Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 411 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Lady Gaga czyli jak w 2 lata wykreować silną markę, która podbije świat

sobota, 27 lutego 2010 1:40
W ciągu około 2 lat od wydania swojej pierwszej płyty "The Fame" Lady Gaga wykreowała bardzo wyrazistą i oryginalną markę. Biorąc pod uwagę fakt, że Stefani Germanotta ukrywająca się za tym zabawnym pseudonimem artystycznym ma zaledwie 23 lata i wszystko wskazuje na to, że nie jest marionetką sterowaną przez speców od promocji z wytwórni muzycznej, to jest to jej ogromne osiągnięcie. Lady Gaga, wraz z Haus of Gaga czyli wąską grupą jej przyjaciół i współpracowników, samodzielnie pisze muzykę, teksty swoich piosenek, wypracowuje brzmienie utworów, projektuje swoje niezwykłe stroje i opracowuje choreografię występów scenicznych. Wszystko to składa się na produkt końcowy, który jest po prostu unikalny. Nikt inny nie brzmi i nie wygląda tak jak ona! A jak wiadomo każda dobra marka musi posiadać jakieś unikalne atrybuty - Lada Gaga ma ich mnóstwo.
.

.
Lady Gaga posiada wykształcenie muzyczne, ale ma też samorodny talent marketingowy. Jest w pełni świadoma siły mediów społecznościowych i wykorzystuje ich potencjał jak rasowy marketer. Od samego początku obecna na największych serwisach społecznościowych takich jak: Facebook, MySpace czy Twitter zbudowała tam potężną armię fanów i followersów, którzy śledzą kolejne kroki jej kariery. Dzięki umiejętnemu sterowaniu swoją karierą i wizerunkiem Gaga sprzedała już ponad 20 milionów singli, a jej pierwszy album rozszedł się w 8 milionach egzemplarzy. Aż 4 kolejne single z tej płyty: Just Dance, Poker Face, Love Game i Paparazzi wspięły się w USA na 1. miejsce listy Pop Billboardu, czego w 18-letniej historii tej listy nikt nie dokonał.
.

.
Na Facebooku Lady Gaga ma już ponad 5,4 miliona fanów, a na Twitterze śledzi ją 2,9 miliona followersów. Taka lojalna baza fanów to dla artysty niezwykła wprost możliwość promowania nowego materiału. Gdy Lady Gaga zapowiedziała premierę swojego nowego video-clipu do utworu Bad Romance, który wtedy był dostępny tylko na jej stronie LadyGaga.com to serwery wytwórni Universal Music nie wytrzymały naporu fanów i padły... Umieszczony później na YouTube teledysk ma w tym momencie 130 milionów wyświetleń!
.  


Niesamowitymi strojami, stylizacjami i obrazami, jakie Lady Gadze udało się wykreować w video do piosenki Bad Romance można by spokojnie obdzielić co najmniej kilka teledysków i występów scenicznych. Tymczasem na każdy ważny występ Gaga wymyśla zupełnie nowy performance - nowe stroje i nowy sposób wykonania tego utworu. Właściwie nigdy nie pokazuje się publicznie w "normalnym" stroju i fryzurze - jej pojawienie się zawsze jest wydarzeniem. To właśnie nazywa się konsekwentne kreowanie marki.
.

.
Zobaczcie chociażby niesamowite wykonania Bad Romance na żywo w talk-show Ellen DeGeners: http://www.youtube.com/watch?v=rWW6xLDbi3c
i porównajcie z całkowicie innym występem w brytyjskim telewizyjnym show X Factor: http://www.youtube.com/watch?v=mlKbGWFN_pU. Czy ktoś jeszcze myśli, że Lady Gaga to gwiazdka jednego sezonu, o której za rok nikt nie będzie pamiętał?

Lady Gaga bywa porównywana do Madonny i rzeczywiście obie panie mają zdolność kreowania trendów i zmieniania swojego wizerunku niczym kameleon. Jednak Gaga osiągnęła status gwiazdy i ikony stylu w niespełna 2 lata, podczas gdy Madonna dochodziła do swojej pozycji znaczniej dłużej. 
.


Wyrazisty i spójny wizerunek artystki przyciąga również marketerów. Lady Gaga reklamuje szminkę Viva Glam w kolorze Cherry Pink od Mac Cosmetics (w reklamach występuje wspólnie ze swoją idolką Cyndi Lauper), a także sygnuje swoim nazwiskiem słuchawki marki Hearbeats by Lady Gaga. Sieć komórkowa Virgin Mobile została sponsorem jej trasy koncertowej Monster Ball Tour. Okazuje się, że wizerunek Gagi może równie dobrze sprzedawać inne produkty niż jej płyty jeśli tylko produkt nosi jej piętno - szminka, której kolor opracowała Gaga okazała się największym hitem sprzedażowym w 16-letniej historii marki Viva Glam. Nic dziwnego, że niedawno podupadający producent aparatów fotograficznych Polaroid zaproponował Lady Gaga stanowisko creative directora w nadziei, że jej pomysły pozwolą tchnąć nowe życie w tą zasłużoną markę.



10 stycznia tego roku Lady Gaga na Twitterze podzieliła się linkiem do pewnego filmiku na YouTube, który okrasiła wymownym komentarzem: "holy shit". Tak się składa, że odczytałem tego tweeta w momencie, gdy się pojawił i kliknąłem w link - filmik okazał się parodią jej video-clipu do piosenki Bad Romance. Typowy materiał z gatunku user-generated content pt. Badder Romance miał wtedy może kilkaset wyświetleń. Fani Lady Gagi wirusowo rozprzestrzenili informację o tej zabawnej parodii, a dziś filmik ten ma na swoim koncie 921 tysięcy wyświetleń! Sami zobaczcie jak kreatywni potrafią być fani!

.

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Poznaj świat zmysłowych doznań swojego kota dzięki Friskies

czwartek, 25 lutego 2010 23:10
Friskies to marka jedzenia dla kotów należąca do Nestle Purina Petcare Company, części koncernu Nestle, której slogan to: Feed the Senses [Nakarm zmysły]. Już sam ten slogan daje nam do myślenia, bo mówimy tu przecież o zwierzęcej karmie, a karmienie zmysłów to coś, co na pozór wydaje się zarezerowane dla ludzi. Mogę sobie świetnie wyobrazić taki slogan w reklamie jakiegoś przysmaku czekoladowego spod znaku Ferrero czy nawet w kampanii ekskluzywnych perfum, ale karma dla kota to zupełnie inna bajka. Zobaczcie więc, jak slogan marki został przeniesiony na komunikację Friskies w najnowszym spocie zatytułowanym Adventureland.
.

agencja: Avrett, Free & Ginsberg, Inc

Spot zaczyna się jak standardowa reklama karmy dla kotów, ale gdy puszka Frieskies otwiera się w kuchni pojawia się magiczne okno, przez które kotek przedostaje się do innego świata wypełnionego indykami, kurczakami, krowami, rybami i ptakami czyli wszystkim czego kot może pożądać.
.
 Wcześniejsze reklamy Friskies były może nieco mniej odjechane, ale zawierały podobną stylistykę, której celem jest oddanie zmysłowych doznań kota, który spożywa różne warianty karmy Friskies.
.


Właściciele kotów mają często niezłego hopla na ich punkcie i być może taka komunikacja bazująca na dostarczaniu swojemu ulubieńcowi zmysłowej przyjemności trafia na odpowiedni grunt?
.


Warto też wejśc na stronę internetową tej marki: www.friskies.com, by przekonać się jak spójna jest z całą komunikacją i pozycjonowaniem Friskies.
.


To co szczególnie mnie urzekło na tej stronie to zakładka Sensory Zone [Strefa Zmysłów], gdzie w ciekawy sposób pokazano czym się różnią zmysły wzroku, słuchu, powonienia, smaku i dotyku u kota i u człowieka. Wniosek może być tylko jeden - zmysłowe doznania kota są wielokrotnie silniejsze od naszych, co pozwala w nieco inny sposób spojrzeć na spot pt. Adventureland.
.

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Kawowe marki z górnej półki w natarciu: Carte Noire, Douwe Egberts i Nescafe Espresso

środa, 24 lutego 2010 0:23
W ubiegłym roku pomimo recesji na polskim rynku pojawiły się aż dwie nowe marki kawy z segmentu premium. Najpierw koncern Kraft Foods wprowadził markę Carte Noire za pomocą szerokiej kampanii wykorzystującej TV, prasę, outdoor i akcje samplingowe, o której pisałem już wcześniej. Wizerunkowy spot TV, w którym pojawia się ukraińska aktorka Olga Kurylenko czyli ostatnie wcielenie Dziewczyny Bonda, jest z pewnością jedną z najbardziej rozpoznawalnych reklam emitowanych w TV, głównie za sprawą podniosłej muzyki.
.

.
Slogan reklamowy Carte Noire - Kawa zwana pożądaniem - oraz warstwa wizualna spotu telewizyjnego przypominają w swojej stylistyce zupełnie inne kategorie produktowe, np. ekskluzywne perfumy.


.
.
Wkrótce po debiucie Carte Noire, na rynku pojawiła się mająca holenderski rodowód marka Douwe Egberts
, należąca obecnie do Sara Lee Corporation.
.

.
Kampania telewizyjna tej marki zachęcała do porównania właściwości smakowych dotychczas używanej kawy z nową kawą Douwe Egberts Black oraz w nieco dwuznaczny sposób podkreślała jakość tej kawy: "...Naszym zdaniem Black jest najlepszą kawą na świecie". Kampania za pomocą dwóch różnych spotów targetowała zarówno kobiety, jak i mężczyzn, a slogan marki: Douwe Egberts. Dla wtajemniczonych buduje wizerunek produktu ekskluzywnego, dla pasjonatów kawy.
.

.
Kampania wprowadzająca Douwe Egberts prowadzona jest w oparciu o model ambasadorów marki, którzy pozyskiwani są poprzez serwis internetowy http://dlawtajemniczonych.pl, gdzie można zamówić darmową próbkę kawy. Można już również dołączyć do fanów tej marki na Facebook'u.

Tymczasem czołowa marka kawowa Nescafe nie mogła sobie pozwolić na zagarnięcie tego atrakcyjnego segmentu polskiego rynku przez konkurencję, więc do walki o podniebienia bardziej wymagających kawoszy rzuciła swoją ekskluzywną submarkę Nescafe Espresso. W telewizji możemy oglądać patetyczny spot z muzyką Prokofiewa i z hasłem: Jedna Nescafe Espresso. Jedno intensywne doznanie.
.


Gdy ostatnio byłem w kinie niemal obok siebie w bloku reklamowym leciały reklamy Carte Noire i Nescafe Espresso - widać, że obie marki celują w dokładnie taką samą grupę docelową i walczą o nią bardzo podobnymi środkami kreatywnymi. Warto też zwrócić uwagę na podobieństwo opakowań, w jakich sprzedawane są rozpuszczalne warianty wszystkich trzech marek - bardzo podobne czarne słoiki w kształcie sześcianu. Biorąc pod uwagę zbliżoną stylistycznie komunikację tych marek, to mniej doświadczeni konsumenci mogą je bardzo łatwo pomylić podczas zakupów.

.
A na koniec zachęcam do udziału w ankiecie - tylko jedno proste pytanie!

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Prywatny występ Pet Shop Boys w Twoim salonie dzięki MasterCard? Bezcenne!

niedziela, 21 lutego 2010 21:23
MasterCard od 12 lat jest sponsorem ceremonii rozdania nagród brytyjskiej branży muzycznej czyli The BRIT Awards, które to nagrody w tym roku obchodziły swoje 30. urodziny. Z tej okazji MasterCard postanowił zorganizować nietypowy konkurs pod nazwą My Priceless Gig z bardzo szczególną nagrodą - całkowicie prywatnym domowym występem zwycięzcy jednej z kategorii Brit Awards.
.

.
Wszystko, co trzeba było zrobić, by móc wziąć udział w konkursie, to wypełnić formularz na specjalnej stronie internetowej www.mypricelessgig.co.uk i w maksymalnie 600 słowach przekonująco wyjaśnić dlaczego to właśnie w Twoim domu powinien wystąpić zwycięzca Brit Awards.

.
Konkurs pozwolił MasterCardowi wygenerować sporo darmowego PR-u, nadać szerszy wymiar sponsoringowi Brit Awards, a jednocześnie bardzo zgrabnie wpisać się w całą ideę komunikacji tej marki prowadzonej od wielu lat pod hasłem Priceless  [Bezcenne] - w końcu dla zwycięzcy koncert wielkiej gwiazdy muzyki w jego salonie to naprawdę coś bezcennego.
.

.
W konkursie zwyciężyła niejaka Lorraine Sands z Twickeham - do drzwi jej domu 2 lutego zapukali członkowie duetu Pet Shop Boys, który na gali Brit Awards otrzymał specjalną nagrodę
Outstanding Contribution to Music AwardNeil Tennant i Chris Lowe w salonie zwyciężczyni konkursu odtworzyli fragmenty występu, jaki obecnie dają podczas cieszącej się powodzeniem trasy koncertowej Pandemonium Tour. A oto jak wyglądał ten niezwykły event!
.

Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Rooney vs Rooney w nowej reklamie Powerade

sobota, 20 lutego 2010 2:00
Wayne Rooney, zadziorny napastnik Manchesteru United i reprezentacji Anglii, wystąpił w najnowszej brytyjskiej kampanii napoju izotonicznego Powerade, marki należącej do The Coca-Cola Company. Najpierw jednak pojawił się w sieci teaser zapowiadający na 16 lutego premierę reklamy, w której Rooney zmierzy się ze swoim największym przeciwnikiem...



... największym przeciwnikiem Rooneya jest on sam i to właśnie ze sobą samym toczy on zacięty pojedynek na boisku. Pomysł nie jest może szczególnie oryginalny, ale sam spot z pewnością przykuwa uwagę. Kampania Powerade powiązana jest ze zbliżającymi się Mistrzostwami Świata w piłce nożnej w RPA, gdzie Powerade będzie oficjalnym napojem boiskowym.



Spot sporo zyskuje dzięki naturalizmowi Rooneya, który w przeciwieństwie do wielu kolegów po fachu nie pozuje na celebrytę i bawidamka. 
A więc Rooney bez koszulki wspomagany przez Powerade staje na przeciwko Rooneya w kompletnym stroju piłkarskim, który popija zwykłą wodę...


agencja: Mother London
Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 581 970  

Kalendarz

« luty »
pn wt śr cz pt sb nd
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28581970
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl