Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 411 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Wysmaruj się czekoladą i bądź kuszący jak AXE Dark Temptation

środa, 29 kwietnia 2009 0:14

Unilever przeprowadza właśnie na polskim rynku kolejną kampanię swojej marki AXE - tym razem promowany jest nowy wariant dezodorantu o nazwie AXE Dark Tempatation [Ciemna Pokusa] czyli zapach "czekoladowy"... 



Widać, że globalne projekty dla tej marki świetnie się sprawdzają na wielu rynkach, także w Polsce. Najwyraźniej młodzi chłopcy, których targetuje AXE są po prostu bardzo podobni do siebie pod każdą szerokością geograficzną i żywo reagują na każdą kolejną porcję erotycznych sugestii, jakie w swojej komunikacji regularnie serwuje im marka AXE. Spot reklamowy AXE Dark Temptation z postacią apetycznego Chocolate Man'a zrobił już niezłą karierę wirusową - mimo, że nie ma w nim przecież nic szczególnie szokującego czy kontrowersyjnego. Film zdobył Złotego Lwa na festiwalu reklamy Cannes 2008.


agencja: VegaOlmosPonce, Buenos Aires

Kampania prasowa i outdoor'owa nowego wariantu AXE przypomina w swojej estytyce słynną polską kampanię Kinder Bueno sprzed dobrych kilku lat, gdy marka ta próbowała wyjść poza target dziecięcy - na plakatach pojawiły się wówczas twarze młodych atrakcyjnych ludzi z ustami pobrudzonymi czekoladą, a wszystko podane w lekko erotycznym sosie, w telewizji zaś leciał nieśmiertelny spot do piosenki "Enigma" Amandy Lear.



AXE nie poszerza grupy docelowej, a jedynie dostarcza w swojej komunikacji to, co do tej pory świetnie się sprawdzało we wcześniejszych kampaniach, takich jak: Villa Axe, Axe Vice: Dziewczynki stają się niegrzeczne czy ostatnia AXEjet.



Nowy czekoladowy AXE obiecuje, że po jego zastosowaniu staniesz się tak kuszący, że kobiety będą Cię chciały schrupać żywcem - w zasadzie nic nowego, przecież AXE mówi to na różne sposoby od swojego re-launchu parę lat temu. Teraz mamy tylko atrakcyjne dla oka "Reason To Believe" - w końcu która z pań nie ma czasem ochoty na kawałek dobrej czekolady...



Gdyby ktoś chciał sprawdzić na własnej skórze, jak to jest być Chocolate Man'em to polecam specjalną grę internetową na http://game.axedarktemptation.com/site/.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Honda City przyciąga uwagę niestandardowymi reklamami

wtorek, 28 kwietnia 2009 1:00

Niektóre marki zatrudniają popularnych celebrytów, jak np. omawiany ostatnio Volkswagen, a inne próbują przyciągnąć naszą uwagę niestandardowymi formatami swoich reklam - jak to robi Honda w prowadzonej aktualnie w prasie i na outdoorze kampanii modelu Honda City.  Kampania prowadzona jest pod hasłem: Nowa Honda City. Wyróżnij się, które to hasło zostało dosłownie przełożone na wyróżniające się czyli niestandardowe formaty reklamowe:

 - billboardy 2D z fragmentem maski samochodu wystającym poza jego obszar;




agencja: Communication Unlimited

- w czasopismach ponoć pojawiły się podobne lay-out'y z maską samochodu wystającą poza standardowy obszar reklamy i oblaną tekstem redakcyjnym, ale dotychczas nie natrafiłem na taką reklamę;

- natrafiłem natomiast na niestandardową wklejkę w tygodniku WPROST, której "niestandardowość" polega na wycięciu kształtu tyłu samochodu w rozwijanej części wklejki;


wklejka po rozłożeniu / Wprost - nr 17/2009


pierwsza strona wklejki / Wprost - nr 17/2009


- W co najmniej kilku czasopismach natrafiłem natomiast na zupełnie standardowe reklamy Hondy City, które - nie oszukujmy się - są nudne i sztampowe do bólu...  i niczym się nie wyróżniają spośród wielu im podobnych reklam motoryzacyjnych.


standardowa reklama prasowa /  Viva!

Zastanawia mnie polityka cenowa wydawnictw, które wszelkiego typu niestandardowe reklamy wyceniają bardzo drogo, co skutecznie odstrasza od stosowania takich rozwiązań. Reklama o nieregularnym kształcie, której powierzchnia jest mniejsza niż standardowy Junior Page potrafi często kosztować więcej niż Full Page. 

O ile w przypadku outdooru można łatwo zrozumieć i uzasadnić, że koszt instalacji dodatkowych elementów wystających poza standardowy nośnik może znacząco wpłynąć na cenę takiej kampanii, o tyle w prasie godzina pracy więcej przy układaniu tekstu redakcyjnego wokół takiej nietypowej reklamy z pewnością nie uzasadnia jej horrendalnej ceny.

W obliczu kryzysu budżety na reklamę prasową w wielu branżach będą pierwszymi, które marketerzy będą ciąć. Już teraz przeglądając dowolne czasopismo widać gołym okiem, że reklam prasowych jest po prostu MAŁO! Czy w tych okolicznościach przyrody - przy kurczących się nakładach i malejącym czytelnictwie - wydawcy nie powinni być bardziej otwarci na potrzeby marketerów?? Miejmy nadzieję, że w końcu się ockną i zrozumieją, że w ich najlepszym interesie jest sprawić, by reklama prasowa była bardziej elastyczna, efektowna i zaskakująca przy konkurencyjnym do innych mediów CPT.

W nr 17 tygodnika Wprost, w którym pojawiła się omawiana powyżej niestandardowa wklejka Hondy City, doliczyłem się ogółem 8 reklam marek samochodowych: Audi A4, Citroen C3 Picasso, Lexus, Peugeot 308, Fiat Bravo, Nissan, Suzuki Swift i Honda City. W większości są to standardowe reklamy Full Page lub mniejsze. Jak myślicie, którą reklamę zapamiętałem?


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Małżeństwo Seal i Heidi Klum promują Volkswagena Tiguan

sobota, 25 kwietnia 2009 22:36

Znana para celebrytów - brytyjski piosenkarz Seal oraz niemiecka supermodelka Heidi Klum - zostali zaangażowani do promowania Volkswagena Tiguan.



Kampania bazuje na różnicach temperamentów małżonków, a co za tym idzie - ich diametralnie różnych sposobach użytkowania samochodu - w obu przypadkach Tiguan daje radę.  W tle można usłyszeć najnowszą piosenkę Seal'a - Living the Right Life.




Seal od jakiegoś czasu uczestniczył w imprezach promujących różne modele Volkswagena, zaś jego piękna żona już jako dziecko podróżowała kultowym garbusem, którego posiadali jej rodzice.



Para podpisała 3-letni kontrakt z Volkswagenem, którego biuro prasowe argumentuje, że Seal i Heidi jako nowoczesne małżeństwo reprezentujące naturalność, tolerancję i globalną otwartość świetnie pasują do wizerunku marki Volkswagen. 



Heidi Klum jako modelka ma już spore doświadczenie i dorobek reklamowy.  W Polsce znamy ją głównie z reklam produktów do pielęgnacji włosów firmy Schwarzkopf - marka Taft.



Na świecie Heidi Klum znana jest z bycia jedną z ambasadorek marki ekskluzywnej damskiej bielizny Victoria's Secret.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Piosenkarka Duffy wzbudza kontrowersje w najnowszej reklamie Diet Coke

czwartek, 23 kwietnia 2009 0:50
Czytając komentarze, jakie pojawiają się pod najnowszym spotem Diet Coke z udziałem walijskiej piosenkarki Duffy można by odnieść wrażenie, że jest to największy gniot reklamowy, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. Na Wyspach Brytyjskich kampania wystartowała 18 lutego 2009 - dokładnie przy okazji transmisji z rozdania nagród muzycznych Brit Awards, gdzie Duffy zgarnęła trzy najważniejsze statuetki: dla najlepszej wokalistki brytyjskiej, najlepszego brytyjskiego albumu oraz za debiut roku. Szybko rozgorzała tam dyskusja, jak to się stało, że Coca-Cola wypuściła reklamę, w której Duffy kradnie rower, jeździ nim w nocy bez świateł i bez kasku, a na dodatek śpiewa żabim głosem kawałek "I've Gotta Be Me" pochodzący z repertuaru Sammy'ego Davis'a Juniora.


agencja: Mother London

Przyznaję, że po pierwszym obejrzeniu miałem mieszane odczucia, ale z każdym kolejnym razem spot podoba mi się coraz bardziej.  Być może ma to związek z faktem, że po prostu bardzo lubię Duffy, a jej oryginalna barwa głosu wzbudza we mnie zdecydowanie pozytywne reakcje.  Ten mały wypad rowerowy odbieram jako coś rozgrywającego się raczej na poziomie jej wyobraźni - coś w rodzaju chwilowej ucieczki myślami. Lekko oniryczny charakter tej przejażdżki sugeruje już sam śpiew Duffy oraz specyficzne reakcje osób, które mija na swojej drodze, jak również scena w której jeździ rowerem po supermarkecie. 

Protesty organizacji w rodzaju Royal Society for the Prevention of Accidents czy National Cyclists' Organisation CTC, które potępiają reklamę z Duffy i utrzymują, że promuje ona niebezpieczne zachowania na drodze rozpatrywałbym w charakterze niezłego dowcipu i próby bycia świętszym od papieża.  Czy te organizacje protestują, gdy w hollywoodzkim filmie akcji bohaterowie łamią wszelkie przepisy drogowe?

Przy okazji tej kampanii warto też zwrócić uwagę na fakt, że jest to początek nowego pozycjonowania Diet Coke, która po wprowadzeniu męskiej Coke ZERO, adresuje swoją komunikację tylko do młodych i aktywnych kobiet. Tym samym koncept reklamowy określany jako "Diet Coke Break" czy "Hunk Break" [przerwa z mięśniakiem], który przewijał się od lat 90-tych w spotach telewizyjnych Diet Coke trafił do lamusa.  Dla przypomnienia kilka archiwalnych reklam, w których pracownice biura robią sobie o 11:30 małą przerwę, żeby popatrzeć na fajnego mięśniaka, który gasi pragnienie pijąc Diet Coke...   









Warto też wspomnieć, że Duffy nie jest pierwszą gwiazdą wspierającą Diet Coke - młoda Walijka znalazła się w całkiem niezłym towarzystwie, bo w przeszłości Diet Coke wspierali m.in.: Whitney Houston, Paula Abdul, Jerry Hall, Kate Beckinsale ... oraz Elton John ;-)








Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Gwarantowane mocne doznania w reklamie intymnego żelu K-Y Intense

wtorek, 21 kwietnia 2009 22:25
Po reklamach specyfików na hemoroidy, prostatę, erekcję czy maszynkach do golenia bikini przyszedł czas na kolejny ciekawy produkt - słynny intymny żel K-Y w wersji Intense dla pań. Producent żelu K-Y Intense gwarantuje jego użytkowniczkom większe podniecenie i pełną satysfakcję podczas stosunku, co zostało ponoć udowodnione naukowo! Nowojorska agencja Mother przygotowała 3 spoty telewizyjne, w których dwie pary dzielą się swoimi wrażeniami po użyciu wspomnianego żelu. 

W dwóch spotach występują Państwo Mark. W pierwszym z nich Pani Mark otwarcie wyznaje, że są raczej "powściągliwą parą"... po czym na około 12 sekund zapada niezręczne milczenie.  Pani Mark w końcu budzi się z letargu i wyjaśnia, że dzięki żelowi K-Y Intense ten wielki moment jest... jak wybuch gejzera.

spot #1 "Silence"


W drugim spocie możemy zaobserwować lekkie ożywienie Pana Marka, który tym razem przerywa płynną wypowiedź swojej żony wrzutkami w rodzaju: "I fold my socks" [zrolowałem skarpetki]  czy "She's a screamer!" [Ona krzyczy (w czasie orgazmu)].

spot #2  "Socks"



Bohaterami trzeciego spotu są Państwo Gignac - w tym przypadku to Pan Gignac bierze na siebie ciężar przedstawienia niewątpliwych zalet żelu K-Y Intense, bo jego żona przez cały spot wygląda jakby właśnie zobaczyła ducha i nie jest w stanie wykrztusić z siebie ani słowa. W warstwie wizualnej dowiadujemy się jednak, że Pani Gignac swój wielki moment porównałaby do sygnału syreny wydawanego przez ogromny parowiec...


spot #3  "Shocked"

agencja: Mother, New York
reżyseria: David Shane

Niby nic wielkiego - dość skromne produkcje, bez efektów specjalnych, bez szokowania erotyzmem, humor co najmniej specyficzny, ale myślę, że dzięki temu ta kampania zostanie dostrzeżona i zapamiętana ;-)

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 581 973  

Kalendarz

« kwiecień »
pn wt śr cz pt sb nd
  0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28581973
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl