Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 408 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Szatański Mercedes-Benz, hipsterski Volkswagen Beetle czy rodzicielska KIA Sorento - które auto zawojuje Super Bowl

czwartek, 31 stycznia 2013 23:19

Kolejne marki motoryzacyjne postanowiły ujawnić swoje długo przygotowywane spoty reklamowe na tegoroczny Super Bowl. Od czasu gdy 2 lata temu Volkswagen zgarnął "premię pierwszeństwa" publikując swoją słynną reklamę pt. The Force z chłopcem udającym Lorda Vadera na kilka dni przed Super Bowl zwyczaj ten upowszechnił się, bo wszyscy liczą na porównywalny sukces wirusowy...

Mercedes-Benz w tym roku wypuścił aż dwa teasery - w jednym pojawiła się modelka Kate Upton, która nadzoruje kilków panów myjących samochód tej marki. Teaser ten jest tak słaby, że aż nie chce się wierzyć, że Mercedes zdecydował się wypuścić coś tak kiepskiego na swoim oficjalnym kanale.  Na szczęście docelowa reklama na Super Bowl pt. Soul [Dusza], w której Kate Upton również się pojawia w niewielkiej rólce, jest już znacznie ciekawsza! W spocie pojawia się znany aktor Willem Dafoe, który bezbłędnie wciela się w postać szatana próbującego skusić bohatera Mercedesem CLA do podpisania cyrografu...

.

agencja: Merkley + Partners

 

Poza Dafoe i Kate Upton w spocie pojawia się też w niewielkiej rólce czarnoskóry piosenkarz Usher. Co do samego pomysłu na reklamę, to przyznaję, że nie do końca rozumiem pozycjonowanie cenowe Mercedesa w USA. Czy mamy rozumieć, że Mercedes-Benz chce być teraz w USA postrzegany jako "średnia półka" - samochody na przeciętną kieszeń?

Tymczasem Volkswagen - który opublikował swoją reklamę pt. Get In. Get Happy już 5 dni temu - zdążył w międzyczasie zostać oskarżonym o rasizm i wybronić się z tego oskarżenia. Bohaterem spotu jest biały mężczyzna - właściciel czerwonego Volkswagena Beetle - który mówi z bardzo dziwnym akcentem, charakterystycznym dla czarnoskórych mieszkańców Jamajki. Ten sposób mówienia w opinii twórców spotu miał podkreślać wyluzowane i bezproblemowe podejście do życia tego pana, ale nie wszystkich to przekonuje...

.

agencja: Deutsch LA

 

Co by nie mówić o nowej reklamie Volkswagena, to niestety poziomem pomysłu i humoru nawet się nie zbliża do wspomnianego już spotu The Force z 2011.

Tymczasem koreańska marka KIA w reklamie pt. Space Babies dla rodzinnego modelu SUV crossover KIA Sorento podpowiada rodzicom, jak wybrnąć z sytuacji, gdy nasz mały potomek wystrzeli niespodziewanie z pytaniem "skąd się biorą dzieci?".  Otóż dzieci biorą się z przedziwnej planety o nazwie Babylandia - a jeśli chcecie wiedzieć, jak trafiają na Ziemię, to zobaczcie poniższy spot KIA!

.

agencja: David & Goliath, USA

 

A jakie efekty wirusowe odniosły te trzy marki wypuszczając swoje spoty przed wielkim meczem? 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Coca-Cola i Audi angażują internautów w wybór wersji zakończenia ich reklam na Super Bowl

sobota, 26 stycznia 2013 22:58

Wielki mecz kończący sezon 2012 w amerykańskim footballu pomiędzy drużynami Baltimore Ravens i San Francisco 49ers - czyli Super Bowl - zostanie rozegrany już za tydzień 3 lutego 2013 w Nowym Orleanie.

Super Bowl to największe widowisko telewizyjne w USA, które w ubiegłym roku przyciągnęło przed telewizory ponad 111 milionów widzów! Nic dziwnego, że jeden 30-sekundowy spot przy tej transmisji kosztował w tym roku od 3.5 do 4 milionów dolarów!  Nic też dziwnego, że marketerzy, którzy zdecydowali się wydać taką kasę robią wszystko co się da, żeby inwestycja się zwróciła...

.

.

Coca-Cola jest jedną z marek, które regularnie pojawiają się przy Super Bowl - w tym roku królowa napojów gazowanych ujawniła swoją reklamę na Super Bowl prawie 2 tygodnie przed wielkim dniem. Spot pt. Coke Chase [Pogoń za Colą] to prosta historyjka rozgrywająca się w malowniczej scenerii pustynii, gdzie trzy zdecydowane na wszystko ekipy - Cowboys, Showgirls i Badlanders - toczą zaciętą walkę o to, kto zdobędzie mityczną butelkę Coca-Coli majączącą na horyzoncie...

.

agencja:  Wieden + Kennedy, Portland (USA)

 

Spot odsyła internautów na specjalną stronę internetową - www.cokechase.com - gdzie można oddać głos na jedną z trzech ekip dzielnie walczących o butelką Coca-Coli w pustynnym wyścigu.  Ekipa, która zdobędzie najwięcej głosów zdobędzie Coca-Colę w zakończeniu spotu, który zostanie wyemitowany podczas Super Bowl.

.

.

Na stronie tej znajdziemy dokładne opisy wszystkich trzech ekip, ich mocne i słabe strony oraz galerie zdjęć. Obecnie w głosowaniu nieznacznie prowadzą Showgirls przed Cowboys - pod oddaniu głosu na wybraną ekipę można też obejrzeć ją w akcji sabotażowej wobec wybranej ekipy rywali.

.

  

.

Tymczasem niemiecka marka motoryzacyjna Audi - również od kilku lat regularnie pojawiająca się przy Super Bowl - wybrała nieco inną strategię.  Na swoim kanale na YouTube opublikowała w czwartek spot pt. Prom [Studniówka] przygotowany na Super Bowl w trzech wersjach z różnymi zakończeniami i poprosiła internautów o zagłosowanie na najlepszą wersję. Oto pierwsz wersja pt. Prom (Worth it).

.

.

Reklama Audi opowiada dość sentymentalną historię nastolatka, który z powodu braku dziewczyny w nieco minorowym nastroju wybiera się na studniówkę - jednak gdy ojciec oferuje mu kluczyki do swojego Audi S6 chłopak dostaje nagły zastrzyk pewności siebie i brawury! Poniżej druga wersja pt. Prom (Buddies).

.

.

Głosowanie trwało 24 godziny, a dziś czyli 26 stycznia na kanale Audi USA ma zostać ujawniony zwycięski spot, który zostanie wyemitowany podczas Super Bowl.

.

.

Moim faworytem jest trzecia wersja pt. Prom (Tradition), w której ostatnie ujęcie ujawnia, że powrót ze studniówki z podbitym okiem jest rodzinną tradycją...

.

agencja: Venables Bell & Partners, San Francisco (USA)


Podziel się
oceń
2
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nie lubisz poniedziałków? - Na pocieszenie dostaniesz kawę latte w Starbucks za jedyne £1.50

środa, 23 stycznia 2013 1:31

Nie znam nikogo, kogo cieszyłoby nadejście poniedziałku - ten najbardziej znienawidzony dzień tygodnia, upamiętniony w nieśmiertelnym przeboju pt. I don't like Mondays z repertuaru zespołu Boomtown Rats z 1979 roku, próbuje właśnie odczarować sieć kawiarni Starbucks w Wielkiej Brytanii. Jak się bowiem okazuje w poniedziałki miało też miejsce wiele doniosłych i jak najbardziej pozytywnych zdarzeń...

.

agencja: AMV BBDO London (UK)

 

Uroczy animowany spot informuje nas, że w poniedziałek człowiek po raz pierwszy postawił stopę na Księżycu, słynny londyński Big Ben w poniedziałek po raz pierwszy wybił godzinę, w poniedziałek otwarto również pierwsze kino w Wielkiej Brytanii, a swoją premierę miała słynna sztuka Shakespeare'a pt. Macbeth. Czy zwróciliście uwagę, jak intensywny i nienachalny branding przebija z tego spotu? - Cała animacja została wykonana właściwie tylko przy użyciu słynnych kubeczków, zielonych słomek, tekturowych ochraniaczy, saszetek z cukrem czy papierowych torebek, w które pakowane są kanapki...

.

.

Co poniedziałek na świat przychodzi też prawie pół miliona dzieci...  i jak tu nie zmienić zdania o tym dniu, skoro w ramach promocji Mondays can be great [Poniedziałki mogą być świetne] od 7 stycznia do 18 lutego Starbucks w poniedziałki do 11:00 obniża cenę caffè latte z £2.10 na £1.50!

Insight konsumencki każdy chyba zna z własnego doświadczenia - wstawanie wcześnie rano w poniedziałkowy poranek, z perspektywą kolejnych 4 dni pracy, jest wyjątkowo bolesne. Pyszna caffè latte z pianką w drodze do pracy mogłaby osłodzić ten trudny początek nowego tygodnia - i tu z pomocą przychodzi dobry wujek Starbucks, który nie zdziera za poranno-poniedziałkowe latte, a dodatkowo przygotowuje je na podwójnym espresso czyli dostajemy dodatkowego kopa na dobry początek tygodnia. Podsumowując - świetny i prosty pomysł na promocję, który udało się zgrabnie zakomunikować wykorzystując wszystkie najmocniejsze elementy brandingu marki!


Podziel się
oceń
3
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

American Airlines z nowym logo - zmiana na lepsze wisi w powietrzu?

niedziela, 20 stycznia 2013 1:23

American Airlines to jedna z największych linii lotniczych na świecie - powstała w 1930 roku, obecnie posiada flotę ponad 600 samolotów obsługujących siatkę 260 destynacji w Ameryce Północnej i Południowej, Europie, Azji i Australii. Jak wielu innych przewoźników lotniczych, American ma obecnie spore problemy finansowe - pod koniec 2011 firma zgłosiła do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości na podstawie artykułu 11 amerykańskiego prawa upadłościowego, co oznacza, że firma zostaje poddana restrukturyzacji i jest chroniona przed wierzycielami, ale może dalej funkcjonować. 

W tych okolicznościach kilka dni temu American Airlines pokazały światu swoją nową identyfikację wizualną, która zastąpi słynne modernistyczne logo zaprojektowane w 1967 roku przez włoskiego designera Massimo Vignelli i nie zmieniane przez ponad 45 lat!

Rebranding w przypadku marki, która przez niemal pół wieku posługiwała się tak ikoniczną, prostą i mocno związaną z amerykańską tożsamością identyfikacją to ogromne wyzwanie. Nie da się uniknąć negatywnych głosów, rozżalenia osób przywiązanych emocjonalnie do starego logo i całej masy internetowych "hejterów", którzy natychmiast zjadą nowy projekt na fejsie i twitterze.

Firma miała jednak wyjątkową okazję by odświeżyć markę przy okazji sporej wymiany samolotów na nowe, jaka właśnie się rozpoczyna i trzeba przyznać, że to powiązanie rebrandingu z wymianą floty (jednego z głównych nośników logo w liniach lotniczych) ma jakieś uzasadnienie ekonomiczne. Rebranding to też świetna okazja, by zmierzyć się z wyzwaniem, jakim jest niezbyt dobry wizerunek American Airline wśród pasażerów - choć w tym przypadku sprawienie, by zmienili oni swoje zdanie nie będzie tak proste jak przemalowanie kilkuset samolotów (co też proste nie jest!).  Oto pierwszy spot telewizyjny pt. Change is in the Air [Czuć zmianę w powietrzu], który American Airlines zaczęły emitować w USA wraz z wprowadzeniem nowego logo.

.

agencja: McCann Worldgoup

 

Pomysł kreatywny opiera się na prostej obserwacji - ludzie prawie zawsze podnoszą głowy ku niebu, by zobaczyć przelatujący w pobliżu samolot. W tym przypadku jest to oczywiście samolot w nowych barwach American Airlines, a głos narratora którym jest popularny w USA aktor John Hamm (znany głównie za sprawą serialu o agencji reklamowej Mad Men) mówi:

There is a change in the air   [Zmiana wisi w powietrzu]

Things feel different, new, better   [Rzeczy stają się inne, nowe, lepsze]

And tomorrow they'll be better still   [A jutro będą jeszcze lepsze]

Inspired by our past, but driven by the future  [Inspirowani naszą przeszłością zmierzamy ku przyszłości]

We are becoming a new American  [Stajemy się nowym American].

Spot TV przekierowuje widzów na specjalną stronę internetową - www.aa.com/newAmerican - gdzie American Airlines opisują wszystkie zmiany, jakie są obecnie wprowadzane, a mające na celu zwiększenie komfortu pasażerów. Poniżej możecie zobaczyć filmik, w którym pracownicy AA oraz agencji FutureBrand, która stworzyła nową identyfikację, opowiadają o swoim podejściu do zmiany, procesie i efektach pracy.

.

 .

Omawiając ten rebranding trzeba zwrócić uwagę, że jest to zmiana ewolucyjna - kolorystyka amerykańskiej flagi, będąca podstawą dotychczasowego CI została zachowana, a nawet wzmocniona poprzez nowy projekt ogona samolotu pomalowanego teraz w charakterystyczne czerwone i niebieskie pasy.  Obecny od zawsze w logo AA symbol amerykańskiego orła również pozostał, choć przeszedł znaczną transformację - teraz w uproszczonej, trójwymiarowej formie przypomina także zarys litery A oraz gwiazdę.

Na koniec zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku pokazującego przemalowane samoloty American Airlines z nowym logo w akcji.

.


Podziel się
oceń
3
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Według Axe w tym sezonie największe powodzenie u kobiet będą mieć kosmonauci...

niedziela, 13 stycznia 2013 23:31

Axe - jedna z najpopularniejszych globalnych marek męskich kosmetyków z portfolio koncernu Unilever - powraca z nową kampanią dla linii zapachowej Axe Apollo. Kampania dość zgrabnie łączy dotychczasową mantrę marketingową marki Axe, która pozycjonuje się jako najskuteczniejszy "magnes" na atrakcyjne kobiety z kosmicznym konkursem Axe Apollo Space Academy oraz pozytywnym odbiorem panów w białych skafandrach i przezroczystych hełmach na głowie, jaki wywołał niedawny skok ze stratosfery Felixa Baumgartnera. Pierwszy spot reklamowy pt. Fireman [Strażak] otwierający tę kampanię pokazuje, że obecnie nie wystarczy być już muskularnym strażakiem, by zdobyć serce dziewczyny...

.

agencja:  BBH London (UK)

 

Końcowy slogan nie pozostawia złudzeń - Nothing beats an astronaut. Ever  [Nikt nie przebije astronauty. Przenigdy] - a więc panowie, nie wystarczy już spryskać się Axe i czekać na spadające anioły - teraz trzeba przystąpić do konkursu Axe Apollo Space Academy, by mieć szanse wygrać udział w locie kosmicznym i wrócić na Ziemię jako prawdziwy kosmonauta, a wtedy wszystkie laski będą Wasze i żaden smagły strażak już Wam nie zagrozi! 

.

.

Do udziału w tym niezwykłym przedsięwzięciu zachęca w poniższym spocie sam Buzz Aldrin, 82-letni amerykański astronauta, który był drugim człowiekiem jaki postawił stopę na Księżycu w słynnej misji Apollo 11 z 1969 roku. Aldrin na końcu mówi:  Leave a man. Come back a hero [Odleć jako człowiek. Powróć jako bohater].

.

.

Niestety kosmiczna kampania Axe jak na razie nie uwzględnia polskiego rynku, mimo że obejmuje aż 43 państwa. Specjalna strona konkursowa - www.axeapollo.com - nie jest dostępna dla polskich internautów, ale poniżej możecie zobaczyć jak wygląda. Procedura konkursowa jest dość skomplikowana i kilkuetapowa - najpierw wybierani są najlepsi kandydaci w poszczególnych krajach biorących udział w tej promocji, a później podczas obozu przygotowawczego w Orlando na Florydzie ma być wyłoniona wąska grupa 22 finalistów, którzy udadzą się w podróż swojego życia... w kosmos!

.


Podziel się
oceń
2
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 582 072  

Kalendarz

« styczeń »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28582072
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl