Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 243 116 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Target: Kobieta - na przykładzie kampanii Redd's

sobota, 24 maja 2008 1:16

Niedawno pisałem tu o dwóch kampaniach skierowanych do męskiej grupy docelowej. Wirtualny operator komórkowy Mobilking postawił sobie za cel zjednoczyć tradycyjnych samców w stylu macho w obronie "męskiej strefy" przed zalewem wyzwolonych kobiet, zaś dietetyczna Coca Cola ZERO zachęca facetów do tworzenia męskich manifestów, niejako wyzwalających brzydką płeć spod jarzma białego kozaczka (... który jak wiadomo pija Coca Colę LIGHT).  Nadszedł czas by przyjrzeć się, jak marketerzy radzą sobie z komunikacją skierowaną do damskiego targetu, jaki jest styl takich reklam i na jakich insight'ach są oparte.  Pierwszy case, na jaki się przypadkiem natknąłem przeglądając "Vivę", to kampania piwa Redd's, wprowadzająca nową smukłą puszkę o pojemności 330 ml. Owocowe piwo Redd's, brand należący do Kompanii Piwowarskiej, ze względu na swój charakter zawsze było postrzegane jako marka bardziej kobieca, choć wcześniejsze reklamy podkreślały głównie walory owocowych smaków. Teraz jednak KP najwyraźniej postanowiła silniej związać markę z kobiecym targetem i stąd ta nowa komunikacja. Zastanawiam się tylko, czy Panie rzeczywiście miały jakiś problem z dotychczasowym rozmiarem puszki? Nie mogły jej unieść? A może nie mieściła się ona w ich drobnych dłoniach?   Wierzę jednak, że tak doświadczony marketer jak Kompania Piwowarska, przeprowadził wcześniej odpowiednie badania, z których wynikło, że kobiety pragną Redd's-a w smukłych puszkach!  Zabawnie było jednak przeczytać w notatce prasowej nastepujące wyjaśnienie: "Adresatami kampanii są osoby młode i aktywne, przede wszystkim nowoczesne, kochające życie i „zabiegane” kobiety, które w poszukiwaniu małych przyjemności w wolnej chwili sięgają po piwo Redd’s. Zależy im przy tym na wygodzie, jaką daje nowe, mniejsze opakowanie, które z łatwością zmieści się do kobiecej torebki."  Szczerze mówiąc już widzę oczami wyobraźni te zastępy miłośniczek Redd's-a noszących zawsze w swojej torebce smukłą puszeczkę, ot tak na wszelki wypadek, gdyby odezwało się pragnienie. Oj, producenci wody mineralnej w małych buteleczkach powinni się mieć na baczności - uwaga, nadchodzi poważny konkurent!  A tak serio, to projekt reklamy prasowej jest oczywiście bardzo kobiecy, elegancki i estetyczny, w ciepłych nasyconych kolorach, a smukła puszeczka 330ml ukazana w głównej roli - lekko uchwycona przez kobiecą dłoń w czerwonej atłasowej rękawiczce.

_

.

 

W spocie TV padają ważne słowa-klucze do kobiecych umysłów: ZGRABNA, SMUKŁA, KSZTAŁTNA i LEKKA. Jeśli myślicie, że te przymiotniki odnoszą się do figury modelki, to jesteście w błędzie - taka jest po prostu nowa puszka Redd's "stworzona do kobiecej dłoni"...     Zapomniałbym dodać, że za kreację odpowiadała tu agencja Publicis.

Agencja: Publicis

Dom mediowy: Starcom


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Launch Coca Cola ZERO

niedziela, 18 maja 2008 22:53

Coca Cola wprowadziła do sprzedaży w Polsce markę ZERO - dietetyczną colę skierowną do mężczyzn (w odróżnieniu od Coca Coli Light, która ma być jakoby kobiecą marką).  Szczerze mówiąc zastanawia mnie ten widoczny nurt marketingowy w tworzeniu kobiecych i męskich marek tego samego produktu. Gdyby obie wersje Coke różniły się czymś istotnym, poza samym wizerunkiem marki, który jest tu tylko i wyłącznie "bańką mydlaną", to miałoby to jeszcze jakiś sens. Ja osobiście nie ma żadnego problemu, żeby kupić Cola Light, ale pewnie są też ortodoksyjni macho, którzy by tego nie zrobili? Rozumiem racjonalne argumenty sprzedażowe, które zapewne stoją za mnożeniem takich marek. Coca Cola ZERO będzie kolejnym brandem, który wydłuży półkę z napojami należącymi do koncernu z Atlanty w sklepach, co pewnie przełoży się na większą sprzedaż.

A co do samej kampanii launchowej, wykorzystano koncept "męskich manifestów", które pewnie w zamierzeniu marketera miały zjednoczyć panów wokół nowej marki. Nieco seksistowski ton kampanii jest jednak znacznie łagodniejszy i mniej konfrontacyjny niż w przypadku podobnie pozycjonowanej marki Mobilking. Zrealizowano interaktywny konkurs internetowy, gdzie można było zgłaszać własne propozycje manifestów wzorowane na tych, które można było zobaczyć w spocie TV czy przeczytać na czarnych billboardach.

_

.

Hasła w stylu: ZERO białych kozaczków, ZERO zgody na misia, tygryska i pączusia, ZERO ...nie dziś kochanie, boli mnie głowa, ZERO problemów z rozpinaniem staników z pewnością brzmią zabawnie i sprawdzają się na outdoorze. Ciekaw jestem jak wypadnie konfrontacja ZERO z Pepsi MAX, która jest dłużej na rynku, również adresowana jest do męskiego targetu, ale ma nieco inną komunikację. Czas pokaże.

 

 

Agencja: Publicis i K2 Internet

Dom mediowy: Starcom i Next

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Biedronka i jej HR-owa kampania prasowa

niedziela, 18 maja 2008 0:15

Wszyscy pamiętamy czarny PR, jaki rozpętał się wokół sieci sklepów Biedronka po tym, gdy jedna z byłych pracownic wytoczyła im proces, skarżąc się na skandaliczne warunki pracy. Potem nastąpiła lawina podobnych skarg innych pracowników. Sieć należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins się jednak nie poddała i cały czas próbuje budować pozytywny wizerunek zarówno swojej marki sklepów "Biedronka" poprzez bardzo udane kampanie agencji Publicis prowadzone pod hasłem: Produkty z Biedronki polecają się...


agencja: Publicis
.

Ale Jeronimo Martins stara się również odbudować mocno nadszarpnięty wizerunek korporacyjny, tzw. employer branding i tu właśnie mamy ową kampanię Biedronki jako pracodawcy. Osobiście od czasu tamtej afery omijam sklepy Biedronki szerokim łukiem, choć zapewne w innych marketach sytuacja nie wygląda dużo lepiej.  Okazjonalnie wpadały mi w ręce inserty pokazujące cudowną politykę HR-ową Biedronki dodawane cyklicznie do Gazety Wyborczej - wczasy dla dzieci pracowników, szkolenia, rozwój kariery i inne nieziemskie rozrywki.  Ciekaw jestem, jak to w rzeczywistości wygląda i czy pani Jadzia ciężko pracująca na kasie 8 h w pobliskiej Biedronce rzeczywiście ma realne szanse awansować choćby na szefową swojego sklepu...



Tymczasem niedawno w Gazecie Wyborczej ujrzałem nową reklamę Działu Personalnego Biedronki w prestiżowym formacie Full Page z mocno prowokacyjnym hasłem: KTO BY NIE CHCIAŁ PRACOWAĆ W BIEDRONCE...  - uśmiałem się po pachy, bo na usta od razu ciśnie się odpowiedź, że CHYBA NIKT o zdrowych zmysłach nie chciałby tam pracować. Ten trzykropek na końcu headline'u jest jak najbardziej na miejscu!  No może w centralii firmy, na jakimś menadżerskim stanowisku. Ale tu promowana jest zwykła praca w sklepie, a tam to chyba idą tylko desperaci, którzy żadnej innej pracy znaleźć nie mogą. No i jeszcze miejsce zamieszczenia tej reklamy - czyżby Gazetę Wyborczą czytywał pasjami target tej reklamy?? 

A sama reklama... Hmm, pomysł żeby na tle pracowników w czerwonych kombinezonach pokazać wybraną pracownicę, która jakoby gra na wiolonczelii lub uprawia skoki spadochronowe...  Rzeczywiście oryginalne, ale jakieś takie niesmaczne - bo jaki procent pracowników sklepów tej sieci stanowią takie wiolonczelistki i co to ma nam niby powiedzieć? Że dla wiolonczelistki Biedronka to wymarzone miejsce pracy? No chyba nikt nie jest aż tak głupi, by to kupić!!!  Może trochę pokory i realizmu na przyszłość!
.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Perfekcyjna reklama Nescafe Arabica

czwartek, 08 maja 2008 0:57

Czasem trafiają się takie reklamy, że po prostu nie ma się do czego przyczepić - pod każdym względem perfekcja. Taka jest też reklama print autorstwa francuskiej agencji Publicis Conseil dla marki Nescafe Arabica. Sposób przekazania wyróżnika, jakim jest aromat i zapach kawy został pokazany tak, jak tylko można to sobie wymarzyć :-)
.


agencja: Publicis Conseil


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Wielki format Toyoty

wtorek, 06 maja 2008 1:05

Dla odmiany chciałbym przedstawić jakiś pozytywny przykład niestandardowego wykorzystania reklamy wielkoformatowej. Wielkie siatki winylowe coraz gęściej przykrywają fasady budynków w centrach wielkich miast. Najczęściej założenie takiej reklamy jest proste - będziemy mieć największą lub prawie największą siatkę w najlepszej lokalizacji w mieście, więc i tak każdy zauważy i zdoła zapoznać się z treścią naszej reklamy.  I tak na siatki trafiają przeformatowane lay-outy prasowe lub outdoorowe. Rzadko marketerzy podejmują próby twórczego wykorzystania specyficznego nośnika, jakim jest wielki format i stworzenia specjalnej kreacji, która np. wykorzystywałaby konkretne usytuowanie etc.  Reklama Toyoty Corolla wykorzystuje nośnik zbudowany z dwóch siatek usytuowanych na narożniku budynku, tworząc w ten sposób iluzję głebi, w jakimś sensie efekt trójwymiarowości. Nie jestem do końca przekonany, co do efektu wizualnego, ale z pewnością jest to ciekawsza reklama, bardziej przyciągająca uwagę i zapadająca w pamięć niż gdyby zawiesić zwykłą siatkę lub 2 siatki, ale nie tworzącego takiego efektu.

 

Z własnych dokonań w twórczym wykorzystaniu wielkiego formatu mogę się pochwalić niestandardową kreacją reklamy Centralwings w Gdynii wprowadzającej w 2006 r. nowe połączenia lotnicze z gdańskiego lotniska do Edynburga i Dublina -  wykorzystaliśmy tu 2 wąskie siataki na sąsiadujących budynkach, które połączył ogromny samolot Centralwings wystający delikatnie poza obrys reklamy, a wizualnie zdzierający w locie część reklamy na jednym z budynków.

Agencja: Art FM (Heads Advertising)

Dom mediowy: MindShare / The Media Insight

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

czwartek, 25 maja 2017

Licznik odwiedzin:  25 789 508  

Kalendarz

« maj »
pn wt śr cz pt sb nd
   01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 25789508
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6249
Bloog istnieje od: 3422 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Bloog.pl