Kalendarz

« maj »
pn wt śr cz pt sb nd
     0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28581935
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl