Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 243 501 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Kolejne reklamy motoryzacyjne na Super Bowl ujawnione - Toyota Camry, Honda CR-V, Chevrolet Volt i Acura NSX

wtorek, 31 stycznia 2012 2:05

Dopiero co pisałem o intrygującym teaserze z udziałem aktora Matthew Brodericka, w którym powraca on do swojej młodzieńczej roli w klasycznej komedii z lat 80-tych Ferris Bueller's Day Off, a zagadka już została ostatecznie rozwiązana. Matthew Broderick został zaangażowany przez markę Honda do promocji modelu Honda CR-V. Podobnie jak we wspomnianym filmie grany przez młodziutkiego Brodericka uczeń Ferris Bueller wykręca się od pójścia do szkoły, tak w poniższej reklamie Broderick grający samego siebie udaje przeziębienie, by zrobić sobie dzień wolny od zdjęć - bierze swoją Hondę CR-V i odwiedza kolejno: wesołe miasteczko, Natural History Museum, tor wyścigów konnych i China Town.

.

agencja:  RPA, Santa Monica (USA)

 

To była oczywiście najdłuższa, internetowa wersja spotu - w czasie Super Bowl wyemitowana zostanie krótsza 60-sekundowa.

Zupełnym przeciwieństwem dynamicznego, bogatego w obrazy i sytuacje spotu Hondy jest najnowsza, patriotyczno-melancholijna reklama najbardziej hołubionego nowego modelu amerykańskiej marki Chevrolet - elektrycznego modelu Chevy Volt pt. Morning in Hamtramck.  Nie bez przyczyny od razu pojawiły się głosy wskazujące, że spot uderza w te same struny co ubiegłoroczna reklama Chryslera pt. Imported from Detroit z udziałem rappera Eminema, która w podobnym duchu pokazywała miasto Detroit, odradzającą się stolicę amerykańskiej motoryzacji.

.

agencja: Goodby Silverstein & Partners (USA)

 

Nie przepadam za tymi partiotycznymi odniesieniami, ale trzeba przyznać, że spot Chevy Volt ma w sobie coś urzekającego - w odróżnieniu od próbującej błysnąć humorem reklamy japońskiej marki Toyota, która w tym roku powraca na Super Bowl po 3-letniej absencji. Jak wiadomo Toyota w ostatnich latach przeżywała trudne chwile na amerykańskim rynku po tym, jak w jej autach wykryto poważne wady konstrukcyjne, co wymagało wezwania do serwisów właścicieli pół miliona aut tej marki. Teraz Japończycy chcą odbudować nadszarpniętą reputację i prezentują nam nową Toyotę Camry w reklamie pt. It's Reinvented.

.

agencja: Saatchi & Saatchi, Los Angeles (USA)

 

Nie wiem co Wy sądzicie, ale do mnie nie przemawia ta reklama zupełnie - niby jest zabawnie i na luzie, ale jakoś z pokazanych przykładów rzeczy, które zostały "reinvented" w pamięci pozostaje mi mikser grający piosenki Lionela Richie oraz zasłonka wykonana z pizzy - jeśli Toyota Camry jest równie "przydatna" co te wynalazki, to chyba nie chcę jej mieć...

Na deser zostawiłem sobie luksusową markę Acura, należącą do Hondy, w której reklamie pt. Transactions występują dwaj czołowi amerykańscy komicy - Jerry Seinfeld znany głównie za sprawą popularnego dekadę temu serialu Seinfeld oraz Jay Leno, gospodarz topowego talk-show w stacji NBC. Nie przebierając w środkach Seinfeld próbuje zapewnić sobie pierwszy premierowy egzemplarz nowego modelu Acura NSX, ale w ostatniej chwili ubiega go Jay Leno...

.

agencja: RPA, Santa Monica (USA)

 

Sporo gagów, niektóre rzeczywiście zabawne, ale i tak mam wrażenie, że potencjał Seinfelda nie został tu wykorzystany nawet w 50%  - dobrze, że chociaż samo auto prezentuje się wyśmienicie!  A Wam która reklama spodobała się najbardziej?



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Wszystkie wampiry zginą - w świetle LEDowych reflektorów Audi S8

sobota, 28 stycznia 2012 22:37

Audi jest chyba pierwszą marką motoryzacyjną, która ujawniła pełną wersję swojego nowego spotu reklamowego, przygotowanego specjalnie na Super Bowl czyli najważniejsze wydarzenie roku w amerykańskiej TV, gromadzące ponad 100-milionową widownię. Reklama pt. Vampire Party promuje model Audi S8, a w telewizji zadebiutuje w przyszłą niedzielę. Spot ten udowadnia ponad wszelką wątpliwość, że technologia LED-owych reflektorów, które są swoistym znakiem rozpoznawczym Audi, pozwala odtworzyć jasność dnia...

.

agencja:  Venables Bell & Partners (USA)

 

Marka Audi targetuje zamożnych facetów, a więc to zgrabne rozprawienie się z krwiopijczymi istotami, które w ostatnich latach stały się synonimem "plebejskiej" rozrywki telewizyjnej dla nastolatków i gospodyń domowych, to całkiem sprytny zabieg. Dodatkowo marka ma zagwarantowany darmowy buzz w sieci! Trzeba przyznać, że agencji udało się tu sprytnie połączyć elementy rozrywkowe, specyfikę marki, jej unikalne korzyści oraz znaleźć insight właściwy dla grupy docelowej.

.

.

A tymczasem czekamy na kolejne spoty motoryzacyjne przygotowane na Super Bowl.  Na YouTube pojawił się teaserowy spot, w którym Hollywoodzki gwiazdor Matthew Broderick po 25 latach ponownie wciela się w postać Ferrisa Buellera z kultowego filmu pt. Ferris Bueller's Day Off [Wolny dzień pana Ferrisa Buellera] z 1986 roku - wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że jest to zapowiedź reklamy marki Honda, którą Amerykanie zobaczą właśnie podczas Super Bowl - już 5 lutego 2012!

.

 

Znany jest już jeden ze spotów, jakie podczas Super Bowl zaprezentuje Chevrolet - jest to amatorska reklama, która zwyciężyła w specjalnym konkursie Route66. Od kilku tygodni wirusową karierę robi też zapowiedź nowej reklamy Volkswagena z psim chórem wyszczekującym muzyczny temat Lorda Vadera z Gwiezdnych Wojen.  Teaser zapowiadający 60-sekundowy spot marki KIA pt. Drive the Dream - przygotowany oczywiście na Super Bowl - również jest już dostępny w sieci. Pojawia się w nim m.in. modelka Adriana Lima.

.

agencja:  David & Goliath


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Joan Collins odtwarza swoją rolę z "Dynastii" w nowej reklamie batoników Snickers

środa, 25 stycznia 2012 1:41

Marka batoników Snickers przygotowała kolejną odsłonę swojej udanej kampanii reklamowej prowadzonej od 2 lat pod hasłem You're not you when you're hungry [Głodny nie jesteś sobą]. W tej kampanii widzieliśmy już wiele gwiazd starszego pokolenia:  Betty White, Aretha Franklin, Liza Minelli, Roseanne Barr czy Joe Pesci - wszyscy oni grali "marudne" wcielenia młodszych osób, które po zjedzeniu batonika Snickers ponownie odzyskiwały swoją "młodą" twarz i pełen wigor. 

.

.

Do najnowszego spotu zaproszono dwie gwiazdy, które w naszych umysłach zapisały się swoimi wyrazistymi rolami rywalek w końcowym okresie serialu Dynastia - przebiegła i bezwzględna Alexis Carrington czyli 78-letnia obecnie Joan Collins oraz niebezpieczna Sable Colby czyli 64-letnia Stephanie Beacham. Teraz te dwie urocze Brytyjki - ubrane w klasyczne wieczorowe kreacje w jakich mogliśmy je podziwiać w Dynastii dwie dekady temu - możecie zobaczyć w męskiej szatni po meczu piłkarskim...

.

agencja: AMV BBDO (UK)

 

Trudno sobie wyobrazić lepsze postaci do oddania "zachowania divy" - w swoich wystawnych sukniach z lat 80-tych, obwieszone biżuterią i z ustami wypełnionymi pretensjami o byle co - Collins i Beacham świetnie kontrastują z otaczającymi je facetami w krótkich spodenkach.  Można się jedynie zastanawiać czy grupa docelowa Snickersa w ogóle kojarzy obie panie - bo co do 30/40-latków, to nie mam wątpliwości, że spot może być odbierany także w kategoriach sentymentalnych.  Co ciekawe pomysł zatrudnienia Stephanie Beacham jako drugiej "divy" wypłynął od Joan Collins, która z sentymentem wspomina wspólną pracę na planie Dynastii.

.

 

Biorąc pod uwagę kultowy status Dynastii na wielu rynkach, także w Polsce, brytyjski spot Snickersa może wkrótce trafić także do innych krajów - jego emisja już rozpoczęła się w Niemczech.  Poniżej zaś możecie zobaczyć materiał z planu zdjęciowego pokazujący Joan Collins i Stephanie Beacham za kulisami tej produkcji.

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Największy koszmar tej zimy czyli bycie zaskakiwanym przez nowe reklamy Biedronki

niedziela, 22 stycznia 2012 22:09

Szczerze mówiąc, to miałem już sobie odpuścić komentowanie najnowszej kampanii "rebrandingowej" największej na naszym rynku sieci detalicznej o wdzięcznej nazwie Biedronka, ale gdy dziś w kinie znów dopadł mnie ten koszmarny jingiel - Daj się zaskoczyć jakością Biedronki - to nie wytrzymałem! Dalsze milczenie w tym temacie byłoby zbyt trudne.

.

 

Oczywiście jednym z celów każdej kampanii reklamowej jest zostać zauważoną w natłoku komunikacyjnym, jaki dociera do każdego przeciętnego konsumenta.  W przypadku kampanii Biedronki z pewnością ten cel został osiągnięty, choć jeśli mogę wrzucić mały kamyczek do tego ogródka, to budżet mediowy można było spokojnie obniżyć o jakieś 20-30%. Tych reklam jest po prostu za dużo, a przy tak irytującym motywie przewodnim mogą mieć dokładnie odwrotny skutek od założonego.

.

 

Co do samej kampanii, to jest to niewątpliwie krok wstecz. Poprzedni format reklamowy, w którym animowane produkty polecały się w Biedronce, był niezaprzeczalnym sukcesem. Sieci Biedronka, nad którą wisiało odium firmy mobbingującej pracowników, udało się przebić z pozytywnym przekazem, a wszystko to dzięki inteligentnemu humorowi, lekkości i świetnemy copy, jakie składały się na reklamy przygotowywane przez Publicis, poprzednią agencję pracującą dla tej marki. Wprowadzenie nowego formatu reklamowego powiązano z nieznacznym rebrandingiem, który sprowadza się do tego, że symbolicznej postaci biedronki, występującej w logo marki, dorysowano nos i paszczę z językiem, czyniąc z niej jakieś antropomorficzno-komiksowe monstrum.

.

.

Co do nowych spotów, to dostaliśmy reklamowy "pasztet" najgorszego sortu, którego low-end'owe marki już dawno nie serwują.  A wszystko to okraszone jest jeszcze informacjami o poprawie jakości produktów, nowym wystroju sklepów i chęci zmiany komunikacji na bardziej emocjonalną. Doprawdy nie wiem, gdzie w tych spotach są te emocje - ja widzę jedynie drętwych ludzi recytujących teksty, z których przebija pustosłowie, koszmarny jingiel oraz plastikowe uśmiechy i nienaturalne kolory, które bynajmniej nie przekonują mnie, że Biedronka to teraz jakiś lepszy sklep niż kiedyś. 

 

agencja:  DUDA Polska

 

Pozostaje jeszcze kwestia do kogo skierowana jest ta nowa kampania - ze względu na jej zasięg i dobór mediów (TV, outdoor, prasa, kino...) można odpowiedzieć łatwo, że do każego! Założę się, że dom mediowy MEC w rubryczce TARGET miał wpisane coś w stylu "wszyscy w wieku 18-54, mieszkańcy miast" (bo na wsiach chyba jeszcze Biedronek nie ma?), bez żadnych zawężeń w kwestii wykształcenia czy dochodów.  Argument, że ta kampania ma trafić do emerytów czy niezbyt zamożnych ludzi z wykształceniem podstawowym jest więc bezzasadny. Gdyby tak było nie pokazywano by tych spotów w kinie! Oczywiście rozmiar sieci Biedronki uzsadnia tak szerokie targetowanie, ale w tej sytuacji nie widzę tym bardziej sensu obniżania "poziomu kreatywnego" reklam. Osoby o niskich dochodach są często niejako "skazane" na zakupy w Biedronce, więc właściwie o tego klienta Biedronka nie musi jakoś specjalnie zabiegać - nowe hasło, które podkreśla jakość, a nie niską cenę (jak to było w starym formacie), ewidentnie ma skusić osoby o wyższych dochodach, które teraz zakupy robią w hipermarketach czy w Lidlu.  Tylko jak Biedronka chce walczyć o takiego klienta z tak żenującą komunikacją?

.



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Lurpak przedstawia warzywną tęczę, bo zdrowe jedzenie nie musi być monotonne!

wtorek, 17 stycznia 2012 23:25

Mój osobisty faworyt kategorii maślanej czyli międzynarodowa marka Lurpak - o której miałem już okazję kilka razy pisać na tym blogu - wypuściła na rynku brytyjskim kolejny genialny i jak zwykle smakowity spot reklamowy pt. Be Wonderful and Wise [Bądź wspaniały i mądry]. W swojej najnowszej kampanii Lurpak promuje zdrową żywność pod postacią całej palety warzyw - dynamiczny montaż ujęć pokazujących przygotowanie warzywnego posiłku, muzyka i dobre copy, czytane przez znanego aktora Rutgera Hauera stanowi o sile tej kreacji.

.

agencja:  Wieden + Kennedy, London (UK)

reżyseria:  Dougal Wilson

 

Hasłem przewodnim tej kampanii jest stwierdzenie Healthy doesn't have to be humdrum [Zdrowe nie oznacza montonne], a wizualnym odzwierciedleniem tego hasła jest wielobarwna tęcza wykonana z wszystkich warzyw ("vegetable rainbow"), jakie pokazano w spocie reklamowym.

 

Oczywiście nowa komunikacja Lurpak została równolegle wprowadzona na stronę internetową marki, gdzie jesteśmy zachęcani do "eksplorowania tęczy" za pomocą mnóstwa zamieszczonych tam przepisów na różne zdrowe potrawy z warzyw.  Dlaczego masło Lurpak promuje dania warzywne?  Bo to kampania wprowadzająca New Lurpak Lightest czyli wariant do smarowania na bazie prawdziwego masła, ale z najmniejszą ilością kalorii, a więc nie zepsuje niskokalorycznej diety warzywnej!

.



Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

niedziela, 28 maja 2017

Licznik odwiedzin:  25 837 812  

Kalendarz

« styczeń »
pn wt śr cz pt sb nd
      01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 25837812
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6249
Bloog istnieje od: 3425 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Bloog.pl