Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 408 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Mega wielka reklama piwa Newcastle Brown Ale na Super Bowl, która nigdy nie powstała...

niedziela, 02 lutego 2014 23:58

Należąca do koncernu Heineken angielska marka ciemnego piwa Newcastle Brown Ale na Wyspach znana jest ze swojego robotniczego pochodzenia, choć miała też okres świetności w środowisku studenckim - w 2012 roku pisałem o kampanii, która wprowadzała nowy slogan tej marki: No Bollocks [Bez kitu / Bez ściemy] - używany do dziś. Piwo to jest również całkiem popularne w USA, ale głównie wśród osób młodych, które wolą mniejsze importowane marki niż wielkie tradycyjne amerykańskie piwa, takie jak Budweiser czy Bud Light.

.

.

Przed tegorocznym Super Bowl - czyli najważniejszym sportowym i telewizyjnym wydarzeniem roku w USA - Newcastle Brown Ale postanowiło zdyskontować Super Bowl i wykorzystać cały szum oraz zainteresowanie Amerykanów tym eventem dla siebie, pomimo że nie miało budżetu ani możliwości realnego zareklamowania się podczas transmisji wielkiego meczu (konkurencyjny browar Anheuser-Busch posiada wyłączne prawo do reklamowania swoich marek Budweiser i Bud Light podczas Super Bowl). Do sieci wypuszczona została cała kawalkada teaserów do trailerów i trailerów zapowiadających wielką, porażającą i mega niesamowitą piwną reklamę, jaką Newcastle Brown Ale mógłby zrobić... no właśnie "mógłby" - gdyby miał budżet i możliwość reklamowania się przy Super Bowl.

.

.

Nie wiem ktokolwiek dał się nabrać i rzeczywiście spodziewał się, że w końcu ujrzy to wiekopomne dzieło marketingu piwnego, ale ilość wysiłku twórczego włożona w wykreowanie napięcia i oczekiwania na film, który miał zawierać niemal wszystkie elementy gwarantujące sukces - od wybuchów, pościgów, rekinów, kotów na deskorolkach, robotów, po rytualne tańce i znaną celebrytkę w bikini - jest naprawdę godna podziwu!

.

.

Najbardziej rozbawiła mnie seria filmików z jakoby prawdziwych grup fokusowych, na których przebadano koncept tej wybitnej reklamy, która nigdy miała nie powstać - reakcje badanych są bardzo różne, widać sporo zdumienia i konfuzji - jednym słowem reklama mogła być "mind-blowing" (gdyby powstała)...

.

.

Do udziału w spocie Newcastle Brown Ale na S**** B*** (marka nie miała prawa posługiwać się tą nazwą, więc wykorzystywano taki zapis) zaproszono też dwie gwiazdy - pierwszą z nich był dawny mistrz amerykańskiego footballu, a obecnie komentator sportowy Keyshawn Johnson. Miał on podłożyć swój głos pod postać wykreowanego komputerowo kota jadącego na deskorolce...

.

.

Drugą kobiecą gwiazdą miała być aktorka Anna Kendrick - w 2009 roku nominowana do Oscara za drugoplanową rolę u boku Georga Clooney'a w filmie W chmurach [Up in the Air].  W spocie, który osiągnął już blisko 4 miliony wyświetleń na YouTube panna Kendrick zdradza, że była trochę zaskoczona, gdy zaoferowano jej rolę w reklamie piwa, bo nie uważała się za typ ślicznotki, jaki na ogół zatrudniany jest do reklamowania tego trunku... Widać jednak, że ostatecznie Anna Kendrick mocno żałuje, że nie zagra w tej wysokobudżetowej produkcji na S**** B***.

.

agencja: Droga5

.

Wszystkie spoty przekierowują widzów na specjalną stronę internetową - www.IfWeMadeIt.com - gdzie można obejrzeć komplet materiałów filmowych przygotowanych z myślą o reklamie, która nigdy miała nie powstać. Mnie najbardziej rozbawił nagłówek tej strony: Welcome to the mega huge website we could afford for the mega huge football game ad we couldn't afford [Witajcie na mega wielkiej stronie internetowej, na którą było nas stać - przygotowanej pod mega wielką reklamę podczas meczu footballowego, na którą nie było nas stać]. 

NewcastleBrownAle_IfWeMadeIt-website.jpg

.

Może Newcastle Brown Ale nie przejęło całej uwagi, jaką temat Super Bowl generował w sieci w ostatnich tygodniach, ale na pewno marce udało się sprytnie i z humorem ogrzać w cieple tego wielkiego wydarzenia, a dodatkowo zgrabnie wzmocnić własne pozycjonowanie zawarte w haśle No Bollocks. Bo przecież właśnie nie zrobienie tej wypasionej i w gruncie rzeczy strasznie głupiej reklamy jest potwierdzeniem zdroworozsądkowego podejścia i szczerości tej marki. A ileż zabawy musieli mieć kreatywni z Droga5 podczas wymyślania tych wszystkich filmików - aż im zazdroszczę ;-)


Podziel się
oceń
4
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 581 936  

Kalendarz

« luty »
pn wt śr cz pt sb nd
     0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
2425262728  

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28581936
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl