Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 243 501 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

MANta Claus czyli Old Spice'owy Mikołaj rozdaje 7 miliardów prezentów...

sobota, 24 grudnia 2011 23:45

Isaiah Mustafa czyli znany już również w Polsce The Man Your Man Could Smell Like powraca w najnowszej świątecznej internetowej kampanii marki Old Spice, w której wciela się w postać MANta Claus. Z okazji świąt ten ulubieniec płci pięknej i wzorzec męskości postanowił uszczęśliwić całą ludzkość i rozdać 7 miliardów prezentów. Akcja przypomina poprzedni wielki sukces Old Spice - interaktywną akcję Responses - tym razem znów nakręcono mnóstwo mniej lub bardziej spersonalizowanych filmików.

.

 

Kampania wystartowała 5 grudnia, gdy w sieci pojawił się powyższy, filmik, w którym Old Spice Guy wyjaśnia, że skoro wszyscy lubią dostawać prezenty, a on lubi wszystkich, to w te święta obdaruje 7 miliardów ludzi upominkami... A pierwszy prezent Mustafa przygotował dla pewnej użytkowniczki Twittera o nicku @beautyjunkies lubiącej biżuterię i szpilki - otrzymała więc szpilki wykonane z naszyjników... Każdego kolejnego dnia Mustafa rozdawał kolejne prezenty swoim internetowym znajomym, mieszkańcom miasta Baltimore, Australijczykom... Aż w końcu, 5. dnia przyszła pora na mieszkańców kontynentów zaczynających się na samogłoskę, dla których Old Spice Man przygotował prawdziwie wyjątkowy podarunek...

.

 

... prezentem okazała się specjalna strona internetowa: www.devastatingexplosions.com, która pozwala wywoływać spektakularne eksplozje - bo wiadomo, że każdy z nas tak naprawdę miałby ochotę coś wysadzić w powietrze...

.

 

Dzięki prezentowi od Old Spice możemy teraz do woli powodować spektakularne eksplozje - wystarczy kliknąć myszką na rękę Mustafy znajdującą się nad czerwonym przyciskiem...

.

 

Nie był to jednak jedyny tak oryginalny prezent, bo dla starszych pań  ("Elderly Ladies") czarnoskóry heros przygotował również całkiem wyjątkowy prezent - specjalny wzór do wyszywania przypominający im o tym, by nie przyjmowały zbyt dużo sodu - plik PDF ze wzorem można pobrać po podaniu odpowiednio wysokiego wieku na tej stronie: http://monitoryoursodiumintake.com.

.

 

Dla mieszkańców Tybetu, Chile, Tadżykistanu i innych krajów położonych na wysokości powyżej 4000 metrów Mustafa przygotował wyjątkowy podarek w postaci możliwości ściągnięcia sobie unikalnego papieru do pakowania prezentów ze wzorem wykorzystującym twarz Old Spice Mana.  Ale naprawdę wyjątkowy prezent dostał się kobietom z wszystkich krajów świata, włączając Finlandię, Islandię, a nawet Europę Wschodnią - Isaiah Mustafa podarował im swój najsilniejszy mięsień czyli... serce!

.

 

Filmików z oryginalnymi prezentami od Old Spice przygotowano jak zwykle mnóstwo i nie sposób omówić je wszystkie - zainteresowani mogą je łatwo znaleźć na oficjalnym kanale marki na YouTube, a ja na koniec zostawiłem sobie filmik z prezentem dla Ellen DeGeneres, popularnej w USA gospodyni talk-show, która po pierwszym spocie Old Spice z Mustafą, zaprosiła go na wywiad do swojego programu - zobaczcie sami, co Old Spice Man sprezentował Ellen...

.

agencja: Wieden + Kennedy, Portland (USA)


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Seks to nie wypadek, więc zawsze używaj prezerwatyw!

czwartek, 22 grudnia 2011 0:18

Stacja telewizyjna MTV dość często angażuje się w kampanie społeczne i edukacyjne propagujące bezpieczny seks.  Dwa lata temu pisałem tu o ciekawej brazylijskiej kampanii MTV zachęcającej do używania kondomów, a dziś zobaczmy jak wygląda podobna kampania przygotowana na rynek europejski przez niemiecką agencję Grey Worldwide z Düsseldorfu.

.

 

Właśnie pojawiły się trzy zabawne animowane spoty, stanowiące przedłużenie konceptu, który wiosną tego roku zadebiutował w postaci komiksowych lay-out'ów prasowych pod wspólnym hasłem Sex is no accident. Always use a condom [Seks to nie wypadek. Zawsze używaj prezerwatyw]. 

 

 

Koncept jest prosty i bazuje na założeniu, że uprawianie seksu nie jest wynikiem wypadku czy ślepego zbiegu okoliczności, a więc mamy możliwość zabezpieczyć się jeśli tylko o tym pomyślimy.

 

 

Humor i bezpośredniość z jaką kreatywni Grey podeszli do tematu - pokazując maksymalnie naciągnięte sytuacje, w których "kopulacja" stała się efektem serii zabawnych zbiegów okoliczności - sprawiły, że kampania z pewnością przyciąga uwagę i wywołuje pozytywne reakcje w młodej grupie docelowej.

 

 

Nie dziwi więc, że komiksowe kreacje drukowane zostały nagrodzone na tegorocznym festiwalu reklamowym w Cannes, a MTV zdecydowała się na dalsze rozwijanie tego konceptu.

.

 

Spoty reklamowe, które na YouTube pojawiły się 3 tygodnie temu zgromadziły już po około 100 tysięcy wyświetleń każdy, co również pokazuje, że pomysł sprawdza się także w roli viralowej.

 

agencja:  Grey Worldwide, Düsseldorf (Niemcy)

Creative Directors: Moritz Grub, Regner Lotz
Copywriter: Janus Hansen
Art Directors: Alphons Conzen, Frederico Gasparian, Reto Oetterli
Ilustrator: Gary Davidson


Podziel się
oceń
2
1

komentarze (0) | dodaj komentarz

Pojedynek w słońcu czyli jak Volkswagen i Ford sprzedają funkcję "Park Assist"

poniedziałek, 19 grudnia 2011 23:52

Funkcja "Park Assist" w samochodach marki Volkswagen pozwala sprawnie zaparkować auto na niewielkiej powierzchni bez żmudnego kręcenia kierownicą i korygowania toru jazdy przez kierowcę - samochód de facto sam się parkuje... Podobną funkcję znajdziemy też np. w nowej wersji Forda Focusa pod nazwą "Active Park Assist".  Zobaczmy jak te dwie popularne marki motoryzacyjne poradziły sobie z komunikacją tej samej korzyści w swoich tegorocznych reklamach telewizyjnych.

Na początek, weźmy jeden z kilku spotów launchujących nowego Forda Focusa w Europie - film ten został specjalnie poświęcony funkcji Active Park Assist, co sygnalizuje już, że jest to bardzo ważny wyróżnik tego modelu.

.

 

Niby wszystko bardzo poprawnie - dostaliśmy od Forda solidne demo działania omawianej funkcji, wzmocnione jeszcze efektami komputerowymi - tylko że poza tą sprawną demonstracją nie ma w tym spocie niczego, z czym moglibyśmy się połączyć na poziomie emocji i doświadczeń, o czym moglibyśmy opowiedzieć kumplowi, który go nie widział.

.

Pod tym względem zdecydowanym zwycięzcą jest nowiutki spot Volkswagena pt. Duel [Pojedynek], który promuje model VW Tiguan w Argentynie. Akcja reklamy rozgrywa się na jakimś zatłoczonym parkingu, gdzie dwójka kierowców stoczy pojedynek o jedno wolne miejsce parkingowe... Sytuacja jak najbardziej z życia wzięta - są emocje, suspens i zaskakująca puenta, która stanowi świetną prezentację korzyści z posiadania asystenta parkowania!

 

agencja: DDB Argentina


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Boomboxy Lasonic powracają ze swoim wielkim, tłustym brzmieniem...

niedziela, 18 grudnia 2011 1:24

Na przełomie lat 80. i 90. każdy nastolatek chciał taki mieć i chodzić z nim po osiedlu grając na cały regulator swoją ulubioną muzę.  Mowa o boomboxach czyli olbrzymich magnetofonach z charakterystycznym designem - mnóstwem pokręteł i kolorowych diod oraz wielkimi głośnikami. 

.

Teraz firma Lasonic wraca do korzeni i ponownie wprowadza na rynek swoje kultowe boomboxy, choć dostosowane do obecnych realiów, bo wyposażone w stację dokującą do iPoda... Model LASONIC I931X Classic można już kupić w Europie za około 250 EURO.

.

.

Kampania prasowa przygotowana przez francuską agencję Marcel zaskakuje oryginalnością podejścia do tematu i przyciąga uwagę niezwykłymi visualami "tłustych" instrumentów, którym towarzyszy slogan: BIG FAT SOUND  [Wielkie tłuste brzmienie].

.

.

Produkt niewątpliwie adresowany jest do obecnego pokolenia 30/40-latków, które doskonale pamięta oryginalne boomboxy, a zakup nowego może być swoistym powrotem do czasów młodości.  Co może być wyróźnikiem tego produktu?  Oczywiście brzmienie - może nie tak sterylnie czyste jak współczesnych wież stereo, ale na pewno potężne... i tłuste, jak to wymyśliła sobie kreacja do tej kampanii.

.

agencja:  Marcel, Paris (Francja)


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Śpiewające owieczki i jodłujący kot czyli "Jingle Bells" w reklamie

piątek, 16 grudnia 2011 1:41

Jak wiadomo w wigilię zwierzęta mówią ludzkim głosem...  tymczasem w świątecznych reklamach zwierzęta nie dosyć, że mówią, to jeszcze śpiewają!  Brooks Brothers, amerykańska sieć handlowa specjalizująca się w męskiej odzieży, wypuściła właśnie spot telewizyjny ze stadkiem słodkich, małych owieczek śpiewających świąteczny klasyk Jingle Bells.

.

 

Co próbuje przekazać nam Brooks Brothers tym spotem?  Otóż marka sprzedaje nam swoją długą tradycję, co podkreśla końcowa plansza z hasłem: Before there was Jingle Bells, there was Brooks Brothers.  Pierwszy sklep Brooks Brothers powstał bowiem już w 1818 roku, a utwój Jingle Bells napisano 40 lat później - w 1857 roku. 

Ten sam utwór Jingle Bells wykorzystano również w świątecznej reklamie sieci supermarketów Walmart, której gwiazdą jest upiorny, jodłujący kocur...  Spot z kocurem w ciągu 10 dni od publikacji na YouTube zgromadził już ponad 410 tysięcy wyświetleń, a spot z owieczkami w ciągu 3 tygodni osiągnął 530 tysięcy wyświetleń.

 

agencja: The Martin Agency


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

niedziela, 28 maja 2017

Licznik odwiedzin:  25 837 783  

Kalendarz

« grudzień »
pn wt śr cz pt sb nd
   01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 25837783
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6249
Bloog istnieje od: 3425 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Bloog.pl