Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 440 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Ford Focus 2012 jest jeden i ma jedną globalną kampanię launchową

niedziela, 27 lutego 2011 1:11

Na 1 marca 2011 zaplanowano premierę nowego Forda Focusa - jest to z pewnością jedno z bardziej wyczekiwanych wydarzeń branży motoryzacyjnej tego roku, ale może się również okazać ciekawym eksperymentem marketingu globalnego...

.

.

Nowy Ford Focus będzie dla Ford Motor Comapny pierwszym modelem, który realizuje koncept "One Ford" czyli ten sam samochód dostępny na wszystkich rynkach - dotychczas zupełnie inne auta sprzedawano pod tą samą nazwą w Europie, Ameryce czy Australii. Podczas prac nad kampanią okazało się, że głównym komunikatem powinny być najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne dostępne w nowym Focusie.  Wyodrębniono 14 takich rozwiązań i są one tematami odrębnych reklam - np. funkcja Active Park Assist w poniższym spocie.

.

 

Roczna sprzedaż nowego Focusa ma wynieść 1 milion pojazdów, a więc skuteczna kampania launchowa jest dla amerykańskiego producenta niezwykle ważna. W celu jej przygotowania powołano specjalny zespół najbardziej utalentowanych osób z agencji reklamowych holdingu reklamowego WPP, który obsługuje Forda globalnie, by opracował koncept kampanii. W czasie prac tego zespołu okazało się, że wokół technologicznych wyróżników Forda Focusa można zbudować skuteczny globalny przekaz, bo język technologii jest taki sam w różnych zakątkach świata. Kolejny z opublikowanych już spotów reklamowych mówi o oszczędności w zużyciu paliwa wynikającej z aerodynamicznej budowy Forda, znanej jako Kinetic Design.

 

 

Do tej pory różnicowanie przekazu kampanii na różnych rynkach i próba dostosowania komunikowanych korzyści do lokalnej specyfiki były dominującym trendem w branży motoryzacyjnej. Sam jestem więc ciekaw jak się sprawdzi to nowe podejście Forda. 

 

 

Ostatni ze spotów promujących nowego Focusa, jakie zostały już ujawnione, promuje Active Grille Shutters czyli kolejną cechę zwiększającą aerodynamikę i efektywne zużycie paliwa.  Wszystkie spoty kończy świetny, zachęcający do działania claim marki:  All-new Focus. Drive one  [Całkowicie nowy Focus. Przejedź się takim].

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Przestań się okłamywać - niestety ten brzuch to nie ciąża...

piątek, 25 lutego 2011 2:14

X-Fit Body Trainer, kanadyjski fitness klub z Montrealu, popisał się jedną z bardziej kreatywnych i zabawnych kampanii prasowych, jakie miałem okazję widzieć dla tego typu usług...

.

.

Hasło kampanii X-Fit:  Stop lying to yourself  [Przestań się okłamywać] - towarzyszy zdjęciom, których głównym bohaterem jest mocno wypukły, tłusty męski brzuch.  Pierwszy lay-out pt. Test przedstawia mężczyznę wykonującego test ciążowy, a drugi pt. Echography - badanie USG. Wszystko jednak na nic - nie ma żadnej "ciążowej" wymówki, żeby tak wyglądać.  Po prostu trzeba się wziąć za siebie i zapisać na zajęcia w X-Fit...

.

agencja:  Bleublancrouge (Kanada)

Creative Director:  Gaëtan Namouric
Copywriter:     Guillaume Blanchet
Art Direction:  Sebastien Lafaye
Photography:  Alain Desjeans


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Kylie Minogue staje na czele "cichej rewolucji" hybrydowego Lexusa CT 200h

środa, 23 lutego 2011 0:48

Popularna australijska piosenkarka Kylie Minogue została twarzą kampanii reklamowej wprowadzającej na rynek pierwszy w pełni hybrydowy, luksusowy samochód kompaktowy - Lexus CT 200h.

.

.

Kampania prowadzona jest pod hasłem Join The Quiet Revolution [Dołącz do Cichej Rewolucji] - w spocie TV zestawiono 60 perkusistów intensywnie walących w swoje bębny, co stanowi preludium do zaskakującej ciszy przejazdu hybrydowego Lexusa, za którego kierownicą siedzi elegancka Kylie Minogue. Głos Kylie z off'u komentuje: The World's First Full Hybrid Luxury Compact Car  [Pierwszy na świecie w pełni hybrydowy, kompaktowy samochód luksusowy].

.

agencja:  CHI & Partners  /  reżyseria:  Stacy Wall

 

Wśród perkusistów możecie rozpoznać m.in. Pauli Stanley'a McKenzie z zespołu Gorillaz oraz Mike'a Joyce z The Smiths.

Kylie Minogue jest niewątpliwie ikoną stylu, ale też sympatyczną osóbką, obdarzoną wdziękiem i sporym urokiem osobistym. Nie jestem jednak do końca przekonany czy był to właściwy wybór na ambasadorkę dla tak luksusowej marki jak Lexus.  Z drugiej strony kampania dotyczy kompaktowego, ekologicznego hatchbacka, więc może mała stylowa Australijka sprawdzi się w tej roli... Tymbardziej że sam samochód nie wyróżnia się jakoś szczególnie pod względem designu, a zatem wsparcie znanej z wyznaczania nowych trendów w modzie i muzyce ambasadorki może wzmocnić nieco sterylny wizerunek Lexusa.

.


Poniżej możecie zobaczyć materiał zza kulis realizacji spotu reklamowego oraz wywiad, jakiego Kylie Minogue udzieliła na planie zdjęciowym.

 

 

O samym samochodzie więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie: www.lexus.co.uk/drum-roll. Lexus został również sponsorem tegorocznej trasy koncertowej Kylie Minogue w UK i na wspomnianej stronie prowadzi konkurs, w którym można wygrać bilety na występy swojej uroczej ambasadorki.

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zmysłowa Rihanna przedstawia swój pierwszy zapach Reb'l Fleur

poniedziałek, 21 lutego 2011 0:15

Rihanna, 23-letnia pochodząca z Barbadosu gwiazdka muzyki R&B, nie należy do moich ulubionych postaci branży muzycznej, ale nie można jej odmówić tego, że w ciągu zaledwie kilku lat (debiutowała w 2005) udało jej się 9 razy podbić szczyt listy przebojów Billboardu, wydać 5 płyt i sprzedać 25 milionów swoich albumów.  Teraz nadszedł czas, by Rihanna wkroczyła w świat ekskluzywnych zapachów...

.

  

.

Firma Parlux Fragrances Inc. - posiadająca w swoim portfolio zapachy sygnowane nazwiskami takich gwiazd jak Paris Hilton, Jessica Simpson czy Queen Latifah - wprowadza właśnie na rynek pierwsze perfumy Rihanny o nazwie Reb'l Fleur by Rihanna, co można chyba przetłumaczyć jako "buntowniczy kwiat".  Muszę przyznać, że spot reklamowy przygotowany przez agencję Droga5 pozytywnie mnie zaskoczył, a czerwonowłosa Rihanna jest w nim całkiem kusząca...

.

agencja:   Droga5

reżyseria:  Dave Meyers

 

W spocie pojawia się hasło - Good Feels So Bad - które towarzyszy przejściu Rihanny na drugą stronę lustra, gdzie hasło zmienia się na Bad Feels So Good, a sama Rihanna przemienia się z niewinnej dziewczyny w zmysłową ladacznicę.

.

.

Nawiązania do motywów z Alicji w Krainie Czarów czy być może również do tytułu jednej z płyt Rihanny - Good Girl Gone Bad z 2007 roku - wszystko to układa się w oniryczną, ale wciągającą grę obrazów, przypominających miejscami tropy z filmów Davida Lyncha.

Na stronie internetowej www.rihannareblfleur.com możecie sami posterować przemianami Rihanny z dobrej w złą dziewczynkę.

.



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Liderzy w pionie czyli suplementy diety dla panów z problemami w sypialni

niedziela, 20 lutego 2011 1:37

W telewizornii zaroiło się od reklam różnych "pro-erekcyjnych" specyfików czyli tzw. suplementów diety, które obiecują panom z problemami w sypialni, że po ich zażyciu będą lepszymi kochankami od Casanovy.

"Oh!!! Co z nim zrobiłeś?" - pyta zdumiona bohaterka reklamy debiutującego na rynku specyfiku firmy Walmark o nazwie Liderin. Oczywiście domyślamy się, że kobieta dawno nie widziała przyrodzenia swojego partnera w stanie erekcji...  

.

 

Reklama Liderinu, który posługuje się anglojęzycznym sloganem Leader in erection [Lider w erekcji], zachowuje jakiś poziom, choć gry słowne w rodzaju "Stanę na wysokości zadania" wywołują raczej uśmiech politowania dla copywritera, który to wymyślił. Gadżetem marki stanie się chyba oldskulowy kapelusz, pod którym zabezpieczony samiec ukrywa swoją tajną broń na kobiety. Na stronę internetową www.liderin.pl też lepiej nie zaglądać, bo straszy tam para z uciętymi nogami (serio!)...

.


.

Zupełnie inny poziom doznań "zmysłowych" oferuje natomiast spot suplementu o nazwie Vitasteron, który przypomina chałupnicze reklamy z początku lat 90-tych, zaś przewijająca się tu plejada kobiet ubranych w bluzeczki z wyprzedaży w Lidlu skutecznie zniechęca do czegokolwiek... 

 

 

Vitasteron to produkt polskiej firmy VitaDirect - gołym okiem widać, że marketing nie nadąża tu za ambicjami właściciela.  Na stronie internetowej www.vitasteron.pl znajdziemy kilka zabawnych przykładów domorosłego copywritingu, który poprzez zastosowanie potocznego języka próbuje usilnie familiaryzować kłopotliwą przypadłość - z Vitasteronem Ty i Twój [mały?] przyjaciel odzyskacie ochotę i wiarę w siebie.

 

Permen to drugi specyfik z portfolio firmy Walmark, który szczyci się pozycją nr 1 na polskim rynku. Jak na lidera tej erekcyjnej kategorii przystało zdążył już nieco okrzepnąć na rynku, a jego ostatnia kampania na tle dokonań Vitasteronu i Liderinu wydaje się być najbardziej strawna. 

 

agencja:  Opus B

 

Permen przekonuje nas, że Niektóre rzeczy lepiej prezentują się w pionie - z czym w zasadzie trudno dyskutować.  Na poziomie egzekucji takie hasło dałoby się naprawdę fajnie sprzedać, ale tu niestety Permen poszedł w najbardziej sztampowe rozwiązania...

.



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

sobota, 19 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  27 341 073  

Kalendarz

« luty »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28      

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 27341073
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6253
Bloog istnieje od: 3507 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl