Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 338 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Tyskie wraca do klasyki gatunku, a Żywiec ma apetyt na życie...

czwartek, 29 listopada 2012 2:29

Tyskie, największa pod względem udziałów rynkowych polska marka piwa należąca do Kompanii Piwowarskiej oraz Żywiec, kultowa i najbardziej znana marka z portfolio Grupy Żywiec - od lat toczą pojedynek o miano ulubionego piwa Polaków.

.

.

Tyskie przez wiele lat prowadziło bardzo konsekwentą komunikację opartą na haśle Tyskie. Z Polski i prostym pomyśle - pokazywania, że Tyskie cieszy się uznaniem również wśród obcokrajowców, co zapewne działało jak balsam na nasz narodowy kompleks niższości i wyniosło regionalne niegdyś piwo na pozycję lidera rynku.  W tym samym czasie Żywiec miał co najmniej pół tuzina różnych konceptów kreatywnych, w których chciał pokazać, że ma długą tradycję, najlepszy smak i jest nie do podrobienia. Ogólne wrażenie było takie, że kampanie Tyskiego stawały się coraz bardziej przewidywalne i nurzące, ale konsekwentnie wspierały czytelne pozycjonowanie marki. Żywiec zaś co roku zaskakiwał czymś nowym, ale czy teraz ktokolwiek ma jeszcze jakąś jasną wizję tej marki? Rozpoczęta niedawno kampania pod hasłem Polski apetyt na życie też niczego nie ułatwia...

.

agencja:  DDB Warszawa

 

Najnowszą kampanię Żywca przygotowała agencja DDB, która przez ostatnie 14 lat tworzyła wszystkie kampanie konkurencyjnej marki Tyskie - jeśli teraz wykaże się podobną konsekwencją, a Browar da jej dłużej popracować, to jest szansa, że ten spot okaże się  początkiem odbudowy marki Żywiec.

.

.

Trochę jednak martwi, że koncept spotu wydaje się mało świeży, a niektóre ujęcia to wręcz kalki z ostatniej wiosennej kampanii pt. Chwała Bohaterom marki Lech - jak wiadomo Lech ma młodszy, wielkomiejski target, a Żywiec chcąc się odmłodzić walczy o tego samego konsumenta.

.

.

W tym samym czasie Tyskie launchuje swój nowy wariant Tyskie Klasyczne za pomocą kampanii, którą również można nazwać kwintesencją piwnej klasyki gatunku - browar widziany od środka, wielkie kadzie, tradycyjna receptura sprzed 400 lat oparata na 3 składnikach: wodzie, słodzie z jęczmienia i chmielu - ileż reklam piwnych żonglujących tymi kliszami widzieliśmy w ostatnich latach?

.

.

Spot Tyskie Klasyczne nie jest może odkrywczy, ale jego egzekucja zasługuje na pochwałę, a przyciągające uwagę key visuale przekroju butelki czy drewnianego pudełka z wszystkimi składnikami piwa tworzą razem bardzo spójną i wyrazistą komunikację 360°Z ostatecznym wynikiem pojedynku Żywiec vs Tyskie chyba warto zaczekać na nową kampanię podstawowego wariantu Tyskie Gronie, którą zapewne przygotuje wybrana w niedawnym przetargu agencja Grey.

.

Agencja: McCann Warszawa


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Guma do żucia Orbit opanowała wszystkie scrolle w mieście...

niedziela, 25 listopada 2012 0:25

Wrigley, właściciel marki gumy do żucia Orbit, udowodnił tej jesieni, że pomysłową kampanią outdoorową można przyciągnąć uwagę równie dobrze jak wypasionym spotem telewizyjnym. 

.

.

Chodząc po Warszawie czy Łodzi odnoszę wrażenie, że reklama Orbit opanowała wszystkie istniejące nośniki outdoorowe typu scroll, ale można ją też spotkać na dwóch sąsiadujących ze sobą citylightach.

.

.

Same scrolle nie są niczym nowym i były już wiele razy wykorzystywane do takiej komunikacji, w której jedna odsłona zagaja (Gdy dobre jedzenie staje się złą resztką), a druga stanowi odpowiedź (Sięgnij po gumę Orbit), ale chyba nikt wcześniej nie oparł na tym całego pomysłu kampanii.

.

.

W pewnym stopniu na sukces obecnej kampanii outdoorowej zapracowała jednak wcześniejsza komunikacja telewizyjna, w której od ponad roku konsekwentnie pojawiają się THE JEDZONKA czyli zabawne małe symbole resztek jedzenia: pączek, banan, kawa, cebula, kurza noga czy brokuł, które podobnie jak Mały Głód w kamanii serków Danio atakują ludzi tuż po posiłku - a wtedy do gry wkracza Guma Orbit, która bezlitośnie rozprawia się z jedzonkami.

.

.

Gdy startował ten format kampanii Orbit nie byłem jego wielkim fanem, ale teraz muszę przyznać, że duża konsekwencja w jego stosowaniu opłaciła się i dziś Jedzonka można postawić jako przykład świetnie wylansowanych anty-bohatertów marki, na których rozpoznawalności Orbit może spokojnie budować każdą kolejną aktywność marketingową.

.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zmocz i rozbierz przystojnych chłopaków z boysbandu, by kupić zawieszkę BREF do muszli klozetowej

czwartek, 22 listopada 2012 1:50

Środki czystości do toalet z pewnością należą do tych kategorii produktowych, które nie wywołują w nikim dużego zainteresowania ani zaangażowania. Kampanie reklamowe najczęściej oparte są o jakieś nudne benefity racjonalne, ale czasem zdarzają się akcje, które zręcznie wyłamują się z tego schematu. Na początku tego roku pisałem o amerykańskiej kampanii środka do udrażniania rur Liquid-Plumr, której bohaterami byli dwaj gorący hydraulicy przypominający raczej panów z zespołu The Chippendales.

.

Teraz w podobnym kierunku poszedł niezwykle konserwatywny marketer jakim jest firma Henkel. Dosłownie kilka dni temu na rynku włoskim Henkel zainicjował bowiem nową zaskakującą kampanię takim oto teaserem!

.

.

Nietypowa kampania przewidziana jest na kilka europejskich rynków (Włochy, Niemcy, Finlandia, Szwecja oraz Rosja) i prowadzona jest z wykorzystaniem tzw. "gadżetu" na YouTube dla marki Bref Power Active czyli popularnych zawieszek do toalet z 4-funkcyjnymi kolorowymi kulkami zapewniającymi: higienę, ochronę przed osadzaniem się kamienia, świeżość oraz czyszczącą pianę.

.

.

Grupą docelową produktu są przede wszystkim kobiety, ale w przeciwieństwie do tradycyjnych kampanii telewizyjnych targetujących szeroką grupę wiekową, akcja na YouTube niezwykle precyzyjnie adresuje generację 20/30-latek, do których odważna i humorystyczna akcja na YouTube trafi znacznie lepiej niż sztampowy spot w TV.  Centrum kampanii stanowi specjalny "scustomizowany" kanał YouTube, który swoim wyglądem przypomina kanał jakiegoś popularnego młodzieżowego boysbandu - w tym przypadku adekwatnie nazwanego Balls Dream Band...

.

Na kanale umieszczone jest muzyczne video zespołu, w którym czterech przystojnych chłopaków wykonuje angielską piosenkę pt. Please Baby Flush It [Kochanie, proszę spłucz to].  Słowa tego utworu:

You just need to let it flow

Flush it baby / Everything will change

Pull this chain / Let it rain

bardzo konkretnie zachęcają do pociągnięcia za sznurek spłuczki, który pojawia się po prawej stronie video-playera.

.

.

Kliknięcie w zwisającą spłuczkę powoduje, że intensywna fala wody wylewa się z góry na naszych czterech przystojniaków, którzy - jak się okazuje w szerszym planie - umieszczeni są w czterech okrągłych metalowych klatkach, zawieszonych na brzegu muszli klozetowej i kształtem przypominających oczywiście promowane zawieszki Bref Power Active.  Panowie nie zadowalają się jednak pierwszym prysznicem i w swojej piosence cały czas proszą o więcej!

.

.

Motywacją dla pań do klikania w spłuczkę jest konkretna wizualna "nagroda" następująca po spłukaniu - otóż za każdym razem członkowie boysbandu zrzucają z siebie jeden element garderoby. W finale zostają w samych szortach - niestety nie przewidziano opcji rozebrania ich do rosołu...

.

.

Po zakończeniu show mamy możliwość łatwego podzielenia się tym materiałem ze znajomymi za pomocą umieszczonych w kanale wtyczek społecznościowy do Facebooka, Twittera czy Google+. Jest również możliwość zadedykowania video jednej wybranej osobie.

Interesującym i nietypowym dla kategorii FMCG elementem kanału jest  umieszczenie na nim przycisku BUY NOW, którego kliknięcie przekierowuje na sprzedażowy Landing Page, gdzie możemy od razu dokonać zakupu promowanych zawieszek Bref Power Active z atrakcyjnym 25-procentowym rabatem!

.

agencja:  TBWA\ Italy


Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

"Mmm" czyli wszystko, co warto powiedzieć o malinowej czekoladzie Milka

niedziela, 18 listopada 2012 22:41

Mało jest takich marek, które wydałyby na swoją outdoorową kampanię milion złotych, a w zamieszczonej na billboardach i citylightach reklamie napisały o swoim produkcie tylko trzy litery: mmm...

.

.

Pokusa, by napisać dużo więcej jest zawsze silna, ale najczęściej warto wybrać minimalizm i wyciąć wszystkie zbyteczne słowa, by zostawić to, co się naprawdę liczy.  W przypadku malinowej czekolady Milka to jądrem są magiczne trzy literki "m" oddające dźwięk, jaki wydają z siebie ludzie w momencie próbowania tej czekolady.  O tym jest również spot telewizyjny, ale tam pozwolono lektorowi wypowiedzieć znacznie więcej słów, chóc dwójka młodych bohaterów porozumiewa się wyłącznie za pomocą mmm...

.

 

To co zawsze urzeka mnie w komunikacji marki Milka to żelazna konsekwencja w budowaniu świata tej marki - pełnego delikatności, ciepłych uczuć i niewinnej słodyczy, których usobieniem jest słynna fioletowa krowa oraz slogan:  Śmiało, bądźmy delikatni. Ta kampania tylko potwierdza, jak silną i wzorcowo prowadzoną marką jest Milka.




Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Męska Grypa czyli jak Gripex Max odkrywa nową odmianę popularnej choroby

sobota, 17 listopada 2012 1:15

Najpierw zobaczyłem gdzieś na mieście billboard czy citylight z zabawnym wizerunkiem kilku ewidentnie mocno przeziębionych panów i headlinem, w którym pojawiło się owo intrygujące określenie "męska grypa".  Zaraz potem w ręce wpadł mi numer bezpłatnego dziennika METRO, w którym Gripex Max przywłaszczył sobie całą pierwszą i drugą stronę gazety, by przybliżyć Polakom tę nową odmianę grypy...

.

.

US Pharmacia, właściciel marki Gripex, stworzył kampanię, która nie dość że świetnie przyciąga uwagę poprzez wykreowanie tej nowej męskiej odmiany grypy, to jeszcze paradoksalnie adresuje obie płcie - mężczyzn poprzez uczynienie z nich bohaterów kampanii oraz kobiety poprzez mocno humorystyczne potraktowanie "męskiego" sposobu przechodzenia grypy, który z oczywistych względów jest też udziałem kobiet opiekujących się swoimi partnerami.

.

.

Dawno już nie widziałem tak świeżego i oryginalnego pomysłu na komunikację leku przeciwprzeziębieniowego, który łączyłby humor, zabawę i merytoryczne treści.  Reklama w Metrze zawierała QR kod, który przekierowywał na mobilną stronę kampanii, na której można m.in. rozwiązać Wielki Test Męskiej Grypy...

.

.

Odpowiadając na kilka prostych pytań wielokrotnego wyboru otrzymasz diagnozę jakim typem "chorego" jesteś, a możliwości są cztery: Diva, Superbohater, Misiaczek i Czaruś.  Taki sam test można oczywiście rozwiązać również na standardowej stronie kampanii: www.meskagrypa.pl.

.

.

Fajnym rozwiązaniem jest to, że po rozwiązaniu testu i poznaniu swojego typu można też zobaczyć rozkład procentowy w całej Polsce, a nawet w podziale na poszczególne województwa. Aktualnie wyniki ogólnopolskie są następujące: 45% Misiaczek, 28% Superbohater, 20% Diva i 7% Czaruś...

.

.

Specjalnie na potrzeby kampanii powstała też specjalna aplikacja mobilna Pokonaj Grypę, którą można sobie ściągnąć na komórkę (dostępna na iOS, Android i Windows Phone) - aplikacja pozwala określić stan organizmu i zawiera porady, co do leczenia.  Oczywiście kampania "Męska Grypa" opanowała też fanpage marki Gripex na Facebooku, gdzie królują obecnie zabawne obrazki panów z kampanii z tekstami w rodzaju: 36,7 na termometrze? "Mamusia" w najczęstszych połączeniach wychodzących.

Kampanię "Męska Grypa" przygotowała agencja Gong, a media zaplanował dom mediowy Starcom.

.



Podziel się
oceń
1
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

piątek, 18 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  27 340 656  

Kalendarz

« listopad »
pn wt śr cz pt sb nd
   01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 27340656
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6253
Bloog istnieje od: 3507 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl