Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 405 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Niekochane i zapomniane - tysiące słoików pasty Marmite trzeba uratować!

poniedziałek, 21 października 2013 1:37

Muszę przyznać, że kampania pasty Marmite pod hasłem End Marmite Neglect [Koniec zaniedbywania Marmite] to przykład dużej odwagi i brawury marketingowej, a jednocześnie prosty i angażujący koncept kampanii. Marmite to przecież brytyjski produkt-legenda - jego historia sięga 1902 roku, gdy firma Marmite Food Extract Company rozpoczęła masową produkcję tego strasznie słonego, ale bogatego w witaminy z grupy B smarowidła do pieczywa, powstającego jako produkt uboczny warzenia piwa.

Marmite-standard.jpg

Specyficzny smak Marmite od początku sprawił, że Brytyjczycy dzielili się na tych, którzy nienawidzą i na tych, którzy kochają Marmite - co odzwierciedlał wieloletni slogan marki Love it or hate it [Kochaj lub nienawidź].

Koncern Unilever - właściciel marki Marmite od 2000 roku - otwarcie przyznaje w tej kampanii, że jego produkt jest zaniedbywany przez klientów - że rzadko po niego sięgają, niektórzy wręcz kompletnie o nim zapomnieli, a ich ostatni słoik pasty Marmite stoi gdzieś zakurzony w ciemnym kącie kredensu. Koncept kreatywny zasadza się na analogii do zaniedbywanych zwierząt domowych, a słoik Marmite zostaje ukazany jako swego rodzaju "psiak", którego właściciele przestali karmić i wyprowadzać.

.

.

Otwierający kampanię długi spot zrealizowany w stylistyce interwencyjnej kampanii społecznej pokazuje jak ekipa Marmite Rescue Unit wyrusza w miasto, by ratować zapomniane i zaniedbywane słoiki pasty Marmite - w spocie pojawia się też informacja, że 1 na 10 Brytyjczyków przyznaje, że nie otworzył swojego słoika Marmite od ponad 3 miesięcy... Celem akcji jest więc nakłonienie Brytyjczyków, by zapobiegali okrucieństwu i promowali uprzejmość wobec wszystkich słoików Marmite!

marmite_dont_forget_cupboard_3_48.jpg

.

Ciekawy zabieg zastosowano na wspierających kampanię kreacjach outdoorowych, na których biedny zapomniany słoiczek Marmite zawsze ukryty jest gdzieś w głębi kredensu, prawie niewidoczny zza innych produktów - hasło kampanii:  Love it. Hate it. Just don't forget it   [Kochaj. Nienawidź. Ale nie zapominaj o nim].

.

marmite_dont_forget_cupboard_2_48.jpg

.

marmite_dont_forget_cupboard_1_48sht.jpg

 .

Absolutnym killerem w spocie jest moim zdaniem scenka w swoistym schronisku dla zaniedbywanych słoików Marmite - Marmite Rehoming Centre - gdzie można przyjść i adoptować sobie taki porzucony słoiczek.  Świetnie zagrany i napisany spot zgromadził ponad pół miliona wyświetleń na YouTube.

.

Marmite_RehomingCentre.jpg

.

Kampania promuje specjalną stronę internetową - endmarmiteneglect.com - gdzie można się dowiedzieć więcej o misji oraz złożyć donację w postaci tweetu, postu lub zdjęcia, a nawet wskazać znajomych, którzy nadawaliby się na przybranych rodziców dla porzuconych słoiczków Marmite.

.

Marmite_EndMarmiteNeglect-website.jpg

.

Materiały video na kanale YouTube marki zawierają także stylizowane filmiki zza kulis pracy ekipy Marmite Rescue Unit - np. z nowym w ekipie oficerem, który jest na 2-miesięcznym okresie próbnym...

.

.

...czy z zaskoczoną i zniesmaczoną kobietą, która dowiaduje się, że jej sąsiedzi bardzo źle traktowali swój słoik Marmite.

 

.

agencja:  adam&eve DDB (UK)

creative directors: Mike Crowe & Rob Messeter / Matt Lee & Pete Heyes


Podziel się
oceń
6
4

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 581 951  

Kalendarz

« październik »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28581951
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl