Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 405 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Sezonowy wysyp nowych kampanii marek piwnych - Żubr, Lech, Tyskie, Redd's czy może Strong?

sobota, 30 kwietnia 2011 23:50

Jak co roku gdy tylko temperatura powietrza przekroczy magiczną barierę 20°C browary zarzucają nas nowymi kampaniami swoich marek, by zdobyć odpowiednią pozycję w umysłach konsumentów przed wakacyjnym szczytem konsumpcji piwa. Przyznam, że w tym roku szczególnie czekałem na nową kampanię piwa Żubr, po tym jak Kompania Piwowarska zmieniła agencję pracującą dla tej marki. 

.

agencja:  Paralotna

 

Nowy spot i billboardy Żubra, które wiszą już na mieście, zostały przygotowane przez agencję Paralotna, która przejęła obsługę tej marki od PZL.  Zaskakujące jest jednak to, że nowa kampania w zasadzie niczym się nie różni (poza elementem promocyjnym) od komunikacji tworzonej przez PZL. Po co więc zmieniono agencję?  Jest poprawnie, zgodnie z linią wytyczoną wiele lat temu przez PZL, ale szczerze mówiąc liczyłem na jakąś nową jakość, a dostałem starego dobrego Żubra z puszczy...

.

  

Tymczasem młodzieżowa marka Lech, należąca do Kompanii Piwowarskiej, również zmieniła niedawno agencję i tydzień temu z wielką pompą przeprowadziła premierę swojego nowego spotu TV, który kręcono w Argentynie...

.

agencja:  McCann Erickson  /  reżyseria: Frederik Callinggard

 

W przypadku Lecha nowa odsłona jest rzeczywiście znacznie ciekawsza i wciągająca niż ubiegłoroczne spoty Grandes Kochonos z wielką ciężarówką - wszystko wygląda bardzo "międzynarodowo", fajna muzyka, niezły casting. Tak przygotowany Lech może śmiało walczyć z globalnymi zielonymi brandami czyli Heinekenem i Carlsbergiem. Dodatkowo marka tradycyjnie już jest bardzo aktywna w sieci poprzez swój fanpage na Facebooku, kanał na YouTube i swój serwis www.lech.pl.

.


Wylansowane na "narodowy skarb" piwo Tyskie znów zanudza nas kampanią, która świadczy jedynie o chorobliwej już manii wielkości, jaką mają zarządzający tym brandem - teraz Tyskie okazuje się być Dumą Amerykanów, co obwieszczają billboardy i bannery ze Statuą Wolności dzierżącą dumnie kufel Tyskiego.

.

.

Na razie moim cichym faworytem wśród nowych kampanii piwnych jest nowy spot piwa Redd's oparty o bajkowy motyw z Czerwonego Kapturka i hasło:  Ciekawość - pierwszy stopień do Redd'sa.

.

agencja:  Grey Warszawa

 

Kampania Redd's pachnie świeżością i myślę, że całkiem celnie pozycjonuje markę w walce o kobiecą grupę docelową, zachęcając panie do pofolgowania własnej ciekawości i spróbowania czegoś nowego.

Na sam koniec zostawiłem sobie piwo Strong - jedyną markę z portfolio Grupy Żywiec, która przyciągnęła moją uwagę swoją nową kampanią - nota bene przygotowaną przez agencję PZL, która do niedawna pracowała dla konkurencyjnego Żubra.... Nowy spot wieńczy slogan: Strong. Szlachetny gatunek.

.

agencja:  PZL

 

W sumie trudno ocenić czy to spot rozpoczynający jakiś nowy rozdział w komunikacji Stronga czy jednorazowy "popis" animacji 3D pod postacią smoka.  A może ów smok ma się stać ikoną marki? Trzeba poczekać do kolejnego spotu, by coś więcej powiedzieć - na razie wygląda to trochę tak, że bohatera trzeba siłą zmusić do wypicia Stronga, bo bez interwencji skrzydlatego bazyliszka raczej, by po niego nie sięgnął. 

A który spot Wam się najbardziej spodobał?  Dajcie znać w ankiecie poniżej!


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Kaskaderskie wyczyny młodych gniewnych w kontrowersyjnej kampanii marki Wrangler

czwartek, 28 kwietnia 2011 22:17

O słynnej już kampanii We are animals jeansowej marki Wrangler miałem już okazję pisać na moim blogu, ale jej najnowsza odsłona jest bardzo specyficzna - przyciąga uwagę mocnymi zdjęciami i wzbudza skrajne emocje.

Zamiast ludzi pokazanych w naturalistyczny, zwierzęcy sposób na tle przyrody - jak to miało miejsce w pierwotnym koncepcie We are animals - aktualna odsłona kampanii, zatytułowana Stunts [Wyczyny kaskaderskie], przedstawia ludzi w szokujących, ekstremalnych ujęciach.

.

 

Mamy więc chłopaka, który swoim ciałem tłucze okno i spada na ziemię w odłamkach szkła; jest też para, która biega po mieście w płonących ubraniach, a na jednym ze zdjęć widać dziewczynę z śladami krwi na twarzy.

W zasadzie tylko tytuł kampanii wskazuje, że są to kaskaderzy, bo same zdjęcia wykorzystywane w reklamach mogą być przecież dowolnie interpretowane, a brak jakiegokolwiek tekstu poza sloganem We are animals wręcz zaprasza do takich interpretacji...

Do kampanii outdoorowej, którą możemy aktualnie oglądać na naszych polskich ulicach (trzy zdjęcia poniżej) w formie wielkoformatowych siatek oraz citylightów, przezornie wybrano dość "bezpieczne" zdjęcia...

.

.

Fotografie przedstawiają chłopaka, który w wyskoku tłucze szybę lub spada w otoczeniu odłamków szkła.

.

.

Mimo, że te konkretne zdjęcia wykorzystane w polskiej kampanii Wranglera są jeszcze stosunkowo "łagodne", to i tak robią wrażenie, a dzięki nim reklamy Wranglera zdecydowanie wyróżniają się z tłumu innych outdoorowych kreacji marek odzieżowych. 

.

Mimo, że sam pomysł kreatywny tej odsłony kampanii Wranglera nie do końca do mnie trafia, to jednak uważam, że jest to mocna, wyrazista kampania, która wzmocni pozycjonowanie marki i jej rozpoznawalność.

 

 

W tym samym czasie trwają u nas dwie inne kampanie outdoorowe popularnych marek jeansowych - Big Star oraz Levi's - ale zestawienie ich obok siebie kompletnie nie miałoby sensu. Wrangler gra już w zupełnie innej lidze!

.

.

Fotografie Wranglera niewątpliwie mają w sobie duży ładunek emocji i całkiem skutecznie przekazują takie wartości jak wolność, swoboda, otwartość na ryzyko, życie na całego, ale i na krawędzi - wartości nieco kontrowersyjne, dwuznaczne, ale z pewnością atrakcyjne i pociągające dla młodej grupy docelowej.

.

agencja:  Fred & Farid, Paris (Francja)

Creative Director: Frederic Raillard
Fotograf:  Cass Berd

.



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Woda Evian pozwoli Ci odnaleźć w sobie tańczące dziecko

niedziela, 24 kwietnia 2011 11:48

Francuska marka wody źródlanej Evian, która 2 lata temu podbiła internet swoim zabawnym spotem pt. Roller Babies [Bobasy na wrotkach] powraca z kontynuacją kampanii reklamowej prowadzonej pod hasłem Live Young [Żyj młodo]. Bobasy na wrotkach były tak ogromnym hitem wirusowym, że trafiły nawet do Księgi Rekordów Guinnessa za przekroczenie 45 milionów wyświetleń tego spotu na YouTube - reklama zyskała popularność nawet w krajach, w których marka Evian jest niedostępna.  Nowa kampania będzie więc zapewne porównywana z utytułowanym poprzednikiem, choć już z góry można założyć, że takiego sukcesu nie odniesie.

.

 

Najnowsza odsłona kampanii Evian realizuje przesłanie "Baby Inside" czyli przekonuje nas, że wszyscy mamy ukryte w sobie dziecko, które trzeba jakoś wyzwolić. 

Oczywiście picie wody Evian ma nam w tym pomóc, bo jak wiadomo dzięki Evian będziemy żyć młodo... Spot fimowy wykorzystuje postaci dorosłych ludzi ubranych w białe koszylki z wizerunkami ciała małego dziecka od szyi w dół, w różnych pozach - za pomocą poklatkowego montażu uzyskano zabawny efekt tańczącego bobasa.

.

Najpierw do sieci wypuszczono spot w wersji 90-sekundowej wykorzystujący jako podkład utwór Wordy Rappinghood, wyprodukowany przez DJ Mehdi and Uffie, a dopiero na czerwiec w wybranych krajach zaplanowano regularną kampanię telewizyjną. W kampanii telewizyjnej wykorzystywany będzie spot 60-sekundowy z utworem Rapper's Delight Gangster Paradise jako ścieżką dźwiękową - utwór ten znamy już z wcześniejszego spotu Roller Babies (ta wersja reklamy poniżej).

 

Oczywiście są też różne działania wspierające w kinie, w punktach sprzedaży oraz w sieci - m.in. na fanpage'u marki na Facebooku oraz w postaci specjalnego serwisu internetowego: www.letsbabydance.evian.com, który użytkownikom pozwala wgrać za pomocą kamery komputerowej własny taniec. Celem akcji jest stworzenie najdłuższego video-clipu w historii.  


 

A w online'owym sklepie Evian można sobie kupić taką koszulkę, jak te wykorzystane w nowej reklamie Evian, za jedyne 30 EURO! Jednym słowem udało się z kampanijnego gadżetu zrobić całkiem obiecującą maszynkę do zarabiania pieniędzy - jestem pewien, że znajdzie się całkiem sporo osób, które chętnie sobie kupią taką zabawną koszulkę, która przecież niesie ze sobą również całkiem fajne, pozytywne przesłanie.

 

agencja:  BETC Euro RSCG, Paris (Francja)

Global Creative Director: Rémi Babinet
Art Director: Agnès Cavard
Copywriter: Valérie Chidlovsky
Director: Legs

 

Podsumowując, najnowsza kampania Evian wielkiego szału nie robi, ale całkiem skutecznie wzmacnia dotychczasowe pozycjonowanie marki, zgrabnie nawiązuje do poprzedniej kampanii oraz ma bardzo wyrazisty i charakterystyczny kod wizualny, który skutecznie odróżnia ją od komunikacji konkurencji. Plus zyski ze sprzedaży koszulek!



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Cukierki Skittles w najnowszej kampanii namawiają do skosztowania tęczy

czwartek, 21 kwietnia 2011 22:35

Ten rok ewidentnie należy do owocowych cukierków Skittles - co chwila pojawiają się bowiem nowe, oryginalne spoty reklamowe tej marki, których nie sposób zignorować. Zaledwie trzy tygodnie temu pisałem o nietypowej "interaktywnej" kanadyjskiej kampanii Skittles prowadzonej pod hasłem Touch the Rainbow, a już pojawiły się trzy nowe amerykańskie spoty, w których tęcza - znak rozpoznawczy marki - znów odgrywa centralną rolę... 

.

 

We wszystkich spotach tęcza produkuje niezwykły deszcz cukierków Skittles, ale każda z opowiedzianych sytuacji jest równie dziwna, co zapadająca w pamięć. W pierszym spocie pt. Park  oglądamy surrealistyczną wizję, w której posępne ptaszyska o ludzkich cechach wydziobują Skittlesy wylatujące hurtem z niezwykłej tęczy, jaka wykwitła nad głową bohatera delektującego się cukierkami na ławce w parku.

Drugi spot pt. Door [Drzwiczki] ma w sobie coś z klimatu Alicji w Krainie Czarów - bohater mija pokój, w którym przypadkiem spostrzega dziwne małe drzwiczki usytuowane na środku ściany... Któż by nie zajrzał, co się za nimi kryje?  Find the Rainbow. Taste the Rainbow [Znajdź tęczę. Spróbuj tęczy] - zachęca finałowe hasło. 

.

 

Trzeci spot pt. Borrow [Pożyczanie] z humorem pokazuje, że zbytnia chciwość może nieco uszkodzić tęczę...  Salvage the Rainbow. Taste the Rainbow [Ocal tęczę. Spróbuj tęczy] - głosi końcowy slogan.

 

agencja:  TBWA\Chiat\Day, New York (USA)

reżyseria:  Ulf Johansson


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Dziwni mieszkańcy irlandzkiego miasteczka Clonmel w nowej kampanii jabłecznika Magners Irish Cider

poniedziałek, 18 kwietnia 2011 23:01

Najpopularniejszy na Wyspach Brytyjskich irlandzki jabłecznik czyli Magners Irish Cider powraca z nową kampanią telewizyjną, którą kontynuuje zapoczątkowaną w ubiegłym roku linię komunikacyjną opartą o slogan: There's Method in the Magners [Jest metoda w Magners]. Podobnie jak w kampanii z 2010 roku również teraz akcja spotów osadzona została w małym irlandzkim miasteczku Clonmel, w pobliżu którego znajdują się sady oraz zakład produkujący Magners Cider - z 17 odmian jabłek... 

.

.

Pierwszy spot pt. Bees [Pszczoły] opowiada historię niejakiego Eamonna, jednego z mieszkańców Clonmel, bez którego jabłecznik Magners nie byłby taki sam.  Bez Eamonna i jego pszczół zapylających jabłonie w sadach wokół Clonmel nie udałoby się bowiem zachować unikalnego smaku Magners Irish Cider pochodzącego z kompozycji 17 odmian jabłek.

.

 

Drugi spot pt. Strongmen promuje specjalny nowy wariant jabłecznika Magners Golden Draught, który produkowany przy użyciu większej proporcji małych jabłek odmiany Dabinett i Michelin.  Wyciskanie takich twardych małych jabłek wymaga więc prawdziwego siłacza, takiego jak Tommy Flynn, bohater poniższego spotu.

.

agencja:  The Red Brick Road

reżyseria:  Ivan Zacharias

produkcja:  The Mill


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 582 037  

Kalendarz

« kwiecień »
pn wt śr cz pt sb nd
    010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28582037
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl