Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 243 501 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Magners Irish Cider stawia na swoją metodę w najnowszej kampanii reklamowej

wtorek, 30 marca 2010 1:19
Magners to eksportowa marka irlandzkiego napoju cider czyli jabłecznika. Na swoim lokalnym rynku jest sprzedawany pod marką Bulmers, ale z powodów prawnych poza Irlandią funkcjonuje jako Magners Irish Cider.  Produkowany jest od 1935 roku w miejscowości Clonmel w hrabstwie Tipperary w południowej Irlandii i znany jest z wylansowania mody na picie cider over ice.
.

.
W Wielkiej Brytanii właśnie wystartowała zupełnie nowa kampania telewizyjna Magners, która wprowadza istotne zmiany w komunikacji tej zasłużonej marki.  Akcja obu nowych spotów rozgrywa się w rodzinnymi miasteczku Clonmel, gdzie Magners jest produkowany. Dzieją się tam dziwne rzeczy, które jednak nie robią większego wrażenia na mieszkańcach.
.
Pierwszy spot pt. Straight [Prosto] opowiada historię Aidena Boyle'a lokalnego kierowcy, który swoją ciężarówką przywozi jabłka do zakładu, gdzie produkowany jest jabłecznik Magners. Boyle zawsze jedzie prosto od miejsca zbioru jabłek do zakładu produkcyjnego, aby dostarczyć jabłka jak najszybciej, gdyż najlepszy sok uzyskuje się tuż po zerwaniu jabłek.

.

.
Drugi spot pt. Catch opowiada o niepokonanej lokalnej drużynie krykieta z Clonmel, która od 1935 roku nie przegrała żadnego meczu. Najwyraźniej chwytanie spadających z jabłoni dojrzałych owoców pozwoliło zawodnikom z Clonmel dojść do perfekcji, bo jabłka z których produkowany jest Magners są zawsze w pełni dojrzałe.
  Oba spoty kończą się nowym sloganem marki: There's method in the Magners  [Jest metoda w Magners].
.

agencja: The Red Brick Road
reżyseria:  Ivan Zacharias

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Trafne bon moty Najbardziej Interesującego Mężczyzny Świata w kampanii piwa Dos Equis

niedziela, 28 marca 2010 23:46
Kampania piwa Dos Equis pt. The Most Interesting Man in the World, której poświęciłem poprzedni wpis, zyskała sławę dzięki 30-sekundowym spotom, w których głęboki głos narratora ze swadą opisuje niesamowite przymioty bohatera kampanii, podczas gdy w warstwie wizualnej oglądamy fragmenty stylizowanych na archiwalne obrazów z życia Najbardziej Interesującego Mężczyzny Świata.
.

.
Jednak po zbudowaniu świadomości kampanii pojawiły się też zabawne, krótkie 15-sekundowe spoty, w których bohater zabiera głos na różne tematy - oczywiście jak na Najbardziej Interesującego Mężczyznę Świata (NIMŚ) przystało, jego wypowiedzi to bezpretensjonalne bon moty, serwowane w barze przy butelce Dos Equis.
.
  • Najbardziej Interesujący Mężczyzna Świata o opakowaniach [packages]:

.
Koledzy, zostawcie obcisłe spodnie swoim paniom! Jeśli mogę policzyć monety w Twojej kieszeni, to lepiej wykorzystaj je, by zadzwonić do swojego krawca.

  • NIMŚ o życiu:

.
Nigdy nie jest za wcześnie, by zacząć pracować na treść swojego nekrologu.

  • NIMŚ o podrywaniu [pick-up lines]:

.
Jest czas i miejsce na to. Czas jest zawsze, a miejsce sam rozpoznasz.

  • NIMŚ o systemie dwupartyjnym [two-party system]


.
Tak naprawdę to wszyscy chcą się znaleźć na after-party.

  • NIMŚ o karierze:

.
Dowiedz się najpierw czego w życiu nie potrafisz robić dobrze, a później po prostu tego nie rób.

  • NIMŚ o jeżdzie na rolkach:

.
Nie!

  • NIMŚ o tych orzeszkach:

.
Widzicie te orzeszki? One są tu po to, by wzmagać nasze pragnienie. Mimo że nie lubię być do niczego zmuszany, to w tym przypadku zrobię wyjątek.

  • NIMŚ o samoobronie:

.
Właściwy wygląd powinien wystarczyć.

  • NIMŚ o powodzeniu u kobiet:

.
Uważaj na kobietę, która pojawia się tylko wtedy, gdy wygrywasz.

  • NIMŚ o goleniu się w miejscach intymnych [Manscaping]

.
Nie mam pojęcia, co to takiego.

Nic dodać, nic ująć  - cały on :-)

Podziel się
oceń
0
1

komentarze (0) | dodaj komentarz

Najbardziej Interesujący Mężczyzna Świata w kampanii piwa Dos Equis

piątek, 26 marca 2010 21:53
Dos Equis to meksykańska marka piwa, której historia sięga 1897 roku. Oryginalnie piwo nazywało się Siglo XX (XX wiek) - na cześć nadchodzącego XX wieku. Na butelkach dominowały dwie duże litery "X", co z czasem spowodowało zmianę nazwy piwa na Dos Equis, co po hiszpańsku oznacza "dwa iksy". Aktualne logo zawiera też wierunek Azteckiego władcy Montezumy.
.

.
Od 1973 roku piwo jest eksportowane do USA.  Dystrybucją Dos Equis w USA zajmuje się Heineken USA, który niedawno kupił tą markę od FEMSA Cerveza.
Od 2007 roku Don Equis prowadzi w USA kampanię pt. The Most Interesting Man in the World, która okazała się jednym z największych sukcesów branży piwowarskiej ostatnich lat, skutecznie pozycjonując tę markę w segmencie premium. Autorem kampanii jest agencja Euro RSCG New York, która dzięki niej niedawno przejęła również obsługą marki Heineken w USA.
.


Tradycyjnie grupą docelową piwa są mężczyźni w wieku 20-40 lat, a w efekcie w piwnych reklamach występują głównie reprezentanci tej grupy wiekowej. Tymczasem bohater kampanii piwa Dos Equis to mężczyzna w sile wieku, esencja dojrzałej męskości, na oko może mieć jakieś 60-65 lat - już ten fakt pozwolił tej kampanii skutecznie odróżnić się od konkurencji, a dzięki odpowiedniej dawce humoru, dystansu i wysokiej jakości kreacji marka stała się powszechnie pożądana. W rolę Najbardziej Interesującego Mężczyzny wciela się mało znany 71-letni aktor Jonathan Goldsmith.
.

.
Co wiemy o Najbardziej Interesującym Mężczyźnie na Świecie?  Otóż w spocie z 2007 roku narrator (Will Lyman) informuje nas, że: policja często go przesłuchuje ponieważ uważają go za interesującego; jego broda doświadczyła więcej niż całe ciało przeciętnego mężczyzny; a jego krew pachnie jak woda kolońska - He is the Most Interesting Man in the World...
.

.
Znany jest z tego, że jego wejście do pokoju potrafi wyleczyć z narkolepsji, a jego karta dawcy organów obejmuje również jego brodę. Jest kochankiem, a nie wojownikiem, ale jest również wojownikiem, więc nie kombinuj!


.
Dużo ciekawych rzeczy dowiadujemy się ze spotu radiowego, bo kampania Dos Equis obejmuje również takie media jak: radio, prasa, outdoor i internet: http://dosequis.com.
.

 copy:  Żyje się tylko raz. Upewnij się, że to wystarczy

A więc: Jego urok jest tak zaraźliwy, że tworzone są szczepionki na to; wiele lat temu zbudował miasto z klocków, a teraz ponad 600 tysięcy ludzi mieszka i pracuje w tym mieście; za każdym razem gdy idzie popływać pojawiają się delfiny; obcy z UFO prosili go, żeby ich zbadał; jeśli on da ci wskazówki, nigdy się zgubisz, a nawet dojdziesz na miejsce 5 minut wcześniej; jego legenda wyprzedza go tak, jak błyskawica wyprzedza burzę...
.

.
Jego osobowość jest tak magnetyczna, że nie może nosić przy sobie kart kredytowych; nawet jego wrogowie podają go jako osobę kontaktową na wypadek nieszczęścia; nigdy nie mówi, że coś smakuje jak kurczak, nawet kurczak!
.

.
Ludzie spijają każde jego słowo, nawet przyimki; mógłby rozbroić cię swoim wyglądem... lub swoimi rękoma; jak wolisz; zna francuski - po rosyjsku.
.
Kluczowa sprawa! Bohater tej kampanii otwarcie mówi: I don't always drink beer, but when I do, I prefer Dos Equis. Stay thirsty, my friends!  [Nie zawsze piję piwo, ale gdy już je piję, to wolę Dos Equis.  Pozostańcie spragnieni, przyjaciele!]. Ten facet rzeczywiście wygląda tak, jakby wolał np. szkocką, a po piwo sięga sporadycznie. Cóż za szczerość i odwaga po stronie marketera, żeby bohater reklamy piwa przyznawał, że piwo nie jest jego ulubionym napojem, ale właśnie taką szczerością zdobywa się klientów. 
.

.
Copywriterzy pracujący przy tej kampanii muszą mieć naprawdę niezłą zabawę wymyślając teksty dla narratora - najnowszy spot z marca 2010 (powyżej) to chyba jeden z najlepszych pod tym względem:  Nie obawiałby się pokazać swojej kobiecej strony, gdyby ją miał; jego matka ma wytatuowane słowo "syn"; w muzeach pozwalają mu dotykać dzieł sztuki... On jest Najbardziej Interesującym Mężczyzną na Świecie.
.

        copy: Happy Hour to godzina po tym, gdy wszyscy z Happy Hour już wyszli.

Łatwo można sobie wyobrazić taką kampanię z udziałem znanego celebryty, np. gwiazdora hollywoodzkiego - ktoś taki jak Michael Douglas, Robert De Niro czy Donald Sutherland mógłby łatwo i szybko nadać marce prestiż, ale siłą tej kampanii jest właśnie zbudowanie wyrazistego fikcyjnego bohatera. Najbardziej Interesujący Mężczyzna na Świecie jest tańszy, bezpieczny i bardziej wiarygodny niż jakikolwiek sowicie opłacony gwiazdor. 
.

.
Wkrótce napiszę ponownie o kampanii Dos Equis i słynnych bon motach Najbardziej Interesującego Mężczyzny na Świecie.

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Pokochaj swoją waginę ... i nadaj jej imię!

czwartek, 25 marca 2010 0:05
Tydzień temu na Wyspach Brytyjskich rozpoczęła się interesująca i nieco kontrowersyjna kampania teaserowa marki Mooncup. Na billboardach oraz na panelach reklamowych w metrze pojawiły się plakaty z potocznymi, slangowymi słowami, które bywają używane na określenie pochwy (waginy) - takimi jak: coochie, frufru, bajingo czy vayjay.
.

.
Słowa te napisane zostały typowo kobiecą czcionką, bogatą w ornamenty i tak ułożone, by tworzyć charakterystyczny dla kobiecego wzgórka łonowego kształt trójkąta. Jedyną wskazówką odnoszącą się do marki stojącej za tą kampanią jest adres strony internetowej podany w dolnej części plakatów: loveyourvagina.com czyli pokochajswojąwaginę.com. Ktoś tu chyba zainspirował się słynną książką pt. Monologi waginy autorstwa Eve Ensler.
.

.
A więc by dowiedzieć się czegoś więcej o tej kampanii trzeba wejść na podaną stronę internetową. Wówczas odkrywamy, że Mooncup to specjalne menstruacyjne kubeczki [kapturki?] dopochwowe wielokrotnego użytku wykonane z silikonu - wygodna alternatywa dla podpasek i tamponów. Marka Mooncup pojawiła się na rynku w 2002 roku i dotychczas nie reklamowała się na taką skalę, a swoją rosnącą sprzedaż zawdzięcza głównie word-of-mouth zadowolonych klientek. 
.

.
Muszę przyznać, że ubawił mnie styl w jakim Mooncup mówi do swoich potencjalnych Klientek na tej stronie. Np. obok wizerunku kubeczka Mooncup umieszczono gwiazdkę, a pod nim przypis o następującej treści: yes it does go where you think it does  [tak, to się wkłada dokładnie tam, gdzie myślisz, że się to wkłada]
.
.

.
Mooncup jest delikatny i nie wysusza pochwy, jest wykonany z hypoalergicznego silikonu, potrafi zebrać trzy razy więcej cieczy niż najbardziej chłonny tampon i można go używać przez wiele lat, co daje konkretne oszczędności, a dodatkowo jest korzystne dla środowiska (jak obliczono przeciętna kobieta zużywa 12 000 podpasek lub tamponów w ciągu swojego życia). Główną atrakcją strony internetowej loveyourvagina.com jest jednak konkurs na czułe określenie waginy, który ma wyłonić pięć takich najpopularniejszych słówek. W tym momencie na prowadzeniu umocniły się trzy określenia: #1  Moot; #2 The downtown dining and entertainment district; #3 Cunt - chyba nie muszę dodawać, że #2 to mój osobisty faworyt ;-)



agencja: St Luke's
Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Hugh Jackman dostaje pozytywnego kopa od Lipton Ice Tea

wtorek, 23 marca 2010 21:56
Wczoraj wystartowała pierwsza globalna kampania mrożonej herbaty Lipton Ice Tea, w której występuje australijski aktor Hugh Jackman. W styczniu ogłoszono, że Jackman podpisał kontrakt, zgodnie z którym przez najbliższe 3 lata będzie międzynarodowym ambasadorem marki Lipton Ice Tea.
Najnowsza kampania prowadzona jest pod hasłem Drink Positive i składa się z dwóch spotów. Pierwszy z nich zatytułowany Tokyo Dancing Hotel właśnie widziałem w polskiej telewizji - jeden łyk mrożonej herbaty pobudza Jackmana do niezłej tanecznej jazdy...
.

.
Hugh Jackman znany jest w Polsce głównie z ról w hollywoodzkich filmach, takich jak seria X-Men, komedia romantyczna Kate & Leopold czy epicki obraz Australia, gdzie wystąpił u boku Nicole Kidman. Niewiele osób wie, że Jackman zaczynał swoją karierę na deskach teatrów muzycznych występując w takich musicalach jak Beauty and the Beast, Oklahoma! czy The Boy from Oz, za który otrzymał nagrodę Tony Award. Taki background zawodowy z pewnością był przydatny przy kręceniu pierwszego spotu - materiał making of pokazuje, że na planie Jackman radził sobie całkiem nieźle.


.
Drugi spot pt. Hard Day's Work rozgrywa się na planie filmowym na plaży, gdzie Jackman odgrywa scenę pocałunku z meksykańską aktorką Aną de la Reguera, a następnie robi sobie przerwę, by odświeżyć się łykiem Lipton Ice Tea.
.

agencja: DDB Paris  /  reżyseria: Michael Gracey

Warto przypomnieć, że marka Lipton należy do Unilevera i wiele lat temu także Lipton Ice Tea było dystrybuowane przez ten koncern. Jednak później Unilever i PepsiCo utworzyły spółkę joint venture o nazwie Pepsi Lipton International, która przejęła dystrybucję i marketing mrożonej herbaty Lipton Ice Tea. Również w Polsce dystrybucją tego produktu zajmuje się Pepsi.
.

.
Kampania została przygotowana głównie z myślą o rynku brytyjskim, na którym Lipton Ice Tea zadebiutowało rok temu i musi zmierzyć się z poważnym problemem - Brytyjczycy tradycyjnie przyzwyczajeni do picia gorącej herbaty odrzucają Lipton Ice Tea nawet bez próbowania. Według ujawnionych badań aż 53% Brytyjczyków stwierdziło, że nie odpowiada im smak mrożonej herbaty Lipton, mimo że nigdy jej nie spróbowali. Dlatego też w UK marka będzie się dodatkowo posługiwała sloganem:
Don't knock it until you've tried it  [Nie odrzucaj jej zanim nie spróbujesz].
Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

niedziela, 28 maja 2017

Licznik odwiedzin:  25 837 788  

Kalendarz

« marzec »
pn wt śr cz pt sb nd
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 25837788
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6249
Bloog istnieje od: 3425 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Bloog.pl