Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 411 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Polecam seminarium mediafunowo-edukacyjne TUBA05* - edycja finansowa z gwiazdką ;-)

czwartek, 29 stycznia 2009 21:41
Z pewną taką nieśmiałością kilka dni temu zarejestrowałem się na 5. edycję mediafunowo-edukacyjnego seminarium z cyklu TUBA, organizowanego przez agencję Artegence i Maćka Budzicha, autora popularnego bloga www.blog.mediafun.pl. Spotkanie odbędzie się już w najbliższy poniedziałek 2 lutego w Warszawie w Multikinie Ursynów [wstęp wolny - ale niezbędna jest wcześniejsza rejestracja]. Jak zapowiadają organizatorzy tym razem tematyka TUBY05* ma być "finansowa z gwiazdką", więc tym bardziej coś jakby szytego dla mnie ;-) 




Wszystkich, którzy o TUBIE słyszą po raz pierwszy odsyłam na blog Mediafun: http://www.blog.mediafun.pl/index.php/2009/01/23/zapraszamy-na-tube05/, gdzie znajdziecie wszystko, co chcielibyście wiedzieć, a boicie się zapytać i to z pierwszej ręki - od Współautora tej cennej inicjatywy.

Szczerze mówiąc, to miałem nadzieję, że przemknę się jakoś niezauważony, tym bardziej, że przecież sama śmietanka konkurencji będzie się produkować w roli prelegentów (ING, BZ WBK, Alior), a tu jednak moja strategia "cichego szpiega" legła w gruzach i ktoś mnie dostrzegł na liście zarejestrowanych... Dostałem dziś wiadomość od Maćka Budzicha z prośbą o objęcie TUBY patronatem przez mój bloog, co niniejszym z przyjemnością czynię.  Mam nadzieję, że w poniedziałek nie wydarzy się żaden nieprzewidziany "kryzys [modne ostatnio słowo] marketingowy" i uda mi się na czas dojechać.

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Coca-Cola serwuje nam III część swojej Happiness Factory - "Yawnbusters"

czwartek, 29 stycznia 2009 0:01

Światło dzienne właśnie ujrzała III część słynnej animowanej epopei Happiness Factory /Fabryka Szczęścia/ pt. "Yawnbusters", którą agencją Wieden+Kennedy Amsterdam realizuje dla marki Coca-Cola. Epicka animacja pokazuje w stylistyce fantasy wnętrze automatu sprzedającego Colę i zamieszkujące go dziwne stworzenia odpowiedzialne za proces produkcji słynnego napoju. Przy okazji nowego filmu Coca-Cola postanowiła też zaprezentować światu swój nowy wiodący slogan. Po 3 latach obowiązywania hasła The Coke Side of Life nadszedł czas na zmianę - nowy slogan marki to teraz: Open Happiness.
.


agencja: Wieden + Kennedy Amsterdam


Najnowszy film, którego tytuł Yawnbusters można przetłumaczyć jako "Pogromcy Ziewania" pokazuje, co się dzieje gdy zaraźliwe ziewnięcie wdziera się do Fabryki Szczęścia. Jedynym lekarstwem na letarg, w jakim pogrążają się mieszkańcy Fabryki jest oczywiście łyk orzeźwiającej i pobudzającej Coca-Coli, dzięki której wszystko wraca do normy, a butelka Coli zostaje na czas dostarczona klientowi, który wrzucił pieniążek do automatu.




Osobiście odnoszę wrażenie, że format Happiness Factory został już mocno wyeksploatowany - przyczyniły się do tego również inne marki, jak choćby ostatnio Hershey's Kisses czy Nescafe Espresso, które zrealizowały wizerunkowe spoty o bardzo podobnej fabule i stylistyce. Żadne nowe stworki zajmujące się przenoszeniem butelki z Coca-Colą wewnątrz automatu nikogo już chyba nie zaskoczą, choć oczywiście każda kolejna część wzmacnia wizerunek marki, jej esencję i mitologię opartą na dziecięcych fantazjach - obudowuje markę tą magią i poztywnymi emocjami, które finalnie decydują o tym, że pomimo gorszego smaku konsumenci w większości wybierą jednak Coca-Colę, a nie Pepsi.



Wystawne animacje Coca Coli wywołują też oczywiście spory buzz i WOM w sieci. Biorąc pod uwagę młodą grupę docelową taki marketing wirusowy może być nawet cenniejszy niż wysokie wskaźniki tradycyjnej kampanii telewizyjnej. Na polskiej stronie www.happinessfactory.pl króluje jeszcze II część Fabryki. 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Hey Ho! Czekoladki HERSHEY'S KISSES idą do pracy w nowym spocie TV

wtorek, 27 stycznia 2009 1:04

Dziś będzie na słodko i bardzo czekoladowo :-))  Tym czym dla Polaków jest Wedel, a dla Brytyjczyków - Cadbury, tym za Oceanem jest The Hershey Company dla Amerykanów. Firma potocznie znana jako Hershey's jest największym i najbardziej cenionym amerykańskim producentem wyrobów czekoladowych.  Od 1907 r. jednym z jej kultowych produktów są czekoladowe cukierki w kształcie spłaszczonych stożków o nazwie Hershey's Kisses.




Właśnie pojawił się nowy wizerunkowy spot telewizyjnych Hershey's Kisses, którego elementy nawiązują do "Królewny Śnieżki i 7 krasnoludków" - muzyka oraz slogan kampanii: Off we go to work  /Do pracy by się szło/.

 

agencja: Arnold NYC

Czyżby moda na odtwarzanie procesu produkcji reklamowanego produktu w formie wystawnej, fantazyjnej animacji nie zamierzała przeminąć w najbliższym czasie?  Po serii filmów marki Coca Cola z cyklu Happiness Factory oraz ostatnim spocie Nescafe Espresso pt. Space Experience teraz również Hershey's oferuje nam swoją artystyczną wizję procesu produkcji słynnej czekoladki z papierową wstążeczką. Ze względu na moją wrodzoną słabość do czekolady przymknę jednak oko na te podobieństwa...

Dla wszystkich łakomczuchów, zamieszczam też poniżej kilka wcześniejszych spotów reklamowych Hershey's Kisses:

- kampania Whatever you want to say, say it with a Kiss! (2008)







- kampania Little Hershey's Kisses. Big Chocolate Taste (1996)





- kampania launchowa wariantu migdałowego Kisses with Almonds (1992)


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

HBO i jego interaktywne murale zapowiadają pełen tajemnic 3. sezon serialu BIG LOVE

niedziela, 25 stycznia 2009 23:57

Popularna amerykańska płatna stacja telewizyjna HBO dała już się poznać jako innowacyjny "marketer", który potrafi świetnie zawładnąć umysłami widzów i zaangażować ich w odkrywanie zawiłości scenariuszy swoich kultowych seriali, takich jak choćby znane w Polsce: "Rodzina Soprano" (The Sopranos), "Seks w wielkim mieście" (Sex and the City) czy "Sześć stóp pod ziemią" (Six Feet Under). W zeszłym roku niestandardowa kampania outdoorowa HBO Voyeur zdobyła 2 Złote Lwy na festiwalu reklamy w Cannes. Pomysł przyciągnięcia uwagi i zaangażowania widzów poprzez zaskakujące i interaktywne instalacje outdoorowe powiązane ze specjalnymi mini-stronami internetowymi może stać się wkrótce znakiem rozpoznawczym kampanii HBO.



Aktualnie HBO prowadzi interesującą kampanię pod hasłem: Everybody has something to hide / Każdy ma coś do ukrycia zapowiadającą nowy III sezon swojego serialu pt. Big Love (w obsadzie jest kilka naprawdę znanych hollywoodzkich nazwisk, m.in. Bill Paxton, Chloe Sevigny, Jeanne Tripplehorn, Amanda Seyfried, a producentem serialu jest Tom Hanks).  Kampania przygotowana przez agencję BBDO New York prowadzona jest na nietypowych, interaktywnych nośnikach outdoorowych w Nowym Jorku i Los Angeles. Podobnie jak w poprzedniej kampanii motywem przewodnim jest tu naturalna ludzka skłonność do podglądania lub podsłuchiwania innych, a z drugiej strony łatwo przychodzący nam ekshibicjonizm w anonimowym środowisku Internetu.  


Kreacje murali przestawiają zwyczajnych ludzi idących ulicą, ale na ich głowach znajdują się wejścia dla słuchawek - każdy przechodzień może podejść do takiej reklamy i podłączyć swoje prywatne słuchawki do głowy wybranej postaci z reklamy, by podsłuchać jej najbardziej skrywane myśli. 

   

Sekretne myśli bohaterów reklamy HBO są bardzo różne - możemy podsłuchać wewnętrzne monologi kobiety zakochanej w swoim szefie,  mężczyzny planującego porzucić swoją ciężarną żonę dla innej osoby czy kobiety ukrywającej swój alkoholizm przed mężem.



Dodatkowo mural HBO daje też możliwość podsłuchania trailera z kilkoma najbardziej dramatycznymi sekretami z III sezonu serialu Big Love - wystarczy tylko wetknąć swoje słuchawki w otwór znajdujący się obok logo serialu.


agencja: BBDO New York

Dla mieszkańców pozostałych miast, w których nie zainstalowano specjalnych interaktywnych reklam serialu HBO stworzona została specjalna strona internetowa Big Love: Web of Secrets (Sieć Tajemnic), na której możemy poznać niektóre tajemnice bohaterów serialu, ale również podzielić się naszymi własnymi sekretami, które zaczynają w serwisie tworzyć gęstą sieć dziwnych łączących się ze sobą poszczególnymi słowami wyznań.



Każdy z nas ma jakąś tajemnicę, której nie chce wyznać rodzinie czy przyjaciołom, więc możliwość anonimowego wyspowiadania się przed nieznajomymi użytkownikami serwisu Web of Secrets może być całkiem pociągająca - ciekaw jestem ile osób skorzysta z tego interaktywnego konfesjonału...



No cóż, pozostaje nam mieć nadzieję, że już wkrótce któraś z polskich stacji TV zakupi I sezon Big Love i będziemy mogli zasmakować bezpiecznych sekretów fikcyjnych bohaterów serialu. Tymczasem sprawdźcie zapowiedź III sezonu.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Kilka niestandardowych kampanii OUT OF HOME ze świata

sobota, 24 stycznia 2009 0:46
Okay, przyznam się do mojej małej słabości - uwielbiam te wszystkie niestandardowe reklamy w przestrzeni miejskiej (OOH) ;-)  Oczywiście ważne jest, by "niestandardowość" nie przysłaniała samego produktu (marki) i jego komunikacji, ale by stała się wehikułem, który ją jeszcze lepiej sprzeda - przyciągnie uwagę przechodnia, zmusi do zastanowienia lub interakcji, rozbawi czy zaskoczy. Czas na mały przegląd najciekawszych zagranicznych rozwiązań kreatywnych w kategorii OOH z ostatnich tygodni.

Zacznijmy od czegoś słodkiego - smakołyków marki Cadbury czyli Creme Eggs (kremowe jajeczka), których reklama na wiatach przystanków autobusowych w Wielkiej Brytanii jest interaktywną grą - czekający na autobus mają za zadanie wyłapać w ciągu 20 sekund jak najwięcej wyskakujących jajek Creme Eggs poprzez uderzenie ich na powierzchni reklamy typu citylight.
.

agencja: Saatchi & Saatchi London


McDonald's dość często sięga po niestandardowe rozwiązania outdoorowe - zacznijmy od kampanii tego fast-foodu zrealizowanej w metrze w Sztokholmie. Nowa kanapka Big Tasty okazała się tak duża, że po prostu nie zmieściła się na zwykłym billboardzie... Nie zmieściła się nawet na dwóch sąsiadujących ze sobą billboardach. 


agencja: DDB Stockholm


Inny przykład ciekawej kampanii McDonald's przeprowadzonej na wiatach przystankowych pochodzi z Finlandii, gdzie Tydzień Azjatycki w restauracjach McDonald's promowały citylighty, na których górna część plakatu po jakimś czasie tworzyła charakterystyczne dla Azji nakrycie głowy przyozdabiające głowę modelki.


agencja: DDB Helsinki


Popularny batonik marki Kit-Kat na swój nośnik reklamowy w Wielkiej Brytanii wybrał miejskie ławki, na których pojawiło się charakterystyczne logo marki oraz całkiem adekwatny w tym miejscu slogan: Have a break, have a Kit-Kat! 


agencja: JWT London


Mammoth Mountain, największy ośrodek narciarski w południowej Kalifornii postanowił wprowadzić nową identyfikację wizualną oraz slogan Play Big, a wsparcie komunikacyjne tych zmian miała zapewnić wyrazista kampania outdoorowa. Wykorzystano tu bardzo prostą, oszczędną kreację, którą wzbogacił przyciągający uwagę element 3D w postaci snowboardzisty, który wyskoczył ... i zawisł nad wielkim billboardem. Postać snowboardzisty jest bardzo realistyczna - to manekin ubrany w najnowszy ekwipunek marki Quicksilver.


agencja: David & Goliath, Los Angeles


Na koniec mam dla Was kromkę chleba posmarowaną tak pysznym masłem marki Floralp, że środek kromki (a zarazem billboardu) został już przez kogoś głodnego wyjedzony. Kampanię Floralp zrealizowano w Szwajcarii.


agencja: Spillmann / Felser / Leo Burnett

Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

poniedziałek, 20 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  28 582 072  

Kalendarz

« styczeń »
pn wt śr cz pt sb nd
   01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 28582072
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6397
Bloog istnieje od: 3601 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl