Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 243 501 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Czarno na Białym - podsumowanie roku 2010 na moim blogu

piątek, 31 grudnia 2010 3:30

Już za kilka dni mój blog będzie obchodził swoje 3. urodziny, ten wpis jest pięćsetnym, jaki publikuję na Czarno na Białym; a licznik odwiedzin bloga właśnie przekroczył 1.6 miliona! Wszystkim wiernym czytelnikom (mam nadzieję, że jeszcze paru ich zostało) dziękuję za zaglądanie tutaj. Skoro rok 2010 właśnie się kończy, to postanowiłem zrobić małe podsumowanie tego, co się tu działo przez ostatnie 350 dni. Wszelkie dane statystyczne pochodzą z Google Analytics.

Bezwzględna liczba niepowtarzalnych użytkowników, którzy odwiedzili ten blog w 2010 roku to 615 tysięcy.  Dość znaczące są jednak wahania sezonowe, bo w miesiącach wakacyjnych (czerwiec, lipiec, sierpień) odwiedzających było średnio o połowę mniej niż w pozostałym okresie. Absolutnym rekordzistą był marzec, kiedy Czarno na Białym odwiedziło aż 324 tysiące użytkowników, a wszystko to za sprawą dwóch wpisów, które dzięki promocji na stronie głównej WP ściągnęły tabuny przypadkowych czytelników.  Właśnie te dwa wpisy znalazły się też na samym szczycie rankingu najpopularniejszych wpisów w 2010 roku na moim blogu. A oto TOP10:

1. Whoopi Goldberg w 8 wcieleniach oswaja wstydliwy kobiecy problem: post z 15 marca 2010 przyciągnął aż 208 tysięcy unikalnych użytkowników!

.


2. Pokochaj swoją waginę... i nadaj jej imię! - post z 25 marca 2010 zgromadził ponad 143 tysiące UU;

.

3. Tatuaże na starym ciele zachęcają do oszczędzania na emeryturę? - post z 11 października 2010 zgromadził ponad 43 tysiące UU;

.

4. Seks + celebrytka nadal wystarczają, by reklama odniosła sukces viralowy:  39 tysięcy UU;

.

5. Półnagi mężczyzna myjący podłogę w kampanii Pine-Sol: 37 tysięcy UU;

.

6. Nagi facet sprzeda nawet papier toaletowy:  24 tysiące UU;

.

7. Amour: nie obiecujemy dobrej gry aktorskiej w naszych filmach:  23 tysiące UU;

.

8. Włoskie lody Antonio Federici wodzą księży i zakonnice na pokuszenie:  19 tysięcy UU;

.

9. Po pięćdziesiątce również warto uprawiać bezpieczny seks:  18 tysięcy UU;

.

10. Dekonstrukcja typowej reklamy tamponów - kampania marki U by Kotex:  15 tysięcy UU;

.

 

.

Jak widać z powyższego zestawienia, szanse na odniesienie masowego sukcesu czytelniczego mają nadzy faceci, seks lub ewentualnie monologii waginy. Warto zauważyć, że w TOP10 nie znalazł się żaden post poświęcony polskiej kampanii - najwyżej, bo na 13. miejscu znalazł się natomiast mój ubiegłoroczny wpis poświęcony Wielkiej Loterii Plusa  (10 tysięcy UU), który niespodziewanie zyskał drugie życie tej jesieni podczas nowej edycji tej loterii.  Niestety ilość negatywnych komentarzy (w tej chwili jest ich już ponad 80) zdenerwowanych abonentów Plusa, jakie falami pojawiały się pod tym wpisem, wskazuje na to, że operator zupełnie nie wyciągnął wniosków z ubiegłorocznej Loterii. Sam z resztą również odczułem spamerstwo Plusa, mimo że tym razem nie wysłałem nawet jednego SMSa w ramach tej nieszczęsnej loterii.

Z tegorocznych polskich kampanii największe zainteresowanie wzbudził - i tu również spora niespodzianka - wpis poświęcony outdoorowej kampanii Wypożyczalnia Krów (19. miejsce i 2300 UU) będącej w rzeczywistości zakamuflowanym badaniem skuteczności outdooru realizowanym przez firmę Ströer.

.

.

A jakie słowa kluczowe wpisane w wyszukiwarkę sprowadziły najwięcej czytelników na mojego bloga w 2010 roku?  Oto TOP10:

1. reg.plus.pl  / loteria plusa - 5200

2. czarno na białym / zapiski brand managera - 2150

3. walonki - 2020

4. wypożyczalnia krów - 1300

5. nowe logo pepsi / rebranding pepsi - 630

6. axe twist - 580

7. pringles / chipsy pringles - 575

8. shock absorber / biustonosze shock absorber - 510

9. masło Lurpak - 490

10. carte noire / kawa carte noire - 450

Na dalszych miejscach znalazły się m.in. takie słowa kluczowe jak: reebok easytone; wilkinson quattro; house virginity; foot locker polska; reklama porównawcza przykłady; lipton konkurs; lody magnum; tesco punkty; nawijaj aż zbaraniejesz...
.

 

.

A które witryny odesłały najwięcej użytkowników na mój blog w 2010? Oto czołówka:

1.  WP.PL - 388 000 UU

2.  Neostrada - 7400 UU

3.  Google.pl - 2706 UU

4.  Bloog.pl - 2233 UU

5.  Facebook.com -  1610 UU

6.  Images.google.pl -  1242 UU

7.  blog.mediafun.pl - 769 UU

8.  google.com - 585 UU

9.  hatalska.com - 506 UU

10. wykop.pl - 395 UU

11. blip.pl - 327 UU

12. youtube.com - 276 UU

13. feedly.com - 198 UU

14. aktywni.pl - 143 UU

15. noszebiustonosze.blox.pl - 120 UU

OK, tyle tytułem podsumowania 2010 roku - gdybyście mieli jakieś pytania, to piszcie śmiało w komentarzach.  Tymczasem życzę udanego Sylwestra i do usłyszenia w 2011 roku!


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Kwitnące jabłonie w australijskiej kampanii jabłecznika Strongbow

niedziela, 26 grudnia 2010 20:50

U nas zima w pełni - śnieg, mróz i ponura aura, a w Australii właśnie mają sezon na jabłecznik marki Strongbow, serwowany na lodzie. W przyszłym tygodniu na antypodach startuje nowa kampania tego angielskiego trunku typu "cider" - spot telewizyjny pt. Summer Blossom [Letni rozkwit] zaczyna się jednak w nieco zaskakujący sposób - widoki niczym u nas za oknem, czyżby w Australii też padał śnieg?...

.

agencja:  Clemenger BBDO, Melbourne (Australia)

reżyseria:  Mark Molloy

.

No tak, to nie śnieg, tylko intensywnie kwitnące jabłonie, które podkreślają letni, leniwy klimat sprzyjający konsumpcji schłodzonego jabłecznika Strongbow podczas zabawy przy basenie czy wakacyjnych barbecue.  Slogan marki dodatkowo podkreśla to powiązanie z porą roku: It's Strongbow Season [To sezon na Strongbow].

.

.

Z naszej zimowej perspektywy aż miło popatrzeć na te wakacyjno-letnie obrazy i nawet tego Strongbow bym się z chęcią napił... Oczywiście sam efekt wzmożonego kwitnienia jabłoni został sztucznie wykreowany za pomocą kwiatów wyciętych z delikatnej bibuły, które sprowadzono z USA.  Spot został zaś nakręcony w Nowej Zelandii, a operator Greig Fraser wykorzystał optykę anamorficzną sprzed 30 lat, by uzyskać efekt panoramicznego obrazu znany ze starych filmów kinowych. 

.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Święty Mikołaj różne ma twarze w reklamie: Coca-Cola, Pepsi MAX, iPhone 4, Jacobs Kronung i John Lewis

środa, 22 grudnia 2010 23:08

Mikołaj to niewątpliwie najbardziej skomercjalizowany symbol świąt Bożego Narodzenia, który od dawna gości w sezonowej komunikacji wielu marek.  Skoro nie można przed nim uciec, to sprawdźmy chociaż kim jest ten jegomość z białą brodą w czerwonym płaszczu i co nam mówi o markach, które zatrudniają go w swoich reklamach.

Coca-Cola uwielbia takie okazje jak święta, by pozycjonować się jako napój łączący ludzi przy świątecznym stole, dostarczyciel radosnych przeżyć i pozytywnych emocji w gronie najbliższych.

.

.

Boże Narodzenie z pewnością jest dobrą okazją do pobudzania takich emocji i stąd coroczne kampanie z wielkimi ciężarówkami Coca-Coli wyruszającymi w świąteczną misję. Dla Mikołaja również nie może zabraknąć miejsca - w tegorocznym spocie Mikołaj został wyniesiony niemal do pozycji "boga", który potrząsając śnieżną kulą determinuje losy bohaterów reklamy.

.

agencja: McCann Erickson Madryt

 

Mikołaj w wydaniu Coca-Coli to klasyka gatunku - pucułowaty, bajkowo-karykaturalny i ubrany zgodnie z przyjętym kanonem, choć ta jego minka gdy popija Coca-Colę i majstruje przy śnieżnej kuli wskazuje, że ma też w sobie coś z nicponia.  Jedyny powiew nowoczesności w tej reklamie to energetyczna piosenka Shake Up Christmas zespołu Train.

Tymczasem Pepsi, główny rywal Coca-Coli, wypuściło w USA świąteczny spot dla Pepsi MAX, w którym kontrowersyjny rapper Snoop Dogg ubrany w futerko, okulary przeciwsłoneczne i mikołajową czapkę czyta dość nietypową świąteczną opowieść...

.

agencja:  TBWA\Chiat\Day, USA

 

Mikołaj z opowieści Snoop Dogga to zupełnie inna bajka niż pocieszny tłuścioszek z reklamy Coca-Coli - nosi ciemne okulary, modny płaszczyk w paski, a na dodatek od czasu do czasu rzuca jakimś niecenzuralnym słowem. 

Tymczasem technologiczny gigant Apple postanowił ogrzać się w świątecznym ciepełku i w promocji swojego iPhone'a 4 wykorzystuje klasyczny motyw świąteczny z ojcem przebranym za Świętego Mikołaja.

 

agencja:  TBWA\Media Arts Lab, USA

 

Kiedyś dzieci pisały listy do Mikołaja, by powiedzieć mu jakie prezenty chciałyby dostać - teraz nie muszą już pisać, bo mogą porozmawiać z Mikołajem przez telefon, a w przypadku funkcji FaceTime w iPhonie mogą go także widzieć w czasie rozmowy. Ojciec musi się rzeczywiście dobrze przebrać i zadbać o odpowiednią scenografię, by świąteczna mistyfikacja się powiodła. Całości dopełnia klasyczny świąteczny evergreen The Christmas Song z repertuaru Nat King Cole'a.

Bajkową opowieść proponuje nam również Jacobs Kronung - marka ta od zawsze celebruje rodzinne święta w swojej komunikacji, a ten spot do utworu Deana Martina Let it snow  jest prawdziwym majstersztykiem gatunku.


 

W reklamach Coke i Pepsi Mikołaj gustował w napojach gazowanych, a spot Jacobsa pokazuje, że jest również podatny na walory zapachowe dobrej kawy.  Mikołaj Jacobsa jest jednak równie klasyczny co ten od Coca-Coli, ale dodatkowo porusza się saniami ciągniętymi przez renifery.

Można pokazywać postać Mikołaja w jego karykaturalnej formie, ale można również grać na prostych emocjach, jakie wywołuje samo dawanie prezentów - w moim odczuciu jest to podejście oparte o zdecydowanie silniejszy insight.  Dawanie prezentów i sprawianie bliskim przyjemności jest bowiem czymś pierwotnym i ludzkim, a Mikołaj to głównie wytwór popkultury wymieszanej z religijną legendą - tak naprawdę postać w czerwonym płaszczu nie jest nam potrzebna, co rewelacyjnie pokazuje emocjonalny spot brytyjskiej sieci domów towarowych John Lewis, wykorzystujący cover przeboju Eltona Johna Your Song w wykonaniu Ellie Goulding.

.

agencja:  Adam & Eve


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Jogurt Activia czyli skuteczne marketingowe wzdęcie z Jamie Lee Curtis

wtorek, 21 grudnia 2010 0:08

Na ponad 30 rynkach na świecie Danone zdążył już skutecznie wypromować jogurty Activia pozycjonując je jako probiotyczny produkt zdrowotny, zawierający wyjątkowy szczep bakterii ActiRegularis, redukujący uczucie wzdęcia i pomagający regulować pracę jelit. W masowych kampaniach telewizyjnych Danone targetuje kobiety, którym obiecuje, że włączenie Activii do ich codziennej diety spowoduje ustąpienie przykrych dolegliwości trawiennych. 

.

. 

Od 2007 roku jogurty Activia promuje w USA znana aktorka Jamie Lee Curtis. Reklamy z Curtis są ponoć skuteczne, choć jest to niewątpliwie jedna z tych kampanii, które swoim brakiem polotu i irytującą dosłownością potrafią przyprawić widza o niestrawność.

.

 

W reklamach Activii pięćdziesięcioletnia pani Curtis do znudzenia powtarza, że wystarczy przez 14 dni jeść Activię raz dziennie w połączeniu ze zbilansowaną dietą, by odczuć pozytywne efekty jej działania.  Wszystko jest oczywiście potwierdzone badaniami naukowymi na próbie 101 konsumentów mających kłopoty z "tranzytem jelitowym".

.

agencja:  Young & Rubicam, New York

 

Od jakiegoś czasu mówiło się, że te dobroczynne efekty spożywania Activii komunikowane w reklamach mogą być nieco przesadzone. Właśnie nadeszły informacje z USA, że tamtejsza Federal Trade Commission po przeprowadzonym śledztwie w tej sprawie nakazała francuskiemu koncernowi zmianę w sposobie komunikowania benefitów jogurtów Activia.  Teraz jeśli Danone będzie chciał powiedzieć w swojej amerykańskiej reklamie, że Activia poprawia pracę jelit czy redukuje uczucie wzdęcia, to będzie musiał dodać zastrzeżenie prawne, że aby osiągnąć taki efekt trzeba spożywać Activię minimum 3 razy dziennie (na podstawie: Advertising Age, Could FTC Settlement Derail Activia's Advertising z 17.12.2010). Oczywiście w spocie TV będzie to zapewne napisane małym drukiem i prawie nikt tej zmiany nie zauważy, ale to jest pierwsze "ostrzeżenie" i zapewne Danone będzie teraz bardziej ostrożny w swojej komunikacji, bo procesy sądowe w USA mogą go słono kosztować...  Ciekawe czy Jamie Lee Curtis nadal będzie beztrosko zachęcała do podjęcia "14-dniowego Wyzwania Activii" pod hasłem It Works Or It's Free [Zadziała albo dostaniesz zwrot pieniędzy].

.

.

A czy u nas nastąpią jakieś zmiany? Raczej nikt nie będzie demontował tak nośnego pozycjonowania opartego na wyróżniku, którego na razie nie ma żadna inna marka jogurtów na rynku. Danone nie powie więc otwarcie, że aby odczuć jakikolwiek efekt trzeba jeść Activię 3 razy dziennie, ale poda tę informację w miękki sposób, jak to już robi na swojej polskiej stronie, gdzie możemy przeczytać coś takiego:


.

Kampania Activii z Jamie Lee Curtis najwyraźniej mocno irytuje Amerykanów, bo nawet komicy z kultowego programu Saturday Night Live zrealizowali zabawną parodię tej reklam ;-)

.


Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Kto jeszcze reklamuje się w magazynach opinii? Ekskluzywne szwajcarskie zegarki!

niedziela, 19 grudnia 2010 0:51

Reklama prasowa powoli dogorywa - czasy gdy co druga strona w tygodnikach opinii była reklamą minęły bezpowrotnie i wydawcy raczej muszą się z tym faktem pogodzić.  Szybkie przewertowanie kilku ostatnich numerów Wprost, Newsweeka i Polityki daje poczucie tego, kto jeszcze utrzymuje print w swoim media-mixie. Na pewno bardzo widoczne są tu dobra luksusowe pod różną postacią: ekskluzywne perfumy, samochody czy up-marketowi detaliści w rodzaju Almy czy Krakowskiego Kredensu. Jednak moją uwagę zwróciły zegarki - raczej niszowy produkt kupowany stosunkowo rzadko, a w każdym piśmie jest nawet po kilka reklam różnych marek - najwyraźniej przed świętami producenci zegarków postanowili przypomnieć o sobie licząc chyba, że ich produkty nadają się na prezent.

.

.

Co komunikują zegarkowe marki?  Omega reklamuję nową linię Constellation, ale jest dość oszczędna w słowach i poza dużym visualem zegarków na różnych tłach kolorystycznych nic więcej o tej marce się nie dowiemy z jej reklam. 

.

.

Ekskluzywna szwajcarska marka Baume & Mercier zatrudniła gwiazdę do swojej reklamy - aktor Andy Garcia nosi model Classima Executives, a w copy czytamy, że It's TIME to make difference - producent zegarków chwali się swoim działaniami charytatywnymi na rzecz edukacji, leczenia raka i ochrony środowiska...

.

.

Udział celebrytów z wyższej półki to najwyraźniej standard w tej kategorii, bo w reklamie najstarszej szwajcarskiej marki zegarków Longines (zarejestrowana w 1832 roku) występuje uznana brytyjska aktorka Kate Winslet Elegance is an attitude - głosi headline, pod którym umieszczono odręczny podpis Kate Winslet

.

.

Tissot również nie odstaje od reszty szwajcarskich marek (z resztą Omega, Tissot, Longines i Certina mają tego samego właściciela czyli The Swatch Group) i w swojej kampanii wykorzystuje celebrytę. Jako jedyna marka sięgnął jednak po "lokalną" gwiazdę - Marcin Gortat, polski koszykarz występujący w NBA, reklamuje limitowaną edycję sportowego, wodoszczelnego Tissot Couturier pod hasłem: In touch with your time.

Kolejna szwajcarska marka - Certina - wykorzystuje zimowy górski krajobraz pozycjonując swoje kobiece zegarki, jako idealne do aktywnego szusowaniu po górskim zboczu. Slogan marki napisany odręcznie głosi: Precisely You...

.



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

niedziela, 28 maja 2017

Licznik odwiedzin:  25 837 803  

Kalendarz

« grudzień »
pn wt śr cz pt sb nd
  0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 25837803
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6249
Bloog istnieje od: 3425 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Bloog.pl