Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 243 501 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Anioły ochrony i podpora erekcji czyli reklamowe "perełki" stycznia

niedziela, 31 stycznia 2010 2:53
Firma ochroniarska Juwentus zafundowała sobie kampanię reklamową na outdoorze. Jak to zwykle bywa z firmami, które reklamują się od święta - billboard jest co najmniej dziwny. Mam wrażenie, że zleceniodawca nie bardzo wiedział, co nam chce powiedzieć albo agencja Blue Angels uparła się, by odcisnąć swoje [anielskie] piętno na tej kreacji...



Ukazanie ochroniarza jako anioła to lekki over-promise, ale mógłbym to jeszcze łyknąć, gdyby całości nie zepsuł copywriter swoim nadętym hasłem: Opieka - wyższa forma ochrony. Jeśli już zdecydowano się na dość odważną metaforę wizualną, to chociaż w warstwie copywriterskiej przydałoby się trochę luzu i mrugnięcia okiem... Reklama Juwentusa jednak ma jedną zaletę - została całkiem dobrze zaprojektowana na outdoor, co jest już pewnym osiągnięciem!


agencja: Blue Angels

Tymczasem mój "ulubiony" preparat poprawiający erekcję czyli Clavin wypuścił nową reklamę prasową i znów jest drętwo i bez polotu. Clavin jest oczywiście bardzo konkretny i to co copywriter wydumał sobie na headline - Podpora erekcji! - koniecznie trzeba było jakoś zwizualizować, co by głupiutki potencjalny konsument Clavina połapał się o jakiej erekcji jest tu mowa...


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nowy Opel Astra i jego angażujący serwis internetowy

piątek, 29 stycznia 2010 22:52
Marka Opel jakoś nigdy nie wzbudzała we mnie pozytywnych emocji, a model Opel Astra należał zawsze do tej kategorii nudnych, niczym szczególnym nie wyróżniających się niemieckich samochodów dla konformistów. Dlatego gdy w kinie zobaczyłem spot promujący nową Astrę pomyślałem, że nawet nie było ich stać na jakiś oryginalny pomysł, bo spot utrzymany w stylistyce zwiastuna filmu szpiegowskiego aż za bardzo przypominał mi ubiegłoroczną kampanię wprowadzającą model Insignia.
.

.
...no i jeszcze ten średnio brzmiący niemiecki slogan Wir leben autos, który pasuje niczym kwiatek do korzucha. Volkswagenowi niewątpliwie udał się claim: Das Auto - jest prosty, mocny, zrozumiały i bezpretensjonalny. Mam wrażenie, że hasło Opla może brzmi dobrze, ale tylko dla Niemców.
.

.
Do ostatniego numeru Media & Marketing Polska jako insert dodana jest elegancka broszura na kredowym papierze promująca nowego Opla Astrę. Wprawdzie główny motyw graficzny większości zdjęć czyli świetlne smugi jest już nieco zgrany, chociażby w ostatnich reklamach Forda Focusa...
.

broszura promocyjna insertowana do Media&Marketing Polska

...to jednak sam design nowej Astry na tyle wpadł mi w oko, że postanowiłem odwiedzić stronę internetową Opla, by przyjrzeć mu się bliżej. I tu miła niespodzianka - specjalny micro-site nowej Astry jest super!
.

.
Pomimo sporej dawki sceptycyzmu do marki, spędziłem na tej stronie jakieś dobre pół godziny dzięki kilku angażującym uwagę trikom oraz sporej dawce contentu video na całkiem dobrym poziomie. Dzięki wykorzystaniu postaci trójki agentów, którzy występują w reklamie telewizyjnej, jako przewodników po serwisie, udało się całkiem zgrabnie zintegrować kampanię ATL z częścią internetową.
.


Szczególnie wciągnęła mnie zawartość zakładki STYLISTYKA, gdzie Mark Adams - szef działu wzornicwa Opla, z pasją opowiada o wyglądzie nowej Astry. Po całkiem wciągającym wstępie mamy możliwość zabawić się w zaprojektowanie własnej Astry... no może "zaprojektowanie" to troche za duże słowo - możemy wybrać kolor nadwozia, rodzaj felg oraz wykończenie wnętrza, ale polecam, bo symulator daje naprawdę sporo frajdy! I co gorsza nabiera się całkiem realnej ochoty na posiadanie takiego samodzielnie zaprojektowanego autka, więc jest to na pewno silny element sprzedażowy!
.

wybór koloru nadwozia


wybór felg


wybór tapicerki i kolorystyki wnętrza

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Szybkość, wygoda i bezstroska płacenia kartą w reklamach kart zbliżeniowych

środa, 27 stycznia 2010 1:39

Visa ma technologię payWave, MasterCard ma PayPass, ale w obu przypadkach chodzi generalnie o to samo - czyli szybkie i wygodne płacenie kartą za drobne zakupy do 50 zł poprzez zbliżenie karty do specjalnego terminala. Chyba najlepiej pokazano to w słynnym już pierwszym spocie Barclaycard pt. Waterslide.
.

.
Taka "bezstykowa" karta (ang. "cotactless")
łączy w sobie zalety kart z mikroprocesorem (chip) z technologią łączności bezprzewodowej bliskiego zasięgu (w plastiku zatopiona jest specjalna antenka) i umożliwia dokonanie płatności „zbliżeniowej” bez potrzeby przeciągania karty przez czytnik, składania podpisu ani wprowadzania kodu PIN. Jest to najszybszy sposób płatności kartą, wiele razy szybszy niż płatność gotówką. Sama płatność trwa krócej niż 1 sekundę, a cała transakcja raptem kilka sekund. Być może w przyszłości, gdy ta technologia płacenia stanie się równie powszechna, co zwykłe terminale obecnie - nasze miasta zaczną przypominać te z reklam Barclaycard? W drugim, najnowszym spocie - zjeżdżalnię zastąpił Rollercoaster, ale zabawa jest równie przednia.
.

agencja: BBH London
reżyseria: Nicolai Fuglsig

Miałem okazję być testerem karty MaterCard PayPass w mBanku przed ich oficjalnym wprowadzeniem na rynek i muszę przyznać, że technologia zbliżeniowa rzeczywiście odpowiada na zupełnie podstawowe potrzeby: wygody i szybkości. Żyjemy w coraz większym pośpiechu, a czekania kilkadziesiąt sekund przy kasie na autoryzację w standardowym terminalu bywa irytujące, szczególnie gdy klient stojący za nami w kolejce nerwowo przestępuje z nogi na nogę i wywraca oczami, a kasjerka z nudów zaczyna piłować paznokcie. 
W poniższej reklamie promującej Visa payWave świetnie pokazano właśnie to w jaki sposób nowa metoda płacenia wyeliminuje przykre doznania kolejkowe...




Tymczasem MasterCard poszedł w nieco innym kierunku w reklamie technologii PayPass i pokazał jej "dziecinną" łatwość płacenia - w spocie, którego głównym bohaterem jest uroczy słoń, nawet to wielkie zwierze jest w stanie sobie doskonale poradzić z techniką płacenia kartą zbliżeniową i szybko kupić lekarstwa dla swojego opiekuna, który złapał przeziębienie...



W Polsce karty w technologii MasterCard PayPass wydaje już kilka banków: BZ WBK, ING, mBank, Alior Bank, MultiBank. Visa payWave dostępna jest tylko w BZ WBK, ale niedawno największy gracz na rynku czyli PKO BP zapowiedział, że od czerwca zacznie sukcesywnie wymieniać plastiki swoich klientów na karty chipowe z technologią Visa payWave. Kluczowe dla rozpowszechnienie tej metody płacenia jest teraz rozszerzanie sieci merchantów wyposażonych w specjalne czytniki - obecnie transakcje zbliżeniowe można wykonać w następujących sieciach: Empik, McDonald's, Coffee Heaven, Żabka, Multikino, Euroapteka, McCafe oraz podczas wybranych imprez masowych (np. Open'er).


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Druga odsłona kampanii Żywca z Wojciechem Waglewskim - bez pomysłu

wtorek, 26 stycznia 2010 21:10
Zaledwie 2 tygodnie temu spory szum w sieci wywołało pojawienie się nowej reklamy piwa Żywiec z udziałem aktorskiego outsidera Krzysztofa Majchrzaka. Wykazałem się chyba niezłym refleksem, bo jako pierwszy ją opisałem, zaraz po tym jak wpadła mi w oko w sobotnim breaku reklamowym po Wiadomościach. Zamieściłem też spot na YouTube, który do dziś zgromadził już ponad 12 tysięcy wyświetleń i 40 komentarzy, co jak na polskie warunki i praktycznie zerową promocję w internecie jest całkiem niezłym wynikiem. Liczne dyskusje na forach, wiele wpisów na blogach oraz ostre komentarze pokazują, że najnowsza kampania Żywca wzbudza silne emocje i jest bardzo rozpoznawalna. Tak jak przypuszczałem kampania ma kolejne odsłony i w tym tygodniu pojawił się drugi spot z udziałem innego niepokornego artysty - muzyka Wojciecha Waglewskiego, znanego głównie jako lider zespołu Voo Voo.
.

agencja: Just
, Poznań

Po obejrzeniu tego spotu odczułem jednak rozczarowanie. O ile pierwszy spot mógł budzić zaciekawienie i trudno było jeszcze przewidzieć, czy niezbyt jasny monolog Majchrzaka zostanie w jakiś sposób rozwinięty w kolejnych odsłonach kampanii; o tyle teraz widać już, że każdy spot stanowi zamkniętą całość. Elementami łączącymi oba filmy są: czarno-biała estetyka, specyficzny dobór gwiazd oraz nowy slogan marki: Żywiec. Najlepsze przed Tobą.



To co najbardziej rozczarowuje, to fakt, że kampania Żywca sprawia wrażenie pięknej wydmuszki - z zewnątrz bardzo atrakcyjna dla oka, ale w środku nie ma tak naprawdę nic wartego uwagi. Gdyby nie kontrowersje, jakie wywołały niektóre wypowiedzi Majchrzaka z przeszłości, skrzętnie wyciągnięte przez pamiętliwych internautów, to w zasadzie nie byłoby tu o czym dyskutować!
- Dowiedz się! Dowiedz się, czego chcesz! - nawołuje Majchrzak w pierwszym spocie, ale teraz widać już, że nic się za tym nie kryje poza nieudolnością copywritera, który najwyraźniej nic lepszego nie zdołał wsadzić w usta niepokornego aktora.  Z kolei pan Waglewski w swoim spocie pokazany jest w dość sztampowy sposób - w trakcie przygotowań do występu oraz na scenie, gdzie śpiewa jedno równie mało istotne zdanie: Jeszcze wszystko będzie możliwe. Oczywiście domyślamy się, że to zdanie-klucz miało zgrabnie łączyć się z nowym claim'em marki i nadawać optymistyczny ton całości. Tylko co z tego?

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Co jeszcze faceci zrobią dla butelki piwa Bud Light?

poniedziałek, 25 stycznia 2010 23:42
Zaczęło się dość niewinnie w 2007 roku, gdy pracownicy pewnego przeciętnego biura zobaczyli u recepcjonistki tajemniczy słoik z monetami. Jak się okazało w firmie wprowadzono zasadę - za każde przekleństwo należy wrzucić do słoika monetę ćwierćdollarową. Zgromadzone w słoiku środki zostaną przeznaczone na coś dla biura, np. skrzynkę piwa Bud Light... 


agencja: DDB Chicago
reżyseria:
David Shane / Hungry Man

Jak się można było domyślić w firmie wybucha istna epidemia przekleństw, a wszystko kończy się wspólnym celebrowaniem sukcesu całego biura przy piwku Bud Light. Ten spot, znany pod tytułem Swear Jar, zyskał już sobie miano kultowego, zdobył liczne nagrody i wyróżnienia (m.in. Clio, Emmy i Srebrne Lwy w Cannes) - mimo że nigdy nie został wyemitowany w telewizji. Oryginalnie scenariusz tego spotu powstał z myślą o pokazaniu go w najlepszym czasie antentowym stacji CBS czyli podczas transmisji finałów rozgrywek amerykańskiego futbolu Super Bowl, na który najwięksi amerykańscy marketerzy zwykli produkować specjalne "wypasione" spoty. Jednak stacja TV nie zgodziła się na jego emisję ... i tak stał się hitem internetu. W ciągu 1 roku "Swear Jar" został obejrzany ponad 12 milionów razy.


Teraz Bud Light powraca do tego samego biura, gdzie właśnie organizowana jest zbiórka ubrań. Za każdą oddaną sztukę ubrania pracownik ma dostać butelkę piwa Bud Light. Oczywiście męska część biura szybko odkrywa w sobie ogromne pokłady humanitaryzmu ku zniesmaczeniu niektórych pań...


agencja: DDB Chicago
reżyseria: Erich Joiner

Myślę, że ten sequel zatytułowany Clothing Drive ma spore szanse dorównać popularności swojemu znamienitemu poprzednikowi.
Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

niedziela, 28 maja 2017

Licznik odwiedzin:  25 837 768  

Kalendarz

« styczeń »
pn wt śr cz pt sb nd
    010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 25837768
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6249
Bloog istnieje od: 3425 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Bloog.pl