Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 267 730 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

TUBA05* czyli bankowy lans reklamowy w Multikinie

środa, 04 lutego 2009 0:28
Skocz do komentarzy
Zgodnie z obietnicą kilka słów subiektywnego podsumowania TUBY05*, która wczoraj - czyli 2 lutego 2009 - wypełniła niemal po brzegi salę nr 12 w Multikinie Ursynów. Tematyka wystąpień była w całości finansowa, ale tego popołudnia cyferki przegrały z emocjami, jakie wywołują najpopularniejsze kampanie reklamowe banków...



Pierwsza, wprowadzająca prezentacja Michała Macierzyńskiego, wszystkowiedzącego redaktora branżowego serwisu PR News, mogła być interesująca dla osób nie pracujących w branży. Michał pokazał m.in. jakim ograniczeniom podlega komunikacja marketingowa banków - nie jest to może jeszcze taki kaganiec, jak w przypadku farmaceutyków czy alkoholu, ale jednak przed wypuszczeniem w świat jakiejkolwiek reklamy lepiej się dwa razy zastanowić czy przypadkiem nie łamie, którejś z wytycznych KNF.


Druga prelekcja to "case-study" wprowadzenia na rynek Alior Banku - niestety panowie Łukasz Penszko z Aliora i Tomasz Adamczyk z Artegence nie przedstawili niczego szczególnie odkrywczego, czego wcześniej już byśmy nie słyszeli. Akcje opierające się na mechanizmie polecania są stare jak świat, a największym wyzwaniem jest to, by pozyskany w ten sposób klient rzeczywiście aktywnie korzystał z produktu (konta).  Z prezentacji dowiedzieliśmy się jedynie, że akcja Zbuduj z nami nowy bank przyniosła świetne wyniki na poziomie liczby uczestników (81,5 tys. aktywnych kont konkursowych) oraz założonych w jej wyniku rachunków bankowych (23,5 tys.), na które wpłacano nagrodę w wysokości 100 zł. Nie dowiedzieliśmy się natomiast kluczowej kwestii jaki procent tych klientów po skonsumowaniu owej gratyfikacji finansowej nadal aktywnie korzysta z rachunku w Alior Banku.



Szeroko reklamowany przez Alior Bank społecznościowy aspekt akcji czyli współuczestniczenie potencjalnych klientów w budowaniu banku ograniczył się w zasadzie do kilku żenujących banałów, które panowie z kamiennymi twarzami zaprezentowali nam jako "prawdy objawione". Alior Bank utrzymuje, że potrzebował tej akcji, aby na przykład dowiedzieć się, że zapracowani wielkomiejscy klienci potrzebują placówek bankowych otwartych do godz. 19-20 oraz by odkryć, jak istotna dla potencjalnych Klientów jest możliwość napicia się kawy czy wody w placówce. No cóż, nie będe mówił, ile to już lat temu Lukas Bank uczynił z tej przysłowiowej kawy główny wyróżnik w swojej kampanii reklamowej.


Niewątpliwie najbarwniejszą prezentację dostarczył tego popołudnia Roman Jędrkowiak, dyrektor marketingu w ING Bank Śląski. Zamiast tradycyjnego Power Pointa zaproponował luźną formę dyskusji z widownią na temat kampanii ING, w szczególności zaś słynnego "Orędzia", co oczywiście zaowocowało gradem pytań z sali.  Kampania była niewątpliwym sukcesem zarówno pod względem biznesowym, wizerunkowym, ale również PR-owym. Dyskusje i analizy kampanii w programach informacyjnych i publicystycznych to przecież nic innego, jak darmowy czas reklamowy, którego wartość z pewnością można przeliczyć na grube setki tysięcy złotych.



Pan Roman wzbudził nieco mieszane emocje na widowni porównując Internet jako medium reklamowe do drobnych ogłoszeń w gazecie i deklarując, że nie wyobraża sobie budowania wizerunku marki w tym kanale. Na pytanie z sali o pozycjonowanie brandu ING, Jędrkowiak odpowiedział, że zasadza się ono na idei dużego, solidnego banku z tradycjami, ale z nutką nowoczesności  czyli "takie PKO BP za 20 lat", jak to określił Dyrektor z ING. Masowość klienteli banku jest powodem, dla którego telewizja pozostaje w opinii Jędrkowiaka jedynym efektywnym medium do kreowania wizerunku i wspierania sprzedaży produktów.


Kolejnym ciekawym prelegentem okazał się Jędrzej Marciniak, dyrektor zarządzania marką w BZ WBK, który skupił się na analizie sukcesu kampanii kredytu gotówkowego, którego gwiazdą był John Cleese.  Jak się okazało BZ WBK wykorzystało badania neuromarketingowe przy pracach nad pierwszym spotem z Cleesem. To właśnie badania EEG potwierdziło pozytywną reakcję naszych mózgów na słynne "Guten Morgen", które wyrzuca z siebie John Cleese jako dowód znajomości języka polskiego w finale reklamy.



Niestety nie dowiedzieliśmy się, czy pozostałe, mniej udane reklamy z brytyjskim komikiem również były poddawane badaniom, czy też bank zaufał tu agencji i własnej intuicji.  Pan Marciniak zdradził natomiast, że John Cleese ma znacznie mocniejszą głowę od członków zarządu BZ WBK, bo od lat regularnie popija czystą polską wódkę marki X...

Gratulacje dla organizatorów za profesjonalne przygotowanie imprezy i sprawne prowadzenie seminarium. Pozostaje nam czekać na kolejną TUBĘ ;-)
Podziel się
oceń
0
0


środa, 20 września 2017

Licznik odwiedzin:  0  

Kalendarz

« wrzesień »
pn wt śr cz pt sb nd
    010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 6271
Bloog istnieje od: 3540 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Pytamy.pl