Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 408 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Polski Tygrys chwycił Austriackiego Czerwonego Byka za rogi...

niedziela, 30 listopada 2008 1:28

TIGER Energy Drink, polski napój energetyczny firmy Gellwe, który został wprowadzony na rynek w połowie 2004 roku, obwieszcza nam w reklamach prasowych swój tryumf nad słynnym międzynarodowym rywalem i pionierem kategorii "energy drinks" - austriacką marką Red Bull.
.

.
Według badań firmy Nielsen, marka TIGER zajmuje obecnie 1. miejsce w Polsce pod względem udziałów ilościowych w swojej kategorii i tym samym zepchnęła z tej pozycji niekwestionowanego lidera, jakim przez wiele lat był właśnie Red Bull. Niewątpliwie główną przyczyną sukcesu sprzedażowego Tigera jest jego znacząco niższa cena.
.

.
Sama marka Tiger jest trochę "niewyraźna" - już identyfikacja wizualna wskazuje, że od początku koncepcja była prosta: tańszy zamiennik dla Red Bulla - podobna kolorystyka, anglojęzyczne zwierze w nazwie i próba powiązania marki ze sportem. Slogan marki: Power is back - w języku angielskim, czyżby kolejna próba ukrycia polskiego pochodzenia? Kampania launchowa marki wykorzystująca wizerunek znanego boksera Dariusza "Tigera" Michalczewskiego również nie grzeszyła pomysłowością.

Red Bull to niewątpliwie jeden z lepiej prowadzonych brandów FMCG - od samego początku marka ma spójną i bardzo konsekwentną komunikację: trafiony slogan "Red Bull doda Ci skrzydeł" (ang. Red Bull Gives You Wings), skuteczny sponsoring sportów ekstremalnych, skoków narciarskich, piłki nożnej i Formuły 1, spektakularne imprezy plenerowe jak choćby ostatnie Red Bull X-Fighters (Pożegnanie Stadionu X-lecia w Warszawie), a wreszcie niezwykle udane humorystyczne reklamy w rozpoznawalnej formie prostych kreskówek. 
Jedna z ostatnich kampanii zyskała dodatkowy rozgłos dzięki licznym protestom "moherowców" i zakazaniu jej emisji przez Komisję Etyki Reklamy. W spocie tym wykorzystano motyw Świętej Rodziny, do której przybywa czterech zamiast trzech króli, aby oddać pokłon Jezusowi i złożyć mu dary. Darem czwartego króla jest napój energetyczny Red Bull...
.


.
Trzeba przyznać, że marketingowcy Tigera zręcznie kopiują niektóre pomysły międzynarodowego giganta, a sam napój powoli podbija kolejne rynki. Ostatnio Tiger sponsorował słynny bieg uliczny Run Warsaw,  angażuje się w imprezy narciarskie, crossowe i piłkarskie. Biorąc pod uwagę, że takie giganty jak Coca Cola i Pepsi poległy w Polsce w starciu z Red Bullem, to tym bardziej należy się uznanie dla tej polskiej marki...  No i mamy jeszcze inną silną polską markę w tej kategorii - XL Energy Drink, który również podbija światowe rynki, ale o niej może innym razem ;-)

A na deser taki oto spot od Tiger Energy Drink:


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (3) | dodaj komentarz

e-mocje w prasowej reklamie portalu Onet.pl

sobota, 29 listopada 2008 0:40
Cieszę się, że takie reklamy pojawiają się także u nas - szczególnie, że to reklama Onetu, ciągle najpopularniejszego polskiego portalu, który teoretycznie mógłby być bardziej zachowawczy. 

Niby nic wielkiego, bo przecież ta reklama, na którą trafiłem w tygodniku Polityka, pokazuje co najwyżej swobodę dyskusji i wyrażania skrajnych opinii, która w Internecie jest rzeczywiście nielimitowana...  ale jakie inne masowe polskie marki odważyłyby się na taką komunikację?
.

.

W obliczu niedawnego eventu "Róże Gali" transmitowanego przez TVP2, na którym tytuł pięknej pary otrzymali głosami czytelników magazynu Gala Tomasz Raczek & Mariusz Szczygielski, bodaj jedyna popularna i otwarcie gejowska polska para, można by naiwnie uznać, że powoli łamiemy kolejne tabu... 

Z drugiej jednak strony media właśnie donoszą, że Zarząd TVP rozpoczął śledztwo w sprawie rzekomego instrumentalnego wykorzystania mediów publicznych do propagowania polityki programowej redakcji Gali przy okazji transmisji imprezy Róże Gali, która z wiadomych względów nie jest zgodna z konserwatywną wizją polityki misyjnej TVP rządzonego cały czas przez zaściankowe indywidua z nadania PiS, LPR i Samoobrony.

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Mambocino Caffé - kawowa reklama pobudzająca zmysły

środa, 26 listopada 2008 23:59

Kawa należy do tych szczęśliwych produktów, które mogą się stać naprawdę wdzięcznym tematem dla agencji reklamowej.  Kawa pobudza, uzależnia, daje porannego kopa, można się nią delektować, ma mnóstwo odmian, smaków, sposobów przyrządzania i konsumowania... 

Szkoda, że czasem agencje idą w te strasznie banalne rodzinne scenki rodzajowe, jakimi najczęściej raczą nas w swojej komunikacji Jacobs czy Tchibo, choć pewnie to wynik briefu klienta przekonanego, że tak właśnie najlepiej trafi do swojego core-targetu.

Na mnie zdecydowanie bardziej działają takie reklamy, jakie np. serwuje nieznana w Polsce marka włoskiej kawy Mambocino Caffe.

                     undefined

Na tureckim rynku pojawiło się kilka naprawdę smakowitych reklam Mambocino:

- Extra strong:  siła porannego kofeinowego kopa, który rozsadza filiżankę (dosłownie)...


.

- Wake Up: filiżanka kawy potrafi odwrócić zegar i sprawić, że o 8:00 rano poczujesz się tak, jakby była już 11:00.


agencja: XXVII Yirmiyedi Istanbul


- Bell: kawowy dzwon obudzi swoim biciem każdego!
.

agencja: Kromozom Istanbul


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Inni nawiedzają reklamy Simplusa

poniedziałek, 24 listopada 2008 23:35
Jestem pod wrażeniem najnowszej odsłony kampanii Simplusa, która utrzymana jest w formie pastiszu metafizycznych horrorów takich jak Inni czy Sierociniec, które realizują w ostatnich latach hiszpańskojęzyczni reżyserzy (Alejandro Amenabar, Guillermo del Toro, Juan Antonio Bayona).

Prepaidowa marka Simplus od dawna już parodiuje w swoich spotach telewizyjnych znane klasyki kina czy całe gatunki filmowe. Były już spoty nawiązujące do Blues Brothers, Nagiego Instynktu, westernów czy telenoweli latynoamerykańskiej.  Jednak dopiero te najnowsze spoty robią naprawdę silne wrażenie. Autentyzm emocji oraz pieczołowitość w odtworzeniu stylu wizualnego wspomnianych filmów, gry aktorskiej i klimatu przyciągają uwagę widzów.
.

.
Przeglądałem jakieś czasopismo w trakcie przerwy reklamowej i gdy pojawił się poniższy spot automatycznie odłożyłem gazetę i spojrzałem na ekran, by sprawdzić, co to za film się zaczął...
.

agencja: TeamOne

A dla przypomnienia kilka wcześniejszych odsłon kampanii Simplusa:

- Western


.


- Telenowela Latynoska 1


.
- Telenowela Latynoska 2


.


- Nagi Instynkt


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (3) | dodaj komentarz

Nescafe Espresso w stylu Happiness Factory Coca Coli

sobota, 22 listopada 2008 21:46
Przypadkiem natrafiłem na najnowszy spot telewizyjny Nescafe Espresso wykreowany przez francuską agencję Publicis Conseil Paris. Czy coś Wam to przypomina?
.

agencja: Publicis Conseil Paris
.
Ambitna animacja w stylu fantasy zatytułowana Space Experience pokazująca proces powstawania produktu jakim jest filiżanka aromatycznego Nescafe Espresso.  Jak dla mnie to taka nieco wtórna wariacja na temat dwóch słynnych filmów z cyklu Happiness Factory, jakie agencja Wieden+Kennedy stworzyła dla Coca Coli. Pomimo, że spot Nescafe nie grzeszy oryginalnością pomysłu, to zawsze miło zobaczyć coś tak dopieszczonego i wizualnie wysmakowanego.

A dla porównania przypominam poniżej klasykę gatunku czyli Coca Cola i jej Inside The Happiness Factory oraz Happiness Factory: The Movie
.

.


agencja: Wieden + Kennedy, Amsterdam
Podziel się
oceń
0
0

komentarze (2) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 581 944  

Kalendarz

« listopad »
pn wt śr cz pt sb nd
     0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28581944
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl