Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 408 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Testy na żywo ciężarówek VOLVO najgorętszą kampanią wirusową w sieci 2013 roku

sobota, 16 listopada 2013 23:41

VOLVO Trucks kompletnie rozłożyło konkurencję na łopatki swoim najnowszym filmem viralowym z serii "Live Tests" pt. The Epic Split [Epicki Szpagat], w którym emerytowany karateka i gwiazdor kina akcji Jean-Claude Van Damme testuje stabilność i precyzję jazdy ciężarówek marki Volvo.

.

.

Film ten swoją premierę miał zaledwie 3 dni temu, a już zdołał zgromadzić imponujące 15 milionów wyświetleń na YouTube i stać się najpopularniejszym video w sieci w tym tygodniu. Co ciekawe nie jest to pierwszy sukces wirusowy szwedzkiego producenta ciężarówek - cała kampania "Live Tests", na którą składa się 6 głównych filmów ze spektakularnymi testami oraz sporo materiałów zza kulis osiągnęła wysokie wyniki wyświetleń. Dlatego postanowiłem poprosić o krótki wywiad Marie Vassiliadis z działu PR i Media Relations w Volvo Trucks - zapraszam do lektury!

Piotr Jakubowski:  Kiedy w ubiegłym roku zobaczyłem Waszą pierwszą próbę zdobycia sukcesu viralowego - film pt. The Ballerina Stunt - pomyślałem: dlaczego producent ciężarówek bawi się w marketing wirusowy? Czy to w ogóle ma sens w przypadku marketingu B2B?

Marie Vassiliadis (Volvo Trucks): Wykorzystanie contentu video w mediach interaktywnych i społecznościowych jest bardzo efektywnym sposobem na dotarcie do zupełnie nowych odbiorców oraz budowanie znajomości marki. Dodatkowo naszej podstawowej grupie docelowej dostarczyliśmy materiał, który ich zaangażował i mogli się nim dzielić ze znajomymi.

.

 .

PJ:  Jaki był Wasz podstawowy cel biznesowy, który stał za powstaniem  całej viralowej platformy "Live Tests"?

MV:  Poczynając od września 2012 odświeżyliśmy całą naszą Europejską gamę ciężarówek i w połączeniu z tą intensywną kampanią launchową chcieliśmy stworzyć komunikację, która byłaby jednocześnie spektakularna i rozrywkowa. Ale pamiętajmy, że to nie jest tylko rozrywka! Elementem wspólnym wszystkich naszych filmów z serii "Live Tests" jest to, że na żywo demonstrują one jakiś techniczną korzyść naszych nowych ciężarówek.

PJ:  Czy trudno było przekonać Waszych szefów w Volvo Trucks i jakich argumentów użyliście by dostać zielone światło na zrealizowanie tego projektu i kontynuowanie go aż do teraz?

MV:  Najważniejszy argument za wyborem takiej formy komunikacji to jej efektywność kosztowa - w porównaniu do tradycyjnej reklamy - w dotarciu zarówno do naszej podstawowej grupy docelowej, jak i zupełnie nowych grup odbiorców.

.

.

PJ:  W jaki sposób mierzycie impakt i efektywność tego projektu i czy możecie już ujawnić jakieś statystyki?

MV:  Mierzymy impakt w mediach cyfrowych, ze szczególnym uwzględnieniem social media, ale również efekty PR-owe zarówno online i offline.  Jest jeszcze za wcześnie, by zobaczyć pełen obraz wyników tej kampanii, ale pierwsze raporty wskazują na ogromny sukces w poziomie zainteresowania mediów oraz zaangażowaniu odbiorców w social media.

PJ:  Jakiej rady udzielilibyście innej firmie, która chciałaby osiągnąć podobny sukces wirusowy do Waszego?

MV:  Najważniejsze, żeby mieć koncept komunikacyjny, który oparty jest na jakiejś historii bliskiej biznesowi danej firmy i który jest dopasowany do podstawowej grupy docelowej.

.

.

PJ:  Czy zauważyliście już jakieś efekty sprzedażowe będące efektem sukcesu wirusowego Waszych filmów w sieci?

MV:  Jeszcze zbyt wcześnie, by to oceniać, ale okazało się, że te filmy są świetnym narzędziem wspierającym naszych dealerów na całym świecie.

PJ:  Czy pomysły na kolejne odsłony testów ciężarówek powstawały wewnątrz firmy czy też autorem jest agencja reklamowa lub reżyser?

MV:  Pomysł kreatywny tej kampanii powstał w szwedzkiej agencji Forsman & Bodenfors z Gothenburga, a do każdego z filmów zatrudniliśmy innego reżysera oraz dom produkcyjny.

.

The Epic Split_VolvoTrucks_JCVD.png

.

PJ:  Czy film pt. The Epic Split z udziałem Jean-Claude Van Damme'a - który właśnie w tej chwili wskoczył na 1. miejsce najpopularniejszych virali na YouTube - to już ostatni odcinek w serii "Live Tests" czy też szykujecie jeszcze jakąś niespodziankę?

MV:  Tak, to jest ostatni z filmów jakie przygotowaliśmy w ramach tej fazy kampanii launchowej dla nowej gamy ciężarówek. Natomiast planujemy już kolejne filmy, które również będą oparte na koncepcie "Live Tests".

A wszystkie filmy z serii "Live Tests" oraz materiały zza kulis ich powstawania znajdziecie na kanale marki Volvo Trucks na YouTube - zapraszam!


Podziel się
oceń
9
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 582 049  

Kalendarz

« listopad »
pn wt śr cz pt sb nd
    010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28582049
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl