Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 243 501 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Smoka cień na rozkładówce zapowiada nadejście III sezonu popularnego serialu "GRA O TRON"

wtorek, 26 lutego 2013 23:07

Już 31 marca 2013 stacja HBO zacznie pokazywać w USA nowe odcinki z III sezonu popularnego serialu fantasy GRA O TRON  [Game of Thrones] opartego na cyklu powieści George'a R. R. Martina pt. Pieśń Lodu i Ognia. Fani serialu od dawna już wyczekują z utęsknieniem powrotu swojej ulubionej sagi - w szacownym dzienniku The New York Times ukazała się właśnie intrygująca reklama prasowa zapowiadająca trzeci sezon serialu, która jak na razie - w mojej opinii - zasługuje na miano najciekawszej prasówki tego roku!

.

.

Wszyscy fani serialu wiedzą, że smoki odgrywają kluczową rolę w jednym z głównych wątków GRY O TRON, a więc wybór tego symbolu z pewnością był bardzo celny.  To co jednak najbardziej przyciąga uwagę w tej reklamie to niesamowite wrażenie, jakby za naszymi plecami rzeczywiście przelatywał smok, który rzuca swój cień na gazetę.

.

.

Sprytnym rozwiązaniem jest też nałożenia cienia smoka na teksty fikcyjnych artykułów, które zajmują 90% powierzchni tej 2-stronicowej rozkładówki. Dzięki temu kreacja ta ma w sobie też pewien element "zagadki" - trzeba ją najpierw rozszyfrować i powiązać z tekstem reklamowym znajdującym się w prawym dolnym rogu lay-out'u.

Cień lecącego smoka pojawia się też w innych, bardziej standardowych reklamach serialu - jak chociażby poniższa w magazynie Entertainment Weekly.

.

.

Lecącego smoka wypatrzycie również w filmowym zwiastunie III sezonu GRY O TRON, który pojawił się na YouTube dosłownie 4 dni temu, a już zgromadził ponad 13.5 miliona wyświetleń!

.


Podziel się
oceń
6
3

komentarze (0) | dodaj komentarz

Seniorzy z loży szyderców zachwalają śmiesznie proste smartfony Samsunga

sobota, 23 lutego 2013 1:30

Nie pamiętam już, kiedy ostatnio jakaś polska kampania reklamowa podobałaby mi się tak bardzo jak najnowsza kampania marki Samsung promująca smartfony z rodziny Samsung Galaxy! Pomysł nawiązania do stałego elementu popularnego Muppet Show czyli skeczu dwóch zgryźliwych starców zasiadających w loży teatralnej nie jest może szczególnie oryginalny, ale już egzekucja tego pomysłu jest na najwyższym poziomie!

.

.

Niewątpliwie bardzo ważnym czynnikiem sukcesu tej kampanii - prowadzonej pod hasłem Smartfony Samsung. Śmiesznie proste w obsłudze - jest bezbłędny casting! Obaj seniorzy są wyśmienitymi aktorami, mają ogromny potencjał komediowy i dobrze się uzupełniają. To bohaterowie reklamowi na miarę kukiełkowych Serca i Rozumu, których pokochała cała Polska - jeśli tylko Samsung zdecyduje się na rozwijanie tego formatu, to ma w ręku gotowego "samograja"!

.

.

Siłą tego pomysłu jest zaadresowanie starszej grupy docelowej, która w kampaniach nowoczesnego sprzętu elektronicznego jest po prostu ignorowana - jednakże sam koncept jest na tyle atrakcyjny i zabawny, że również młodsi odbiorcy zwrócą na niego uwagę. Zestawienie dwóch siwowłosych seniorów z najnowocześniejszymi smartfonami, robiących sobie fotki i gadających o facebooku już samo w sobie ma posmak prowokacji i bez wątpienia przykuwa uwagę widzów w breaku reklamowym!

.

 agencja:  Leo Burnett, Warszawa

 .

Kampania odsyła widzów na stronę internetową: www.samsung.com/pl/smiesznieproste, gdzie można znaleźć więcej informacji o promowanych modelach oraz obejrzeć więcej fotek naszych uroczo zgryźliwych bohaterów!


Podziel się
oceń
7
2

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nowe dezodoranty Nivea Stress Protect - przetestowane w ekstremalnie stresujących sytuacjach!

niedziela, 17 lutego 2013 23:41

Nivea wprowadza właśnie na rynek nową linię dezodarantów Nivea Stress Protect - dostępną zarówno w wariancie dla pań, jak i dla panów - którą promuje kilka naprawdę interesujących akcji reklamowych. Bardzo szybką popularność zyskał sobie już viralowy spot pt. Stresstest nakręcony w poczekalni niemieckiego lotniska, gdzie wybrane osoby zostały z premedytacją narażone na ogromny stres - zobaczyły bowiem swoje zdjęcia w komunikatach policyjnych jako podobiznę groźnego przestępcy poszukiwanego w całym kraju...

.

 agencja: Felix & Lamberti, Hamburg (Niemcy)

 

Spot ten w ciągu zaledwie 5 dni od opublikowania zanotował aż 2.5 miliona wyświetleń na YouTube, co jest naprawdę wyśmienitym wynikiem! Dla wielu osób interesujące mogą być również kulisy przeprowadzenia tej akcji, a Nivea w spocie Making of Nivea Deo Stresstest zapewniła nam możliwość zobaczenia, jak twórcy się do tej akcji przygotowywali oraz reakcji "ofiar" po wszystkim gdy wszystko się wydało.

.

.

Trzeba przyznać, że przeprowadzenie tej akcji wymagało od agencji i klienta sporo odwagi - rzadko się zdarza, by marka narażała potencjalnych klientów na ogromny stres, żeby w ten sposób wypromować swój produkt. Ponoć żadna z "ofiar" tej akcji nie składała zażaleń - osoby te były dużo wcześniej wybrane, a ich stan zdrowia zweryfikowany za pośrednictwem ich przyjaciół, którzy mieli też za zadanie sprowadzić je w wyznaczonym terminie na lotnisko.

.

.

W telewizji zaś pojawił się tradycyjny spot reklamowy, w którym bohater pokazany jest w trakcie stresującego odpowiadania na kluczowe pytanie w popularnym teleturnieju Milionerzy.

.

 .

Nieco inną niestandardową akcję dla dezodorantów Stress Protect przeprowadziła Nivea na rynku brytyjskim - wykorzystując okazję jako były Walentynki stworzono specjalny customizowany kanał na YouTube z interaktywnym filmem pt. A date to remember [Pamiętna randka] pokazującym dziewczynę o imieniu Emily na pierwszej randce z jej wymarzonym facetem - to już spory stres, a można go jeszcze podkręcić...

.

agencja:  Agency Republic

 

Aby w pełni pobawić się tym filmem musicie wejść bezpośrednio na kanał (najlepiej w przeglądarce Chrome): httpv://www.youtube.com/niveauk, gdzie będziecie mogli przetestować wytrzymałość na stres uroczej bohaterki klikając na różne zaznaczone miejsca na filmie - uruchamiają one osobne mini-historyjki. Polecam szczególnie gag z sukienką!  Tak czy owak dziewczyna zabezpieczyła się wcześniej dezodorantem Nivea Stress Protect, więc nie macie co liczyć, że zaleje się potem!

.


Podziel się
oceń
4
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Życiowa prawda trafia najcelniej - w nowych reklamach sieci McDonald's i serwisu Monster.com

środa, 13 lutego 2013 21:45

Odpoczywając od rozbuchanych i nieco megalomańskich reklam z Super Bowl chciałbym Was dziś zaprosić do obejrzenia dwóch nowych spotów, które moim zdaniem stanowią świetne przykłady celnego uchwycenia bardzo uniwersalnych, życiowych insightów.

Sieć restauracji McDonald's prowadzi w Wielkiej Brytanii kampanię pod hasłem We all have McDonald's in common [Łączy nas McDonald's] - nie będę ukrywał, że hasło to samo w sobie raczej mnie irytuje, ale po obejrzeniu poniższego spotu nabiera ono sporo sensu...

.

 agencja:  Leo Burnett London (UK)

 

Nawet jeśli sytuacja zamieszkania z nowym partnerem rodzica jest nam obca, to sposób reagowania chłopaka na kolejne próby zbliżenia się podejmowane przez Dave'a odczytujemy intuicyjnie jako bardzo naturalne i typowe dla takich sytuacji.  Podobnie nagłe przełamanie lodów w relacjach chłopaka z potencjalnym ojczymem w momencie odkrycia, że obaj lubią zjeść w McDonaldzie wcale nie burzy tej naturalności.

 

Tymczasem amerykański serwis rekrutacyjny Monster.com wypuścił właśnie nowy spot pt. Pinocchio, który za pomocą palety drobnych gestów, dużo mówiących spojrzeń i innych typowych momentów biurowych opisuje zawodową sytuację bohatera - tytułowego Pinokia z długim nosem - który oszukuje innych, ale przede wszystkim oszukuje samego siebie tkwiąc w miejscu, które go ogranicza i wykonując pracę, która dawno już nie sprawia mu żadnej satysfakcji...

.

agencja:  BBDO New York (USA)

 

Trudno nie odczytać depresji bohatera, gdy z niesmakiem przegląda się w lustrze w firmowej toalecie, jego zdystansowania podczas korporacyjnej celebracji urodzin jednego ze współpracowników czy zniechęcenia, gdy otrzymuje markowe pióro jako dowód wdzięczności firmy za przepracowane w niej 5 lat.  Najwyraźniej tkwi tam o kilka lat za długo!  - Need a better job? [Potrzebujesz lepszej pracy?] - pyta na końcowej planszy Monster.com i podpowiada:  We can help [Możemy Ci pomóc].


Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Żadna plama nie jest święta dla Tide... czyli jak nudny produkt opowiedział porywającą historię!

niedziela, 10 lutego 2013 0:44

Pisałem już o najgorszych spotach z Super Bowl, więc czas najwyższy, by dla odmiany napisać o jednej z absolutnie najlepszych reklam, jakie pojawiły się w tym roku przy wielkim meczu. Mam tu na myśli spot pt. Miracle Stain [Święta Plama] promujący popularny detergent do prania Tide (znany u nas jako Vizir). Reklamy proszków do prania to synonim nudy, sztampy i wszystkiego tego, co sprawia, że widzowie w czasie przerw reklamowych idą do kuchni zrobić sobie herbatę - no to teraz zobaczcie, że jednak można inaczej!

.

 agencja: Saatchi & Saatchi New York (USA)

 

Marka Tide tą reklamą udowodniła, że nawet tak mało inspirujący produkt, jakim jest proszek do prania, może opowiedzieć fascynującą historię, która przykuje uwagę widzów, rozbawi ich, a nawet da im powód, by następnego dnia w biurze przy kawie wspomnieć koledze z pracy, że widziało się taką zabawną reklamę o świętej plamie...

 

.

To co w tej kampanii zasługuje na szczególne wyróżnienie, to sprytne nawiązanie do samego Super Bowl, podczas którego spot miał swoją premierę. Cudowna plama przedstawia twarz Joe Montany - legendarnego futbolisty drużyny San Francisco 49ers czyli jednej z drużyn, które walczyły w tegorocznym Super Bowl. Bohaterowie spotu interpretują plamę jako "boski znak", że ich ukochana drużyna w końcu zwycięży w Super Bowl. Tymczasem żona mężczyzny, na którego bluzie pojawiła się "święta plama", jest skrytą fanką przeciwnej drużyny czyli Baltimore Ravens, której po cichu kibicuje i dlatego też wyprała jego bluzę z pomocą detergentu Tide, który perfekcyjnie usunął świętą plamę!

.

Warto w tym momencie przypomnieć, że w meczu Super Bowl drużyna Baltimore Ravens ostatecznie pokonała San Francisco 49ers 34:31 czyli można uznać, że podstęp żony zadziałał - święte oblicze Joe Montany zostało wywabione, a San Francisco 49ers przegrali finał czyli wszystko w zgodzie z hasłem kampanii No Stain Is Sacred [Żadna plama nie jest święta]. 

.

.

Spot odsyłał widzów na kanał marki Tide na YouTube, który został specjalnie dostosowany do tej kampanii, a odwiedzający go mogli się łatwo podzielić swoimi opiniami na temat nowego spotu Tide.

.


Podziel się
oceń
3
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

niedziela, 28 maja 2017

Licznik odwiedzin:  25 837 771  

Kalendarz

« luty »
pn wt śr cz pt sb nd
    010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728   

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 25837771
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6249
Bloog istnieje od: 3425 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Bloog.pl