Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 440 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Dotknij ekranu i poczuj tęczę w najnowszej interaktywnej kampanii Skittles

czwartek, 31 marca 2011 23:37

Niedawno pisałem o wyróżniających się swoją oryginalnością, a czasem wręcz dziwnych kampaniach kolorowych cukierków owocowych Skittles, a już mamy kolejny, nowy przykład takiej właśnie kampanii. Tym razem hasło kampanii brzmi: Touch the Rainbow [Dotknij tęczy] i należy je interpretować bardzo dosłownie - mamy bowiem dotknąć palcem wskazującym to miejsce ekranu, w którym pojawia się cukierek Skittles!

.

 

...i jak tam?  Poczuliście tęczę? Nie? To macie jeszcze 4 szanse, bo w ramach nowej kampanii przygotowano pięć różnych spotów, w których Wasz palec może zdziałać cuda na ekranie - np. w spocie Cage Cop może zatrzymać samochód z uciekającym złodziejem Skittles.  Tylko pamiętajcie - palec wskazujący przystawcie do ekranu w miejscu, gdzie pojawia się czerwony Skittles!

.

 

Nowe spoty Skittles pojawiły się w sieci zaledwie 3 dni temu, a już nieźle wirusują na YouTube - pierwszy ze spotów pt. Cat ma na koncie 1 milion wyświetleń, a pozostałe po 100-200 tysięcy. W trzecim spocie pt. War Finger [Palec wojenny] macie niepowtarzalną szanse znaleźć się w środku wojennej potyczki.

.

 

Jest też jeden spot pt. Hitchhiker [Autostopowicz] dla tych, którzy zamiast palca wskazującego woleliby wykorzystać swój kciuk, ale uważajcie na tego dziwnego starszego pana na wrotkach!

.

 

No i na deser został nam naprawdę przedziwny przypadek pt. Skittles Girl - są jacyś chętni, żeby swoim palcem zranić taką cukierkową dziewczynę? 

.

.

Jest wszakże jeden warunek - znów trzeba dotknąć palcem ekranu we wskazanym miejscu... Ale pamiętaj, wykorzystywanie dziewczyny dla jej Skittlesów to bardzo naganne zachowanie!

.

agencja:  BBDO Toronto (Kanada)


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Mumio na kablach czyli Kwotoreduktor Stacjonarny od Plusa

wtorek, 29 marca 2011 16:06

Kolejne odsłony kampanii sieci komórkowej Plus z udziałem kabaretu Mumio bywają różne, choć na ogół jednak trzymają dobrym poziom, szczególnie jeśli zestawi się je z dość smętnymi kampaniami pozostałych "dużych" sieci-matek czyli Ery i Orange.  Co jakiś czas w kampaniach z Mumio zdarzają się te niezwykłe przebłyski geniuszu, które na nowo przyciągają uwagę i stanowią miłą odmianę w dłużących się blokach reklamowych. Tak właśnie odbieram najnowszą kampanię oferty o wdzięcznej nazwie Kwotoreduktor Stacjonarny

.

agencja:  PZL

 

Właściwie wystarczyło po kilku kampaniach, których akcja rozgrywała się w salonie Plusa, wyciągnąć Mumio na "świeże powietrze" i od razu kampania ma bardziej wyrazisty sznyt i iskrzy się świeżym humorem. Atak został celnie wymierzony w TP SA - jasno zakomunikowane korzyści oferty, a przy tym bardzo wyrazisty element wizualny spinający kampanię w różnych mediach czyli widok dwóch meżczyzn na siedzących na słupie i dłubiących w kablach telefonicznych.

.

.

Przy okazji Kwotoreduktora Stacjonarnego warto też zwrócić uwagę, że styl "namingu" nowych promocji i ofert stał się już znakiem rozpoznawczym Plusa! Chyba żadnej polskiej marce nie udało się wypracować tak spójnego i jednoznacznie rozpoznawalnego stylu nazewnictwa, który stałby się niemal filarem brandingu marki.

.



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Co Twój mąż mógłby robić, gdyby nie oglądał akurat telewizji?

niedziela, 27 marca 2011 14:06

Australijski spot promujący MySky DVR czyli cyfrową nagrywarkę video, która umożliwia nagrywanie programów telewizyjnych i oglądanie ich później w dowolnym terminie, przynosi nam garść świeżych pomysłów na to, czym z pożytkiem dla ludzkości mogłaby się zająć brzydsza płeć, gdyby nie siedziała przyklejona do odbiornika telewizyjnego...

.

agencja:  DDB

 

Hasło kampanii głosi:  TV on your terms  [Telewizja na Twoich warunkach], a 60-sekundowy spot z humorem prezentuje 60 czynności, do których można by wykorzystać faceta uwolnionego od TV dzięki MySky DVR, który nagrywa, pauzuje i cofa programy TV na żywo.

.

.

A więc pan domu mógłby się chociażby ogolić, ogolić sobie klatę, a nawet ogolić plecy.  Mógłby też wykąpać psa lub wykąpać kota (to dwie zupełnie różne czynności...) - możliwości jest więc wiele, ale jestem przekonany, że każda pani znajdzie różne ciekawe zajęcia dla swojego partnera. Pytanie tylko, czy gdy mężczyzna wpadnie już w trans wykonywania tych niezwykłych i nowych dla niego zadań, to czy znajdzie czas i siły, by jeszcze oglądać te wszystkie nagrane programy telewizyjne...


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Co ma bikini Miss Turcji do kanapki z indykiem - w kampanii sieci restauracji Carl's Jr

czwartek, 24 marca 2011 23:16

Carl's Jr - czwarta największa w USA sieć restauracji fast-food'owych - odpaliła nową, całkiem zabawną kampanię, w której promuje Charbroiled Turkey Burger czyli kanapkę z grillowanym indykiem, która ma poniżej 500 kalorii.


W kampanii pojawia się postać Miss Turcji czyli Miss Turkey, co jest sprytnym zabiegiem, który pozwala powiązać promowane kanapki z atrakcyjną kobietą.  Wykorzystano tu bowiem identyczną pisownię słowa "indyk" (turkey) i "Turcja" (Turkey) w języku angielskim.  W spocie pojawia się więc autentyczna Miss Turcji - panna  Gizem Memiç - która paraduje przy basenie w koronie, z oficjalną szarfą Miss, przegryzając promowaną kanapkę. Co ciekawe znaleziono też istotne uzasadnienie dla finałowego rozebrania Miss Turcji do bikini - zobaczcie sami, jak to osiągnięto!

.

agencja: David & Goliath, USA

 

A wszystko to po to, żebyśmy lepiej zapamiętali ofertę nowych kanapek z indykiem od Carl's Jr...  Sex sells?

W ubiegłym roku sieć Carl's Jr zwróciła na siebie uwagę kampanią sałatek z grillowanym kurczakiem, w której wystąpiła biuściasta celebrytka Kim Kardashian, znana głównie z programów typu "reality-show". W jednej z wcześniejszych reklam Carl's Jr pojawiła się natomiast Paris Hilton. myjąca zalotnie samochód.

Można więc powiedzieć, że ta wywodząca się z Kalifornii sieć restauracji postanowiła budować swój wizerunek poprzez dość prowokacyjne łączenie fast-foodu z seksem pod postacią biuściastych panien, które nie mają zbyt wiele do ukrycia.  Poniżej możecie zobaczyć materiał z planu kręcenia reklamy z Miss Turcji.

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Kiepski marketing PKO BP w wykonaniu nowego dyrektora - Szymona Majewskiego

poniedziałek, 21 marca 2011 21:21

PKO BP - największy polski bank o wizerunku niereformowalnego molocha - zatrudnił naczelnego showmana stacji TVN, Szymona Majewskiego, do kampanii wprowadzającej nową ofertę rachunków osobistych. Kampania ta najwyraźniej ma też za zadanie odmłodzić wizerunek sędziwej marki. Wstępem do właściwej kampanii była emisja dwóch telewizyjnych teaserów, które chyba miały być zabawne, ale poczucie humoru najwyraźniej ominęło twórców szerokim łukiem. Teasery pokazywały niezbyt rozgarniętych i mocno zakompleksionych klientów PKO BP, którzy w czasie badań fokusowych dyskutują o tym, jak wyobrażają sobie idealnego pracownika PKO BP.

.

.

Teasery kończy scena, w której Szymon Majewski dostaje listowną propozycję pracy w PKO BP - co ciekawe pokazane wcześniej życzenia klientów nijak mają się do ostatecznego wyboru Majewskiego na idealnego pracownika.

Z ujawnionych dziś przez Puls Biznesu informacji wynika, że Majewski za udział w kampanii PKO zgarnie 1.7 mln zł, ale ma szanse na ponad 3 miliony zł jeśli kampania zostanie przedłużona, co może oznaczać że jest to największy tego typu deal na polskim rynku. Na budżet pierwszej fali kampanii z Majewskim zarząd PKO wyasygnował ponoć aż 45.6 milionów złotych, co również może oznaczać, że będzie to najsilniejsza kampania bankowa tego roku.

.

.

Sam wybór Majewskiego na twarz najważniejszej tegorocznej kampanii reklamowej PKO BP jest zaskakujący, ale w sumie dość naturalny - telewizyjny gwiazdor TVN najlepsze lata ma już wprawdzie za sobą, ale pozostał jednym z nielicznych pierwszoligowych polskich celebrytów, który nie miał jeszcze na koncie występu w reklamie (poza kampaniami społecznymi). Naturalnym środowiskiem dla Szymona jest kpina, pastisz, obrazoburcza parodia - w tych gatunkach Majewski czuje się dobrze i na ogół potrafi skutecznie rozśmieszyć sporą część populacji i mnie również.  W kampanii PKO BP Majewski musi być jednak poprawny, gra więc topornie, a jego żarty są tak wymuszone, że zupełnie nieśmieszne - jako dyrektor marketingu w pierwszym oficjalnym spocie robi żenujące wrażenie, z resztą pracownicy działu marketingu banku również (aż strach pomyśleć, że największy bank w Polsce mógłby zatrudniać takich ćwoków! - mowa o postaciach ze spotu TV).

.

.

Nie lubię pisać krytycznie o dokonaniach marketingowych konkurencji, ale trudno przejść obojętnie wobec tego chyba największego debiutu celebryckiego w polskiej reklamie tego roku.  Nadmuchana marketingowo premiera nowej oferty PKO BP to wszak jedynie średnio udana próba dogonienia tego, co konkurencja oferuje Klientom już od wielu lat. Reklama prasowa, która estetyką przypomina kreacje dla młodzieżowych marek, obwieszcza z dumą że: "Pomysł PKO Konta za Zero jest szalonym pomysłem, bo Szymon wyznaje zasadę, że w szaleństwie tkwi metoda". Ciekaw jestem czy ktoś powiedział Szymonowi, że w koncie za 0 zł nie ma nic szalonego, a promowane przez niego KONTO ZA ZERO wcale nie jest za 0 zł, bo niestety przy zerze mamy gwiazdkę i całkiem konkretny warunek systematycznych wpływów minimum 2000 zł miesięcznie do spełnienia, bo inaczej zapłacimy 6,90 zł.

.

.

Nowa kampania jest dziełem agencji DDB Warszawa, która niedawno wygrała przetarg PKO BP - agencji bardzo doświadczonej w kategorii bankowej, która w przeszłości obsługiwała tak znane marki jak: Eurobank, Lukas Bank, ING czy Kaspi Bank.  Format celebrycki, który jakoś bronił się w przypadku plastikowego Eurobanku, na razie zupełnie rozczarowuje w wykonaniu PKO BP - wygląda na to, że stateczny bank stara się być na siłę "cool", choć przecież wszyscy wiedzą, że "cool" nie jest. Przekaz mocno rozjeżdża się z rzeczywistością, a dodatkowo mamy wyraźną niespójność wewnętrzną. Bo jaką rolę w Grupie PKO ma teraz pełnić marka Inteligo, skoro PKO tak łapczywie wyciąga rękę po młodych i oferuje im internetowe konto za 0 zł?  Czy ta nowa strategia dyrektora Majewskiego w ogóle trzyma się kupy?

.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

sobota, 19 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  27 341 030  

Kalendarz

« marzec »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 27341030
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6253
Bloog istnieje od: 3507 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl