Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 411 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Samochody na outdoorze

wtorek, 25 marca 2008 22:46

Branża motoryzacyjna bardzo lubi pokazywać piękne linie nowych modeli samochodów na tablicach outdoorowych... no i nasze miasta jednocześnie zalało kilka równolegle prowadzonych kampanii konkurujących marek.  Niestety wszystkie kampanie wyglądają niemal identycznie - czarny samochód w podobnym ujęciu z frontu na białym tle.  Jeśli ktoś nie przygląda się dokładnie nazwom modeli mógłby ulec wrażeniu, że to tylko jedna i ta sama kampania, a tymczasem mamy do czynienia z reklamami: Mitsubishi, Suzuki i Citroena...  Lubię minimalizm w reklamie, choć niestety nie każda marka i nie każda branża może sobie na ten luksus pozwolić. Szkoda, że agencje znów nie wykazały się odrobiną kreatywności, by jakoś wyróżnić daną markę.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

The Czasoumilacze w Plusie

środa, 19 marca 2008 13:28

Pod względem wyróżniającej się kreacji wśród telekomów znów króluje PLUS GSM. Koncepcja kreatywna z kabaretem Mumio powoli zaczyna robić się już nudnawa, ale Plus już przyciąga uwagę nową interesującą kreacją z agencji Team One - The Czasoumilacze. Zabawne przeróbki różnych kawałków muzycznych w wykonaniu wykreowanej kapeli zdecydowania pozostawiają w tyle kampanie Ery, Playa czy Orange.  Szczególnie polecam nową wersję "Bananowego songu":
.

.
oraz kawałek country - spot robi wrażenie ;-) -
.

agencja: Team One
.
Kampania ogólnie nie jest może mega-odkrywcza - w pewnym sensie to troche wariacja na temat "Johnny 11 Palców" marki Heyah, ale konkurencja i tak nie wymyśliła nic lepszego...

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Lukas Bank i Millennium wykorzystują ten sam pomysł kreatywny...

piątek, 07 marca 2008 22:15

W reklamie czasem się tak dziwnie zdarza, że w tym samym czasie dwie agencje reklamowe, albo dwie firmy wpadają na bardzo podobny pomysł marketingowy czy koncept reklamy... Może wynika to z faktu, że najlepsze pomysły to proste rozwiązania, najbardziej oczywiste... a tych w gruncie rzeczy nie ma aż tak dużo. Właśnie możemy obserwować taką sytuację - dwa banki mające w swojej ofercie kredyty gotówkowe: Lukas Bank i Millennium zaplanowały swoje kampanie tego produktu w tym samym czasie (hmm, okres tzw. większych wydatków przed Wielkanocą) i oba banki postanowiły, że głównym benefitem, który będą komunikować będzie łatwość i szybkość uzyskania takiego kredytu.  No i mamy klops, agencje pracujące dla Lukasa i Millennium wpadły na identyczny pomysł - pokazać kredyt jako zwykły produkt np. spożywczy na półce w sklepie - można po prostu przyjść do banku i poprosić o tę pożyczkę na drugiej półce (jak to widzimy w spocie Lukasa), a sprzedawca nam ją jeszcze ładnie zapakuje (reklamy Millennium), a nawet zaoferuje siateczkę (znów spot Lukasa). Swoją drogą ciekawe, czy wspomniana siateczka jest chociaż ekologiczna ;-))

 

 

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

House i jego "dziewictwo" c.d.

środa, 05 marca 2008 10:26

Kreację do tej kampanii przygotowała agencja Koledzy, która juz nie raz zaskakiwała ostrymi reklamami własnych usług...  Na citylightach widziałem reklamę z tym chłopakiem wystawiającym język i hasłem: "Jest 69 sposobów na zachowanie dziewictwa" - urocze prawda?


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

nowe spoty Tesco

niedziela, 02 marca 2008 18:47

Pisałem tu już o różnych branżach i produktach, a teraz nadszedł czas na sieci handlowe, które do niedawna nie rozpieszczały nas swoimi reklamami. Zwykle wyglało to tak: packshot wybranego produktu, duża cena i zapewnienie lektora, że nigdzie indziej taniej tego nie kupicie. Wraz z powolnym bogaceniem się naszego społeczeństwa marketingowcy w sieciach chyba zaczęli już rozumieć, że te 10 gr czy 30 gr różnicy w cenie nie odgrywa już wielkiej roli. O tym gdzie robimy zakupy decyduje też, jaki stosunek mamy do danej marki sieci handlowej. Zapewne boleśnie przekonała się o tym Biedronka, która w okresie czarnego PR-u jaki kwitł wokół praktyk HR-owych tej sieci, jako pierwsza wśród detalistów wypuściła quazi-wizerunkowe spoty TV, które poza prezentacją produktów miały jeszcze jakiś element humorystyczny i zapadające w pamięć hasło. Z ostatnich realizacji Biedronki muszę pogratulować copywriterowi, który wymyślił "Ananasa, który wyszedł z puszki ... itd".  Podobną drogą zdaje się iść Tesco, którego najnowsza kampania TV również zawiera sporo humoru. Zapraszam do obejrzenia spotów na: http://www.tesco.pl/reklama-tv/ Tekścik: "... i pieluchy Happy, które ucieszą żonę... i męża oczywiście... jak wróci z pracy... kiedyś.... na pewno" jest naprawdę niezły ;-)))

No a "Rewolucja na warzywnym" to dopiero będzie się działo...


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 582 050  

Kalendarz

« marzec »
pn wt śr cz pt sb nd
     0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28582050
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl