Bloog Wirtualna Polska
Są 1 243 502 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Czyżby to kolejny teaser BZ WBK na outdoorze?

sobota, 31 października 2009 23:50
Od czasu dużej wiosennej kampanii lokaty z Danny'm DeVito BZ WBK nie był zbyt aktywny reklamowo. Na mieście właśnie pojawiły się nowe intrygujące billboardy z teaserowym hasłem: Kobiety nie chcą równych praw!
Biorąc pod uwagę charakterystyczny krój zielonej czcionki jest to najprawdopodobniej wstęp do nowej kampanii Banku Zachodniego.



BZ WBK już wcześniej kilkakrotnie stosował takie zabiegi - przed pierwszą kampanią z Johnem Cleese'm pojawiły się billboardy z hasłem Wszyscy Biorą, a przed kampanią z Leo Beenhakerem - z hasłem Będą Zmiany.

Samo hasło teaserowe ma posmak komunikacji skierowanej do kobiet lub do mężczyzn, jeśli w rozwiązaniu teasera zostanie przewrotnie rozwinięte.  Jest to o tyle nietypowe, że usługi bankowe mają raczej charakter unisex. Bardzo jestem ciekaw, co też BZ WBK przygotował na jesień ... i mam nadzieję, że nie zatrudnił kolejnej przebrzmiałej międzynarodowej gwiazdy do swojej kampanii.
 

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Przyjemny smak zwycięstwa w kampanii azjatyckiego piwa Tiger

sobota, 31 października 2009 0:58
Tiger Beer to najstarsza marka piwna ważona lokalnie w Sigapurze od 1932 roku. Obecnie piwo Tiger jest produkowane w 8 krajach i obecne na 60 rynkach, w tym w USA i Wielkiej Brytanii. Oczywiście twierdzą marki pozostaje region Azji i Pacyfiku czyli: Singapur, Malezja, Tajlandia, Wietnam, Kambodża, Papua Nowa Gwinea i Nowa Zelandia. Już w latach 30-tych wymyślono zgrabny slogan reklamowy dla marki: Time for a Tiger  skrócony później do Time for Tiger. Czy czegoś Wam to nie przypomina?  Zdaje się, że zapomniana polska marka piwa EB używała kiedyś claimu Czas na EB... Od kilku lat Tiger Beer prowadzi swoją komunikację w ramach spójnej kampanii Winning Over the World ze sloganem: Enjoy Winning  [Ciesz się zwycięstwem]. Z okazji Halloween właśnie pojawił się nowy spot telewizyjny w ramach tej kampanii.



Na ogół spoty okolicznościowe są nudne i naciągane, ale ten film dzięki zachowaniu spójności z całą platformą komunikacyjną marki robi całkiem niezłe wrażenie. Jeszcze lepsze wrażenie robi natomiast inny spot pt. "Zip", w którym kreatywni poszli na całość w niesamowitej scenie walki o ostatnią butelkę Tigera...



No i na deser został nam spot z 2008 roku, w którym dwaj panowie obdarzeni zdolnościami parapsychologicznymi rywalizują o miano silniejszego medium.


agencja: Saatchi & Saatchi Malaysia
Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

John Cleese ponownie wystąpi w reklamie zegarków marki Accurist

środa, 28 października 2009 0:02
Brytyjska marka zegarków Accurist wypłynęła na szersze wody w latach 60-tych, gdy znani angielscy celebryci - Księżniczka Anna, modelka Twiggy oraz zespół The Beatles - pokazywali się właśnie w zegarkach tej marki. Później, w latach 70-tych popularność Accurist ugruntowała kampania reklamowa z udziałem aktora Johna Cleese'a.


Seria spotów, w której wystąpił były członek grupy Monty Python, szybko zyskała status kultowej kampanii i zgarnęła mnóstwo nagród i wyróżnień, w tym Złotą Palmę na festiwalu reklamy w Cannes. Właśnie pojawiła się informacja, że Accurist szykuje na okreś świąteczny niespodziankę dla Brytyjczyków - odświeżony klasyczny spot z tamtej kampanii z nagranym na nowo głosem Johna Cleese'a oraz innym zakończeniem. Będzie to pierwsza telewizyjna kampania Accurist od ponad 10 lat...

No cóż, pozostaje nam uzbroić się w cierpliwość i poczekać na kolejne wcielenie reklamowe popularnego komika, a tymczasem przypomnijmy sobie słynną kampanię Accurist z 1978 roku, w której John Cleese ujawnił pełnię swojego talentu reklamowego.


agencja: The Capper Granger Agency

Kampania do dziś jest pamiętana dzięki pojawiającemu się w niej określeniu "Accur-ankle, Accu-wrist!" [Accur-kostka, Accur-nadgarstek], które odnosiło się do pokazanych w spocie różnych opcji noszenia zegarków Accurist (na ręce, na nodze, na ramieniu, itd).

Przy okazji warto wspomnieć, że Accurist słynie z kontrowersyjnych reklam drukowanych, w których nagie kobiety "ubrane" są jedynie w zegarek tej marki.




Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Volkswagen zmienia ludzi na lepsze dzięki The Fun Theory

niedziela, 25 października 2009 0:16
Na liście przebojów najczęściej oglądanych na YouTube filmów wirusowych nadal królują bobasy na wrotkach reklamujące wodę Evian, ale na drugie miejsce właśnie wskoczył niespodziewanie filmik promujący interaktywną akcję  Volkswagena na rynku szwedzkim o nazwie The Fun Theory.


Akcja Volkswagena ma charakter CSR-owy i niewątpliwie wpłynie pozytywnie na wizerunek marki, ale jak się okazuje ma również duży potencjał wirusowy, a jest to zasługą agencji DDB Stockholm oraz jej ramienia interaktywnego Tribal DDB, które przygotowały trzy filmiki ilustrujące na czym polega Teoria Zabawy czyli The Fun Theory. Największy rozgłos osiągnął jak na razie filmik pokazujący, co się stanie jeśli zwykłe schody metra zostaną przerobione w ogromne klawisze pianina...



Okazuje się więc, że ludzie mogą zacząć częściej wybierać tradycyjne schody niż znajdujące się obok wygodne schody ruchome, jeśli tylko przy okazji wchodzenia po nich będą mogli się trochę zabawić. Zabawa jest bowiem najprostszym sposobem, by zmieniać zachowanie ludzi na lepsze. Ta banalna konstatacja jest sednem The Fun Theory. Celem kampanii jest nakłonić ludzi do wymyślania podobnych prostych inicjatyw, które mogą zmienić zachowanie ludzi - w tym celu powstała specjalna strona konkursowa www.thefuntheory.com, gdzie każdy może zgłosić swój autorski pomysł realizujący założenia Teorii Zabawy.


W konkursie można wygrać 2500 EURO, a termin zgłoszeń kończy się 15 listopada, więc czasu nie ma zbyt dużo.  DDB przygotowało jeszcze dwa inne filmiki prezentujące działanie teorii zabawy.

Oto jak zwykły kosz na śmieci po drobnej modyfikacji zacznie zachęcać ludzi do wrzucania tam wszelkich odpadków.




I ostatni przykład - interkatywny "bottle bank".


agencja: DDB Stockholm  oraz  Tribal DDB
Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Drogi Kliencie, nie obcinaj swojego budżetu marketingowego!

sobota, 24 października 2009 1:05
Kryzys gospodarczy - czy jak kto woli "spowolnienie" - dostarcza nam coraz to nowych inspiracji oraz prowokuje do tworzenia komunikacji nawołującej do rozmaitych działań mających na celu minimalizację jego negatywnych skutków.  Jednym z widocznych rezultatów recesji wśród wielu marketerów jest ścinanie budżetów marketingowych lub też rezygnacja z kampanii wizerunkowych na rzecz czysto sprzedażowych promocji. Kto na tym traci? Z pewnością marka, ale cierpią też agencje reklamowe, które dostają mniej interesujących zleceń, a część budżetów zostaje przesunięta do agencji BTL-owych czy interaktywnych.



Włoska agencja reklamowa Milc postanowiła bronić swoich przychodów w niepewnych czasach kryzysu. W tym celu przygotowała mocną komunikację  pod hasłem I hEad a great idea skierowaną właśnie do marketerów. Dopisek na dole każdego z projektów puentuje przekaz: To cut your communication budget means to cut your own future  [Ścinając swój budżet na komunikację, ścinasz również swoją przyszłość]. Stwierdzenie znajduje potwierdzenie w praktyce - wiele brandów, które utrzymywały swoje wydatki reklamowe na wysokim poziomie w okresach recesji wychodziło później z kryzysu w znacznie lepszej formie niż jego oszczędni konkurenci.



Na projektach pojawiają się ścięte głowy trzech pracowników agencji: strategic plannera, creative directora i art directora. Jak głosi dopisek drobnym drukiem: No creatives were harmed [Żaden kreatywny nie ucierpiał]. A mnie najbardziej martwią te wszystkie świetne pomysły reklamowe, które z powodu kryzysu mogą nie zostać nigdy zrealizowane... i pozostaną na wieki w ściętych głowach kreatywnych.


agencja: Milc, Siena (Włochy)
Creative Director: Giampiero Cito
Art Director: Matteo Scheggi
Copywriter: Matteo Spadoni
Photographer: Bruno Bruchi

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

niedziela, 28 maja 2017

Licznik odwiedzin:  25 837 830  

Kalendarz

« październik »
pn wt śr cz pt sb nd
   01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 25837830
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6249
Bloog istnieje od: 3425 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Bloog.pl