Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 440 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Irlandzki likier Baileys czyli delikatna śmietanka z duszą z whisky...

wtorek, 30 października 2012 0:59

Baileys Irish Cream - jedna z najpopularniejszych na świecie marek likierów - rozpoczęła właśnie nową kampanię reklamową, która prowadzona jest pod hasłem Cream with Spirit.  Nowy slogan marki to zabawna gra słów bazująca na dwóch możliwych znaczeniach słowa "spirit" - dusza lub alkohol. Grupą docelową kampanii są kobiety, które w reklamach prasowych przedstawiono niestety dość jednowymiarowo...

.

.

Na szczęście głównym wehikułem kampanii jest przykuwający uwagę spot pt. Pour Spectacular, który wyraźnie inspirowany był hollywoodzką twórczością wielkiego reżysera i mistrza wizualnych zabaw choreorgaficznych Busby Berkeley'a, który za pomocą tancerek potrafił tworzyć niesamowite obrazy.

.

 

agencja:  BBH London (UK)

.

Poniżej możecie zobaczyć przykład twórczości Busby Berkeley'a - jego unikalną, wypracowaną jeszcze w latach 1930-tych technikę filmowania z góry tancerek, których układy choreograficzne tworzą zmieniające się obrazy przypominające wymyślne figury geometryczne, jakie można zobaczyć w kalejdoskopie.

.

 

.

Myślę, że pomysł przypomnienia światu tych uroczych zabaw wizualnych, w jakich lubował się Busby Berkeley, to strzał w dziesiątę - szczególnie, że podstawowym targetem kampanii są kobiety.  Panie z pewnością docenią estetyczną stronę tego spotu

.

.

Pytanie czy panie tak samo docenią reklamy prasowe, w których Baileys przemawia do płci pięknej hasłami w rodzaju:  Bądź kobietą dla sprawy, nie dla aplauzu czy  Bądź myślącą dziewczyną, kobietą z nastawieniem i damą z klasą.

.

.

Poniżej możecie też zobaczyć materiał "making of" zza kulis realizacji przepięknego spotu Baileys, który jak się dowiadujemy miał być celebracją nowoczesnej kobiecości...

.

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zbliża się NOC ŻYWYCH JAJEK... czyli Cadbury promuje Halloweenową odmianę swoich Creme Eggs

wtorek, 23 października 2012 23:55

Skuteczny marketing to także uchwycenie jakiegoś zyskującego na popularności trendu, wczesne zidentyfikowanie nowej mody w popkulturze oraz umiejętne ich wykorzystanie do stworzenia skutecznej i angażującej komunikacji - najnowsza kanadyjska kampania kultowych Cadbury Creme Eggs w ich Halloween'owej odmianie czyli Screme Eggs to świetny przykład dobrego "marketingowego nosa"! 

.

 

Cadbury Creme Eggs czyli jajka z mlecznej czekolady wypełnione smakowitym kremem o kolorze biało-żółtym (co ma imitować kurze białko i żółtko) to jeden z najpopularniejszych sezonowych smakołyków na Wyspach Brytyjskich oraz w Kanadzie, USA, Australii i Nowej Zelandii.  Tradycją tego produktu (której złamanie w przeszłości przyniosło znaczne spadki sprzedaży) jest to, że jest on dostępny w sklepach tylko przez kilka miesięcy w roku - dokładnie od 1 stycznia do świąt wielkanocnych.

.

Okresowo Cadbury wprowadza jednak krótkie serie na specjalne okazje i tak pojawiła się specjalna odmiana na okres Halloween o nazwie Screme Eggs, której nadzienie ma kolor biało-zielony...  Oczywiście okres Halloween w naturalny sposób nasuwa nam różne skojarzenia i motywy, ale oparcie kampanii promocyjnej na nawiązaniach do robiącego aktualnie zawrotną karierę serialu The Walking Dead jest strzałem w dziesiątkę! W zabawnych animowanych spotach zwykłe Creme Eggs prześladowane są przez zachowujące się jak zombie Screme Eggs...

.

 

Amerykańska stacja kablowa AMC emituje właśnie odcinki z trzeciego sezonu The Walking Dead, a jego premierowy odcinek ustanowił historyczny rekord oglądalności w USA dla serialu emitowanego przez kanał kablowy - przyciągnął przed telewizory blisko 11 milionów Amerykanów! Trudno o lepszy moment na wypuszczenie kampanii, która bawi się nawiązaniami do najgorętszego serialu tej jesieni. 

.

.

Opowieść o losach grupki ludzi próbujących przetrwać w świecie pogrążonym w chaosie i opanowanym przez plagę "żywych trupów" inspirowana jest słynnym niskobudżetowym horrorem z 1968 roku pt. The Night of the Living Dead [Noc żywych trupów], który stanowi pierwowzór filmu o zombie, a obecnie ma już status kultowego dzieła wśród fanów gatunku

.

 

Kanadyjska kampania Cadbury Screme Eggs prowadzona jest pod hasłem Get Them While You Last [Dorwij je póki trwasz], a w komunikacji aktywnie wykorzystywany jest również kanadyjski fanpage marki Creme Eggs na Facebooku, gdzie relacjonowane są kolejne wydarzenia z Goopocalypse czyli inwazji "żywych jajek" z wylewającymi się z nich zielonymi wnętrznościami...

 

agencja:  The Hive, Toronto (Kanada)


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nowa Toyota Corolla obiektem śmiertelnej miłości pewnego rudego kota...

sobota, 20 października 2012 0:16

Antypody stały się w ostatnich latach rejonem świata, skąd pochodzi coraz więcej ciekawych i świeżych kampanii zdobywających globalny rozgłos.  Zanosi się, że podobny los czeka kampanię wprowadzającą nową generację modelu Toyota Corolla na rynek nowozelandzki, która prowadzona jest pod hasłem Feels Good Inside [Przyjemnie w środku].

.

.

Głównym bohaterem zabawnego spotu TV jest piękny rudy kot, który zapałał płomiennym uczuciem do samochodu swoich właścicieli po pierwszej przejażdżce nim do weterynarza...

.

agencja: Saatchi & Saatchi New Zealand   /   reżyseria:  Hamish Rothwell

 

Wybór zwierzęcia do kampanii prowadzonej pod hasłem Feels Good Inside - świetny.  Jak wiadomo koty raczej przywiązują się do miejsca niż do ludzi i tak też nasz puszysty rudzielec zadaje sobie ból, byle tylko sprowokować kolejną podróż ukochaną Corollą do weterynarza...

.

.

Mimo, że cała opowieść kończy się śmiercią kota to jego oddanie i poświęcenie z pewnością przekonują, że coś musi być w tym aucie godnego uwagi. Łapka kota zza grobu przebijająca się przez ziemię jest też fajnym chwytem rozładowującym ewentualne negatywne emocje, a francuska pieśń stanowiąc ścieżkę dźwiękową podbija tragizm kociej miłości i komizm całej opowieści.  Na kampanijnej stronie - www.corolla.co.nz - można sobie m.in. ściągnąć tapety z uroczym rudzielcem z reklamy ;-)

.



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Microsoft rozpoczyna szeroką kampanię launchową dla swojego tabletu Surface

środa, 17 października 2012 1:15

Wprowadzenie na rynek tabletu Surface to dla koncernu Microsoft prestiżowe i trudne wyzwanie. Microsoft wchodzi w kategorię tabletów jako jeden z ostatnich dużych graczy i będzie znów musiał walczyć ze swoim odwiecznym wrogiem - Apple, który przez lata naśmiewał się z najbardziej znanego dziecka Microsoftu czyli systemu opercyjnego Windows w swojej słynnej kampanii Get a Mac. Teraz Microsoft powraca po latach przerwy do sprzedawania "hardware" pod postacią tabletu Surface i będzie musiał się zmierzyć z absolutnym leaderem i twórcą tej stosunkowo młodej kategorii produktowej czyli iPadem od Apple. 

Jakie unikalne korzyści ma do zaoferowania Surface - w czym jest on lepszy od iPada? Hmm, nie uprzedzając niczego - zobaczcie pierwszy oficjalny spot TV, który wczoraj zadebiutował w amerykańskiej telewizji!

.

.

Z powyższego spotu wychodzi na to, że główną bronią tabletu Surface w marketingowej wojnie z Apple, Samsungiem i innymi tajwańskimi czy japońskimi markami ma być doczepiana "na klik" klawiatura dostępna w dwóch wariantach (Touch Cover i Type Cover) oraz w wielu wersjach kolorystycznych - pełniąca jednocześnie funkcję etui i podpory.

.

.

No cóż, rewolucją trudno to nazwać - w końcu iPad ma też swoje kolorowe Smart Covers, które nie pełnią jednak funkcji klawiatury. Pytanie czy doczepiana klawiatura to coś, co może przekonać do wyboru tabletu Microsoftu i na jak długo pozostanie to unikalną wartością tego produktu? Być może wkrótce pojawią się inne reklamy, które pokażą bardziej przekonujące korzyści, a ta pierwsza "taneczna" reklama ma głównie zaciekawić i przyciągnąć ruch na stronę: www.microsoft.com/Surface.   Jak możemy przeczytać na stronie ceny tabletu Surface zaczynają się od $499.

.

.

Jeszcze kilka miesięcy temu w amerykańskich miastach zaczęły się pojawiać takie oto graffiti-teasery zapowiadające Surface - również na nich nacisk położony jest na doczepiane kolorowe klawiatury... 

.



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Po uszy w ziarnach kawy - śpiewający bariści z sieci kawiarni Costa Coffee

czwartek, 11 października 2012 23:38

Druga największa po Starbucks sieć kawiarni na świecie i największa sieć w Wielkiej Brytanii - Costa Coffee - rozpoczęła właśnie nową kampanię reklamową, w której przekonuje nas, że pracownicy Costa Coffee w swoją pracę wkładają całe serce i duszę. Kampania prowadzona jest pod hasłem For Coffee Lovers  [Dla miłośników kawy], a wizualną metaforą owej miłości do kawy jest zatopienie baristów po uszy w ziarnach kawowych...

.

.

W przyciągającym uwagę 60-sekundowym spocie TV wizualny leitmotif stanowią głowy baristów Costa Coffee rozmieszczone na morzu kawowego ziarna. Bariści z pasją śpiewają słynny rockowy klasyk kapelii KISS - I Was Made For Lovin' You, ale jak to w reklamach bywa wszystko okazuje się być tylko fantazją jednego z nich...

.

agencja:  Karmarama (UK)

.

Rozwinięcie kampanii oczywiście znajdziemy na fanpage'u marki, który liczy już ponad 776 tysięcy fanów - można tam obecnie znaleźć specjalną aplikację "Costa Coffee Heads", która umożliwia nagranie własnego wykonania przeboju Kiss oraz wmontowanie własnej głowy w obrazek z reklamy Costa.  Najlepszy wykon ma zostać nagrodzony udziałem w kolejnym oficjalnym spocie reklamowym marki.

.



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

sobota, 19 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  27 341 053  

Kalendarz

« październik »
pn wt śr cz pt sb nd
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 27341053
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6253
Bloog istnieje od: 3507 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl