Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 412 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Święta, święta i po świętach czyli podsumowanie najlepszych świątecznych reklam brytyjskich sieci handlowych

poniedziałek, 31 grudnia 2012 2:13

Nie będę owijał w bawełnę - moją ulubioną świąteczną reklamą sieci handlowej w 2012 roku jest bezapelacyjnie spot pt. The Journey czyli opisywana już tutaj przeze mnie odyseja zakochanego bałwanka promująca brytyjską sieć domów towarowych John Lewis.  Muszę jednak przyznać, że sieci handlowe na Wyspach, dla których Święta to przecież okres największych żniw w całym roku, wypuściły w tym roku sporo dobrych spotów, które mogą rywalizować o drugie miejsce...

Świetny słodko-gorzki, ale jednak na końcu pozostawiający widza z nutką pozytywnego rozrzewnienia jest świąteczny spot czwartej największej na Wyspach sieci supermarketów Morrisons pt. For Your Christmas.

.

agencja: DLKW Lowe, London (UK)

 

Empatyczny sposób pokazywania kobiety w kontekście świątecznych przygotowań i mnóstwa dodatkowych obowiązków, które spadają na jej barki okazał się wyjątkowo nośny w kampaniach sieci supermarketów - w końcu to panie są głównymi zarządzającymi domowych budżetów, a więc wzbudzenie ich pozytywnych emocji i sympatii może być kluczowe w wygraniu walki o te "kobiece" budżety...  Pewnie dlatego druga największa w Wielkiej Brytanii sieć supermarketów ASDA w swojej kampanii mówi otwarcie, że Behind every great Christmas there's a mum [To mama stoi za każdymi wspaniałymi świętami].

.

agencja:  Saatchi & Saatchi, London (UK)

 

Oczywiście Anglicy nie byliby sobą gdyby nie wysłali paru skarg do tamtejszej Rady Reklamy (ASA) skarżąc się, że spot sieci ASDA pt. Christmas doesn't just happen by magic [Święta nie są dziełem przypadku] jest seksistowski, utrwala stereotypy, bo umniejsza rolę ojców - no cóż, problem chyba w tym, że w większości rodzin to chyba jednak matki odwalają większą część świątecznych obowiązków, więc dlaczego pokazywanie tego w reklamie miałoby być zabronione?

No dobrze, ale przecież mamy jeszcze największą i dobrze znaną również w Polsce sieć TESCO - tutaj powstała cała seria spotów, które zwracają uwagę swoim realizmem, a wręcz naturalizmem - nie są piękne i cukierkowe, pokazuję święta od strony przeciętnej brytyjskiej rodziny z dziadkiem, który zasypia w fotelu po zjedzeniu świątecznego puddingu...

.

agencja:  Wieden + Kennedy, London (UK)

 

...czy ze zbuntowanym nastolatkiem, który do świątecznej kolacji nie chce założyć papierowej "korony" na głowę jak reszta członków rodziny, ale ostatecznie ulega presji świątecznej atmosfery.

.

 

Świątecznych spotów Tesco z tej kampanii jest znacznie więcej - inne znajdziecie na kanale Tesco UK na YouTube.

Nie byłbym sobą, gdybym nie zachwycił się świąteczną reklamą sieci Marks & Spencer, która od dobrych trzech lat trzyma równy, wysoki poziom wszystkich swoich spotów - najnowsza kampania pt. The Greatest Hits This Christmas [Największe przeboje tych świąt] nawiązuje stylistycznie do estetyki popularnych video-clipów muzycznych, a zmieniająca się ścieżka dźwiękowa pozwala zaskakiwać widza dynamicznie zmieniającym się nastrojem, tempem i choreografią kolejnych scen oraz przywołuje kilka nieśmiertelnych szlagierów muzyki rozrywkowej, które zawsze miło znów usłyszeć!

.

agencja: RKCR / Y&R, London (UK)

 .

A kto Waszym zdaniem zasłużył na miano zwycięzcy świątecznej wojny brytyjskich sieci handlowych - zagłosujcie na swojego faworyta poniżej!

 


Podziel się
oceń
3
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Koniec świata w reklamie czyli dlaczego Majowie jednak się rozmyślili...

piątek, 28 grudnia 2012 1:02

Jak wiadomo kalendarz cywilizacji Majów wskazywał dzień 21 grudnia 2012 jako datę końcową pewnej epoki. Fakt ten zwolennicy spiskowych teorii dziejów skwapliwie wykorzystali do szerzenia hipotezy, że 21.12.12 to data końca świata... Takie elektryzujące opinię publiczną daty nie zdarzają się często, a więc marketerzy ochoczo sięgnęli po tę fałszywą teorię końca świata, co zaowocowało w ostatnim roku co najmniej kilkoma godnymi uwagi kampaniami reklamowymi o apokaliptycznym zabarwieniu.

.

.

Na naszym lokalnym rynku najlepszym przykładem jest Toyota i jej całkiem zabawna kampania prowadzona pod hasłem Końca Świata Nie BędzieKampania ta promuje wyprzedaż modeli z rocznika 2012 pokazując Majów, którzy po zapoznaniu się z wyjątkowo korzystną ofertą Toyoty decydują się odwołać apokalipsę...

.

.

Gdy minęła już krytyczna data 21.12.2012 pojawiły się nowe bannery Toyoty, z których dowiadujemy się, że Nie Było Końca Świata i na zachętę dostajemy jeszcze solidne call-to-action: Kup samochód na lata, co oczywiście dodatkowo wzmacnia wizerunek niezawodnej marki, jaki Toyota od lat skutecznie buduje.

.

.

Bardzo podobny pomysł kreatywny pojawił się w amerykańskiej kampanii popularnej marki deserów Jell-O pt. Funpocalypse, na którą składają się dwa spoty TV - w pierwszym ekipa śmiałków dochodzi do wniosku, że Majowie dawali swoim bogom bardzo kiepskie dary i zapewne dlatego jeden z bogów w gniewie wyznaczały koniec świata na 21.12.12. Dzielna drużyna wyrusza więc przez dżunglę do serca dawnego królestwa Majów, by przekupić bogów czymś naprawdę smakowitym...

.

.

Oczywiście darem, na który mają się złapać nieprzejednani bogowie Majów okazuje się być skrzynia wypełniona 2012 sztukami pysznych czekoladowych puddingów Jell-O...

.

.

Po 21 grudnia pojawił się drugi spot z tej kampanii, w którym Jell-O przekonuje, że to złożone w darze bogom Majów puddingi Jell-O uratowały nas przed końcem świata - ale oczywiście nie musimy dziękować Jell-O, bo uratowanie ludzkości jest dla tej marki już wystarczającym wyróżnieniem...

.

.

Oczywiście w kontekście końca świata nie można zapomnieć o klimatycznej kampanii dezodorantów Axe dla nowego wariantu Axe 2012: The Final Edition z motywem budowania Arki Noego, która nie będzie jednak schronieniem dla wszystkich gatunków zwierząt zamieszkujących Ziemię, ale raczej dla wszystkich gorących lasek z okolicy, które wyczuły woń Axe od naszego dzielnego cieśli...

.

.

Nieco zbliżone do Axe podejście do tematu możliwej apokalipsy prezentuje prowokacyjna odzieżowa marka Diesel w swojej kampanii Happy Apocalypse #GetItWhileYouCan - skoro nie mamy wpływu na to czy 21.12.12 okaże się ostatnim dniem, to należy cały pozostały czas wykorzystać najprzyjemniej jak to tylko możliwe - czyli jak?  Zobaczcie sami!

.

 .

Dzień po niedoszłej apokalipsie Diesel opublikował kolejny spot pt. Life goes on [Życie toczy się dalej] będący celnym i zabawnym epilogiem dla całego tego Majowo-apokaliptycznego pitolenia!

.

 

.

Na koniec przykład agencyjnej autopromocji - belgijski oddział sieciowej agencji BBDO w tym roku nie wysłał swoim klientom kartek świątecznych, bo jak wiadomo świąt mieliśmy już nie doczekać - w zastępstwie wysłano więc wodza Majów, żeby wyjaśnił zaistniałą sytuację. Jeśli Wam równiez zdarzyło się zapomnieć komuś wysłać świąteczne życzenia, to jeszcze możecie się usprawiedliwić wysyłając mu via Facebook wyjaśnienie od Majów ;-)

.

 


Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Expedia uderza w emocje - zaplanuj podróż, by odnaleźć siebie...

niedziela, 23 grudnia 2012 1:09

Expedia to jeden z największych globalnych serwisów internetowych poświęconych planowaniu podróży - www.expedia.com - za jego pośrednictwem możemy łatwo porównać ceny i zarezerwować bilety lotnicze, rejsy morskie, noclegi w hotelach, ale również kupić wakacje czy wynająć samochód.

W połowie tego roku Expedia rozpoczęła nową kampanię reklamową, którą spina hasło Find Yours - ideą tej kampanii jest sprowadzenie podróży ponownie do poziomu bardzo osobistego doświadczenia, oderwanie się od techniczno-finansowych aspektów takich jak termin czy ceny biletów.  Otwierający kampanię spot pt. Find Yours Anthem pokazuje ludzkie podróże w kontekście znajdywania celu, odwagi, odnajdywania swoich wspomnień, poszukiwania wiary w siebie, szczęścia, swojej przeszłości i przyszłości.

.

.

Powyższy spot nie wywołał jednak większych emocji i pewnie mało kto zwróciłby uwagę na nową kampanię Expedii, gdyby wkrótce potem nie pojawił się pierwszy ze spotów opartych o prawdziwą podróż prawdziwego człowieka. Bohaterem spotu pt. Find Your Understanding [Znajdź zrozumienie] jest Artie Goldstein, emerytowany biznesmen, który relacjonuje nam swoją osobistą, wewnętrzną podróż jaką przebył w relacjach z ukochaną córką Jill. Pewnego dnia Jill zapytała go czy ma coś przeciwko temu, by poślubiła inną kobietę - swoją partnerkę Nikki.  Artie - człowiek starej daty - odpowiedział tylko, że marzył o czymś innym dla swojej córki - nie był w stanie się pogodzić z jej odmiennością. Artie był na krawędzi zerwania bliskich relacji łączących go z córką, ale w ostatniej chwili znalazł w sobie zrozumienie i wyruszył w podróż z Georgii do Kalifornii, gdzie Jill zaplanowała swój ślub z Nikki.  Trudno nie wzruszyć się oglądając mowę, jaką wygłasza Artie na weselu córki - miłość do dziecka pozwoliła mu pokonać uprzedzenia i w pełni zaakceptować Nikki.

 .

 

Kolejny niezwykle wzruszający i emocjonalny spot Expedia wypuściła na początku grudnia - film zatytułowany Find Your Strength [Znajdź siłę] opowiada historię ciężkiej podróży niejakiej Maggie Cupit, dziewczyny chorej na raka, której udało się pokonać groźną chorobę i wrócić do normalnego życia.  Maggie opowiada nam historię swojej niezwykłej przyjaźni z chłopcem o imieniu Odie, którego poznała w szpitalu dla dzieci St. Jude, gdzie oboje walczyli z rakiem. Niestety Odie przegrał swoją walkę z chorobą. W filmie Maggie jedzie do Dallas, by wesprzeć zbiórkę datków na szpital St. Jude - jej podróż ma jednak znacznie więcej wymiarów niż tylko ten geograficzny... 

 

agencja: 180 Los Angeles

Creative Directors: Gavin Milner, Grant Holland
Copywriter:  Mike Burdick
Art Director: Mike Bokman

 

Warto zwrócić uwagę, że oba spoty Expedii - pomimo, że nie mają charakteru rozrywkowego - stały się bardzo popularne na YouTube osiągając łącznie ponad 4 miliony wyświetleń!

Expedia jest również jako firma zaangażowana w pomoc dla szpitala St. Jude - każdy datek na ten cel przekazany za pośrednictwem serwisu internetowego Expedii jest podwajany z budżetu tej firmy.

 


Podziel się
oceń
4
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Serce wymienia barszcz na TV, a Renia lepi uszka kopytkami w najnowszej kampanii Orange

poniedziałek, 17 grudnia 2012 22:03

Sporo było obaw, co do dalszych losów kultowych już bohaterów kampanii TP - Serce i Rozum - po rebrandingu lokalnej jakby nie było marki TP na globalny brand Orange.  Na szczęście wszystko wskazuje na to, że świetny format reklamowy i uwielbiani przez Polaków "brand heroes" przeszli cały ten rebranding w dobrej formie i z powodzeniem odnajdują się również pod pomarańczowym logo...  Choć na pewien czas zesłano ich z misją specjalną do Nudnystanu.

.

.

Na szczęście na okres świąteczny Serce i Rozum powrócili do swojej najwyższej formy.  Najnowsza kampania promuje świąteczną ofertę specjalną z telewizorem Samsung 3D za 1 zł w FunPacku HD.

.

... i muszę przyznać, że spot TV do tej kampanii to chyba jedna z moim ulubionych egzekucji z wszystkich dotychczasowych spotów z tą parą sympatycznych bohaterów.  Duża w tym zasługa nowej bohaterki - cioci Reni, która kopytkami lepi uszka do świątecznego barszczu, którego chyba jednak nie będzie, bo Serce spieniężyło butelkę z barszczem za złotówkę, by nabyć wspomniany telewizor w FunPacku... Copywriter (Adam Niezgoda) zasłużył na duże oklaski, z resztą twórca wizerunku Reni również ;-)

.

agencja:  Publicis, Warszawa


Podziel się
oceń
3
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Gwiazdy sportu - Leo Messi i Kobe Bryant - wprowadzają Turkish Airlines na światowe salony

piątek, 14 grudnia 2012 0:02

Turkish Airlines czyli narodowy przewoźnik lotniczy Turcji - to jedna z najdynamiczniej rozwijających się linii lotniczych z młodą flotą liczącą już 200 samolotów, które obsługują 260 destynacji na wszystkich kontynentach. W swojej misji Turkish wpisane ma, że chce być preferowaną europejską linią lotniczą, ale już w sloganie marki - Globally Yours [Globalnie Twoja] uwidaczniają się znacznie większe aspiracje tego przewoźnika, do których świetnie dopasowana jest cała strategia marketingowa!

.

.

Od dobrych kilku lat widać jak linia ta próbuje zbudować sobie wiarygodny, europejski wizerunek angażując się w sponsoring sportowy - Turkish Airlines posiada tytuł oficjalnej linii lotniczej dwóch najpopularniejszych drużyn piłkarskich - angielskiego Manchester United i hiszpańskiego FC Barcelona, co dodatkowo podkreślają dwa samoloty przemalowane w klubowe barwy obu zespołów.

.

.

Od 2010 roku gdy Turkish Airlines zaczęło latać na trasie Istambuł - Los Angeles ambasadorem marki jest również słynny amerykański koszykarz NBA Kobe Bryant, grający w klubie Los Angeles Lakers.  W ubiegłym roku Bryant wystąpił w globalnej kampanii Turkish Airlines.

.


.

W tym miesiącu - z okazji inauguracji połączenia Istambuł - Buenos Aires do grona ambasadorów Turkish Airlines dołączył argentyński gwiazdor footballu i zawodnik FC Barcelona - Leo Messi. 

.

Leo Messi i Kobe Bryant razem wystąpili w najnowszej kampanii Turkish Airlines, w której Ci dwaj światowej sławy sportowcy na pokładzie samolotu tureckich linii lotniczych rywalizują o względy małego łowcy autografów. Spot pt. Kobe vs Messi: Legends on Board z miejsca stał się hitem wirusowym na YouTube i w ciągu zaledwie tygodnia zgromadził już ponad 45 milionów wyświetleń!

.

agencja:  Alametifarika


Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 582 075  

Kalendarz

« grudzień »
pn wt śr cz pt sb nd
     0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28582075
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl