Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 243 501 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Subiektywne czarno-białe podsumowanie roku 2008

środa, 31 grudnia 2008 12:25

I doczekaliśmy 31 grudnia 2008 roku.  Z szybkiego przeglądu innych blogów reklamowych wynika, że wszyscy zdążyli już opublikować swoje rankingi i podsumowania. Nie będę gorszy, a co!

Będzie to oczywiście moja subiektywna ocena, choć w niektórych przypadkach poparta również obiektywnymi danymi ze statystyk mojego bloga.  Około 45% wejść na mojego bloga pochodzi z wyszukiwarek - w statystykach mam oczywiście dane o frazach, które wpisywano w wyszukiwarkach, aby trafić na mojego bloga, co traktuję jako swoisty trendomierz popularności poszczególnych kampanii, marek czy akcji marketingowych.

A oto moje CZARNO-BIAŁE perły 2008 roku w wybranych kategoriach:


1. Najlepszy spot telewizyjny - nie mogłem się zdecydować na jeden, więc wyróżniam ex quo dwa filmy:

- Manifest Marki dla Fiat (agencja: Leo Burnett) - na pewno trudno przejść obojętnie, wywoływał różne opinie, było parę wpadek, ale mnie się po prostu strasznie podoba ten spot i chętnie przy tej okazji znów go sobie puszczę! Fenomenalna narracja Krzysztofa Kolbergera i świetna muzyka.
 

.

- Horror / Inni dla marki Simplus (agencja: TeamOne) - za światowy poziom realizacji, emocje i spójność całej kampanii "gatunków filmowych".




2. Najlepsza kampania marketingowa 360° w 2008

- kampania AXEjet dla dezodorantów marki Axe (agencja: G7) - tutaj oczywiście trzeba odpuścić sobie kwestie „seksistowskie" i spojrzeć na ten projekt z punktu widzenia grupy docelowej, dotarcia do niej i jej zaangażowania. Niewątpliwym sukcesem jest też wykreowanie fikcyjnej marki linii lotniczych dla facetów. Podejrzewam, że gdyby ktoś chciał odkupić od Unilevera licencję na tą nazwę, jej domenę internetową i założyć prawdziwe linie lotnicze, to kilka rejsów wyprzedałby bez dodatkowej promocji. Zapewniam Was, że wiecznym chłopcom stewardessy AXEjet śnią się po nocach ;-)  Poza tym sama nazwa "axejet" trafiła już do języka potocznego - słyszałem rozmowy, w których tym terminem posługiwano się na określenie super obsługi...
.

.
Przy okazji, Axejet to najczęściej pojawiająca się fraza w wyszukiwarkach, która „sprowadziła" mi masę czytelników na bloga...


3. Najlepszy teaser 2008 - ta kategoria jest wynikiem wyjątkowej wprost popularności kampanii teaserowych w tym roku.

- akcja Zamykamy Żabki dla sieci sklepów Żabka (agencja: Tequila\ Polska) Realizacja graficznie słaba i rozwiązanie teasera słabe, ale sam przekaz teasera wzbudził tyle emocji, domysłów i kontrowersji oraz wywołał długie i gorące dyskusje na forach internetowych i blogach, że nie sposób przejść obojętnie wobec efektu buzz i WOM, jaki został wykreowany przy okazji tej dość banalnej promocji sprzedaży.




4. Najlepszy launch 2008

- wyróżnienia dla Polkomtela za nową młodzieżową markę pre-paid 36.6 (agencja: TeamOne) oraz jej nowatorskie usługi np. Chill Bill.
.

.
Tutaj muszę się nie zgodzić z kilkoma opiniami innych bloggerów, którzy kampanię 36.6 umieścili w kategorii porażek roku.  Fakt, że osoby spoza targetu kampanii odniosły się negatywnie do niektórych nośników w niej zastosowanych nie przekreśla moim zdaniem sukcesu, jakim jest wykreowania bardzo osobliwej, wyrazistej młodzieżowej marki z wyróżniającą się komunikacją.


5. Najlepsza promocja sprzedaży 2008
 
Inspiracje gwiazd / kubki Lipton (agencje: DDB, Tribal i Tequila\)
Zaskoczeni?  No cóż, ja też!  Od 2 miesięcy mój blog przeżywa istny nalot osób, które w Google i innych wyszukiwarkach szukają fraz typu: konkurs lipton, kubki lipton, lipton z kubkiem, lipton mann, kubek jandy itp itd. Dla tych osób raz jeszcze podaję adres strony: www.inspiracjegwiazd.pl - niestety konkurs, w którym można było wygrać kubki dobiegł już chyba końca :(
.

.
Sam jestem w dużym szoku, że jakiś żółty kubek z nabazgranym prostym rysunkiem i podpisem Manna, Jandy czy Lipnickiej może wzbudzać takie zainteresowanie, ale najwyraźniej może. Gratulacje dla Unilevera za wyczucie potrzeb konsumentów herbaty Lipton ;-) 


6. Najlepszy copywriting 2008 - dobry slogan, zapadająca w pamięć "catch-phrase" czy zabawne dialogi w reklamach TV i radiowych potrafią podnieść na wyższy poziom kreacje, która od strony graficznej czy scenograficznej jest banalnie prosta.

- wyróżnienie dla agencji PZL za copywriterską oprawę kampanii Tesco i Żubra ("Żubr odpowiada każdemu") oraz słowotwórcze i frazeologiczne zabawy w kampaniach Plusa: Taryfy Syberyjskie ("minut bezkres nieogarniony"), Piękna Potrzeba Konsumenta, Świeca Łojowa, Buła ("chyba żebym to potraktował jako takie swoiste wyzwanie") i wielu innych.
.

.
- reklamy prasowe IKEA w Gazecie Wyborczej - konsekwentny i stale wysoki poziom haseł, które przyciągają uwagę i z lekkim humorem ubarwiają przeciętne graficznie kreacje sprzedażowe.
.



7. Najlepszy film wirusowy 2008

- Diesel Jeans za swój pseudopornograficzny filmik z okazji 30. urodzin marki ("Dirty Thirty"). Hmm, no cóż, jak gdzieś pojawia się słowo „porno" to nagle wszyscy w to klikają i chcą dowiedzieć się więcej. Zawodowcy z londyńskiej agencji The Viral Factory wiedzą, co najłatwiej roznosi się w sieci i to pod każdą szerokością geograficzną. Po prostu najlepszy sposób na viral to sex, a że marka Diesel może sobie pozwolić na takie asocjacje, więc tym bardziej trafiony wirus.  A napisali o nim chyba wszyscy święci!
.



8. Najlepszy outdoor 2008 - właściwie nic szczgólnego na polskim outdoorze mnie nie powaliło w tym roku i miałem już zrezygnować z tej kategorii, ale na zachętę daję malutkie wyróżnienie dla:

- Almette - pozytywny, lekki, prosty i wykorzystujący charakterystyczne opakowanie tego serka, jako przyciągający uwagę element 2D.





9. Najlepsza agencja reklamowa 2008

- PZL - właściwie za całokształt: Plus, MixPlus, Żubr, Tesco, Allegro, AliorBank.

- TeamOne - za Simplusa, Czasoumilacze i 36.6 oraz skuteczne odrożnienie się od wielkiego brata czyli Saatchi&Saatchi.


10. Najlepsze "doodle" na Google 2008 - w ramach małego przerywnika ;-)

- Lego
             
- Halloween  
            

- Election day
               


11. Najlepsza reklama porównawcza 2008 - w tym przypadku podobnie jak w teaserach, rok 2008 obfitował w ostrą wymianę ciosów między marketerami, szczególnie w niektórych branżach (finanse, telekomunikacja, elektro-markety).

- Play (agencja: Brain) - za kampanię porównawczą, która jednym ciosem uderzyła w Wielką Trójkę (Plus, Era, Orange), a jednocześnie miała merytoryczny, informacyjny charakter, bez zbędnego szydzenia z konkurencji.
.




12. Najlepszy kontrolowany skandal 2008

- kampania Virginity dla odzieżowej marki House - agencja Koledzy Strategia & Kreacja zafundowała firmie Artman kontrolowany skandalik na temat dziewictwa.



Oczywiście w naszym religijnym kraju zawsze można liczyć na darmową reklamę sponsorowaną przez Kler & Moherowe Berety, a dla takich kontestujących, młodzieżowych marek jak House, to wprost idealna trampolina zwiększająca zasięg komunikacji i identyfikację z marką.  Na marginesie dodam, że kampania House odbyła się w lutym-marcu, a do dziś, co miesiąc w statystykach z wyszukiwarek pojawiała się na czołowych pozycjach fraza "house virginity".

 

13. Najlepszy marketer 2008

- Unilever - za relaunch szamponu Clear, za projekt Axejet, za konsekwencję w prowadzeniu marek Knorr, Lipton, Dove i Algida.

- Polkomtel - za bardzo udany rok dla wszystkich swoich marek: kampanie Plusa z Mumio znów wywołują emocje, MixPlus udało się wyróżnić nowym konceptem kreatywnym, Simplus ma swoją własną ciekawą komunikację, a 36.6 przebojem wdarło się na trudny rynek.

-----------------------------------------------------------------------

To było 13 białych perełek tego roku. A teraz dla równowagi w ekosystemie marketingowym przedstawię kilka wyróżnień IN MINUS czyli CZARNE GNIOTY 2008 roku:

1. Spot-gniot telewizyjny 2008 - kandydatów na pewno jest sporo, w podsumowaniach innych bloggerów znalazły się "Fisiel" czy ostatnie "Fajerwerki" Hestii. Dla mnie największym nieporozumieniem są reklamy dwóch banków: 

- Millennium Bank
z Hubertem Urbańskim lub zespołem Feel do wyboru (agencja: Mather Communication) za żenującego SuperHuberta i osiedlowe występy megagrupy Feel;

 

- oraz Getin Bank z Piotrem Fronczewskim i jego upiorną ciocią (agencja: EP Creative Services) za przeciętniactwo, wykorzystywanie biednego psa Fąfla i spoty, które chce się wyłączyć zanim się jeszcze zaczną!
 



2. Anty-reklama zewnętrzna 2008

- Snickers
ze swoją odstręczającą kampanią Na zwierzęcy głód (agencja: BBDO Warszawa) - czy kogoś ta kreacja zachęca do sięgnięcia po batonika?
.



- Kropla Beskidu (agencja: Lowe GGK) - za przeniesienie kiepskiego spotu TV na billboard w sposób nie uwzględniający specyfiki tego medium, szkolne błędy nie przystoją takiemu marketerowi jak Coca Cola.




3. Anty-celebryt 2008

- Krzysztof Ibisz straszący swoim sztucznym entuzjazmem z reklam Invest Banku, herbaty Ariva czy wreszcie szamponu Head & Shoulders. Czy w Polsce nie ma innych znanych facetów czy też może Ibisz robi to za darmo???
.

.

- Danuta Stenka - nienaturalna, naciągnięta do granic przyzwoitości w reklamach kremu przeciwzmarszczkowego Garnier (agencja: Publicis).
.



4. Przerost formy nad treścią 2008

- kampania garnków marki Philipiak - czy ktoś naprawdę kupuje garnki, by dodać sobie prestiżu? Dlaczego garnki miałyby mi się kojarzyć z kołem samochodu, kiścią winogron czy obwieszoną biżuterią niczym choinka panią?
.




- reklamy telewizorów LCD Samsung z piłkarzem Euzebiuszem Smolarkiem.
Czy ktoś w ogóle rozumie o co w tych reklamach chodzi? Czy starzec na ekranie TV ma kogoś przyciągnąć swoim pięknem? Pomijam już kwestię rozpoznawalności samego piłkarza w tych egzekucjach.
.





5. Antyreklama prasowa - rzadko zwracam uwagę na kiepskie prasówki, więc z trudem coś znalazłem do tej kategorii.

- Vichy NeOvadiol - nie wiem dlaczego, ale ilekroć widzę tę reklamę mam jakieś złe skojarzenia. Kobieta skępowana jest tym przykrym gorseto-kołnierzem, ma wyraźne "kurze łakpki" i wydaje się jakaś nieszczęśliwa, a wszystko to zawdzięcza chyba temu reklamowanemu specyfikowi.



- preparat Clavin, który "poprawia erekcję"  oraz Urinal usprawniający drogi moczowe to przykłady przykrej dla oka dosłowności w komunikacji medykamentów.




6. Nieudane narodowe stereotypy w motoryzacji - wykorzystywanie narodowych asocjacji cieszy się szczególną popularnością w tej branży.

- bezsensowna kampania Citroëna C5 / C F
ünf.
Próba ubrania francuskiej marki w niemieckie piórka - zupełnie nieudana! Jak dla mne Citroen jest bez wątpienia FRANCUSKI, bo został MADE IN FRANCE.




- Peugeot 308 z kampanią, w której nieudolnie próbują zwrócić na siebie uwagę mówiąc do nas w jakimś nieistniejącym języku... Nie rozumiem, więc olewam!




- irytująca konwersacja niemiecko-francuska na temat nowej Skody Superb (niestety nie znalazłem polskiego spotu, więc poniższy tylko po niemiecku).
.


.

A jakie są Wasze typy najlepszych i najgorszych reklam AD 2008?  Dajcie znać w komentarzach!
.

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (5) | dodaj komentarz

Alice Cooper, Bruce Willis, Elle MacPherson, Dame Edna Everage i Ringo Starr w jednej reklamie

poniedziałek, 29 grudnia 2008 23:34

W jakim spocie TV zobaczycie razem: Alice Cooper'a, Bruce'a Willisa, Ringo Starr'a i Dame Ednę Everage?  - W reklamie Norwich Union, który staje się Avivą... ale o tym za chwilę. 

Największa brytyjska i piąta na świecie grupa ubezpieczeniowa AVIVA konsekwentnie unifikuje portfolio posiadanych marek z zamiarem wykreowania nowego globalnego brandu Aviva.

Do grupy Aviva należą takie marki jak: Commercial Union (obecny w Polsce), Norwich Union (UK) czy Hibernian (Irlandia). Wszystkie te marki w ciągu najbliższych 2 lat znikną i zostaną zastąpione brandem Aviva. Proces zmiany został rozłożony w czasie, by nie stracić na rozpoznawalności dotychczasowych marek i stopniowo oswoić klientów z nową nazwą, która pojawiła się już jako dopisek "an AVIVA company" pod dotychczasowymi nazwami.

W Wielkiej Brytanii kilka dni temu zaczął się ostatni etap tego procesu - 26 grudnia wystartowała kampania informująca o zmianie nazwy Norwich Union na Aviva. Kampania potrwa 6 miesięcy, a marka Norwich ostatecznie zniknie w czerwcu 2009 r.



Agencja AMV BBDO przygotowała kampanię, która w całkiem zgrabny sposób próbuje sprzedać powody, dla których zdecydowano się zmienić nazwę ubezpieczyciela, którego historia sięga 1797 r. Do kampanii zatrudniono celebrytów, którzy zdecydowali się zmienić swoje nazwiska, aby ułatwić sobie zrobienie kariery.

W spotach TV, które Brytyjczycy mogą oglądać od kilku dni pojawia się bardzo szerokie spektrum osobistości: hollywoodzki gwiazdor Bruce Willis, topmodelka Elle MacPherson, ex-Beatles Ringo Starr, kontrowersyjny rockman Alice Cooper czy wreszcie autralijski komik /drag/ Barry Humphries udający aktorkę, znaną powszechnie jako Dame Edna Everage. Wszyscy oni kiedyś nazywali się nieco inaczej:

 - Walter Willis --> Bruce Willis
 - Vincent Furnier --> Alice Cooper
 - Richard Starkey  --> Ringo Starr
 - Norm Everage --> Dame Edna Everage
 - Eleanor Nancy Gow  --> Elle Macpherson

Gwiazdy mówią nam, że czasem zmiana imienia jest czymś więcej niż samą zmianą - daje szansę pokazania światu, kim się naprawdę pragnie być. 
.

.

Czy po zmianie marki na Aviva firma zrobi taką karierę jak Bruce Willis i Ringo Starr?  Czas pokaże...


agencja: AMV BBDO

.
Nasz polski Commercial Union pod koniec 2007 r. przeprowadził I etap zmiany czyli kampanię rebrandingową - przyjmując identyfikację wizualną Avivy. Na razie pozostawiono markę CU, która zapewne ma wysoką rozpoznawalność i przyzwoity wizerunek. Pod logo Commercial Union mamy już jednak dopisek "Aviva" lub "grupa Aviva". Według oficjalnych planów do końca 2009 r. powinna nastąpić całkowita zmiana nazwy.  Ciekawy jaki będzie pomysł na polską kampanię wprowadzającą nową nazwę...

  - Kasia Szczot --> Kayah ?
  - Dorota Rabczewska -->  Doda Elektroda?
  - Andrzej Piaseczny --> Piasek ?


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Niby świątecznie, ale z przymrużeniem oka ;-)

piątek, 26 grudnia 2008 18:37
Nie jestem fanem tych przesłodzonych świątecznych reklam, które serwuje nam większość marketerów od połowy listopada do końca roku. W zalewie bożonarodzeniowej tandety zawsze można jednak wyłowić jakieś interesujące kąski.  Hmm, no np. taki KappAhl postanowił akurat na święta dać 25% zniżki na zakupy, w tym również na staniki za 19,90 zł...


.
Modelkę KappAhl ubrano przezornie w czerwony komplecik, a dla pewności wsadzono jej jeszcze bombkę na wstążeczce do ręki, żeby nikt nie miał cienia wątpliwości, że to z okazji Bożego Narodzenia te staniki są takie tanie... Wow! You look great! ...indeed.

Jednym z moich tegorocznych faworytów jest natomiast reklama Biedronki z dwoma piernikami, które uroczo pierniczą coś o swoich marzeniach. Brawa dla copywritera - teksty są naprawdę bardzo zacne!

Niestety po raz kolejny dochodzę do wniosku, że sieć Biedronka nie dorosła do tak dobrych reklam, które dostarcza jej agencja Publicis! Zainwestowali czas i pieniądze w stworzenie bardzo udanej świątecznej reklamy, a nie zadbali o to, by ją na czas zamieścić na swojej stronie internetowej czy choćby wrzucić na YouTube... W związku z powyższym reklamy nie mogę tu zaprezentować :(

Zamieszczę natomiast świąteczną odsłonę reklamy MixPlusa - jest to kontynuacja kampanii autorstwa agencji PZL z udziałem kukiełkowych literek, tym razem w rolach głównych występują tylko dwie literki: M & X (czyżby literka "I" udała się już na świąteczny urlop?).  Z okazji świąt literka M zaprezentuje nam swój popisowy numer - minę z podniebienia (wcześniej przygotowaną)... Radzę się przygotować, bo mina jest naprawdę przednia ;-)))
.

agencja: PZL
.

Jak wiadomo święta to dość krótki okres i przygotowywanie co roku specjalnej nowej reklamy tylko z tej okazji może być uznane za zbytnią rozrzutność przez Dyrektora Finansowego. Dlatego też Mars Polska, właściciel marki Whiskas, dostosowując się do oszczędnościowych tendencji w marketingu czasów kryzysu, przewietrzył swoje archiwum starych reklamy i znalazł tam świąteczny spot Whiskasa z 1999 roku.  Możemy go sobie teraz obejrzeć w polskiej TV na święta 2008 roku - bo kto by tam pamiętał taką zamierzchłą reklamę, a że koty są zawsze takie same, to i spot sprzed 9 lat nie stracił nic na swojej aktualności. 
.

.

Uff, jak to dobrze, że mamy już te święta z głowy...  A tym, którzy jeszcze mają jakieś zaległe życzenia świąteczne do wysłania polecam stronę www.mkartka.com - w końcu najlepszę są oryginalne prezenty i atrakcyjni Mikołajowie! Szczególnie dla tych grzesznych adresatów.
.

agencja: MOSQI.TO
Podziel się
oceń
0
0

komentarze (4) | dodaj komentarz

George Clooney po raz trzeci ...z pianką od Nespresso

niedziela, 21 grudnia 2008 23:04
Hollywoodzki gwiazdor George Clooney od 3 lat jest ambasadorem Nespresso, marki kawy porcjowanej Grands Crus należącej do grupy Nestle. 



Z czasów gdy pracowałem we włoskiej firmie z dużym sentymentem wspominam ten specjalny ekspres do kawy na kapsułki Nespresso - taka aromatyczna kawa to coś naprawdę wartego grzechu. 




Nespresso serwuje nam co roku nowy smakowity spot z udziałem Clooney'a i jak na razie poziom tych filmów jest całkiem niezły. Reżyserami byli już: Michel Gondry, Guy Ritchie (ex-mąż Madonny - zrobił film "Nespresso. What else?") oraz Bennett Miller (nominowany do Oscara za film Truman Capote - autor spotu "George Who?"). Sam George gra na luzie, ze sporą dawką przyjemnej autoironii, bawi się swoim wizerunkiem notorycznego podrywacza i łamacza damskich serc, a kawa Nespresso zawsze jest gdzieś w centrum wydarzeń ;-) 
.

reżyseria: Michel Gondry
.

To co niewątpliwie warto podkreślić przy okazji tej kampanii, to bardzo trafiony dobór gwiazdy do marki i produktu - znając zamiłowanie George'a Clooneya do Włoch łatwo wierzymy, że jest on również koneserem włoskiej kawy.  Sama marka Nespresso jest na tyle ekskluzywna, że George Clooney może być jej fanem.  Przy okazji przypominają mi się polskie marki kawy - Pedros reklamowany przez Gajosa i Woseba promowana przez Rynkowskiego - jakoś średnio kupowałem rekomendacje tych panów. Instynkt podpowiadał mi, że w zaciszu domowym delektowali się zupełnie innymi markami kawy niż te, których ambasadorami byli w telewizji.

Zdjęcia do filmu Millera realizowano przez 4 dni w Mediolanie. Przy konstruowaniu Butiku Nespresso specjalnie na potrzeby tego filmu, zaangażowano ekipę liczącą 60 osób i wykorzystano 5 500 kapsułek kaw Nespresso Grands Crus.
.

reżyseria: Bennett Miller

.

reżyseria: Guy Ritchie
agencja: McCann WorldGroup Paris


Na koniec spojrzenie za kulisy realizacji spotu Nespresso:


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (3) | dodaj komentarz

Do czego służą skarpetki [fotomodelom]?

niedziela, 21 grudnia 2008 19:11
Belgijska sieć sklepów odzieżowych Deleye wypuściła taką oto reklamę - slipy od Hugo Boss za 16,25 euro, a skarpetki za 13,25 euro. Zaraz zaraz ale gdzie są te skarpetki??
.

.

...No właśnie, agencja DDB Brussels postanowiła wreszcie zdemaskować modeli pozujących do reklam męskiej bielizny i sugeruje, że przyciągające uwagę wybrzuszenie uzyskują za pomocą niedocenianych skarpetek ;-)

Swoją drogą zastanawiam się czy to aby nie jest kolejny przypadek tzw. ghost-advertising tworzonego tylko i wyłącznie na potrzeby konkursów reklamowych? Deleye to raptem trzy nikomu nieznane sklepy w Brugge, Roeselare i Kuurne.  Czy sieć trzech sklepów z Wrocławia, Legnicy i Wałbrzycha stać by było na zamówienie reklamy prasowej w agencji DDB Warszawa?  Odpowiedź jest raczej oczywista. Podejrzewam, że sytuacja wygląda podobnie na rynku belgijskim, a ta kreacja została przygotowana z własnej inicjatywy agencji. 

Tak czy owak, powyższa reklama bardzo mnie rozbawiła. Ciekaw jestem czy innych panów również, czy może jednak ktoś poczuł się dotknięty skarpetkową aluzją?

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

niedziela, 28 maja 2017

Licznik odwiedzin:  25 837 793  

Kalendarz

« grudzień »
pn wt śr cz pt sb nd
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 25837793
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6249
Bloog istnieje od: 3425 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Bloog.pl